Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Eikö tämä edellinen puolustusministeri Niinistö ollut kaksi ensimmäistä hallitusvuotta paras ministeri puolustuksen kannalta kautta aikoin.Sen jälkeen uuvatti nahjus petturi surkimus ja täysi nolla.Niin olen lukenunut näitä mielipiteensä takinkääntäneiden lausuntoja entisestä puoluetoverista.Tälläinen kertoo meistä eniten.Emme arvioi objektiivisesti ministerin tekemisiä vaan puolueen vaihto muuttaa arvion täysin.Tunnustaako kukaan tätä
Se että sait tämänkin koskemaan persuja heitä haukkuaksesi, kertoo myös aika paljon.
 
Jos on SDP:n jutut heittäneet kuperkeikkaa vaalien jälkeen niin melkoinen immelmanni on nähty kokoomuksenkin linjauksissa. Valittaen on todettava ettei meillä edelleenkään ole yhtään uskottavaa poliittista puoluetta.
Toisaalta onko missään maassa poliittisesti uskottavaa puoluetta.

Katsoo vaikka Britteihin ja mikä pelleily siellä on meneillään, niin Suomi näyttää jo paljon kompetentimmalta.
 
Katsoo vaikka Britteihin ja mikä pelleily siellä on meneillään, niin Suomi näyttää jo paljon kompetentimmalta.

Brittien hallinto teki pahimman luokan virheen: antoi kansan päättää. Onneksi siellä ollaan herätty takaisin todellisuuteen, että eihän demokratia toteudu jos kansan annetaan päättää ja yrittävät mitätöidä äänestystuloksen. Suomen monipuoluejärjestelmän heikkous on se että koskaan ei saada mitään uudistuksia läpi jos täällä aletaan oikeasti harjoittamaan demokratiaa joten, onhan se vaan muutenkin niin reteetä ja kliffaa, senkun vaan esim ilmoittaa suoraan Suomen EU:hun liittymisestä eikä ala mitään kansanäänestyksiä järjestämään.
 
Toisaalta onko missään maassa poliittisesti uskottavaa puoluetta.

Katsoo vaikka Britteihin ja mikä pelleily siellä on meneillään, niin Suomi näyttää jo paljon kompetentimmalta.

Eipä ole ei. Suomeen sijoittuessan ongelma toki on suomalaiselle keskimäärin surullisempi.

Asioihin perehtyneillä on varmasti kohtuullisen hyvä käsitys siitä mitä asioita mikäkin puolue ajaa. Valitettavan moni kuitenkin lähtee vaaleissa kerta toisensa jälkeen höpöjuttuihin mukaan.
 
Tämä ex PM Niinistö on vain näkyvin esimerkki miten hyvä muuttuu huonoksi yhdessä yössä vaikka aiemmat saavutukset eivät katoa mihinkään.Jos perussuomalainen ottaa itseensä tästä esimerkistä niin ei vain parempaa tapausta tullut mieleen.Myönnän kyllä itsekin pitäväni tutun kansanedustajan esitystä vähentää työttömyyttä tehokkaimmilla toimilla hyvänä ja vilpittömänä esityksenä.Jos saman esityksen olisi tehnyt vasemmiston edustaja niin olisin pitänyt populistisena äänten kalasteluna.Rinteen lupauksia parantaa kansalaisten oloja pidämme katteettomina horinoina mutta jonkun toisen puoluejohtajan vastaavia tavotteita nerokkaina vaikka kongreettisia tehokkaita keinoja ei ole sen kummemmin esittää.Onhan Soinillakin takana armoton vuosikymmenten työ nostaa nollasta puolue isojen joukkoon.Kaikki tämä on unohdettu kahden viimeisen vuoden tekojen tähden.Vihattuna ja pilkan kohteena saa eläkevirkaa katsella.Värillisten lasien takaa taidamme itse kukin katsella
 
Tämä ex PM Niinistö on vain näkyvin esimerkki miten hyvä muuttuu huonoksi yhdessä yössä vaikka aiemmat saavutukset eivät katoa mihinkään.
Niin siis kenen silmissä muuttuu huonoksi?

Jussi Niinistö nimenomaan on sellainen sininen, jota moni persu arvosti loikkauksenkin jälkeen. JN ei siis muuttunut "huonoksi yhdessä yössä", joten hieman ihmetyttää hänen käyttäminen tässä esimerkkinä.

Esimerkiksi:

"– Olen Niinistön kanssa ollut kerran puheissa Jyväskylän tapahtumien jälkeen ja tehnyt hänelle lyhyesti selväksi sen, että hän on sinisistä ainoa, jonka suurin osa perussuomalaisista varmaan haluaisi takaisin puolueeseen. Hän otti sen ihan asiallisesti ja kohteliaasti vastaan, Halla-aho sanoo.

Hänen mukaansa myös koko puoluekenttä toivoisi Niinistöä takaisin.

– Luulen, että meidän kentältä moni ihminen ottaisi hänet mielellään takaisin. Olen itsekin saanut yhteydenottoja, joissa kansalaiset ovat olleet Niinistöön yhteydessä ja koittaneet puhua hänelle asiasta. "


 
Onhan Soinillakin takana armoton vuosikymmenten työ nostaa nollasta puolue isojen joukkoon.
Mutta vasta jälkikäteen selvisi että ainoa motiivi oli rakentaa puolue jonka avulla saada itselleen hyöty ja paikka kansakunnan kaapin päällä. Yksinäinen poliitikko kun ei pärjää, vaaditaan puolue taakseen. Miksi hän muuten olisi perustanut Siniset jotta saisi jatkaa ministerinä.
 
  • Tykkää
Reactions: jak
Eipä ole ei. Suomeen sijoittuessan ongelma toki on suomalaiselle keskimäärin surullisempi.

Asioihin perehtyneillä on varmasti kohtuullisen hyvä käsitys siitä mitä asioita mikäkin puolue ajaa. Valitettavan moni kuitenkin lähtee vaaleissa kerta toisensa jälkeen höpöjuttuihin mukaan.
Itse olen ollut isossa kuvassa tyytyväinen Suomen politiikkoihin ja siihen kuinka asiat hoidetaan Suomessa.

Esimerkiksi Amerikka jäätävällä polarisaatiollaan ja sillä että vastapuoli on saatana ja oma puoli oikeuden enkeli on totaalisesti tuhonnut sen maan kyvyn saada asioita yhteistuumin aikaan.

Oma luottamus Suomeen on hyvä.
 
Tämä ex PM Niinistö on vain näkyvin esimerkki miten hyvä muuttuu huonoksi yhdessä yössä vaikka aiemmat saavutukset eivät katoa mihinkään.Jos perussuomalainen ottaa itseensä tästä esimerkistä niin ei vain parempaa tapausta tullut mieleen.Myönnän kyllä itsekin pitäväni tutun kansanedustajan esitystä vähentää työttömyyttä tehokkaimmilla toimilla hyvänä ja vilpittömänä esityksenä.Jos saman esityksen olisi tehnyt vasemmiston edustaja niin olisin pitänyt populistisena äänten kalasteluna.Rinteen lupauksia parantaa kansalaisten oloja pidämme katteettomina horinoina mutta jonkun toisen puoluejohtajan vastaavia tavotteita nerokkaina vaikka kongreettisia tehokkaita keinoja ei ole sen kummemmin esittää.Onhan Soinillakin takana armoton vuosikymmenten työ nostaa nollasta puolue isojen joukkoon.Kaikki tämä on unohdettu kahden viimeisen vuoden tekojen tähden.Vihattuna ja pilkan kohteena saa eläkevirkaa katsella.Värillisten lasien takaa taidamme itse kukin katsella
Niinistön kykyä toimia puolustusministerinä ei kyllä perussuomalaisetkaan kritisoineet. Toi on ihan turha väite. Ja mitä Soiniin tulee, niin hän kyllä nousi kirkkaisiin valoihin enemmänkin muiden, kuin omilla avuilla. Kyllä se oli Tony Halme kenen imussa eduskuntaan meni, ja taustalla Vallin ja Jusula. Että vähän menee nyt liiottelun puolelle.
 
Itse olen ollut isossa kuvassa tyytyväinen Suomen politiikkoihin ja siihen kuinka asiat hoidetaan Suomessa.

Esimerkiksi Amerikka jäätävällä polarisaatiollaan ja sillä että vastapuoli on saatana ja oma puoli oikeuden enkeli on totaalisesti tuhonnut sen maan kyvyn saada asioita yhteistuumin aikaan.

Oma luottamus Suomeen on hyvä.

Puolueisiin tosiaan voi keskimäärin luottaa ainakin siinä mielessä että niillä on omat etupiirit ja agendat. Vaalilupauksiin sen sijaan ei pidä mennä luottamaan. Parempi lopettaa politiikan seuraaminen muutamaksi kuukaudeksi vaalien alla ja perustaa päätöksensä aiempiin tekoihin markkinapuheiden sijaan.

Noin yleisesti ottaen olen samaa mieltä kanssasi. Meikäläinen systeemi on kohtuullisen toimiva. Pirstaleisuus toki tuo omat ongelmansa kun hallituksia joudutaan kasaamaan puoliväkisin ja kaikki päätökset vesittyvät/puuroutuvat jolloin voidaan ihan perustellustikin napista ettei mikään koskaan muutu. Mutta sitäpähän ihmiset saavat mitä tilaavat.
 
Se minua surettaa, kun tiet ovat niin kamalan huonossa kunnossa, hengenvaarallisia paikkoja on, ja sitten alamme korjata infraa näinkin olennaisella tavalla. Oikeastaan suru on väärä sana. Tämä on ihan helkkarin tyhmää.

Vuosikymmenien miesvalta on pian ohi – yhdessä Suomen yleisimmistä liikennemerkeistä kävelee kohta sukupuoleton pallopää


 
Viimeksi muokattu:
Se minua surettaa, kun tiet ovat niin kamalan huonossa kunnossa, hengenvaarallisia paikkoja on, ja sitten alamme korjata infraa näinkin olennaisella tavalla. Oikeastaan suru on väärä sana. Tämä on ihan helkkarin tyhmää.
Jos juttu sukupuolineutraalista suojatieliikennemerkistä olisi julkaistu 1.4., olisivat kaikki pitäneet sitä aprillipilana. Eihän liikennemerkkien uusiminen maksa jutun mukaan Vaasan kaupungille kun miljoonan. Se kertaa koko Suomen kaupungit, kunnat sekä valtion tiet tekee summan jota ei viitsi edes alkaa ynnäilemään. Pelkillä Vaasan kaupungin kustannuksilla olisi tehty alikulku esim Raaseporin turmaristeykseen.
 
Jos juttu sukupuolineutraalista suojatieliikennemerkistä olisi julkaistu 1.4., olisivat kaikki pitäneet sitä aprillipilana. Eihän liikennemerkkien uusiminen maksa jutun mukaan Vaasan kaupungille kun miljoonan. Se kertaa koko Suomen kaupungit, kunnat sekä valtion tiet tekee summan jota ei viitsi edes alkaa ynnäilemään. Pelkillä Vaasan kaupungin kustannuksilla olisi tehty alikulku esim Raaseporin turmaristeykseen.
Kun korjataan tämän luokan vääryyksiä, ei hinnalla ole mitään väliä.
 
Se minua surettaa, kun tiet ovat niin kamalan huonossa kunnossa, hengenvaarallisia paikkoja on, ja sitten alamme korjata infraa näinkin olennaisella tavalla. Oikeastaan suru on väärä sana. Tämä on ihan helkkarin tyhmää.

ketkä vitun sekopäät tuostakin pääsivät päättämään?

onko kellään nimiä? aina kun tiellä on kuoppa tai hoitamattomat tiet niin miettikääs mihin ne rahat menevät?

pitäis varmaan lapioida niille täyslaidallinen paskaa, ja piirrellä liikennemerkkeihin niitä
perkeleen SUKUPUOLIELIMIÄ
 
Viimeksi muokattu:
Näissä olisi kiinnostavaa tietää ketkä virkamiehet siellä olivat päättämässä, etenkin kun Berner on jotakuinkin vastuuton.
 
Back
Top