Sotilaille ohje välttää virkapukua julkisilla paikoilla

Status
Suljettu uusilta vastauksilta.

Beerfect

Eversti
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotima...lttaa-virkapukua-julkisilla-paikoilla/693097/

Puolustusvoimat on nostanut turvallisuustasoaan - sotilaille ohje välttää virkapukua julkisilla paikoilla

Puolustusvoimat on lisännyt turvatoimiaan tuoreiden uhkausten vuoksi. Lännen Median useista eri lähteistä saamien tietojen mukaan puolustusvoimien henkilökuntaa on ainakin ohjeistettu välttämään virkapuvun käyttöä julkisilla paikoilla.

Upseeriliiton puheenjohtaja, everstiluutnantti Jari Rantala vahvistaa saaneensa vastikään tiedon muun muassa virkapukujen käyttöön liittyvästä ohjeistuksesta. Hänen mukaansa syynä ohjeistukseen on todellinen, puolustusvoimien henkilökuntaan kohdistuva uhka.

– Näin olen kentältä kuullut. Riski on suuri. Kyseessä on oikea ja todellinen uhka, hän luonnehtii.


Ihme lammastelua. Puvut piiloon? Väärin. Pistoolit tuossa pitäisi jakaa jokaiselle vähintään. Tai antaa edes valinta että alatko kantamaan pistoolia ja kevlarliivejä vai jätätkö puvun kaappiin. Joku sisukkaampi siviili ja maanpuolustaja saattaisi itse alkaa pitämään maastopukua tai univormua yllä julkisilla paikoilla upseerin natsoilla varustettuna, odottaen vain että joku tekisi peliliikkeen. Sodanjulistushan tämä on joltain osapuolelta. (Venäjä? Lähi-idän terroristit?) Tiedetään että on uhka mutta ei kerrota että kenen puolesta? Ei voida mitenkään tietää sitä, ei edes suunnilleen? Paskapuhetta ja pimitystä sanon minä. Tässä sitä avointa demokratiaa ja tiedonvälitystä mistä Suomi on tehty. PAH.

...Toisaalta taas, univormujen poistaminen käytöstä pysyvästi olisi ihan mielenkiintoinen peliliike sekin, mahdollisesti sellainen, joka olisi pitänyt tehdä ajat sitten.

Kielletään kaikki puolustautuminen seuraavaksi... Kielletään maastopuvut KAIKILTA... Selkärangat luvanvaraisiksi... saakeli...
 
Kyllä tässä nyt menetellään täysin väärin vaikkakin sotilaiden hyvinvointia ajatellaan. Nuo uhkailijat ne pitäis pistää aisoihin, eikä hyssytellä piiloon.
 
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top