Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Etsi
Uudet
Uudet viestit
Uudet mediat
Media kommentit
Uudet profiiliviestit
Viimeisin tapahtuma
Media
Uudet mediat
Uudet kommentit
Etsi medioita
Jäsenet
Rekisteröityneet käyttäjät
Kävijöitä paikalla
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Muut
Kirjaudu
Rekisteröidy
Mitä uutta
Haku
Haku
Etsi vain otsikoista
Kuka:
Uudet viestit
Etsi
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Install the app
Install
Foorumi
Teknologia, varusteet, kalusto ja huolto
Muu sotilaskalusto
Suomen itäkaluston korvaaminen
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
Viesti
<blockquote data-quote="Huhta" data-source="post: 701410" data-attributes="member: 1687"><p>Käytön määrä on ongelma, kun suunniteltu käyttöikä ylitetään. Autovertaus: öljyjä, renkaita, jarrupaloja, pyyhkijänsulkia jne. kannattaa vaihtaa. Se on osa säännöllistä huoltoa. Kun suunniteltu käyttöikä ylitetään, alkaa vaihtoralli. Uusi moottori, uusi laturi, uusi vaihdelaatikko, uudet iskunvaimentimet, uudet letkut, uudet jarrut - uusi kaikki, ja sitten vielä hitsipilliä alustalle. Hyvin usein auto romutetaan tuossa tilanteessa, vaikka sen voisikin periaatteessa vielä korjata, koska korjauskustannukset ovat niin isot.</p><p></p><p>Autovertaus ei ole täydellinen, sillä epäilemättä jotkin vaunun kalliit komponentit ovat hyvin pitkäikäisiä. Esimerkiksi tornin ja alustan runko, pääase ja panssarointi voinevat olla tällaisia. 2A6:ien merkittävä elinkaaripidennys 30-luvulla näyttää siltikin varsin epätodennäköiseltä uusien vaunujen kehityksen myötä, vaikkakaan mahdollisuutta ei toki täysin voi poissulkea Suomen erityisolosuhteissa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huhta, post: 701410, member: 1687"] Käytön määrä on ongelma, kun suunniteltu käyttöikä ylitetään. Autovertaus: öljyjä, renkaita, jarrupaloja, pyyhkijänsulkia jne. kannattaa vaihtaa. Se on osa säännöllistä huoltoa. Kun suunniteltu käyttöikä ylitetään, alkaa vaihtoralli. Uusi moottori, uusi laturi, uusi vaihdelaatikko, uudet iskunvaimentimet, uudet letkut, uudet jarrut - uusi kaikki, ja sitten vielä hitsipilliä alustalle. Hyvin usein auto romutetaan tuossa tilanteessa, vaikka sen voisikin periaatteessa vielä korjata, koska korjauskustannukset ovat niin isot. Autovertaus ei ole täydellinen, sillä epäilemättä jotkin vaunun kalliit komponentit ovat hyvin pitkäikäisiä. Esimerkiksi tornin ja alustan runko, pääase ja panssarointi voinevat olla tällaisia. 2A6:ien merkittävä elinkaaripidennys 30-luvulla näyttää siltikin varsin epätodennäköiseltä uusien vaunujen kehityksen myötä, vaikkakaan mahdollisuutta ei toki täysin voi poissulkea Suomen erityisolosuhteissa. [/QUOTE]
Lisää lainaukset…
Varmistus
Kirjoita sana takaperin: kissa
Lähetä vastaus
Foorumi
Teknologia, varusteet, kalusto ja huolto
Muu sotilaskalusto
Suomen itäkaluston korvaaminen
Top