Syyrian konflikti

Älä nyt pilaa meidän hyvää mieltä :p
Tietääkseni ainostaan yksi S-300 toimitettu Syyriaan ja se ainakin on livemapin mukaan edelleen olemassa. Saattaahan se olla että tuhottu
mutta suottaapi olla ettei. Ken tietää. Trump, Putin, Israel, sulttaani ja vuohipaimen joka näki kaiken.
 
Montako turkin dronea ne venäjän ihmelaitteet pudottivatkaan? Olisin odottanut edes kunnon propaganda tulvaa miten kalustoa tippuu tonttiin jatkuvasti.
 
Montako turkin dronea ne venäjän ihmelaitteet pudottivatkaan? Olisin odottanut edes kunnon propaganda tulvaa miten kalustoa tippuu tonttiin jatkuvasti.
Esim. tällä videolla venäläiset väittävät, että ensimmäinen päivä tätä kuuta syyrialaiset tiputtivat noin puolen tusinaa turkkilaista dronea yhessä päivässä. Voi olla mahdollista, voi olla pötyäkin.

Noin 21:40 kohdasta lähtien. Tekstityksen saa englanniksi kun napsauttaa päälle.
 
Toisaalta mitä sitä näyteaseita tuhoamaan jotka eivät koskaan ketään ammu. Eiköhän se S300 ja 400 siellä kökötä kiillotettuna missä ennenkin.
 
Montako turkin dronea ne venäjän ihmelaitteet pudottivatkaan? Olisin odottanut edes kunnon propaganda tulvaa miten kalustoa tippuu tonttiin jatkuvasti.

Romukuvia olen laskenut kolmesta TB2 tai Anka kokoisesta laitteesta. Turkilla on lisäksi käytössä orbiter kokoluokan minilennokkeja, joita on tiputeltu jonkun verran. Toisaalta näiden kappalehinta on minimaalinen. Kaikenkaikkiaan Syyria on toisaalta menettänyt ainakin 3 hävittäjää, 2 helikopteria ja 4-8 Pantsir järjestelmän yksittäistä laukaisuyksikköä.

Turkki antoi TB2 valmistajalle 100 miljoonaa dollaria, jolla pitäisi saada 92kpl keskikokoista lennokkia. Noin miljoona/kpl on aika hyvä hinta tämän tason laitteesta.
 
Montako turkin dronea ne venäjän ihmelaitteet pudottivatkaan? Olisin odottanut edes kunnon propaganda tulvaa miten kalustoa tippuu tonttiin jatkuvasti.

Hyvä kysymys johon olisi todella mielenkiintoista saada tarka vastaus.

Itse näin 5 vahvistettua romukasaa (Ankkoja ja TB:itä). Kaikkitietävä Wiki puhuu 15-16 droonista ja mitä muualta olen lukenut niin pyöritään 10-20 haarukassa.

Toisaalta en ole nähnyt myöskään yhtään vahvistettua kuvaa tuhotusta venäjän ihmelaitteesta. Videokuvaa olen nähnyt 1 osumasta mutta oliko se harhautusmaali (jonkalaisen joku postasi tänne) vai ehta laite, en osaa sanoa.

Joten enpä osaa sanoa. varmasti kumpikaan puoli ei paljon levittele kuvaa omalla alueella olevista romuista joten mahdoton itseni sanoa näillä tiedoilla.
 
Israeli teki pari päivää sitten ilmaiskun Syyrian puolelle
///
Toisaalla Turkki jatkaa yhä joukkojen ja kaluston siirtoja Syyriaan ja tulitauosta ei ole ollut tietoakaan enää pitkään aikaan, tykistö jauhaa molemmin puolin säännöllisen epäsäännöllisesti.
 
Back
Top