Ostetaan Texas Weapon Systems Dog Leg Rail, Gen-3

Jaebsky

Korpraali
Osta Norincoosi VM:n sivukisko. Paljon parempi. (y)
Mikä siitä sitten tekee paremman? 250€ koko paketti + asesepän veloitus sivukiilan asennuksesta. Leventää kivääriä ja nostaa tähtäinprofiilia.

TWS gen 3 on monissa testeissä todettu pirun toimivaksi ja kohdistukset pysyy. 230€ uutena, voi itse asentaa, ei lisää painoa juurikaan ja tähtäinprofiili pysyy matalana mikä toimii 1:1 punapisteen ja etutähtäimen kanssa. Myöskään sitä Saigan (eiku siis Norincon) perusmallista dovetail sivukiilaa ei tarvitse repiä irti, joka on kuitenkin yleisstandardi noissa tähtäinjaloissa.

Edit: heitin hatusta väärän hinnan TWS:lle

TomiDude

Kersantti
Kullekin toki omansa, mutta henkilökohtaisesti en luota mihinkään AK-ratkaisuun, joka perustuu laatikon kanteen muussa kuin sormien ja soran ulkopuolellapitomielessä (pl. RK95). Olen kokeillut, tosin en juuri tuota etsimääsi. Laitoin omaan Norincooni lopulta viime keväänä VM:n setin ja tyytyväinen olen ollut. Hintaa tosin voi kilpailuttaa vain tasan kolmen toimijan välillä ja hintaerot eivät ole suuria. Mutta kohtahan on Black Friday!

Sen verran lisään vielä, että minulla on ollut tuo pössykkä jo 20 vuoden ajan, mutta vasta tänä vuonna siitä siitä tuli kiinnostava ampua.

Viimeksi muokattu:

Jaebsky

Korpraali
Kullekin toki omansa, mutta henkilökohtaisesti en luota mihinkään AK-ratkaisuun, joka perustuu laatikon kanteen muussa kuin sormien ja soran ulkopuolellapitomielessä (pl. RK95). Olen kokeillut, tosin en juuri tuota etsimääsi. Laitoin omaan Norincooni lopulta viime keväänä VM:n setin ja tyytyväinen olen ollut. Hintaa tosin voi kilpailuttaa vain tasan kolmen toimijan välillä ja hintaerot eivät ole suuria. Mutta kohtahan on Black Friday!

Sen verran lisään vielä, että minulla on ollut tuo pössykkä jo 20 vuoden ajan, mutta vasta tänä vuonna siitä siitä tuli kiinnostava ampua.
Niin tuo TWS kansihan perustuu kolmeen eri lukituspisteeseen.
AK:n takatähtäin irroitetaan ja sen tilalle tulee sarana jolla kannen saa nostettua pystyyn, mutta ei lähde irti.
Kannen perässä on molempiin sivuihin lovitettu kiilat joilla se kannen viimeinenkin sivuliike poistuu.
Palautinjousen kara on TWS:n oma, se viimeistelee kannen jäykkyyden.

Näitä on saatu väännettyä avaamalla kansi pystyyn ja paiskaamalla koko kivääri maahan, mutta normaalijampan siitä tuskin tarvitsee huolehtia. TWS:n kansia on muuten nähty myös naapurin FSB joukkojen työkaluissa, kai sekin jotain kertoo.

Mutta se siitä, makuasioitahan nämä on.