Venäjän Ilmapuolustus

Einomies1 kirjoitti:
jokiranta kirjoitti:
Jotenkin ihmettelen sitä, miksi muka Kotkaa pitäisi puolustaa? Sehän on paperiteollisuuden vientisatama, joka menettää merkityksensä Lappeenrannan luovutuksen yhteydessä.
Aika naiivi näkemys, kannattaisikohan päivittää tietoja ihan katselemalla uutisia. Vasta viime vuoden puolella uutisoitiin ihan valtakunnallisesti Kotkan ja Haminan satamien yhdistymisestä suomen suurimmaksi tavarasatamaksi. Tämä siitäkin huolimatta että kymenlaaksosta on kohta 3 paperitehdasta lopetettu (Sunila, Voikkaa ja Myllykoski paper) ja lisää seuraa kun paperiteollisuus vähentää panostustaan suomessa.

Stora-Enson tehtaita ei Imatralla eikä Lappeenrannassa voida kuitenkaan pitää pureutumalla johonkin Kotkaan. Kotkan satamalla ei ole mitään merkitystä, koska Kotkan sataman tavarat tuotetaan Imatralla ja Lappeenrannassa, joita ei tietenkään voi puolustaa jo rajalta, koska maavoimat on menetetty ilmavoimille ja merivoimille NATO-jäsenyyden vuoksi.

Einomies1 kirjoitti:
Takanapäin on jo ajat kun suomi oli paperiteollisuudesta riippuvainen metsätalousmaa. Paperimiesten viimeinen sotahuuto koettiin 2000-luvun alun paperilakossa ja siitä lähtien alalla on vain lakkautettu tehtaita ja siirretty tuotantoa Kiinaan.

Hamina ja Kotka ovat vientisatamia, kun taas Turku ja Helsinki ovat kulutustavaroiden tuontisatamia. Hamina ja Kotka ovat aivan turhia ilman takamaitaan paperitehtaita.

Einomies1 kirjoitti:
Kaakonkulman elinehto ja satamien suurin elinvoima on idänkauppa ja suomen kautta kulkeva rahtiliikenne Pietariin ja maailmalle. Jos se loppuu, iso osa satamasta on aika hiljaista. Näin on näreet, usko pois. Joku Kaukaan paperitehdas on hyttysen kusi Itämeressä tässä asiassa. Ihan vaan huomautuksena että etelä-karjalan tehtaat (Kaukas, Imatra)on olleet melko pientä verrattuna kymijokilaakson paperiteollisuuteen jossa kulta-aikoina oli 5 paperitehdasta.

No jos Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson asiaa ajatellaan järkevästi ja taloudellisesti puhtaalta pöydältä niin koko Viipurin läänin kannattaisi liittyä Leningradin alueeseen.

Euroopan unionin ja Venäjän federaation raja pitäisi vetää Kymijokeen, jossa se olikin jo 1743.

jokiranta kirjoitti:
Jotenkin uskon, että Kymijoki, jonka rannalla on ollut Korialla mm. Pioneeripataljoona joskus, on Suomen ja Karjalan raja, josta reaalipuolustus alkaa.

Einomies1 kirjoitti:
Oletko herännyt taas vasta päiväunilta?
Mitä helvettiä tuo pioneeripataljoona liittyy asiaan?! Entä karjala? Ihan maantieteen oppituntia en jaksa sinulle pitää mutta tulkoon nyt huomautetuksi että kymenlaakso EI OLE osa karjalaa. Etelä-karjalan maakunta alkaa vasta Luumäeltä koilliseen/itään.

Suomen (Hämeen) ja Karjalan (Viipurin läänin) raja kulkee Kymijoessa.

Suomen strateginen reservi on Kanta-Hämeessä ja Pirkanmaalla, josta sitten lähdetään niin pitkälle joka ilmansuuntaan, kun on tarkoituksenmukaista.
 
Back
Top