Äänestys Venäjän tavoite Ukrainassa keväällä 2021

Mitkä ovat Venäjän tavoitteet Ukrainassa/Itä-Euroopassa keväällä 2021?

  • Donetskin ja Luhanskin virallinen liittäminen Venäjän Federaatioon

    Ääniä: 17 32.7%
  • Krimin vesihuollon turvaaminen (Krimin kanavan haltuunotto)

    Ääniä: 20 38.5%
  • Ukrainan sulkeminen mustaltamereltä (rannikon haltuunotto)

    Ääniä: 12 23.1%
  • Valko-Venäjän virallinen liittäminen Venäjän Federaatioon

    Ääniä: 27 51.9%
  • Pelkkä Ukrainan pelottelu sisäpoliittisista syistä

    Ääniä: 13 25.0%
  • Kokonaan uusien alueiden valtaaminen Itä-Ukrainasta

    Ääniä: 13 25.0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    52

ajs178

Respected Leader
Venäjä on joidenkin raporttien mukaan keskittänyt jopa 150 000 sotilasta Ukrainan rajalle. 21.4.2021 Putin pitää linjapuheen. Mitkä ovat Venäjän tavoitteet Ukrainassa keväällä 2021?
 
Oma arveluni on se että Venäjä pyrkii luomaan maasillan Krimille ja lopulta Transnistriaan asti.
 
Mun veikkaus:

Venäjän ulko-, turvallisuus- ja aluepoliittiset tavoitteet eivät ole kunnolla ennustettavissa.

Ne nousevat Putinin ja silovikkihallinnon sisäpoliittisista ja... miten sen kauniisti sanoisi... sisäisen mielenmaiseman tarpeista ja reunaehdoista ja myös muuttuvat niiden mukaan.

Ukraina on Putinille sekä vallassa pysymisen väline, haluamisen kohde että kivi kengässä.

 
Mun veikkaus:

Venäjän ulko-, turvallisuus- ja aluepoliittiset tavoitteet eivät ole kunnolla ennustettavissa.

Ne nousevat Putinin ja silovikkihallinnon sisäpoliittisista ja... miten sen kauniisti sanoisi... sisäisen mielenmaiseman tarpeista ja reunaehdoista ja myös muuttuvat niiden mukaan.

Ukraina on Putinille sekä vallassa pysymisen väline, haluamisen kohde että kivi kengässä.

Yhden kollegan kanssa juttelin tänään ja hän totesi, että putinin täytyy sitten olla ihan hullu?
Vastasin, että meidän mittapuun mukaan kyllä, mutta hän pelaa ihan eri peliä.

Konsensus tuntuu olevan, että Venäjän ei kannata... niin kyse ei ole venäjästä tai venäjän kansasta, kyse on hyödyttääkö se muutamaa ihmistä. Minä en tiedä maailmanvalloituspelin liikeideaa, mutta sellainen varmaan on. Rationaalisuus kannattavuudesta on tässä kohtaa sama kuin poliittinen korrektius: Se upottaa sinut.
 
Back
Top