Venäjän verkossa: Raskaita pettymyksiä

Jarppi kirjoitti:
EK kirjoitti:
Mutta uskon sanaasi, että Venäjästä vain maalataan väärä kuva ja esim. tuntemani venäläiset, jotka naureskelevat "Putinin syntymäpäivälahjalle" ovat Bäckmanin kaltaisia oman pesän likaajia.
En ole mielestäni esittänyt, että Venäjä olisi jotenkin puhdas pulmunen, josta ainoastaan maalataan väärä kuva. Olen esittänyt, että Venäjästä rakennetaan viholliskuvaa.
Tilastosi ei osoita, että toimittajien murhien takana olisi Venäjän valtio.

Monenko valtion lähetystön edustalle ollaan Suomessa järjestetty mielenosoitus yksittäisen henkirikoksen seurauksena?

Mielestäni Venäjästä ei tarvitse rakentaa viholliskuvaa, ne tekevät sen itse.

Ylenmääräiseen hysteriaan ei ole aihetta. Sen sijaan Venäjään kannattaa mielestäni suhtautua ystävällisesti, mutta pitää mielessä sen agressiivinen historia ja nykyhallinnon luonne. Ollaan kavereita, muttei liian hyviä ja hommataan mielellään muitakin kavereita.
 
EK kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Vuosilukuja kannattaa seurata hieman tuossa tilastossa, aika tasaisesti on jakautunut 20 vuodelle, eikös vain? Eli vaikka EK ja yrjö kuinka haluaisivat osoittaa, että nykyhallinto on vastuussa jostain toimittajien vastaisesta salaliitosta niin tilaston valossa ei näytä siltä vähääkään. Onhan noita osattu tappaa jo länsimielisen Jeltsukan aikanakin ja melkoinen liuta on toimittajia, jotka ovat olleet tutqimassa ns. järjestäytynyttä rikollisuutta ja seilanneet sota-alueita ja saaneet siellä surmansa. Mitään megalomaanista "nykyhallinto tappaa talossa tai puutarhassa" ei tämän perusteella saa kehiin, vaikka omaisi millaisen russofobian tai raikkaan uskon kaikkeen mikä tuntuu kivalta.

Tietenkään mitään toimittajien vastaista salaliittoa ei ole olemassa Venäjällä. Vain ja ainoastaan suvereeni sananvapaus, kuten jo dosentti Bäckman meille on kertonut.

Toimittajaa voi kohdata työtapaturma Venäjällä niin viranomaisten kuin yksityisyrittäjienkin toimesta. Toimittaja ei mielestäni sinänsä ole ihmistä kummempi (usein jopa päin vastoin), mutta toimittajien kurmottaminen on mielestäni siinä suhteessa hälyttävää, että sitten se keskustelu tuppaa tyrehtymään kokonaan. Sitä ei yleensä ole pidetty kovin hyvänä merkkinä yhteiskunnan tilasta. Tietysti, tämä nyt vain russofobiaa ja raikasta uskoa kaikkeen mikä tuntuu kivalta, ja varmasti natotusta ja missäs se jäätelöpaari taas olikaan, menen tekemään tutqimusta.

:a-grin:
 
EK kirjoitti:
Jarppi kirjoitti:
EK kirjoitti:
Mutta uskon sanaasi, että Venäjästä vain maalataan väärä kuva ja esim. tuntemani venäläiset, jotka naureskelevat "Putinin syntymäpäivälahjalle" ovat Bäckmanin kaltaisia oman pesän likaajia.
En ole mielestäni esittänyt, että Venäjä olisi jotenkin puhdas pulmunen, josta ainoastaan maalataan väärä kuva. Olen esittänyt, että Venäjästä rakennetaan viholliskuvaa.
Tilastosi ei osoita, että toimittajien murhien takana olisi Venäjän valtio.

Monenko valtion lähetystön edustalle ollaan Suomessa järjestetty mielenosoitus yksittäisen henkirikoksen seurauksena?

Mielestäni Venäjästä ei tarvitse rakentaa viholliskuvaa, ne tekevät sen itse.

Ylenmääräiseen hysteriaan ei ole aihetta. Sen sijaan Venäjään kannattaa mielestäni suhtautua ystävällisesti, mutta pitää mielessä sen agressiivinen historia ja nykyhallinnon luonne. Ollaan kavereita, muttei liian hyviä ja hommataan mielellään muitakin kavereita.

Melkolailla tyhjentävästi sanottu kaikki mitä Venäjästä pitää sanoakin. On ehkä ihan hyväkin, että karhu hieman ärhentelee, niin ei unohdu suomalaisilta se mikä maanpuolustuksen tarkoitus on.
 
skärdis kirjoitti:
EK kirjoitti:
Jarppi kirjoitti:
EK kirjoitti:
Mutta uskon sanaasi, että Venäjästä vain maalataan väärä kuva ja esim. tuntemani venäläiset, jotka naureskelevat "Putinin syntymäpäivälahjalle" ovat Bäckmanin kaltaisia oman pesän likaajia.
En ole mielestäni esittänyt, että Venäjä olisi jotenkin puhdas pulmunen, josta ainoastaan maalataan väärä kuva. Olen esittänyt, että Venäjästä rakennetaan viholliskuvaa.
Tilastosi ei osoita, että toimittajien murhien takana olisi Venäjän valtio.

Monenko valtion lähetystön edustalle ollaan Suomessa järjestetty mielenosoitus yksittäisen henkirikoksen seurauksena?

Mielestäni Venäjästä ei tarvitse rakentaa viholliskuvaa, ne tekevät sen itse.

Ylenmääräiseen hysteriaan ei ole aihetta. Sen sijaan Venäjään kannattaa mielestäni suhtautua ystävällisesti, mutta pitää mielessä sen agressiivinen historia ja nykyhallinnon luonne. Ollaan kavereita, muttei liian hyviä ja hommataan mielellään muitakin kavereita.

Melkolailla tyhjentävästi sanottu kaikki mitä Venäjästä pitää sanoakin. On ehkä ihan hyväkin, että karhu hieman ärhentelee, niin ei unohdu suomalaisilta se mikä maanpuolustuksen tarkoitus on.

Erittäin samaa mieltä. Sellaisiahan ne suurvallat ja sellaisiksi haluavat ovat.
 
Jarppi kirjoitti:
Kyllähän tuo väittämä vastaa aika pitkälti myös minun käsityksiäni. Viholliskuvaa rakennetaan, koska se on vallanpitäjille käyttökelpoista, helposti myytävissä ja maaperä on erittäin otollinen. "Onhan se niin, että Venäjä on vihollinen". Tuo on se vallitseva ilmapiiri.

Kyllähän tuosta kirjoituksesta minun mielestäni saa pikemminkin sen käsityksen, että Venäjällä rakennetaan viholliskuvaa Suomesta. Aika huolestuttavaa, eikö?
 
kaislajääkäri kirjoitti:
Jarppi kirjoitti:
Kyllähän tuo väittämä vastaa aika pitkälti myös minun käsityksiäni. Viholliskuvaa rakennetaan, koska se on vallanpitäjille käyttökelpoista, helposti myytävissä ja maaperä on erittäin otollinen. "Onhan se niin, että Venäjä on vihollinen". Tuo on se vallitseva ilmapiiri.

Kyllähän tuosta kirjoituksesta minun mielestäni saa pikemminkin sen käsityksen, että Venäjällä rakennetaan viholliskuvaa Suomesta. Aika huolestuttavaa, eikö?

Mutta joku voi siitä ajatella, että Suomessa rakennetaan viholliskuvaa Venäjästä väittämällä, että Venäjällä rakennetaan viholliskuvaa Suomesta ... :lanssi:

Foliohatun pitää peittää molemmat puolet päästä, muuten voi mennä ohi että propaganda on kaksisuuntainen media.
 
Back
Top