Venäläisten kansanluonne ja mielenlaatu

Mitä botoxinaama selittää tuossa neljän minuutin kohdalla kun siltä kysytään teiden huonosta kunnosta ?
Sitä sama "pitää autaa"..

Nämä ihmiset muuten ovat yhtä syyllisiä kaikkeen tämän rappioon, jaksavat reippasti ja "asiallisesti" joka vuosi esittää putinille samoja kysymyksiä ja tämä omahyväinen psykopaatti yrittää laskea vitseja vastauksena, typeriä vitseja, joita eivät naurata, mutta kaikki nauravat sitäkin äänekkämmin, koska hellan lettas itse vvp kertoi. Surkea teatteria vuodesta toiseen eikä mitään muutuuu.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä keskustelussa ennen kaikkea otin esille videolla oleva venäläisen maaseudun kaunistettu romantiikkaa, jota ei siellä todellakaan ole. On niitä "mätänevän lännen" teknologialla ja koneilla laitettu pystyyn muutama joita voi laskea yhden käden sormilla mainosfarmi lehmineen, jotka ovat mikropisara valtameressä. Näistä taisi kerran mahtipontisesti kirjoittaa Heasarikin, viis sitä että muu maaseutu kuolemassa alkoholismiin ja köyhyteen.
Enkä minä näe musiikkivideolla mitään "venäläistä kansan luonnettakaan", vaan imitaation juuri länsimmäisestä maaseuturomantiikasta.

Ymmärrän täydellisesti ja olen varma että tiedät myös aivan varmasti meitä kaikkia paremmin mistä puhut. Omat Venäjän kokemukseni ovat rajoittuneet lähinnä kaupunkeihin ja viimeisimmästä käynnistänikin on jo yli 10 vuotta. Sitä edeltävät ovat jo haalea muisto vain niiltä vuosilta kun olin vielä nuori ja vetreä. Kunhan nyt hieman keventäväksi tarkoitin tuota tekstiäni joten ei sitä kannata niin kirjaimellisesti ottaa.
 
Ymmärrän täydellisesti ja olen varma että tiedät myös aivan varmasti meitä kaikkia paremmin mistä puhut. Omat Venäjän kokemukseni ovat rajoittuneet lähinnä kaupunkeihin ja viimeisimmästä käynnistänikin on jo yli 10 vuotta. Sitä edeltävät ovat jo haalea muisto vain niiltä vuosilta kun olin vielä nuori ja vetreä. Kunhan nyt hieman keventäväksi tarkoitin tuota tekstiäni joten ei sitä kannata niin kirjaimellisesti ottaa.
Ymmärsin myös että laitoit tämän kevennyksenä, kuitenkin on asioita jotka pistää silmään etten voi olla puuttumatta.
Nyt kun kaikki trollit huutaa inetissa miten venäjäonkokoplaneetanykkönenkaikessa pitää oikaista jokaista valhetta ja kyseenalaistaa jokaista kiiltokuva, mitä ei kovin kehittyneet ihmiset voivat ottaa todesta.
Koska ne tunkee siellä propagandaa joka asiaan.
 
Lainasin yhden erinomaisen kommentin Huipputapaaminen helsingissä -ketjusta tänne:
Sata vuotta sitten 80% isovenäläisestä väestöstä oli musikoita. Vain muutama vuosikymmen sitten nämä oli 'vapautettu' maaorjuudesta. Vapautetut musikat siirtyivät viljelemään kyläkommuuneihin, joissa kaikki peltoala oli yhteistä tai siis kyläkommuunin hallussa, joka suoritti aika ajoin sarkajaon musikoiden perheen pääluvun mukaan.

Maaorjuudesta vapautuksen ja vallankumouksen välillä syntyi jonkun verran, erityisesti Stolypinin harjoittaman politiikan johdosta oikeita, yksityistä maanviljelystä harjoittavia talonpoikia. Näitä musikat katsoivat kieroon.
Vallankumouksen sitten alkaessa sosialistivallankumoukselliset lupasivat jakaa kaikki yksityismaat kyläkommuuneille, suorittaa 'mustan uusjaon'. Tämä ajoi lähes kaikki musikat äänestämään eserriä perustuslakia säätävässä kokouksessa loppuvuodesta 1917. Sosialistivallankumoukselliset voittivat vaalivat heittämällä ja lokakuussa vallan kaapanneet bolshevikit mitätöivät tuloksen välittömästi (jonka seurauksena alkoi kansalaissota).

Bolshevikkien sitten hallitessa maata, musikat lopulta pakotettiin kyläkommuuneista kolhooseihin, jossa käsitys yksityisomaisuudesta oli vielä vieraampi kuin kommuuneissa.

Toisin sanoen valtaosa venäläisistä ei ole koskaan oppinut mitä on yksityisomaisuus ja yksilön koskemattomuus, ne eivät ole käyneet sitä normaalia talonpoikaisuuden aikakautta lävitse, jonka kaikki nykyiset länsimaat ovat käyneet.

Tällaisesta kansasta ei saa toimivaa tekemälläkään, ei ainakaan ilman vuosisatojen 'normaalia kehitystä'.

Neuvostoliiton hajotessa entiset puoluekaaderit, turvallisuusmiehet ym. ottivat sitten 'valtion omistaman' omaisuuden omaan käyttöönsä, eivätkä tunteneet pienintäkään pistoa sydämessään, koska se omaisuus oli ollut näiden käsissä käytännössä jo koko neuvostovaltion olemassaolon ajan.

Kyse ei ole siis pelkästään katkeruudesta, vaan ryssä ei yksinkertaisesti tajua. Venäläinenhän taipuu vaikka kuinka kauan, kunhan nagaikan heiluttaja on 'venäläinen' (isovenäläinen georgialainenkin kelpaa). Ja kunhan valtion viinamonopoli tuuppaa votkaa kauppoihin - suolakurkut ja pottu tulee sitten omasta tai maalla asuvien sukulaisten kasvimaasta.
 
Back
Top