Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Etsi
Uudet
Uudet viestit
Uudet mediat
Media kommentit
Uudet profiiliviestit
Viimeisin tapahtuma
Media
Uudet mediat
Uudet kommentit
Etsi medioita
Jäsenet
Rekisteröityneet käyttäjät
Kävijöitä paikalla
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Muut
Kirjaudu
Rekisteröidy
Mitä uutta
Haku
Haku
Etsi vain otsikoista
Kuka:
Uudet viestit
Etsi
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Install the app
Install
Foorumi
Etulinja
Yleinen keskustelu
Kotimaan uutiset
Venäjä kiinnostunut isoista asekaupoista Suomen kanssa
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
Viesti
<blockquote data-quote="Mosuri" data-source="post: 58666" data-attributes="member: 41"><p>Olet kyllä tulkinnut väärin. Tuosta teknologian siirrosta Venäjälle olen yrittänyt pariin otteeseen avata keskustelua, mutta vähiin on keskustelijat jääneet- taitaa monelle aihe olla yhtä mieluisa kuin tulehtuneiden peräpukamien hiplailu? Toki voi tuonkin varmaan jollain mustalla psykologialla vääntää siihen muottiin, että Venäjä on kakka???</p><p></p><p></p><p></p><p>En usko. Ja yhä harvempi on uskonut tuota Georgian jälkeen.</p><p></p><p></p><p></p><p>Onko todellakin näin??? En voi olla samaa mieltä ja lyön sua täysillä historian kirjalla päähän!</p><p></p><p><strong>Mig-15</strong></p><p></p><p><em>"The first Soviet turbojet fighter developed by Mikoyan-Gurevich was the Mikoyan-Gurevich MiG-9 NATO reporting name: Fargo which appeared in the years immediately after World War II. It used a pair reverse-engineered German BMW 003 engines, which had been experimentally used on the Me 262A-1b test aircraft, only a few of which were ever built. The MiG-9 was a troublesome design which suffered from weak unreliable engines and control problems. Categorized as a first generation jet fighter, it was designed with straight wings like previous piston-engined fighters which were encountering performance problems as their performance approached the speed of sound.</em></p><p><em></em></p><p><em>The Germans never developed good turbojets with thrust over 2,500lb which limited the performance of Soviet jet designs. By 1946, Soviet designers were impressed by the Rolls Royce Nene engine. Soviet aviation minister Mikhail Khrunichev and aircraft designer A. S. Yakovlev suggested to Premier Joseph Stalin the USSR buy advanced jet engines from the British. Stalin is said to have replied, "What fool will sell us his secrets?"[6]</em></p><p><em></em></p><p><em>However, he gave his consent to the proposal and Mikoyan, engine designer Vladimir Klimov, and others travelled to the United Kingdom to request the engines. To Stalin's amazement, the British Labour government and its pro-Soviet Minister of Trade, Sir Stafford Cripps, were perfectly willing to provide technical information and a license to manufacture the Rolls-Royce Nene. This engine was reverse-engineered and produced as the Klimov RD-45, subsequently incorporated into the MiG-15.[6] Rolls-Royce later attempted to claim £207 million in license fees, without success."</em></p><p></p><p>Lähde: Wiki</p><p></p><p>Eikä siinä montaa vuotta kulunutkaan kun RAF sai taistella noita koneita vastaan.</p><p></p><p>Olen kauhean hämmästynyt teidän kaikkien mielipiteistä. Oletteko nyt todellakin sitä mieltä, että tuo Suomen panssaroituihin miehistökuljetusajoneuvoihin ja krh-torneihin liittyvä tietämys pitäisi siirtää Venäjälle? Varsinkin kun mahdollisessa sotatilanteessa saisimme itse nauttia tuon asejärjestelmän kohteena olemisesta!!! Mahdollisesta kaupasta ei todellakaan seuraa mitään Suomen ja Venäjän välistä keskinäisriippuvuutta, joka vapaakaupan nimeen vannovien teoreetikkojen mielestä mukamas estää kaikki sodat. (Ranska ja Saksa oli toistensa suurimmat kauppakumppanit vuonna 1914- mutta miten sitten kävikään...)</p><p></p><p>Jos isänmaan ja puolustusteollisuuden edut ovat vastakkaiset niin kumman tulee väistyä? On uskomatonta, että tätä joutuu edes kysymään!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mosuri, post: 58666, member: 41"] Olet kyllä tulkinnut väärin. Tuosta teknologian siirrosta Venäjälle olen yrittänyt pariin otteeseen avata keskustelua, mutta vähiin on keskustelijat jääneet- taitaa monelle aihe olla yhtä mieluisa kuin tulehtuneiden peräpukamien hiplailu? Toki voi tuonkin varmaan jollain mustalla psykologialla vääntää siihen muottiin, että Venäjä on kakka??? En usko. Ja yhä harvempi on uskonut tuota Georgian jälkeen. Onko todellakin näin??? En voi olla samaa mieltä ja lyön sua täysillä historian kirjalla päähän! [b]Mig-15[/b] [i]"The first Soviet turbojet fighter developed by Mikoyan-Gurevich was the Mikoyan-Gurevich MiG-9 NATO reporting name: Fargo which appeared in the years immediately after World War II. It used a pair reverse-engineered German BMW 003 engines, which had been experimentally used on the Me 262A-1b test aircraft, only a few of which were ever built. The MiG-9 was a troublesome design which suffered from weak unreliable engines and control problems. Categorized as a first generation jet fighter, it was designed with straight wings like previous piston-engined fighters which were encountering performance problems as their performance approached the speed of sound. The Germans never developed good turbojets with thrust over 2,500lb which limited the performance of Soviet jet designs. By 1946, Soviet designers were impressed by the Rolls Royce Nene engine. Soviet aviation minister Mikhail Khrunichev and aircraft designer A. S. Yakovlev suggested to Premier Joseph Stalin the USSR buy advanced jet engines from the British. Stalin is said to have replied, "What fool will sell us his secrets?"[6] However, he gave his consent to the proposal and Mikoyan, engine designer Vladimir Klimov, and others travelled to the United Kingdom to request the engines. To Stalin's amazement, the British Labour government and its pro-Soviet Minister of Trade, Sir Stafford Cripps, were perfectly willing to provide technical information and a license to manufacture the Rolls-Royce Nene. This engine was reverse-engineered and produced as the Klimov RD-45, subsequently incorporated into the MiG-15.[6] Rolls-Royce later attempted to claim £207 million in license fees, without success."[/i] Lähde: Wiki Eikä siinä montaa vuotta kulunutkaan kun RAF sai taistella noita koneita vastaan. Olen kauhean hämmästynyt teidän kaikkien mielipiteistä. Oletteko nyt todellakin sitä mieltä, että tuo Suomen panssaroituihin miehistökuljetusajoneuvoihin ja krh-torneihin liittyvä tietämys pitäisi siirtää Venäjälle? Varsinkin kun mahdollisessa sotatilanteessa saisimme itse nauttia tuon asejärjestelmän kohteena olemisesta!!! Mahdollisesta kaupasta ei todellakaan seuraa mitään Suomen ja Venäjän välistä keskinäisriippuvuutta, joka vapaakaupan nimeen vannovien teoreetikkojen mielestä mukamas estää kaikki sodat. (Ranska ja Saksa oli toistensa suurimmat kauppakumppanit vuonna 1914- mutta miten sitten kävikään...) Jos isänmaan ja puolustusteollisuuden edut ovat vastakkaiset niin kumman tulee väistyä? On uskomatonta, että tätä joutuu edes kysymään! [/QUOTE]
Lisää lainaukset…
Varmistus
Kirjoita sana takaperin: kissa
Lähetä vastaus
Foorumi
Etulinja
Yleinen keskustelu
Kotimaan uutiset
Venäjä kiinnostunut isoista asekaupoista Suomen kanssa
Top