Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Etsi
Uudet
Uudet viestit
Uudet mediat
Media kommentit
Uudet profiiliviestit
Viimeisin tapahtuma
Media
Uudet mediat
Uudet kommentit
Etsi medioita
Jäsenet
Rekisteröityneet käyttäjät
Kävijöitä paikalla
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Muut
Kirjaudu
Rekisteröidy
Mitä uutta
Haku
Haku
Etsi vain otsikoista
Kuka:
Uudet viestit
Etsi
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Install the app
Install
Foorumi
Etulinja
Yleinen keskustelu
Venäjän Ilmapuolustus
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
Viesti
<blockquote data-quote="Einomies1" data-source="post: 53873" data-attributes="member: 221"><p>Aika naiivi näkemys, kannattaisikohan päivittää tietoja ihan katselemalla uutisia. Vasta viime vuoden puolella uutisoitiin ihan valtakunnallisesti Kotkan ja Haminan satamien yhdistymisestä suomen suurimmaksi tavarasatamaksi. Tämä siitäkin huolimatta että kymenlaaksosta on kohta 3 paperitehdasta lopetettu (Sunila, Voikkaa ja Myllykoski paper) ja lisää seuraa kun paperiteollisuus vähentää panostustaan suomessa. </p><p></p><p>Takanapäin on jo ajat kun suomi oli paperiteollisuudesta riippuvainen metsätalousmaa. Paperimiesten viimeinen sotahuuto koettiin 2000-luvun alun paperilakossa ja siitä lähtien alalla on vain lakkautettu tehtaita ja siirretty tuotantoa Kiinaan.</p><p></p><p>Kaakonkulman elinehto ja satamien suurin elinvoima on idänkauppa ja suomen kautta kulkeva rahtiliikenne Pietariin ja maailmalle. Jos se loppuu, iso osa satamasta on aika hiljaista. Näin on näreet, usko pois. Joku Kaukaan paperitehdas on hyttysen kusi Itämeressä tässä asiassa. Ihan vaan huomautuksena että etelä-karjalan tehtaat (Kaukas, Imatra)on olleet melko pientä verrattuna kymijokilaakson paperiteollisuuteen jossa kulta-aikoina oli 5 paperitehdasta. </p><p></p><p></p><p>Oletko herännyt taas vasta päiväunilta?</p><p>Mitä helvettiä tuo pioneeripataljoona liittyy asiaan?! Entä karjala? Ihan maantieteen oppituntia en jaksa sinulle pitää mutta tulkoon nyt huomautetuksi että kymenlaakso EI OLE osa karjalaa. Etelä-karjalan maakunta alkaa vasta Luumäeltä koilliseen/itään.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Einomies1, post: 53873, member: 221"] Aika naiivi näkemys, kannattaisikohan päivittää tietoja ihan katselemalla uutisia. Vasta viime vuoden puolella uutisoitiin ihan valtakunnallisesti Kotkan ja Haminan satamien yhdistymisestä suomen suurimmaksi tavarasatamaksi. Tämä siitäkin huolimatta että kymenlaaksosta on kohta 3 paperitehdasta lopetettu (Sunila, Voikkaa ja Myllykoski paper) ja lisää seuraa kun paperiteollisuus vähentää panostustaan suomessa. Takanapäin on jo ajat kun suomi oli paperiteollisuudesta riippuvainen metsätalousmaa. Paperimiesten viimeinen sotahuuto koettiin 2000-luvun alun paperilakossa ja siitä lähtien alalla on vain lakkautettu tehtaita ja siirretty tuotantoa Kiinaan. Kaakonkulman elinehto ja satamien suurin elinvoima on idänkauppa ja suomen kautta kulkeva rahtiliikenne Pietariin ja maailmalle. Jos se loppuu, iso osa satamasta on aika hiljaista. Näin on näreet, usko pois. Joku Kaukaan paperitehdas on hyttysen kusi Itämeressä tässä asiassa. Ihan vaan huomautuksena että etelä-karjalan tehtaat (Kaukas, Imatra)on olleet melko pientä verrattuna kymijokilaakson paperiteollisuuteen jossa kulta-aikoina oli 5 paperitehdasta. Oletko herännyt taas vasta päiväunilta? Mitä helvettiä tuo pioneeripataljoona liittyy asiaan?! Entä karjala? Ihan maantieteen oppituntia en jaksa sinulle pitää mutta tulkoon nyt huomautetuksi että kymenlaakso EI OLE osa karjalaa. Etelä-karjalan maakunta alkaa vasta Luumäeltä koilliseen/itään. [/QUOTE]
Lisää lainaukset…
Varmistus
Kirjoita sana takaperin: kissa
Lähetä vastaus
Foorumi
Etulinja
Yleinen keskustelu
Venäjän Ilmapuolustus
Top