Mikä vituttaa tänään?

Älkäät nyt ihmeessä surko. Sama meno tänä iltana ilman vitutusta, alan saada juonen päästä kiinni.
 
5 vrk meni katsoessa n.120 jaksoa turkkilaista tv-sarjaa. Söin retkimuonaa, näkkileipää ja mikropopkornia. En käynyt kertaakaan ulkona, enkä puhunut edes puhelimessa. Vituttaa, kun itkin joka jaksossa vähintään kerran. Mutta kyllä helpotti. PS. Salattuja elämiä ym. en ole katsonut jaksoakaan, vähän meni ohi normaali genrestä.
 
Takatalven viima ja Euroopan unionin itäreunan talouskurimuksen olevan valtion yleinen ilmapiiri uutisoinnin tasolla.
Juu ollaan silti maailman onnellisin kansa, saunan ja nelosen jälkeen.
Onneksi ei ole rajat kiinni suomen passilla.
 
Se että olen koskaan lupautunut seuratoimintaan mukaan, ihan sama oli laji sulkapallosta jalkapalloon, niin vanhan jäärät, näin me tehtiin 100v sittenkin, mutta miksi jäsenet häviää... seuraava viesti tulee sitten kännitopikkiin, sen verran kyrpeää.
 
No se kun on kaunis ilta, ja päätin tuulettaa. Avasin oven ja annoin ilman kulkea ja menin sohvaan kuuntelemaan lintujen laulua. Pienet iltapäiväunet meinasin.

Tuli pienen nyrkin kokoinen karvainen kimalainen sisään. Eikö ne pölvästit osaa samasta reiästä pihalle? Pyöri siinä tolkkua vailla ja pörisi kuin Pratt & Whitneyn mäntämoottori. Nuku siinä sitten. Ahdistin sen ulos ja pistin kevään kiinni. En ole kyllä koskaan ennen nähnyt noin lihavaa pörriäistä.
 
No se kun on kaunis ilta, ja päätin tuulettaa. Avasin oven ja annoin ilman kulkea ja menin sohvaan kuuntelemaan lintujen laulua. Pienet iltapäiväunet meinasin.

Tuli pienen nyrkin kokoinen karvainen kimalainen sisään. Eikö ne pölvästit osaa samasta reiästä pihalle? Pyöri siinä tolkkua vailla ja pörisi kuin Pratt & Whitneyn mäntämoottori. Nuku siinä sitten. Ahdistin sen ulos ja pistin kevään kiinni. En ole kyllä koskaan ennen nähnyt noin lihavaa
Maailmanlopun meininki.
 
Vaimoni jäi työttömäksi ja nykyinen hallitus suuressa viisaudessaan päätti poistaa työttömyyden suojaosuuden. Me olemme toimineen pitkään tukiperheenä parille lapselle ja nyt yhtäkkiä tultiin siihen tilanteeseen, että niitä muutamaa satastakaan tukiperheenä toimimisesta ei saisi tienata päivärahan päälle!?!? No ainoa tapa sitten saada edes hieman ylimääräistä rahaa jolla nyt kattaa edes ne lasten kulut oli siirtää koko soppari mun nimiini ja maksaa sitten sivutuloveroa joka sekin nyt on aika naurettavan suuri tässä tapauksessa. Toinen vaihtoehto olisi ollut lopettaa koko homma, kuten kuuleman mukaan aika moni on nyt tehnytkin.

No tuo jo itsessään aiheuttaa kovaa vitutusta ja en enää tiedä voinko Persujakaan äänestää seuraavissa vaaleissa... Mutta se mikä sitten aiheutti akuutin vitutuksen oli verottajan sivut ja ohjeet tuon "työkorvauksen" verokortin hakemisesta. No tietysti ensinnäkin mikä työkorvaus? Miksi ei palkka tai palkkio? En tiedä onko alkavaa aivojen rappeutumista jo havaittavissa vai mitä, mutta en ymmärtänyt mitään ohjeista. Loppujen lopuksi sain botin avustuksella sitten jotain kaavittua kasaan kun taustalla oli motivaationa joko 64% verot tai 45% verot tästä julkeasta lisätienestistä! No en tiedä menikö oikein vai ei, mutta sitten tuli seuraava kynnys kun piti kyseinen paperi ja tilinumero viedä Sarastian järjestelmään... Työkaverit sai taas kuulla vittua ja saatanaa!!

Tällainen tavanomainen keski-ikäinen Suomalainen mies kun joutuu noiden asioiden kanssa painimaan, niin ei siitä hyvä seuraa. En tiedä oliko minussa vai järjestelmissä vika kun ei vaan osannut ja ymmärtänyt. Olen olevinani kuitenkin älykäs ihminen ja väkisin herää kysymys, että miten ne jotka ei muutenkaan pärjää arjessa jne ja joutuvat koko ajan läpikäymään byrokratiaa ja useita erilaisia systeemejä, että saavat edes muutaman euron tilille?

VITUN PURRA, VITUN VEROT JA VITUN LIPPULAPPUSET

...JA VITUN AUTOT! Autossa joko ohjauskulmat päin vittua tai ripustuksissa väljää kun auto seilaa tiellä miten sattuu ja jokainen töyssy pakottaa keskittymään ajamiseen.
 
Yleisesti vituttaa näin keväisin lähes kaikki. On vaan niin paljon mitä pitäisi tehdä ajallaan ja se ei kuitenkaan riitä tuomaan sitä parhainta tulosta siltikään, kas kun ne sääolot. Sitä ilmastonmuutostakin seuraamalla ei vaan löydy sitä oikeaa kohtaa.
Taas Välillä me kuollaan kylmyyteen tai kuumuuteen ota näistä sitten selvää.

Lakko-oikeuttakin ollaan pienentämässä kuulemma... Eiku, niin eihän meillä ole ollutkaan sitä.
 
Unettomuus on kyllä paskista paskinta. Olen aina ollut aika huono nukkumaan, mutta nyt vanhempana tuntuu, että sitä unta pystyy ylläpitämään entistäkin heikommin ja yöunet jäävät liian usein neljän-viiteen tuntiin.
Tuttu tilanne, mullakin pahenee vain. Käytän nukahtamislääkettä, mutta niiden teho on mennyt. Ne toimi alkuun, mutta olen hereillä jo 3 t päästä. Haluan päästä jonnekin jossa on täyshoito eikä ole ärsykkeitä kuukaudeksi. Jotta vieroittaisin itseäni nukahtamislääkkeistä. Toivoa en menettää! Haluan nukkua luomu-unta..
 
Tänään vituttaa: toinen flunssa kahden kuukauden sisään. Varmaan taas sieltä ala-asteen mukuloilta, missä on oltu hommissa kolme kuukautta. 🤒Perkelehen tautipesät...
 
Unettomuus on kyllä paskista paskinta. Olen aina ollut aika huono nukkumaan, mutta nyt vanhempana tuntuu, että sitä unta pystyy ylläpitämään entistäkin heikommin ja yöunet jäävät liian usein neljän-viiteen tuntiin.
Onko uni tutkittu mahdollisen uniapnean tai jonkin muun syyn varalta?
 
Onko uni tutkittu mahdollisen uniapnean tai jonkin muun syyn varalta?
Ei ole. Pitäisi varmaan. Olen ottanut asian jotenkin normaalina asiantilana aina viime aikoihin asti. Välillä on paremman unen jaksoja, ja sitten taas, ilmeisesti työstressin lisääntyessä uni häviää ekana.
 
Ei ole. Pitäisi varmaan. Olen ottanut asian jotenkin normaalina asiantilana aina viime aikoihin asti. Välillä on paremman unen jaksoja, ja sitten taas, ilmeisesti työstressin lisääntyessä uni häviää ekana.
Joo. Jos nukahtaminen ei ole ongelma, vaan heräily yöllä, se pitää tutkia.
 
Ei ole. Pitäisi varmaan. Olen ottanut asian jotenkin normaalina asiantilana aina viime aikoihin asti. Välillä on paremman unen jaksoja, ja sitten taas, ilmeisesti työstressin lisääntyessä uni häviää ekana.

Kävin testeissä ja todettiin uniapnea, olen nukkunut hyvin siitä lähtien. Kannattaa ehdottomasti tutkia.
 
Kävin testeissä ja todettiin uniapnea, olen nukkunut hyvin siitä lähtien. Kannattaa ehdottomasti tutkia.
En tiedä uniapneasta paljoakaan, mutta otan selvää. Rouva ei kylläkään ole valittanut hengityskatkoksista. Tai edes kovasta kuorsaamisesta (paitsi jos olen tosi kipeänä tai tosi kännissä mennyt nukkumaan. Toisaalta hänellä näyttäisi olevan erittäin hyvä omatunto, nukahtaa aina sekunneissa, eikä untaan häiritse mikään. Mulla taas sekä nukahtaminen että unesta kiinni pitäminen ovat molemmat olleet aina vaikeita.

Pitäisikö tämä siirtää vitutusketjusta jonnekin muualle?
 
Back
Top