#vihapuhe

Sattuipa silmään. Kunnon woketusta Brittein saarilla. Liverpoolissa stenattiin museoitu laiva, jolla oli takanaan kunniakas palvelu toisessa maailmansodassa. Sen tilalle tulee jonkinlainen orjakaupasta kertova itseruoskintahuone.



A ship which defied the terror of the Nazi U-Boats to transport vital resources around Britain has been destroyed and will be replaced with a slavery reflection room.

Maritime historians have condemned the decision, branding it an 'abomination' to the memory of the seafarers who bravely crewed the vessel during the Second World War.

Built in 1917, the De Wadden ferried coal and food through the Irish Sea to southern England between 1939 and 1945 while Hitler's infamous submarines lurked under the waves.

Official National Historic Ships Register records say: 'Her finest hour was probably during the Second World War when she was one of a small handful of vessels which provided the vital lifeline of supplies to the Irish Republic.'

But despite surviving the perils of conflict and being the last cargo sailing vessel the city can boast of, National Museums Liverpool (NML) decided to scrap her earlier this year.
Järjetöntä. Orjuuden maailmanlaajuinen kieltohan oli kuitenkin nimenomaan Britannian ansiota, ja Britannia myös siellä Afrikassa itsessään lopetti orjuuden, pakottamalla paikalliset hallitsijat hyväksymään brittiläinen laki.

Vaikka Britannia itse sitä aikanaan edisti, niin 1800-luvulla kuninkaallinen laivasto oli orjakauppiaiden tehokkain jahtaaja jo.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo on iso juttu Liverpoolissa, sekin kylä kun on aika lailla orjuudella rahoitettu aikanaan. Tosin siellä on jo Beatles-museon (Penny Lane oli muuten orjalaivan kapteeni ja hänestä tien nimi. Sitähän kanssa koittivat muuttaa jo pariin kertaan, antaa biisin sanoitukselle vähän toista aspektia) vieressä Merseyn varressa orjuus-museo olemassa.

Mikäänhän noille ei riitä.
 
Viimeksi muokattu:
Siitä päivän pläjäys rasismia. Natseja kaikkialla....

Selvästi raja-laki äänestys lähestyy. MTV3 kantaa kortensa kekoon rashimia ja perussuomalaisuutta vastaan.

Jos tällaisia propagandabuffeja tekisi tilanteista, joissa neekerit haukkuu pottunokkia, ei lööppeihin jäisi tilaa edes Sanna Marinille.
 
Jotenkin tuli tunne, että uus-espoolaisia olisi olleet nämä pojat.
Ironistahan tässä kaikessa on se, että arabimaat ovat itse ehkä nykymaailmassa kulttuuripiirinä kaikkein rasistisin. Ja tämä arabimaiden ja länsimaiden välinen "rasismi" (joka oikeasti on pitkälti uskonnosta johtuvaa kulttuuriaversiota) on aika uutta postkolonialistisen maailman meininkiä, koska perinteisestihän arabeja on pidetty valkoisina ja arabit itse pitävät itseään valkoisina ("ruskea" on todella uusi keino länsimaisen vasemmiston arvoilmapiiristä hyötymiseen, eivätkä arabimaissa arabit itse pidä itseään ei-valkoisina).

Libanonissahan paikallinen väestö kovasti ihmettelee meidän sotilaistamme niitä, jotka eivät edusta kansallista väestöämme, eivätkä lainkaan suostu pitämään heitä suomalaisina. Moni myös suoraan ihmetteli, että miksi otamme heitä lainkaan maahan, että he eivät itse ottaisi todellakaan, ja siellä siis kuulee paikallisilta todella jyrkkiäkin näkemyksiä, esim. että ei-valkoisten maahanmuutto pilaa kauniin väestömme. Ja Libanon sentään on liberaalein ja oman kulttuurinsa kannalta länsivaikutteisin arabimaa.
 
Ironistahan tässä kaikessa on se, että arabimaat ovat itse ehkä nykymaailmassa kulttuuripiirinä kaikkein rasistisin. Ja tämä arabimaiden ja länsimaiden välinen "rasismi" (joka oikeasti on pitkälti uskonnosta johtuvaa kulttuuriaversiota) on aika uutta postkolonialistisen maailman meininkiä, koska perinteisestihän arabeja on pidetty valkoisina ja arabit itse pitävät itseään valkoisina ("ruskea" on todella uusi keino länsimaisen vasemmiston arvoilmapiiristä hyötymiseen, eivätkä arabimaissa arabit itse pidä itseään ei-valkoisina).

Libanonissahan paikallinen väestö kovasti ihmettelee meidän sotilaistamme niitä, jotka eivät edusta kansallista väestöämme, eivätkä lainkaan suostu pitämään heitä suomalaisina. Moni myös suoraan ihmetteli, että miksi otamme heitä lainkaan maahan, että he eivät itse ottaisi todellakaan, ja siellä siis kuulee paikallisilta todella jyrkkiäkin näkemyksiä, esim. että ei-valkoisten maahanmuutto pilaa kauniin väestömme. Ja Libanon sentään on liberaalein ja oman kulttuurinsa kannalta länsivaikutteisin arabimaa.
Tuo muuten heijastuu sitten Punaisen meren rannoille pitkälle. Somali ja eritrealainen (eli kaikki ne heimot/kansat. Omat suosikkini ovat afarit.) eivät ole afrikkalaisia.
 
Ironistahan tässä kaikessa on se, että arabimaat ovat itse ehkä nykymaailmassa kulttuuripiirinä kaikkein rasistisin. Ja tämä arabimaiden ja länsimaiden välinen "rasismi" (joka oikeasti on pitkälti uskonnosta johtuvaa kulttuuriaversiota) on aika uutta postkolonialistisen maailman meininkiä, koska perinteisestihän arabeja on pidetty valkoisina ja arabit itse pitävät itseään valkoisina ("ruskea" on todella uusi keino länsimaisen vasemmiston arvoilmapiiristä hyötymiseen, eivätkä arabimaissa arabit itse pidä itseään ei-valkoisina).

Libanonissahan paikallinen väestö kovasti ihmettelee meidän sotilaistamme niitä, jotka eivät edusta kansallista väestöämme, eivätkä lainkaan suostu pitämään heitä suomalaisina. Moni myös suoraan ihmetteli, että miksi otamme heitä lainkaan maahan, että he eivät itse ottaisi todellakaan, ja siellä siis kuulee paikallisilta todella jyrkkiäkin näkemyksiä, esim. että ei-valkoisten maahanmuutto pilaa kauniin väestömme. Ja Libanon sentään on liberaalein ja oman kulttuurinsa kannalta länsivaikutteisin arabimaa.
Afrikkalaisilla rauhanturvaajilla ei ollut mitään asiaa liikkua tukikohtien ulkopuolella ilman eurooppalaista saattajaa. Ne ois kuulema ammuttu ja ryöstetty samantien. Vain koska ovat mustia. Noh oli siihen muitakin syitä, koheltivat liikenteessä, yleiskäytöstavat puuttu yms. :oops: Valkoiset pottunokat oli vain hieman Libanonilaisten alapuolella.
 
Afrikkalaisilla rauhanturvaajilla ei ollut mitään asiaa liikkua tukikohtien ulkopuolella ilman eurooppalaista saattajaa. Ne ois kuulema ammuttu ja ryöstetty samantien. Vain koska ovat mustia. Noh oli siihen muitakin syitä, koheltivat liikenteessä, yleiskäytöstavat puuttu yms. :oops: Valkoiset pottunokat oli vain hieman Libanonilaisten alapuolella.
Juu. AU:n rauhanturvaajilla, sanotaan nyt vaikka... Ugandasta, on ollut omat haasteensa sanotaan vaikka... Somalian rauhanturvaoperaatioissa. Vetivät niin sanotusti tulta puoleensa... edit: ainakin siis heidän kanssaan seikkailleen jenkin mukaan.

edit2: Eritrea oli sellainen paikka että kokemusten jakaminen sen seudun kivikosta hyödytti kaikkia toimijoita. Ei ollut syytä väritellä kun kaupungin kellareista kuuluu illalla kidutettavien huutoja.

Eli joo, tämä jenkki myös pisti UG:n pojat keräilemään sormenjälkiä kivikkoon lentäneestä pommiliivi-somalista. Oli se niitä poikia muistuttanut sormenjäljistä ennen kuin liian monimutkainen piuha- ja trotyylihässäkkä päällään paratiisiinsa kellistetty lojautettiin purkamisen sijaan ylös, ylös, ulos... ja.... sinne kivien sekaan.

Asmara. Sähkötolppiin rinnan korkeudelle hirtettyjä kurkku auki viillettyjä koiria.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top