612-marssi & anarkistit

Heh. Älä viitsi olla noin kauhistunut tai yllättynyt. Minusta tämä on ihan luontaista asioiden kehityskulkua, ottaen huomioon viimevuotiset maahanmuutto- ja pakolaisvalinnat, sekä kaikki niiden jälkeiset laiminlyönnit.

Minua ei yllättäisi vaikka rasmuslaiset perustaisivat SS:n uudelleen...oikealla asialla kun ovat..
 
Minua ei yllättäisi vaikka rasmuslaiset perustaisivat SS:n uudelleen...oikealla asialla kun ovat..

Taitaisi aatteeseen sopia paremmin RAF:n uudelleenperustaminen...enkä tarkoita Kuninkaallisia Ilmavoimia... :p
 
Ehkäpä äärioikeistolaiset ja militantit äärivasurit voisivat järjestää häkkimatsin. Kumpikin puoli valitsee parhaimman taistelijansa siihen. Hävinnyt osapuoli joutuu tekemään mitä voittaja määrää. Panoksista eli tekemisistä voi tietysti sopia etukäteen. Onhan sotia tai taisteluja varmasti sovittu ennenkin sillä mallilla. Esim. SVL vs. Varisliitto (vai mikä sen nimi nyt oli). Jos SVL häviää, niin 10 heidän jätkää joutuu viettämään päivän VOKissa avustaen pakolaisia, ja jos Varisliitto häviää niin, 10 heidän henkilöä joutuu tutustumaan matujen suorittamien rikosten uhreihin, sikäli kun se uhreille käy. Tai jokin parempi veto? Ja eihän sen tarvitse häkkimatsi olla, vaan jokin muu laji.
 
Helsinki vähän liian kaukana. Minä menen seuraamaan tätä paraatia:

http://www.kymensanomat.fi/Online/2016/11/28/Itsenäisyyspäivän paraati Haminassa/2016321536230/4

Haminassa järjestetään paraati itsenäisyyspäivänä.

Paraatikatselmus järjestetään Reserviupseerikoulun päärakennuksen kentällä kello 12. Ohimarssi pidetään katselmuksen jälkeen Kadettikoulunkadulla. Paraatiin osallistuvat Reserviupseerikoulu, Haminan Soittokunta sekä veteraani- ja maanpuolustusjärjestöt.
 
Haminan paraati; Paraatiin osallistuvat Reserviupseerikoulu, Haminan Soittokunta sekä veteraani- ja maanpuolustusjärjestöt

Esiintyykö tällaisessa haittaa ja huutelua anarkistien taholta?
Mikä ero on veteraani- ja maanpuolustusjärjestöjen osallistumisessa paraatiin vs. kansalaiset osallistumassa 612 kulkueeseen? Minusta ei mitään muuta eroa paitsi toinen järjestetään Helsingissä ja toisessa on maastopukuja päällä. Enemmänhän tuo Haminan paraati on militantti.
 
Olin myös viime vuonna seuraamassa Haminan paraatia. Ei mitään "taustameteliä". Kaupunkilaiset seurasivt paraatia rauhallisesti eikä kukaan protestoinut, liian pieni paikkakunta tämä Hamina sellaiseen luulisin.
Ja sitäpaitsi sotilaat ikäänkuin kuuluvat Haminan katukuvaan, päivittäin niitä näkee ympäri kaupunkia.
Välillä jopa valtaavat paikkoja, viime kesänä kun olin eräänä päivänä Jack-Up pubin terassilla niin sotilaita tuli sinne 20-30 kerralla, ilmeisesti iltavapaista nauttimassa.
 
Viimeksi muokattu:

Joo, olen työssä paraatipäivinä ja matkaa on kotimaahan kohtuuttomasti sekä aikataulut ovat mahdottomia irtautua siteltä pois.
Olisi kyllä mielenkiintoista käydä katsomassa millaista sähinää ilmenee, mutta minulla on kotoa hesaan myös pirukseen matkaa ja ei kiinnosta niin valtavasti, että lähtisin sinne pällistelemään... :)
 
Matkaa tulee vähän liikaa ja toisaalta on parempi pysyä pois kun ei tuo pinna ole siitä pisimmästä päästä.
 
YLE:ltä asiallinen ja neutraali juttu 6.12. koitoksista. Riippuu niin siitä, kuka on toimittaja.

http://yle.fi/uutiset/3-9321145

Tämä kohta on hauska, kun järjestäjä pääsee kuittaamaan.

"
– Kulkueen ainoa funktio on kunnioittaa edellisten sukupolvien työtä. Toivotamme tervetulleeksi kaikki isänmaallisina itseään pitävät suomalaiset.

Tervetulleiksi lukeutuvat myös Suomen Vastarintaliikkeen jäsenet, vaikka pohjoismaisten uusnatsien pyrkimyksenä onkin yhdistää Pohjoismaat kansallissosialistiseksi tasavallaksi.

Eikö tämä ole isänmaallisuuden kanssa ristiriitaista?

– Minun on vaikea vastata kenenkään puolesta. Olisin toimittajana enemmän huolestunut siitä, että anarkistit tavoittelevat nykyisen hallitusmuodon tuhoa. He pyrkivät väkivallalla rajoittamaan toisten ihmisten kansalaisoikeuksia. Mielestäni se on terroria, Marin vastaa."
 
YLE:ltä asiallinen ja neutraali juttu 6.12. koitoksista. Riippuu niin siitä, kuka on toimittaja.

http://yle.fi/uutiset/3-9321145

Tämä kohta on hauska, kun järjestäjä pääsee kuittaamaan.

"
– Kulkueen ainoa funktio on kunnioittaa edellisten sukupolvien työtä. Toivotamme tervetulleeksi kaikki isänmaallisina itseään pitävät suomalaiset.

Tervetulleiksi lukeutuvat myös Suomen Vastarintaliikkeen jäsenet, vaikka pohjoismaisten uusnatsien pyrkimyksenä onkin yhdistää Pohjoismaat kansallissosialistiseksi tasavallaksi.

Eikö tämä ole isänmaallisuuden kanssa ristiriitaista?

– Minun on vaikea vastata kenenkään puolesta. Olisin toimittajana enemmän huolestunut siitä, että anarkistit tavoittelevat nykyisen hallitusmuodon tuhoa. He pyrkivät väkivallalla rajoittamaan toisten ihmisten kansalaisoikeuksia. Mielestäni se on terroria, Marin vastaa."

Puna-Eerolta neutraali uutinen?
On tässä sentään toinenkin osapuoli saanut vastata..

Mikä on kisaveikkaus päivän tapahtumien etenemisestä?
-itse veikkaan aa-ryhmän suorittavan jälleen käänteisen bussin valtauksen kun päivä hämärtyy..:D

soihtu0.jpg
 
YLE:ltä asiallinen ja neutraali juttu 6.12. koitoksista. Riippuu niin siitä, kuka on toimittaja.

http://yle.fi/uutiset/3-9321145

Tämä kohta on hauska, kun järjestäjä pääsee kuittaamaan.

"
– Kulkueen ainoa funktio on kunnioittaa edellisten sukupolvien työtä. Toivotamme tervetulleeksi kaikki isänmaallisina itseään pitävät suomalaiset.

Tervetulleiksi lukeutuvat myös Suomen Vastarintaliikkeen jäsenet, vaikka pohjoismaisten uusnatsien pyrkimyksenä onkin yhdistää Pohjoismaat kansallissosialistiseksi tasavallaksi.

Eikö tämä ole isänmaallisuuden kanssa ristiriitaista?

– Minun on vaikea vastata kenenkään puolesta. Olisin toimittajana enemmän huolestunut siitä, että anarkistit tavoittelevat nykyisen hallitusmuodon tuhoa. He pyrkivät väkivallalla rajoittamaan toisten ihmisten kansalaisoikeuksia. Mielestäni se on terroria, Marin vastaa."

Poliisilta hieman outo lausahdus. Varmaankin ajattelematta lisännyt tuon "ikävä kyllä", mutta täsmällisempi sanojen käyttö ei olisi pahitteeksi.
Seppo Kujala Helsingin poliisista:
– Näin se ikävä kyllä on, että poliisi ei määrittele, mikä mielipide on oikein ja mikä väärin.
 
Poliisilta hieman outo lausahdus. Varmaankin ajattelematta lisännyt tuon "ikävä kyllä", mutta täsmällisempi sanojen käyttö ei olisi pahitteeksi.
Seppo Kujala Helsingin poliisista:

No natsit eivät kyllä tee hyvää kansallismielisten maineelle tai 612 marssille ja kyllä minua häiritsee tuo niiden pohjoismainen unioni mitä ajavat, ehkä poliisi ajattelee jotenkin samoin.
 
Pointti on se, ettei poliisin täydy määritellä oikeita ja vääriä mielipiteitä. Se on lainsäädäntövaltaa käyttävien tehtävä. Kuinka paljon mielipiteitä sitten tulee lainsäädännöllä säädellä?

En itse pidä SVL kansallismielisenä enkä isänmaallisena. Pohjoismaisen kansallisosialistisen valtion ajaminen on täydessä ristiriidassa molempien ajatussuuntien kanssa. Hihhuleita mitä hihhuleita, kuten anarkistitkin. Muutama sata kajahtanutta saa aivan liikaa huomiota.
 
Pointti on se, ettei poliisin täydy määritellä oikeita ja vääriä mielipiteitä. Se on lainsäädäntövaltaa käyttävien tehtävä. Kuinka paljon mielipiteitä sitten tulee lainsäädännöllä säädellä?

En itse pidä SVL kansallismielisenä enkä isänmaallisena. Pohjoismaisen kansallisosialistisen valtion ajaminen on täydessä ristiriidassa molempien ajatussuuntien kanssa. Hihhuleita mitä hihhuleita, kuten anarkistitkin. Muutama sata kajahtanutta saa aivan liikaa huomiota.

Joo ei pidäkään, itseä tosiaan vaan harmittaa koska näen natsit esteenä isommalle kansallismieliselle liikehdinnälle jota kytee pinnan alla.
 
Noh itse olen paikalla, enkä todellakaan ole fasisti: aamutuimaan yksi anti-kommunistinen biisi, The Sons of Budapest... kuuskytäluvun italialainen antikommunistibiisi.

 
Esiintyykö tällaisessa haittaa ja huutelua anarkistien taholta?
Mikä ero on veteraani- ja maanpuolustusjärjestöjen osallistumisessa paraatiin vs. kansalaiset osallistumassa 612 kulkueeseen? Minusta ei mitään muuta eroa paitsi toinen järjestetään Helsingissä ja toisessa on maastopukuja päällä. Enemmänhän tuo Haminan paraati on militantti.

Miksipä Haminan paraatissa mitään ilmenisi...tuo takkujengi kun ei tunnetusti uskalla lähteä hulinoimaan minnekkään raitiovaunukiskojen ulkopuolelle, poikkeuksena metrolinja jolla voi (mukavasti lämpimässä ja pummilla, tottakai) mennä Itäkeskukseen raivoamaan nazzeille ja razzisteille. Ja minkä takia oikein luulette että Tampereelle on ajettu raitiovaunuliikennettä jo vuosikausia?:D Kiakkoviaraiden psyyke on vieläkin aivan hajalla kun joutuivat Tampereelle asti lähtemään ja tuskin tulevat siitä koskaan toipumaankaan. Jo Malmilla tuon porukan edustajat ovat kuin peurat ajovaloissa, puhumattakaan sitten Kehä III:n ulkopuolelle lähtemisestä...
 
Vaikka sanan- ja mielipiteenilmaisun vapaus tietysti pitää olla, on minusta hyvä muistaa, että venäjän sotilasdoktoriiniin kuuluu mm. protestipotenttiaalin kasvattaminen kohdemaassa. Niin meiltä Supon toimesta kuin ulkomailtakin on todettu, että venäjä ohjailee ja kenties rahoittaakin näitä ääripäitä. Tarkkaan mietin kyllä missä porukassa marssin ja ketä/mitä löytyy järjestäjien taustavoimista... Taidan pysyä ihan vaan res. tai pv:n muodostelmissa:)
 
Back
Top