Case Valtteri Lindholm / Varusteleka.

Ja ettei totuus unohtuisi, valtterilla itsellähän ei ole akateemista loppututkintoa ( pääsy yliopistoon ei ole tutkinto), joka itselläni esimerkiksi on. Mikä nyt on irrelevanttia. Suomessa opiskelu on halpaa, eikä tutkinnon saaminen ole vaikeaa.

Mutta kannattavan bisneksen kehittäminen on vaikeaa, josta toki nostan valtterille hattua. Se ei kuitenkaan tee kenestäkään yhteiskunnallisten asioiden neroa.
 
Siinähän tuo viimeistään osoitti sen oman typeryytensä, kun ei vain ollut nöyryyttä pahoitella lyhyesti komnenttejaan ja luvata vaikka laajentaa elämän katsomustaan tutustumalla vaikka niiihin amiksiin. Fiksu ois voinut vielä tyylikkäästi perääntyä ja ois varmasn sivistynyt sitten itsekkin, mutta ei kun ihmeellisen selittelyn vaan aloitti, tuolla kyllä saa ittesä vielä syvemmälle kuplaansa.
Miten tästä tuleekin mieleen yksi pääministeri...
 
Noissa valtterin ensimmäisillä twiiteissa oli laskelmieni mukaan 58 kielioppivirhettä. Ehkä oli hyvä, että hän ei jatkanut opiskelujaan opettajaksi asti.

Mutta, esimerkiksi tämä:

" Persut ovat kyllä aikuisillekin etupäässä "kävin amiksen ja itsetunto on huono" -puolue. Tästähän oli taannoin oikein tutkittua dataa. (Siis amiksesta, ei itsetunnosta.) 2/x"

Onko tästä aikuistenkin oikeasti olemassa tutkimuksellista dataa ? Onko viimeaikaista tutkimusta, että persujen äänestäjät olisi huonon itsetunnon omaavia ja "amiksen" käyneitä ?

Aika vaikea kuvitella relevanttia tieteellistä tutkimusta, jossa selvitetään puoluekanta, itsetunnon määrä ja ennustus mitä ihminen tulee opiskelemaan elämänsä aikana.
Mutta huomasinkin, että valtteri olikin "olettanut" , että persuja äänestävillä on huono itsetunto. OK. Ymmärän. Mihin niitä tutkimuksia tarvitaan, kun asiat tiedetään joka tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Noissa valtterin ensimmäisillä twiiteissa oli laskelmieni mukaan 58 kielioppivirhettä. Ehkä oli hyvä, että hän ei jatkanut opiskelujaan opettajaksi asti.

Mutta, esimerkiksi tämä:

" Persut ovat kyllä aikuisillekin etupäässä "kävin amiksen ja itsetunto on huono" -puolue. Tästähän oli taannoin oikein tutkittua dataa. (Siis amiksesta, ei itsetunnosta.) 2/x"

Onko tästä aikuistenkin oikeasti olemassa tutkimuksellista dataa ? Onko viimeaikaista tutkimusta, että persujen äänestäjät olisi huonon itsetunnon omaavia ja "amiksen" käyneitä ?

Aika vaikea kuvitella relevanttia tieteellistä tutkimusta, jossa selvitetään puoluekanta, itsetunnon määrä ja ennustus mitä ihminen tulee opiskelemaan elämänsä aikana.
Tässä on yksi tutkimus:
"Vähiten koulutettujen keskuudessa SDP on selkeästi suosituin puolue. "
 
Ammattikoululaiset ovat myös monilta osin enemmän jalat maassa olevaa väkeä, akateemiset ihmiset hurahtavat mielestäni todennäköisemmin kaikenlaisiin hullutuksiin.

Mun poika on ylioppilas ja ammattikoulun käynyt. Hyvin töissä ja hyvä poika. Arvostan sen osaamista alallaan ja intoa siihen minkä opetteli.
Akateemiset sen sijaan ei mielestäni dissaa amiksia vaan pikemminkin voimistuvat omasta piiristään. Itse en ole heidän oikeastaan kuullut edes puhuvan amiksista kun kaikki aivotoiminta menee sen oman piirin fanittamiseen. Sekin on mun mielestäni hyvä asia, että osaa olla iloinen siitä mitä on opetellut monta vuotta.

Tässäkin mielessä en aivan ymmärrä logiikkaa jonka nojalla lekan tj ..eiku lekan omistaja...tuntee tarvetta moittia mitään ihmisryhmää.
.
 
Viimeksi muokattu:
Asia on just niin kuten kerrot. Olen itse käynyt lukion ja teknillisen korkeakoulun, sähkötekniikan DI:n paperit tuli joskus 30 v sitten käteen.


Noh, nyt samassa firmassa on tullut oltua jo kohta 30 vuotta. Tehtävät ovat vaihtuneet matkan varrella, mutta koko ajan olen kuunnellut juuri niitä jotka sen viimeisen käsityön tekevät.
Tuossapa se insinöörin hienous onkin. Ne saattaa joskus heikkona hetkenä ymmärtää oikeitakin tekijöitä. DIstä en kyllä niin varma mutta uskon ku sanotaan !! Yliopistojumpan läpikäyneet ei ymmärrä. Koska akateeminen koulutus on paljon jumalallisempi ku tietous siitä miten hitsauspuikko sytytetään.

Aiemmin kuvailin meidän nuorimmaista. Kympin tyttö joka haluaa sähköpuolen amikseen. Mulla räjähti kelkan alusta ja korjaamaan sitä piti alkaa eli kelkka nurin hankeen. Tyvär tuli pihalle auttamaan. Lähinnä opeteltiin että miksi se räjähti, mikä työkalu ja millä voimalla mitäkin pulttia kiristetään, tein sen homman pääasiassa ite ja saatiin alusta kasaan kuitenkin hänen merkittävällä panostuksella.
Ei mennyt kun pari pvaa ku tytön kelkan alusta räjähti. Se kelkka lumihankeen nurin ja kasattiin uusi alusta kahdesta olevasta raatoalustasta. Minä kattelin vierestä, ojensin työkaluja ja kertoilin miksi tuossa noin ja niin se remppas kelkkansa alustan. Jos voimaa tarvittiin, näytin miten kuormaliinalla saadaan paikallista vääntöä aikaiseksi. Kynnet paskana ja ne vähät aluset mitä jäi jälelle, mustina rasvasta ym. ja nyt ymmärtää materiaalit, pultin paksuudet, avainkoot ja mikä ero on rauta- ja kumivasaralla, sekä ison osan siitä, että rempassa kunnostetaan, ei säretä lisää.

Kunhan kevät tulee, saa huoltaa kelkkansa rave-venttiilit ihan ite. Kattokoot räjäytyskuvasta mallia.
 
Mun poika on ylioppilas ja ammattikoulun käynyt. Hyvin töissä ja hyvä poika. Arvostan sen osaamista alallaan ja intoa siihen minkä opetteli.
Akateemiset sen sijaan ei mielestäni dissaa amiksia vaan pikemminkin voimistuvat omasta piiristään. Itse en ole heidän oikeastaan kuullut edes puhuvan amiksista kun kaikki aivotoiminta menee sen oman piirin fanittamiseen. Sekin on mun mielestäni hyvä asia, että osaa olla iloinen siitä mitä on opetellut monta vuotta.

Tässäkin mielessä en aivan ymmärrä logiikkaa jonka nojalla lekan tj tuntee tarvetta moittia mitään ihmisryhmää.
.
Mulla on kolme lasta, kaikki ovat koulunsa käyneet siihen tasoon mitä heidän kapasiteetillaan pystyy käymään (2 yliopistotason tutkintoa, 1 AMK). Kaikki ovat järkeviä ihmisiä ja hyvissä töissä, ja kukaan heistä ei dissaa "amiksia". Tämä johtuu pitkälti siitä että penikat ovat hyvin kasvatettuja, järkevien vanhempien toimesta(y)
 
En olisi uskonut, että niitä amisseja on Suomessa noin viljalti.
amish attacks shunning--1386682592_v2.jpg
Sen olen kyllä huomannut, että jokuiset eivät hyväksy sitä, että toisillakin on mielipiteitä ja ne saattavat poiketa omista.
Siitä voi sitten polkaista ketjun, että mitä joku oli mennyt sanomaan.
Niin, tyhmä jätkä, sivari joka on mennyt myymään armeijaromppeita miljoonilla.
En osta enään.

Kohta ne vaalit ovat ohi.
 
En olisi uskonut, että niitä amisseja on Suomessa noin viljalti.
Katso liite: 75826
Sen olen kyllä huomannut, että jokuiset eivät hyväksy sitä, että toisillakin on mielipiteitä ja ne saattavat poiketa omista.
Siitä voi sitten polkaista ketjun, että mitä joku oli mennyt sanomaan.
Niin, tyhmä jätkä, sivari joka on mennyt myymään armeijaromppeita miljoonilla.
En osta enään.

Kohta ne vaalit ovat ohi.

Meni vähän ohi. Siis muodostitko lausetta että reserviläiskamaa ei voisi tilata muualta ? Amissi ? Että vittuutuneet ei osaa tilata netistä muualta .
 
Tässäkin mielessä en aivan ymmärrä logiikkaa jonka nojalla lekan tj ..eiku lekan omistaja...tuntee tarvetta moittia mitään ihmisryhmää.
.
Lekan toimitusjohtaja Jari Laine.

finnish_brutality_varusteleka_010.jpg
 
Valtteri ei ole lekan tj, vaan omistaja ja perustaja.
Siinä se ongelma onkin kun Valtteri kuuluu omistavaan luokkaan.

Palkkatyössä oleva Lekan tj. olisi näistä puheista lentänyt ulos kuin leppäkeihäs. Sellaista se on renkipojan elämä.

Sama on Kärkkäisellä. Omistaja J. Kärkkäinen julkaisee omassa lehdessään kaikenlaista sakeata salaliittoteoriaa ja tj. yrittää paikkailla isäntänsä sanomisia.

Kärkkäisen olen jo ajat sitten laittanut boikottiin.
 
Siinä se ongelma onkin kun Valtteri kuuluu omistavaan luokkaan.

Palkkatyössä oleva Lekan tj. olisi näistä puheista lentänyt ulos kuin leppäkeihäs. Sellaista se on renkipojan elämä.

Sama on Kärkkäisellä. Omistaja J. Kärkkäinen julkaisee omassa lehdessään kaikenlaista sakeata salaliittoteoriaa ja tj. yrittää paikkailla isäntänsä sanomisia.

Kärkkäisen olen jo ajat sitten laittanut boikottiin.
Sellainen ero tietysti on, että Valtteri ei tähän mennessä ole syyllistynyt kuin yhteen suurempaan möläytykseen josta ei tosin tunnu pääsevän irti.

Kärkkäinen on sen sijaan kököttänyt kaninkolossa jo pitkään. Boikotissa on, mikä välillä vähän harmittaa. Verkkokaupassaan kun olisi aika kuranttia tarvekalua.
 
Sellainen ero tietysti on, että Valtteri ei tähän mennessä ole syyllistynyt kuin yhteen suurempaan möläytykseen josta ei tosin tunnu pääsevän irti.
Valtteri on 15 vuotta nuorempi ja voi kenties vielä valita tiensä toisin.
Kärkkäinen on sen sijaan kököttänyt kaninkolossa jo pitkään. Boikotissa on, mikä välillä vähän harmittaa. Verkkokaupassaan kun olisi aika kuranttia tarvekalua.
Totta, ja kyllä joskus teki mieli tankata Lahdessa Kärkkäisellä kun myi niin halvalla polttoainetta.
 
Akateemiset sen sijaan ei mielestäni dissaa amiksia vaan pikemminkin voimistuvat omasta piiristään.

Tiedän työpaikan, jossa on käytännössä vaikea päästä edes alimpaan esimiespositioon ilman FT-/TkT- tutkintoa.
 
Amispohjalla vastaan tällä hetkellä 60 työntekijän tehtaasta. En saisi esim inssin koulutuksesta irti mitään kun olen niitä töitä käytännössä tehnyt jo 20 vuotta. Haalariosastolta siis ponnistettu.
 
Ostan Lekasta ja Kärkkäiseltä niin kuin ennenkin.

En minä omistajien lausuntojen vuoksi ala boikotoimaan varsinkin kun ovat satunnaisia möläytyksiä.

Jos firma tekisi jotain väärää niin silloin vasta menisi boikottiin.
 
Amispohjalla vastaan tällä hetkellä 60 työntekijän tehtaasta. En saisi esim inssin koulutuksesta irti mitään kun olen niitä töitä käytännössä tehnyt jo 20 vuotta. Haalariosastolta siis ponnistettu.
Yli kolme vuosikymmentä olen samalla alalla pyörinyt: Selkeästi paras keskijohdon alaiseni (työnjohtaja, sittemmin tuotantopäällikkö) oli kouluttamaton, ei edes sitä amista, työntekijästä esimiestehtäviin nostettu kaveri. Vähän siinä oli kitinää, kun insinöörit ja teknikot joutuivat hänen alaisiksi, mutta osaamisellaan hanskasi senkin.
Valtteri teki todella tyhmän yleistyksen, mutta hänellä tietysti on oikeus mielipiteeseen, kuten Kärkkäisen Juhallakin. Kumpaakaan kauppapaikka en omistajien mielipiteiden vuoksi koe tarpeelliseksi boikotoida. Tuotteiden laatu & hinta ratkaisee.
 
Ostan Lekasta ja Kärkkäiseltä niin kuin ennenkin.

En minä omistajien lausuntojen vuoksi ala boikotoimaan varsinkin kun ovat satunnaisia möläytyksiä.

Jos firma tekisi jotain väärää niin silloin vasta menisi boikottiin.

En Lindholmin somepiereskelyn perusteella ratkaise mitään enkä näe Varustelekaa tai Lindholmia liian hämäränä, mutta Juha Kärkkäinen on ollut VKK:n tukija jo sen syntyhetkestä, ja tällä Suomen hörhöistöstä rakentuneella venäjämielisellä porukalla on ehdokkaanaan myös Johan Bäckman. En osaa erottaa Kärkkäistä Kärkkäisestä.
 
Sellainen ero tietysti on, että Valtteri ei tähän mennessä ole syyllistynyt kuin yhteen suurempaan möläytykseen josta ei tosin tunnu pääsevän irti.

Kärkkäinen on sen sijaan kököttänyt kaninkolossa jo pitkään. Boikotissa on, mikä välillä vähän harmittaa. Verkkokaupassaan kun olisi aika kuranttia tarvekalua.
Tämän viikkoinen möläytys ja viime kesänä samanlainen ulostulo jossa haukkui persut ja amikset ja totesi että ei häpäissyt sukua menemällä amikseen.
 
Back
Top