Eduskuntavaalit 2015

Näin on, mutta jos tarjolla on samaa kuin Katainen tarjosi, eli 'teette niinkuin MINÄ sanon', niin se siitä kompromisseista neuvottelemisesta.

Kyllä niitä lievennyksiä taisi olla silloinkin tarjolla. Niihin ei kuitenkaan haluttu tarttua. Yksin ei voi riidellä eikä kyllä sopiakaan.
 
Kyllä tuo menee niin päin että persujen pitää tässä tilanteessa kammeta itsensä hallitukseen. Pitää löytyä kyky tehdä kompromisseja. Jos saa yksin yli 100 kansanedustajaa niin sitten voi hengitellä vapaammin.

Ehdottomasti. Olisi hyväksyttävä se ettei kaikkea tule saamaan läpi, parempi että saisi vaikka kaksi kolmannesta tavoitellusta.
 
Eiköhän tässä ole taustalla Persujen pitäminen ikuisesti oppositiossa. Niin kauan kun puolueesta löytyy ns mamukriittinen siipi pysytte ulkona. Amen.
 
  • Tykkää
Reactions: jak
Eiköhän tässä ole taustalla Persujen pitäminen ikuisesti oppositiossa. Niin kauan kun puolueesta löytyy ns mamukriittinen siipi pysytte ulkona. Amen.

Moni varmaankin ajattelee juuri päinvastaisesti. Karu arki vesitettyine kompromisseineen saattaisi puraista persujen gloriasta reilun siivun pois ja siksi heidät pitää ehdottomasti saada hallitukseen. Soinin porukoille itselleen alkaa olla tarjolla lähinnä huonoja vaihtoehtoja. Voi mennä uskottavuus tai kannatus tai molemmat.
 
Eiköhän tässä ole taustalla Persujen pitäminen ikuisesti oppositiossa. Niin kauan kun puolueesta löytyy ns mamukriittinen siipi pysytte ulkona. Amen.

Olen miettinyt tätä pimeinä talvi-iltoina että mistä helvetistä tämä pakonomainen tarve haalia elibtasopakolaisia syntyy. Tunnustettaisiin edes ongelmat mutta ei. Se on viime vaalikauden aikana käynyt hyvin selväksi mitä poliittista näkemystä Suomen valtamedia edustaa. Ajatelkaa mikä olisi perussuomalaisten kannatus jos otsikointi olisi tasapuolista.. Suuri osa suomalaisista kun taitaa pitää Ylen ja Sanoman "uutisia" pyhänä totuutena.
 
Jytkytyksestä on tulossa floppi jos hallitukseen menee KOK-Kesk-SDP-RKP jollain ilveellä. Kok-SDP riidat saataneen sovittua haastellisen aikojen vuoksi. Siinä sitten tehdä oppositiossa yhteistyötä vihreiden ja vasurien kanssa. Mut ei maalata piruja seinälle. Vielä.
 
Ilmeisesti tässä on käymässä kuten pelkäsin. Sipilä on täysin munaton ja sortuu painostuksen alla ja PerusS ajetaan neuvotteluista ulos, hallitukseen demarit, kepu, kokkarit ja rkp. Syöksykierre jatkuu, kansa kuvittelee perussuomalaisten välttelevän vastuuta. Surullista, niin kovin surullista. En jaksa ymmärtää miten noista perussuomalaisten hallitustunnustelijan kysymyksiin antamista vastauksista voisi edes kaukaisesti isänmaallinen ihminen olla eri mieltä.
Liian aikaista sanoa vielä mitään. Peli on vielä aivan kesken.
 
Kyllä niitä lievennyksiä taisi olla silloinkin tarjolla. Niihin ei kuitenkaan haluttu tarttua.
Ei haluttu, mikä oli aivan oikea ratkaisu. Tarjolla oli pieni kosmeettinen täky, muuten Katainen oli tukipakettipolitiikassaan täysin jäykkä. Nostan edelleen Soinille hattua, että pysyi sanojensa takana. Keskeisimmän vaalilupauksensa syömällä hän olisi ollut juuri sellainen, mistä häntä syytettiin; löysillä lupauksilla valtaan haluava populisti. No, nyt sitten syytettiin yhteistyökyvyttömäksi änkyräksi ja vastuunpakoilijaksi.
 
Ei haluttu, mikä oli aivan oikea ratkaisu. Tarjolla oli pieni kosmeettinen täky, muuten Katainen oli tukipakettipolitiikassaan täysin jäykkä. Nostan edelleen Soinille hattua, että pysyi sanojensa takana. Keskeisimmän vaalilupauksensa syömällä hän olisi ollut juuri sellainen, mistä häntä syytettiin; löysillä lupauksilla valtaan haluava populisti. No, nyt sitten syytettiin yhteistyökyvyttömäksi änkyräksi ja vastuunpakoilijaksi.

Niin se on politiikassa kaikilla. Suo siellä ja vetelä täällä. Koko Kataisen hallitus oli väkisin puristeltu kasaan eikä kukaan tainnut loppupeleissä saada omia tavoitteitaan kunnolla läpi. Silti sekin tunkio piti jonkun tonkia. Kaikki eivät voi olla puhdasta opin ilosanomaa julistavia oppositiopuolueita. Reaalimaailmassa omat tavoitteet pitää osata suhteuttaa omiin voimiin. Sipilän hallituksessa se voima voisi olla 30% luokkaa. Sen verran on kansa antanut luottoa eikä sillä voi olettaa sanelevansa muille mitä tehdään. Se mistä persut muita hanakasti syyttävät on käytössä olevan vaalijärjestelmän ja pirstaleisen puoluekentän yhdistelmän väistämätön lopputulema. Pidän demokraattisen järjestelmän ja kansan halveksimisena mikäli toistuvasti vetäytyy kuoreensa koska ei saa omaa ääniosuuttaan suurempaa siivua vallasta.
 
Kompromisseja halutaan vain Persuilta. Sipilän puheet neuvottelukysymyksistä täyttä paskaa.

Sipilä kertoi ainakin lehdessä, että "ei ole kerennyt katsoa muiden puolueiden vastauksia", eli vasta vasemmiston ja PS:n vastauksista on ollut puhetta. Jos tuo on totta, niin saas nähdä mitä muut puolueet ovat vastanneet.
 
Pidän demokraattisen järjestelmän ja kansan halveksimisena mikäli toistuvasti vetäytyy kuoreensa koska ei saa omaa ääniosuuttaan suurempaa siivua vallasta.
Noin numeraalisesti valtaa voidaan jakaa vain ministerinsalkkujen määrissä, sensijaan erimielisyydet oleellisissa kynnyskysymyksissä on kinkkisempi kysymys. Toisaalta esimerkiksi RKP:lla on aina ollut tuo ääniosuuttaan suurempi valtasiivu.
 
Sipilä kertoi ainakin lehdessä, että "ei ole kerennyt katsoa muiden puolueiden vastauksia", eli vasta vasemmiston ja PS:n vastauksista on ollut puhetta. Jos tuo on totta, niin saas nähdä mitä muut puolueet ovat vastanneet.
Se on katsos niin että muut puolueet ovat hallituskelpoisia automaattisesti.
 
Se on katsos niin että muut puolueet ovat hallituskelpoisia automaattisesti.

Voi olla, mutta olisiko Sipilä kuitenkin sen verran älykäs, että tietää minkä riskin ottaa, jos antaa kokoomuksen ja SDP:n jatkaa hallituksessa. Kokoomus taitaa olla menossa hallitukseen, mutta jos sinne päästetään myös SDP, niin Sipilä kaivaa verta nenästä.
 
Jos demarit ja keskusta muodostavat hallituksen ytimen, niin on korolaho jo het alkuunsa hallituksen petäjässä. Pahasti menee persiilleen touhut sitten.
 
Mutta, jos Persut kammetaan edelleen pihalle, on niiden oppositiopolitiikan oltava kovaa ja säälimätöntä. Muuten kutsuu unohduksen hiljainen hautausmaa.
Olkoonkin oppositiopolitiikka persuilta minkälaista tahansa, 4v. kuluttua persut on suurin puolue jos punikki-Sipilä jättää ne pois hallituksesta. Ja Sipilä tietää tämän. Ja moni muukin.
 
Kannattaa muistaa Timo Soinin menneisyys ja kokemukset SMPssa. Silloin aikoinaan SMP suudeltiin kuoliaaksi, kirjaimellisesti, kun se loikkasi hallitukseen lupauksineen. Pelikäsi paljastui armottomasti äänestäjille ja syöksy oli huima. Toisaalta pitää ehkä pohtia sitä, mikä on touhun sisältö, jos ei pysty viemään asioita mukaan hallitusvastuuseen saakka? Muutamat vastaukset Sipilälle ovat senlaatuisia, ettei niitä voi ottaa tosissaan. Maahanmuuttokriittisyys saa kannatusta Suomessakin, mutta onko se luokaltaan aihe, joka voi olla hallitusvastuun este? Mielestäni ei. Toinen tämä EU-maksujen uudelleen neuvottelu. Onkohan tämä maailmanaika oikea hetki ryhtyä EUn rettelöpojaksi? Mielestäni ei ole. Vastassa olisi Jykevä Neuvottelija Saksa, jota ei käy nyt vedättäminen. Ministeritason henkilöitä on sen ryhmän verran Persussakin, siinä kuin muillakin. Se ei ole este. Veikkaan, että Soinia vainoaa muisto SMPsta.
 
Näissä Keskusta on kuulemma kaukana PS:n vastauksista, siinä nyt nähdään mikä kepu on Brysselin Bobrikovin ohjauksessa.
Ennen Suomen hallitus ja ohjelma tehtiin Moskovassa, nyt Brysselissä.


https://www.perussuomalaiset.fi/new...allitustunnustelija-juha-sipilan-kysymyksiin/

7. Mitkä ovat mielestänne keskeiset Suomen EU-politiikan painopisteet? Hyväksyttekö liitteessä yksi olevan eurokriisin hoitoa koskevan kirjauksen hallitusohjelmaan ja onko ryhmänne sitoutunut hallituksessa päätettävään yhteiseen linjaan, mikäli puolueenne on hallituksessa?

Suomi on aktiivinen Euroopan unionin jäsen, joka pyrkii yhdessä muiden jäsenmaiden kanssa kehittämään EU:ta kevyemmäksi ja löyhemmäksi. Unioni on ennen kaikkea työkalu, jonka keskeisin tarkoitus on edistää rauhaa, vahvistaa turvallisuutta ja edistää työllisyyttä ja talouskasvua ja sitä kautta kansalaisten hyvinvointia.

Suomen suhtautumisen Euroopan unioniin tulee olla rakentavan kriittinen. EU ei nykyisellään toimi niin hyvin kuin pitäisi, minkä vuoksi sitä on kehitettävä. Jatkuvasti kaikilla politiikan aloilla yhdentyvän unionin aika on ohi. Kannatamme Ison-Britannian ja Alankomaiden esityksiä kevyemmästä unionista. Hyvä periaate on se, että päätöksiä tehdään EU-tasolla sen ollessa välttämätöntä, ja kansallisella tasolla aina kuin suinkin mahdollista. Unionin tulee myös kuunnella kansalaisia nykyistä paremmin, eikä yhdentymistä tai EU:n kehittämistä voida jatkaa kansalaismielipiteestä välittämättä.

Unionin budjettia tulee leikata tai menotaso jäädyttää nykyiselleen. Unionille ei tule antaa verotusoikeutta eli niin kutsuttuja omia varoja. Vuoden 2016 EU:n rahoituskehysten puolivälintarkastelussa Suomen tavoitteena on nettomaksuosuutemme laskeminen. Suomen on myös pyrittävä jäsenmaksupalautuksen saamiseen.

EU-sääntelyä tulee luoda ainoastaan yleisesti tunnustettujen epäkohtien korjaamiseksi. EU:ta on uudistettava vähemmän byrokraattiseen suuntaan. Haluamme Suomen olevan mukana EU-byrokratian leikkaustalkoissa, joissa EU-hallinnon eri osa-alueille annetaan tiukka tuottavuusohjelma, joka sisältää myös määräyksen jäädyttää menojen kasvu tai jopa höylätä niitä alaspäin.

Emme kannata EU:n sosiaalisen ulottuvuuden vahvistamista. Sosiaalinen oikeudenmukaisuus taataan Suomessa parhaiten kansallisen päätöksenteon pohjalta, eikä EU:n tule puuttua asiaan. Myös eläkeasioistamme tulee päättää kansallisesti nyt ja tulevaisuudessa.

Suhtaudumme kielteisesti Suomen vastuiden kasvattamiseen eurokriisin hoidossa. Emme hyväksy yhteisvastuun kasvattamista vaan kannatamme no bail-out-säännön palauttamista, joka on myös Maastrichtin sopimuksen mukaista.

Osana hallitusohjelmakokonaisuutta olemme valmiit hyväksymään pääpiirteissään liitteessä esitetyn kirjauksen eurokriisin hoidosta.



13. Onko eduskuntaryhmällänne nykyiseen maahanmuuttopolitiikkaan tai sitä koskevaan lainsäädäntöön konkreettisia muutosvaatimuksia?

– Yleisen taloustilanteen tulee vaikuttaa pakolaiskiintiön kokoon. Jos valtiontalous on alijäämäinen, maa elää velaksi ja perustoiminnoista leikataan, silloin myös pakolaiskiintiötä on leikattava.
– Kotouttamispolitiikkaa on kehitettävä kannustavampaan suuntaan. Ei ole oikein, että veronmaksajat esimerkiksi kustantavat asiointitulkkauspalvelut vuosikausia maassa asuneille henkilöille. Loputon tulkkaaminen ei kannusta suomen opiskeluun. Jatkossa valtion tulee kustantaa tulkkaus vain tietyksi ajaksi, minkä jälkeen tulkkauskustannuksista huolehtii tulkkausta tarvitseva taho.
– Sosiaaliturvan osalta maahanmuuttajia tulee kohdella yhdenvertaisesti ns. kantasuomalaisten kanssa
– EU:n ja ETA-alueen ulkopuolelta tulevan ulkomaisen työvoiman saatavuusharkinnasta on pidettävä jatkossakin kiinni, koska EU-alueella toimiva työvoiman vapaa liikkuvuus täydentää riittävällä tavalla työvoiman tarjontaa suomalaisilla työmarkkinoilla. Oleellisinta on pyrkiä kotouttamaan ja työllistämään tähän mennessä jo Suomeen tulleet maahanmuuttajat. Lisäksi mm. hoito- ja rakennusaloilla kielitaitovaatimuksia tulee kiristää potilas- ja työturvallisuuden takaamiseksi.
– Ulkomaalaislain mukaan toistuva toimeentulotukeen turvautuminen on peruste oleskeluluvan lakkauttamiselle. Sosiaaliturvaa koskeva lainsäädäntö estää kuitenkin toimeentulotukipäätöstä tekevää viranomaista ilmoittamasta tällaisista asiakkaista ulkomaalaisviranomaisille. Näin ollen toimeentulotuesta päättäville virkailijoille on asetettava velvoite ilmoittaa toistuvasti toimeentulotukea hakevista ulkomaalaisista ulkomaalaisviranomaisille.
– Turvapaikkamenettely on tarkoitettu henkilöille, jotka kokevat kotimaassaan vainoa. Jos humanitaarisin perustein oleskeluluvan ja myöhemmin mahdollisesti kaksoiskansalaisuuden saanut henkilö lomailee kotimaassaan tai lähettää sinne lapsiaan ”kulttuuria oppimaan”, voidaan katsoa, että lähtömaa ei turvapaikanhakijan itsensä mielestä ole enää liian vaarallinen. Tällaisessa tapauksessa suojeluntarpeen voidaan katsoa päättyneen, jolloin oleskelulupa tulee peruuttaa. Näin tulee toimia myös niiden henkilöiden kohdalla, jotka päättävät lähteä sotatoimiin kriisialueille.
– Tiukennuksia perheenyhdistämiskäytäntöihin
– Lukukausimaksut EU- ja ETA-maiden ulkopuolelta tuleville opiskelijoille
– EU ei voi mielestämme päättää, minkä verran ja minkälaista maahanmuuttoa jäsenmaiden tulee vastaanottaa. Vastustamme maahanmuuttopolitiikassakin keskusvaltaista päätöksentekoa. Suhtaudumme kriittisesti EU:lle kaavailtuihin solidaarisuusmekanismeihin, jotka antaisivat rahallista tukea vapaaehtoisesti humanitaarista maahanmuuttoa vastaanottaville maille.
 
Mietin... Soini tiesi kirjallisten vastausten tulevan julkisuuteen (kuten oikopäätä näköjään tulivatkin), joten Soinin oli näytettävä omille kannattajille, että persut pitävät periaatteistaan kiinni ja että nämä asiat ovat niitä, joita he hallitusvastuussa haluavat ajaa.

Sipilä taas halusi mustaa valkoiselle ennen ensimmäistäkään hallituksen kokousta. Teoriassa perussuomalaisten olisi kirjallisesti pitänyt sitoutua myymään nahkansa - mikä teko ei edes takaa hallituspaikkaa.

Hallituksen pitää tietenkin mennä pääministerin johdolla yhteiseen tavoitteeseen eikä kuluttaa aikaa riitelemällä, mutta ymmärtääkö Sipilä poliitikkaa ollenkaan? Ja eikö liike-elämässä saa sanoa eriävää käsitystään ennen päätöksiä? Jälkeen päinkö ne siellä pitää esittää?
 
Back
Top