Esittele itsesi

38v. Taidehistorian maisteri. Luin myös paljon "normi" historiaa, että ymmärsin miksi ne nyt tollalailla maalaa. Armeijaa en ole käynyt, johtuen reumastani. Sotahistoriaa olen lukenut paljon eri aikakausilta, lähinnä ensimmäistä ja toista suurta ammuskelua ihan teini-iästäni asti. Olen seurannut palstaa noin 3 vuotta ja nyt sitten uskaltauduin tänne. Pidän kommennttini asiallisina ja teen parhaani, että "thread" pysyy asiassa. Harrastuksiini kuuluu rumpujen soittaminen, lukeminen, kävelylenkit, veljen kanssa Päijänteellä veneily, strategiapelit sillointällöin, tyttöystävän kanssa vaeltaminen ja kokkaus.
 

Liitteet

  • Leo 2 A4.jpg
    Leo 2 A4.jpg
    59.1 KB · Luettu: 10
Viimeksi muokattu:
Kiitän tänään saamani ylennyksen johdosta. Olisikohan tuohon syynä raivoisa Niinistön puolustaminen täällä...kannattaa siis olla lojaali ylipäällikölle.

terv. alikersantti, joka odottaa kutsua seuraaviin linnanjuhliin....:rolleyes:

Taitavat ylennykset tulla postausten mukaan. Oikea ylipäällikkö täällä on TomTom. Maanisimmat kaltaiseni postaajat ylipäällikköjä ja everstejä ja kenraaleja. Niinistö on toinen oikea ylipäällikkö, sitten foorumin ulkopuolella. Epäilen, ettei hänellä ole osuutta bitteihin.

Minä esimerkiksi olen oikeasti luutnantti ja kunniakkaan sotilasurani huipulla.
 
Terve vaan!

Noin vuoden tätä foorumia lukeneena, ajattelin liittyä itsekin.
Palvelus suoritettu 1/07 KaiPr/1.PionK. Ylennys res. luutnantiksi 2013.
Ikää tällä hetkellä 26 vuotta ja kirjanpitäjänä työskentelen. Perheeseen kuuluu naisten vapaaehtoisen palveluksen suorittanut reservin kersantti ja koira.
Harrastuksia tottelevaisuus ja metsäjälki koiran kanssa, moottoripyöräily ja metsästys/rata-ammunta (SRA-kortti suunnitelmissa). Viimesimpänä mutta ei vähäisimpänä myös MPK-toiminta, itse asiassa jo ennen varusmiespalvelusta ensimmäiset kurssit. KOTU-yksikössä kouluttajana vuodesta 2009 ja kh-vuorokausiakin (rinnasteiset, kovat ja veh:it), taitaa olla jo parin kuukauden verran.

ps. ensimmäien viesti tänne foorumille ja jatkossakin taidan tyytyä vain tarkkailuun ;)
 
Nelikymppinen mieshenkilö. Ylioppilas paskoilla papereilla. Kesken jääneet opinnot parilta alalta. Saanut vapautuksen armeijasta. Sotilaspiirin komentaja? oikein lohdutti meikäläistä: Et ole huonompi, kuin kukaan muukaan! Näki sen kutsunnoiden lääkärin lausunnon. Saattoi pistää kättä päivääkin? Ymmärtää fysiikkaa jossakin määrin. Sotatekniikka kiinnostanut 30 vuotta. Lukenut historiaa aika paljon, ja varsinkin ww2. Ei siitä ole kylläkään paljoa päähän jäänyt. Onneksi on netti;) Idolit: G. Prien U 47, Guderian, Hitler(varauksin), Juhani Riikonen, pörssiguru ;), Elvis, Marilyn Monroe. Uskonto...? Liian laaja-alainen käsite. Jotenkin Hegel iskee.
 
Kas, löytyihän täältä tällainen esittelyketjukin.

Tätä foorumia olen seuraillut vasta parin kuukauden verran, sitä ennen olen aktiivisesti kirjoitellut toisille foorumeille sekä eestiläisille radiokanaville esim. Ukrainan tilanteesta kuin myös lukuisista muista mieltäni kiinnostavista aiheista ja niitähän riittää vaikka kuinka.

Harrastuksiani sodankäynnin ja sen historian ohella ovat geopolitiikka sekä tietenkin erilaiset asejärjestelmät, tiede (erityisesti kosmologia sekä muu avaruuden valloittamiseen liittyvä teknologia/tiede ja maailmankaikkeuden sekä universumia kokonaisvaltaisesti tutkivat tieteenhaarat, no kosmologian allehan tämä käytännössä kuuluu). Samoin minua kiinnostaa äärettömän paljon ihmisen käyttäytyminen ja "ihmistieteet" - osin ammatistani johtuen.

Tietenkin yleisesti historia on kiinnostanut minua lapsesta saakka, niin ihmiskunnan historia kuin maapallon esihistoria ja eri eliölajien kehittyminen, sukupuutot etc. Jo hyvin varhaisessa vaiheessa innostuin suuresti faaraoiden Egyptistä ja Mika Waltarin Sinuhen lukeminen vain vahvisti tätä sidettä muinaiseen Egyptiin.

Eikä pidä unohtaa vuosikymmenten ajan matkassa kulkeneita harrastuksia, kuten kirjallisuutta (lukeminen, kirjoittaminen ja yleisesti kirjallisuudesta keskusteleminen - filosofointi) sekä elokuvataidetta (pätee samat asiat kuin kirjallisuuteen eli intohimoa riittää katsomisen ohella syväanalysointiin).

Joskus seurasin fanaattisesti kiekkoa, mutta nyt se on aikalailla historiaa - vaikka toki tietyistä asioita pyrin pysyttelemään kärryllä.

Poliittisesti olen sitoutumaton, tietyiltä arvoilta vapaamielinen mutta ystävieni arvioiden mukaan tietyissä asioissa hyvin rajoittunut - jopa halla-aholainen.

Mutta eipä nyt kerrota aivan kaikkea tässä esittelyssä...

vlad

P.S. Käyttäjätunnus ei viittaa Putinin fanittamiseen, se on ollut osa minua jo reilut 15-vuotta. Ennemminkin olen antiputinilainen.
 
No niin, ehkä jo korkea aika rekisteöityä sivustolle ja esitellä itsensä.


Olen:

- Minä
- 35 vuotias
- Itärajalta
- Reserviläinen
- Kiinnostunut Historista (varsinkin sodista)
- Intohimoinen kalastaja
- Tuijotellut foorumia pitemmän aikaa (saamatta aikaiseksi kirjautua)

En ole:

- Uskovainen
- Poliittisesti sitoutunut
- Sotahullu

Arvostan:

-Veteraanejamme
- Suomen luontoa
- "pro" kalamiehiä

Yritän:

- Olla hyvä ihminen
- Katsoa asioita objektiivisesti




:salut:
 
Viimeksi muokattu:
Perheeseen kuuluu naisten vapaaehtoisen palveluksen suorittanut reservin kersantti --
Harrastuksia tottelevaisuus --

Tämä pisti silmään niin, että piti pitkästä aikaa pelkän lukemisen sijaan kirjoittaakin jotain.
Muahahaa... Että perheessä naiskersantti ja harrastuksena tottelevaisuus.;)
Meillä on perheessä mieskapteeni eikä 18 vuoden mittelössä ole selvinnyt, kumman pitää totella, minun vai hänen.
Koska en olekaan esittelylistaan kirjoittanut, laitetaan edellisen kaupan päällisiksi seuraavat visaiset arvoitukset selvitettäväksi (vaikka taitavat olla tulleet aiemmin esille):
- ikäni: olen ollut elämästäni yli puolet aviomieheni kanssa, 18v yhteistä historiaa takana
- sotilasarvoni: en ole mies, mutta hokeman mukaan naistenmies
- sa-sijoitus: ette uskoisi, jos kuulisitte - tätä ei auta arvuutella
- ammattini: "Noniin isänmaan toivot, nyt pitäisi sitten miettiä hetken hiukan muutakin kuin sitä vastakkaisen sukupuolen vieruskaveria/uusinta whatsapp-viestiä/finniä otsassa/... Tänään aiheena on keskiaikaisen linnan puolustusmenetelmät/1 msodan taistelutaktiikat/2Msotan ratkaisutaistelut/Suomen edustuksellinen demokratia/..."
- kallein aarteeni: jos maa makaa tällä tolallaan, vuoden 2030 paikkeilla nämä harjoittelevat isänmaan puolustamiseen tarvittavia taitoja, nyt he harjoittelevat jo etenemismuotoja ja käskynantoa; ja heidän vuokseen toivon totisesti rauhan säilymistä.
 
Esittäydytään nyt sitten ihan virallisesti.

Meikäläinen on vähän päälle kolmekymppinen krh-mies. Varusmiespalvelus 02-03 Vekaralla. Sotatouhut ja maanpuolustus on kiehtoneet mieltä ihan kakarasta asti. Harrastuksiin lukeutuvat mm. sotahistoria, sotilasilmailu, lenkkeily, elokuvat ja lukeminen.

En ole aktiivireserviläinen sanan varsinaisessa merkityksessä enkä ole käynyt kertaamassa kun ei ole kutsua tullut, ainakaan toistaiseksi. Kannatan periaatteessa Nato-jäsenyyttä ja vaadin poliitikkoja korottamaan roimasti puolustusmäärärahoja.
 
Tykkien kanssa touhuttu RUKissa ja nyt hieman ylipainoa ja keskivartalon takia sokerit koholla. Metsästysluvat kunnossa ja kokemusta kanakoiralla metsästyksestä. Reserviläisjärjestössä mukana paikkakunnalla.
 
Selvä, siis tällainenkin.
Olen kaupallisen alan kansainvälinen toimija. Res. jääkärikersantti Vekaranjärven varuskunnasta, tehokas isänmaan puolustaja. Nyt jo kaksi poikaakin armeija-iässä, toinen kävi tykistön, toinen haluaa Kaartiin.
Olen aina ollut kiinnostunut aseista ja ampumaharrastuksesta, joka sopii reserviläisajatukseen. Olen kiinnostunut Euroopan tapahtumista tavallisen kansalaisen tasolla ja olen erittäin huolestunut nykytilanteesta.
Haluaisin kaikille rauhallisen elämän ja vältän tietoisesti konfliktia. En ole kannattanut Nato-jäsenyyttä, enkä toisaalta ole tuntenut tarvetta siihen perehtyäkään. Myönnän ajatusten horjuvan tänä päivänä. En mielellään osallistu sitä koskevaan keskusteluun vaillinaisin tiedoin, vaan luotan valtiojohdon parempaan tietoon ja päätöksiin asiassa.
Kannatan Suomen asevarusteiden kasvattamista ja aktiivisemman reservin kasvattamista yli puolen miljoonan miehen armeijaksi.
Puhun sujuvasti kahta suomalaista kieltä + saksaa ja englantia. Toinen kotimaa oli aikanaan Saksa ja sinne edelleen läheinen side.

Tunnen muutamia Suomessa asuvia venäläisiä ja pidän heitä ok tyyppeinä, vaikkakin heidän maansa johtaja kunnostautuukin kriisiyttämällä ympäristömme. Jaksan kaikesta huolimatta uskoa rauhaan ja hyvään naapuruussuhteeseen ja tilanteen paranemiseen. En näe mahdottomaksi ylläpitää hyviä suhteita Venäjään, sanon sen aika suoraan ja siksi minua dissataan tällä foorumilla.

Toivotan hyvää kirjottelua kaikille.

edit: muokattu Natoa koskevat lauseet

.
 
Viimeksi muokattu:
Morjesta vaan kaikille. Olen jo pidemmän aikaa foorumia seuraillut ja nyt tuli sitten oikein rekisteröidyttyäkin.

Meikäläinen tiivistettynä:

- Vuosimallia -82
- Keski-Suomesta
- KarPr KrhK -02, Jääkäri
- Harrastuksina kaikenlainen äijäily: prätkät, kamppailulajit, punttisali, kalastus jne..
- Maanpuolustus ja sotahommat ovat aina kiinnostaneet, mutta vielä siitä ei ole tullut harrastusta..
 
PST aselaji ja PSTOHJ82, joka poistui sitten piakkoin. Ei oo tarvinnut kerrata.
Pyrin myös johtajakoulutukseen, mutta en päässyt. Omasta mielestäni minussa olisi Tapsa Riihimäen (=Taneli Mäkelä) tapaista johtajuutta, mutta se ei kai sit ollut pv:n haluamaan laatua. Tapsan tyylinäyte:

 
Viimeksi muokattu:
23v, Tre, 1/06 Parolannummi, PsjK

ns. pahennusta aiheuttava väliinhuutelija.. Myös vieraat pöydät ovat alaani.
23v. Luulin, että olet paljon vanhempi. Ethän tiedä sinä elämästä oikeastaan mitään. Toisaalta, oliko Newton 27v ja Hitler alle 30v muodostaneet käsityksensä maailmasta;)
 
Minä: Vuosimallia -83 eli kohta on 32 lasissa.

Etelä-Karjalan pikkukunnassa asusteleva (Muutto pk-seudulta 2013 jossa asuin lapsesta saakka, henkiseksi kodiksi tuntemaani EKAR-alueeseen) ja talouspuolen valkokaulushommia keskisuuressa kivialan yrityksessä painava rillipää. Lapsia on kohta 5, vanhin on 6v (ja kyllä, meillä katsotaan televisiota ja ev-lut kirkossa käydään lähinnä "kauneimmat joululaulut" tyyppisesti :D ). Vapaa-aikaa ei juuri jää mutta joskus vietin sitä mielelläni mm. hiihtäen, lenkkeillen ja tietokoneella pelaten. Sotajutut kiehtovat vaikka olen perin pohjin siviili ja rauhanomainen henkilö.

Varusmiespalvelus suoritettu II/02 saapumiserässä KarPr:n KRH-komppaniassa. Sijoituspaikka 81mm heittimen suuntaaja tulitukiryhmässä, sotilasarvo Jääkäri. Ei ole ensimmäistäkään kertauskutsua tullut joten opin ilmeisesti kaiken kerralla.
 
PST aselaji ja PSTOHJ82, joka poistui sitten piakkoin. Ei oo tarvinnut kerrata.
Pyrin myös johtajakoulutukseen, mutta en päässyt. Omasta mielestäni minussa olisi Tapsa Riihimäen (=Taneli Mäkelä) tapaista johtajuutta, mutta se ei kai sit ollut pv:n haluamaan laatua. Tapsan tyylinäyte:


Jalmari täällä voit edetä ylipäälliköksi asti !

Mahtava klippi !

Tervetuloa.
 
Back
Top