Hylkää huomautus
Liity mukaan keskusteluun!

Rekisteröityminen ei kestä kuin hetkosen ja pääset keskusteluun mukaan, tervetuloa!

>>> REKISTERÖIDY <<<

Etunojapunnerrus

Viestiketju osiossa 'Liikunta ja sotilasurheilu' , aloittaja Alphyddans Finest, 17.11.2015.

?

Montako punnerrusta menee?

1. Alle 10

1 ääntä
    5.6%
  2. 11-20

2 ääntä
    11.1%
  3. 21-30

2 ääntä
    11.1%
  4. 31-40

2 ääntä
    11.1%
  5. Paljon enemmän

11 ääntä
    61.1%
  1. Alphyddans Finest

Alphyddans Finest Alikersantti

Tykkäykset:
    64
    Pisteet:
    6
    punnerrus, kuntoilun klassikko. Montako menee?

Itse olen ollut tässä sina surkea. 25 mennyt puhtaasti parhaimmillaan. Yli 30 olisi hyvä perustaso johon olisin tyytyväinen.

Tänään tarkoitus aloittaa 100 punnerrusta ohjelma. Sataa en saa, mutta toi yli 30 nyt ainakin

2. Mainos Google AdSense

3. Mustaruuti

Mustaruuti Ylipäällikkö Lahjoittaja ELSO 1.0

Tykkäykset:
    5,184
    Pisteet:
    1,286
    Kaikki liikunta on hyvästä. Ja tuollainen voi olla sopivalla tavalla yksinkertainen ja motivoiva haaste lyhyellä aikajänteellä. Silti suosittelisin tekemään asioita monipuolisesti ja pitkä-aikaisesti. Punnerruksen vastapariksi kehottaisin ainakin tekemään hartiaa, lapoja ja selkälihaksia parantavia. Esim. leukoja ja soutua.

Rajajääkäri tykkäsi tästä.
  4. junttura

junttura Alokas

Tykkäykset:
    10
    Pisteet:
    0
    Äsken kokeilin, 103.n jälkeen loppui puhti. Maakkitesteissä meni muistaakseni 55 siihen minuuttiin.

5. Vonka

Vonka Ylipäällikkö Lahjoittaja ELSO 3.0

Tykkäykset:
    23,977
    Pisteet:
    1,286
    Hyvä tavoite. Tulee menemään. Jos haluat nopeasti tuloksia etkä pelkää rääkätä itseäsi, tee välillä vaikka pyramidia. Ensin 5, lepäät, teet 10, lepäät ja teet 15. Nyt pidetään pitempi tauko, koska ollaan lähellä maksiimia eli teet vaikka 20. Sitten lepäät hetken. Teet 10. Lepäät. Teet 5, 3, 2, 1...

Penkkipunnerruksessa tehdään samoja tekniikoita. Otetaan maksimipaino, jonka jaksaa nostaa kerran tai pari. Vähennetään painoa ja tehdään niin monta kuin jaksaa. Vähennetään jne. Lopulta jaksaa vain tangon...

Ihan ensikertalaiselle ei ole hyvä ohje tämä tietenkään.

Ja jos vähän koukistajallekin, ettei tule aika pitkäksi? Vaikka vaimon kahvakuulalla jos ei ole muita puntteja.

Alphyddans Finest ja Rajajääkäri tykkäsivät tästä.
  6. Tetra

Tetra Ylipäällikkö BAN Lahjoittaja ELSO 2.0

Tykkäykset:
    5,182
    Pisteet:
    1,286
    Jos normaalit punnerrukset tympii, kannattaa kokeilla erilaisia variaatioita, joilla saa haastetta ja monipuolisuutta treeniin. Googlella löytää vaikka mitä, tähän tälläinen kuva jossa muutamia erilaisia viestiä värittämään.

Viimeksi muokattu: 01.12.2015
    aj77 tykkäsi tästä.
  7. Nojatuolistrategi

Nojatuolistrategi Kapteeni

Tykkäykset:
    210
    Pisteet:
    76

Kummalla kädellä?

Ei vaiskaan, tuskin olen itse koskaan tehnyt enempää kuin 60 punnerrusta (minuutissa). Menee muuten kestävyysurheiluksi.

Vanhemmiten olen mieltynyt kehonpainoharjoitteluun enenevässä määrin. Harjoitteluväline on aina käytettävissä, eikä harjoittelupaikkaankaan ota monta askelta.

Jaa tämä sivu