EU - onko järkee vai ei?

Minä kun en tästä mitään tiedä niin hyvältä se kuulostaa; eli ihmisen muovaama luonto pitää palauttaa (sitten kun ei enää ole tarvetta?). Joten mikä tässä on pahaa?
 
Minä kun en tästä mitään tiedä niin hyvältä se kuulostaa; eli ihmisen muovaama luonto pitää palauttaa (sitten kun ei enää ole tarvetta?). Joten mikä tässä on pahaa?
No, ei se riitä että ennallistetaan joku alue mille ei ole tarvetta. Vaan sitä ennallistetaan vaikka nykyisin viljelyksessä olevia peltoja jotka varmimpia sadon tuottajia kuivina kesinä.
Ja suo alueita joissa kasvaa jo ojitusten jälkeen kunnon metsä niin on ennallistamis listalla. Näin ainakin itse ymmärtänyt.
 
Minä kun en tästä mitään tiedä niin hyvältä se kuulostaa; eli ihmisen muovaama luonto pitää palauttaa (sitten kun ei enää ole tarvetta?). Joten mikä tässä on pahaa?
Suomi maksaa päivästä 1 alkaen miljardeja "sakkoa" alueista, joka ei ole alkuperäisessä muodossaan. Penaltia puun käytöstä, penaltia ruoantuotannosta, penaltia maankäytöstä esimerkiksi rakentamiseen liittyen jos alta pitää kaataa puu, penaltia päälle. Täysin perustuslainvastaista, kajoaa omaisuudensuojaan, yksilönvapauksiin, oikeuteen harjoittaa elinkeinoa jne.
 
No, ei se riitä että ennallistetaan joku alue mille ei ole tarvetta. Vaan sitä ennallistetaan vaikka nykyisin viljelyksessä olevia peltoja jotka varmimpia sadon tuottajia kuivina kesinä.
Ja suo alueita joissa kasvaa jo ojitusten jälkeen kunnon metsä niin on ennallistamis listalla. Näin ainakin itse ymmärtänyt.

Ja tämä on painotettu taas siten, että Alankomaita ei esim. tarvitse uudistaa, kun ovat vetäneet tuhon riittävän pitkälle.

Navettaa varten ei saisi hakata metsää.
 
Toivon hallitukselta rohkeutta sivuutta koko homma lain vastaisena. Perusteet kyllä löytyy jos halutaan, johan tämä on monessa muussakin asiassa nähty.
 
Painotus sanoilla jos halutaan. Siellä on pari aika Eu-myönteistä puoluetta..
No se sepä se. Tosin hallitusohjelmaan on kirjattu Suomen edun huomioiminen EU asioissa, maa-ja metsätalous, omaisuudensuoja jne. Joten siltä osin täydellinen pannukakku jos saman tien mennään hallitusohjelma ja Suomi myymään tässä asiassa.

Jos PS ei päätökseen suostu, niin Kokoomus ja Rkp survovat päätöksen läpi vasemmisto-opposition tuella. Keskusta voi näön vuoksi painaa EI nappia kun ei heidän äänillä ole mitään merkitystä. Ja sitten onkin hallitus kumossa ja se oli siinä ja uudet vaalit tai sinipuna.

Hallitusohjelma on niin laaja, että ei jaksa kaikkea perata, mutta tässä muutama tärppi.

Vahvistetaan maatalouden kannattavuutta ja kansallista metsäpolitiikkaa.

Suomen metsäpolitiikka pidetään kansallisissa käsissä. Metsänomistajan päätösvaltaa metsien käytössä vahvistetaan. Omaisuuden suojaa kunnioitetaan, ja se huomioidaan aiempaa paremmin myös lunastuslainsäädäntöä uudistamalla. Metsien käyttö pohjautuu aktiiviseen ja monitavoitteiseen metsänhoitoon Kansallisen metsästrategian 2035 mukaisesti.

Hallitus panostaa EU:ssa ennakkovaikuttamiseen, jotta metsänomistajien asemaa, metsä- ja sahateollisuuden puun saatavuutta ja Suomen kustannuskilpailukykyä ei heikennetä. EU:ssa valmisteltavan sääntelyn vaikutusten kokonaisarviointia suomalaiselle metsäsektorille on kehitettävä, ja sääntely tulee pitää minimitasolla. Suomen metsien hiilinielut eivät voi toimia kompensaatioina muille EU:n jäsenvaltioille. EU:n ei pidä rajoittaa suomalaisen metsän käyttöä, eikä kansallisilla tulkinnoilla pidä vaikeuttaa elinkeinojen toimintaedellytyksiä.

Metsähallitus hyödyntää kestävät hakkuumahdollisuudet optimaalisesti. Tavoitteena on sidosryhmien kanssa sovittujen hakkuumahdollisuuksien säilyttäminen nykytasolla tai maltillinen kasvattaminen.

Ruoantuotanto mainitaan 15 kertaa ja vain viitekehyksissä ”kannattavaa”, ”kehitetään”, ”huoltovarmuus”, ”kasvatetaan” jne.

En mä näe miten tämä hallitus voisi olla pistämättä kampoihin tässä asiassa.
 
Todetaan että tähän ei voitu vaikuttaa mutta seuraaviin kyllä....

No, toivottavasti olen väärässä.
No tuo on se kortti, mitä voidaan ehkä yrittää heiluttaa, mutta sitten nuo lainaamani kohdat hallitusohjelmasta voidaan kutakuinkin kaikki ruksia ”FAIL” merkillä, koska peli on menetetty.
 
Onhan noita keinoja vaikka kuinka. Esim. todetaan että imekää persettä, ei olla tekemässä. Veto-oikeutta käytetään tarvittaessa kaikkeen jos tätä pakotetaan.

Tai sitten vaan etelän vetelien tyyliin kirjoitetaan raportti että asia on nyt hoidettu direktiivien vaatimalla tavalla ja sillä hyvä.

Mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu, onhan tämä touhu mennyt täysin järjenvastaiseksi.
 
No tuo on se kortti, mitä voidaan ehkä yrittää heiluttaa, mutta sitten nuo lainaamani kohdat hallitusohjelmasta voidaan kutakuinkin kaikki ruksia ”FAIL” merkillä, koska peli on menetetty.
Ainahan voi vetäistä sen niinkin vähän käytetyn kortin kuin "syytetään edellistä hallitusta". Se on toiminut vuosikymmeniä...
 
No se sepä se. Tosin hallitusohjelmaan on kirjattu Suomen edun huomioiminen EU asioissa, maa-ja metsätalous, omaisuudensuoja jne. Joten siltä osin täydellinen pannukakku jos saman tien mennään hallitusohjelma ja Suomi myymään tässä asiassa.

Jos PS ei päätökseen suostu, niin Kokoomus ja Rkp survovat päätöksen läpi vasemmisto-opposition tuella. Keskusta voi näön vuoksi painaa EI nappia kun ei heidän äänillä ole mitään merkitystä. Ja sitten onkin hallitus kumossa ja se oli siinä ja uudet vaalit tai sinipuna.

Hallitusohjelma on niin laaja, että ei jaksa kaikkea perata, mutta tässä muutama tärppi.



Ruoantuotanto mainitaan 15 kertaa ja vain viitekehyksissä ”kannattavaa”, ”kehitetään”, ”huoltovarmuus”, ”kasvatetaan” jne.

En mä näe miten tämä hallitus voisi olla pistämättä kampoihin tässä asiassa.
Nii, onhan sitä ennenkin tehty omia linjauksia joissain asioissa, siis vastaan EU:n säädöksiä. Esim. alkoholin ja autoverotuksen kohdalla.
Mutta mutta, niissäkin on vaan kurjistettu Suomalaisten elämää. Ehkei se kovin helpolla taivu niinpäin että Suomalaiset hyötyisivät:rolleyes:
 
Back
Top