Hauskoja kuvia

GIJa5HlXgAAc30I
 
Katso liite: 94969
Tässä vissiin sen kotimaisen Rambo-setin kuva. Nyt alkaa tuntua siltä, että onhan tämä ollut itselläkin näkysellä jossain vaiheessa.
Paljon tuli puumajoissa noita heiluteltua,jossain taitaa olla valokuviakin kun "vyöllä" roikkui tollainen,ilman tota harvoin pihalle lähdettiin.
Tylsähän se oli, kotelossa olevalla hiomakivellä sitä koitettiin tylstyttää lisää...hyviä muistoja 😃
 
Oliko tuon setin Rambo-puukossa kompassi kahvan päässä? Mulla oli sellainen, oli päheä. Kompassi ei kyllä toiminut uutenakaan :D
Se kompassi ei ollut tuossa setissä, vaan Rambo -survival puukon perässä. Se oli ihan oikea puukko, jonka kahvan päässä kompassi. Ja kahvan sisällä jotain lankaa, koukkuja, tulitukkuja tms. Laatu ei vaan ollut kovin pro. Se oli muistaakseni Erä -lehden selviytymispuukkojen vertailussa. Arvostelussa luki vapaasti muisteltuna "ainut lisävaruste tässä puukossa tulisi olla muovipussi johon rikkoutuneet osat kerätään ja viedään roskikseen".
Minulla ei ko. puukkoa onneksi ollut, mutta Erä sekä Metsästys ja Kalastus tuli. Lisäksi irtonumeroita Ase ja Erästä. Siksi en ole varma mistä lehdestä tuo oli. Oli kuitenkin 1980-lukua.
 
Paljon tuli puumajoissa noita heiluteltua,jossain taitaa olla valokuviakin kun "vyöllä" roikkui tollainen,ilman tota harvoin pihalle lähdettiin.
Tylsähän se oli, kotelossa olevalla hiomakivellä sitä koitettiin tylstyttää lisää...hyviä muistoja 😃
Mitäköhän materiaalia se terä oli? Ei meinaan saanut teräväksi millään. Käsin jos liippasit, loppui kivi.
 
Erä lehdessä oli tuo Rambo-puukko testi. Se on jäänyt mieleen että joku testaajista sai haavan ja se ommeltiin tyyliin sopivasti puukosta löytyneellä langalla ja neulalla.

"Henkiinjäämisveitsi" taitaisi olla "hengenlähtöveitsi" saattavat olla ihan siistin näköisiä, mutta eipä näollä mitään tee.
Mulla oli joskus kirpparilta ostettu rambo-veitsi, ihan hieno mutta pehmeäteräisenä lähinnä koriste.
 
Back
Top