Huipputapaaminen Helsingissä

Jos siellä ei ollut Supon mikkejä, niin en ymmärrä, miksi poliisitoimi ylipäätään saa määrärahansa joka vuosi. o_OVenäläisten mikkeihin en ota kantaa, mutta siihenhän riittää vaikka kännykkä Putinin taskussa...
Tottakai suomalaiset nauhoitti keskustelun. Elektroniikka oli haravoitu ennalta joten vain suomalaisilla oli mahdollisuus tuo tehdä. Venäläiset eivät tuolla äänitteellä mitään tee koska heillä oli Putin paikalla - eli käytännössä koko hallinto. Sen sijaan jenkit haluavat sen heti palavasti koska heillä oli paikalla ja äänessä Trump eikä ketään vastuullista.
 
Olisko niin ettei ole meidän päätettävissä ollaanko Venäjän etupiiriä vai ei. Edellinen presidentti oli Putinin paras kaveri ja vanha itä-blokin vakooja. Eikä olla edes Natoon liitytty. Kyllä tällainen maa saattaa hyvinkin näyttää kaukaa katsottuna täysin ryssän omalta.

Tämä. En sano olenko samaa vai eri mieltä, mutta tuo on se pointti:
Ei ole meidän päätettävissä miten meidän orientaatio toisaalla koetaan.
 
En kyllä ymmärrä mitä voitettavaa ja miksi venäläisten sinne tulisi mikkejä asentaa kun siellä on paikalla itse Venäjän presidentti...
 
Mitä NATO:n tulee, niin oma mielipide on se, että Suomella ei ole omaa tahtoa. Jos Merkel sanoisi, että Suomi NATO:n nyt heti prkl, niin vasta sitten alkaisi suurempi liikehdintä. Lillumme kuitenkin geopolitiikan hulevesien vietävänä, emmekä juuri ollenkaan ole aktiivisia sen suhteen, mitä tapahtuu. Näin ainakin näen.

Suomi yrittää miellyttää kaikkia, mutta kaikkia ei voi koskaan miellyttää.

Eikä oikeasti puolueetonta ole koskaan olemassa..
 
On, on. Mutta ei se silti meidän päätettävissä ole.
Tuo asia on hieman ulkokehän juttuja. Me emme ylipäänsä voi mitään vaikuttaa siihen mitä joku muu tekee tai ajattelee ulkomailla.
Siksi huomio kannattaa keskittää omaan hillityn ulkopolitiikan tekemiseen, kynnyksen nostoon varustautumalla ...jne ...sellaisia toimia joihin voimme itse suoraan vaikuttaa.

.
 
Tuo asia on hieman ulkokehän juttuja. Me emme ylipäänsä voi mitään vaikuttaa siihen mitä joku muu tekee tai ajattelee ulkomailla.
Siksi huomio kannattaa keskittää omaan hillityn ulkopolitiikan tekemiseen, kynnyksen nostoon varustautumalla ...jne ...sellaisia toimia joihin voimme itse suoraan vaikuttaa.

.
Niin siis laitoin noita kommentteja tänne koska koin voimakkaasti kyseenalaistettavan väittettä siitä, että ulkomailla on tärkeissä asemissa henkilöitä ja mediassa väitteitä joiden mukaan Suomi esiintyy harmaana alueena, suomettuneena ja Venäjän etupiirinä. Ihan kuten aina ennenkin. Toisin kuin ehkä aika monet, myös minä, ajattelevat. En nyt tiedä, että kuinka monelle tuo oli ihan selvää?

En nyt näe, että meidän keskustelu olisi jotenkin pois Suomen kynnyksen nostamisesta, varsinkin kun oma ikäluokka on niin iäkästä ettei siihen enää kovinkaan aktiivisesti osallistu.
 
....
 
Viimeksi muokattu:
Jos siellä ei ollut Supon mikkejä, niin en ymmärrä, miksi poliisitoimi ylipäätään saa määrärahansa joka vuosi. o_OVenäläisten mikkeihin en ota kantaa, mutta siihenhän riittää vaikka kännykkä Putinin taskussa...
Eiköhän kyseessä ole trumpin vastustajien suurhulluusfoliohattukohtaus jollaista olemme nähneet ja kuulleet jo parivuotta jota suurpoppamies johtaa ja porukka pyörii paalunympäri kuin Tarzan elokuvissa kiljuen suurpoppamiehen suurhulluusfoliohattukohtauksen antamien ohjeiden mukaan.
 

Tämä on ihan älyvapaa ajatus. Nimittäin, kyllähän Putinilla saattoi olla tallentava mikrofoni itsellään. Ei meillä sentää vierailevia presidenttejä skannata. Näin olisi voinut olla Trumpillakin mutta siellä kun tilanne on vähän toinen - FBI haluaisikin kuunnella Trumpia ja Trump taas ei halua häntä kuunneltavan.

Mitä neuvottelutilaan tulee niin tietenkin se oli perattu ja skannattu etukäteen ja sen jälkeen ns sinetöity. Kyllä suomessa nyt sentään elektroniikka ja verkot on hallussa.
 
Tämä on ihan älyvapaa ajatus. Nimittäin, kyllähän Putinilla saattoi olla tallentava mikrofoni itsellään. Ei meillä sentää vierailevia presidenttejä skannata. Näin olisi voinut olla Trumpillakin mutta siellä kun tilanne on vähän toinen - FBI haluaisikin kuunnella Trumpia ja Trump taas ei halua häntä kuunneltavan.

Mitä neuvottelutilaan tulee niin tietenkin se oli perattu ja skannattu etukäteen ja sen jälkeen ns sinetöity. Kyllä suomessa nyt sentään elektroniikka ja verkot on hallussa.

Olisi myös erikoista, jos jenkit eivät olisi itse tutkineet kokoustilaa etukäteen. Minulle on myös epäselvää mitä Venäjä olisi salakuuntelulla saavuttanut, kun heillä oli kaksi omaa miestä alusta loppuun paikalla? Ilmeisesti senaattorikin uskoo Trumpin puhuneen asioita, jotka ovat hänen itsensä kannalta raskauttavia ja joilla häntä voidaan jälkikäteen Venäjän toimesta painostaa? :unsure:
 
Ilmeisesti senaattorikin uskoo Trumpin puhuneen asioita, jotka ovat hänen itsensä kannalta raskauttavia ja joilla häntä voidaan jälkikäteen Venäjän toimesta painostaa? :unsure:
Ilmeisesti kyseinen senaattori (+ ne, jotka ovat väläytelleet tulkin haastamista kongressin kuulusteltavaksi) ei tiedä, että kääntäjän muistiinpanot kokouksesta arkistoidaan ja USA:n kongressin ylimmällä tiedusteluväellä on mahdollisuus lukea muistiinpanot. Kyseiseen väkeen kuuluu myös demokraatteja.
 
Olisi myös erikoista, jos jenkit eivät olisi itse tutkineet kokoustilaa etukäteen. Minulle on myös epäselvää mitä Venäjä olisi salakuuntelulla saavuttanut, kun heillä oli kaksi omaa miestä alusta loppuun paikalla? Ilmeisesti senaattorikin uskoo Trumpin puhuneen asioita, jotka ovat hänen itsensä kannalta raskauttavia ja joilla häntä voidaan jälkikäteen Venäjän toimesta painostaa? :unsure:
Aivan varmasti on FSO ja Secret Service saanut olla paikalla, kun tila sweepataan ja tarkastetaan pommien yms varalta.
Jos lentokentällä Air Force One tankataan jenkkien omista säiliöautoista (mistä ja millä hitolla ne on edes kuskattu Suomeen?) Niin eivät jätä kokoustiloja vain suomlaisten sanan varaan.
Senaattorille voisi Twittuilla, että me tapettiin jo Ryssiä kun te olitte niiden kanssa vielä kavereita.
 
Back
Top