Iranin hyökkäys Israeliin

Eli varapresidentti ottaa johdon ja 50 päivän sisällä uudet vaalit. Onkohan tuossa mahdollisuus valtataistelulle ja jopa vallankaappaukselle.
 
Eiköhän se ole ihan vitsi.
Ukraina teki ennen sotaa ja tekee edelleen merkittävissä määrissä lentokoneiden osia. Jopa ryssät joutui salakuljettamaan osia Ukrainasta, erityisesti pienempien turbiinien varaosia. Iran on kauppasaarrossa joten tuonne tarvitaan myös varaosia salakuljetettuna. Israel ja Ukraina yhdessä saa kyllä valmistettua sopivasti suolattuja osia sekä tietysti muilutettua ne ajatollahien riemuksi lenkoneiden huoltoon.

Oma veikka on että näitä taivaalta tippuvia ajatollaheja sekä näiden lakeijoita voi tulla kuuroluontoisestikkia tässä lähiaikoina.
 
Ukraina teki ennen sotaa ja tekee edelleen merkittävissä määrissä lentokoneiden osia. Jopa ryssät joutui salakuljettamaan osia Ukrainasta, erityisesti pienempien turbiinien varaosia. Iran on kauppasaarrossa joten tuonne tarvitaan myös varaosia salakuljetettuna. Israel ja Ukraina yhdessä saa kyllä valmistettua sopivasti suolattuja osia sekä tietysti muilutettua ne ajatollahien riemuksi lenkoneiden huoltoon.

Oma veikka on että näitä taivaalta tippuvia ajatollaheja sekä näiden lakeijoita voi tulla kuuroluontoisestikkia tässä lähiaikoina.
Paratollaheja
 
Eikös justiinsa samana päivänä tämän onnettomuuden kanssa ollut uutista, että Iran on salaa neuvotellut USA:n kanssa.

Ei vissiin ole jonkun mielestä tullut tyydyttävää edistystä neuvotteluissa..

Toki herkullisinta olisi että Venäjän GPS-häirintä olisi vahingossa tipauttanut Iranin presidentin vispilän.
 


Toki herkullisinta olisi että Venäjän GPS-häirintä olisi vahingossa tipauttanut Iranin presidentin vispilän.
Itse asiassa tämä tuntuu mielestäni jopa todennäköiseltä. Aamun tietojen mukaan kopteri olisi törmännyt vuoreen, ja alueella olisi sankka sumu. Näin harrastelentäjänä (ei toki koptereilla kuitenkaan) kuvittelisin että niissä olosuhteissa vuoristoisella alueella lentäjän nenä on kiinni nimenomaan siinä GPS:ssä. Ulospäin on toisaalta turha edes katsoa, ei pilvessä lentäessä näy kuin tasaista harmaata vain. Karmea tilanne lentäjällekin, siinä jää sekunnin murto-osa aikaa tajuta että se olikin sitten tässä..

1716194139049.png
Summittainen putoamispaikka on suurinpiirtein tuossa keskellä kuvaa, punaisen ja vihreän GPS-häiriön välimaastossa.
 
Minä myös uskon, että koko tapahtuman syy on niinkin epäseksikäs eli tuo GPS-häirintä. Se että samassa kopterissa myös ulkoministeri voi johtua mistä tahansa, myös ihan sattumasta. Jos ei erillistä protokollaa ole ollut, että eivät koskaan ole samassa koneessa/kopterissa, niin tuollainen on voinut tapahtua vaan sen takia, että ovat haluneet olla samassa kopterissa. Kuka noille tulee sanomaan, että nyt toinen siirtyy tuohon toiseen kopteriin ?

Hieno tapahtuma kuitenkin. Ihan oikeat ukot lensi sen viimeisen lentonsa. Olisi saanut tapahtua vaan paljon aikaisemmin jo. Jos on ollut joku hieno Mossadin operaatio, niin onnittelut vaan, mutta hieman epäilen vaikka ajoitus aika hyvä ...
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on isoa. Voiko pitää pitää paikkansa.... vaiko pelkää vittuilua?
Kaikista syistä miksi kopteri tuli alas Ukraina lienee se epätodennäköisin. Sinänsä joku voisi sanoa, että moraalisesti kaikki oikeus, mutta ei se fiksua olisi alkaa salamurhailemaan valtionpäämiehiä joiden nimi ei ole Putin.

Koptereita ja valtionpäämiehiä tulee aina välillä alas, eikä tuo gps häirintä ainakaan helpota lentämistä. Tosin maailmanpoliittisen tilanteen ollessa mitä on, niin aika sopivaan rakoon sattui kyllä putoaminen.
 
Viimeksi muokattu:
Todennäköisesti lentäjällä mennyt sumussa tilannetaju sekaisin ja kuvitellut nousevansa mutta ajanut vuoren rinteeseen tyylin Koben kuolema...
Se on hurja tunne varsinkin kopterin puikoissa kun lennetään mittaria ja pidemmän kaarron aikana tulee asentotajun menetys ja pitää vain luottaa pfd-näyttöön, vaikka kuinka tuntuu oudolta. Tuossa on lopputulema aina juurikin tuo tonttiin lentäminen, jos alkaa lentämään perstuntumalla eikä luota mittareihin. Ei varmaa tietoa mutta tullut vastaan, että tämä onnettomuuskopteri ei olisi ollut edes IFR-, eli mittarilentosertifioitu.
 
Se on hurja tunne varsinkin kopterin puikoissa kun lennetään mittaria ja pidemmän kaarron aikana tulee asentotajun menetys ja pitää vain luottaa pfd-näyttöön, vaikka kuinka tuntuu oudolta. Tuossa on lopputulema aina juurikin tuo tonttiin lentäminen, jos alkaa lentämään perstuntumalla eikä luota mittareihin. Ei varmaa tietoa mutta tullut vastaan, että tämä onnettomuuskopteri ei olisi ollut edes IFR-, eli mittarilentosertifioitu.
Se perus juttu, joka ensin opetetaan" Mittarit on aina oikeassa, kartta valehtelee..." Tässä tapauksessa lentäjän perstuntuma valehtelee, mittarit on oikeessa.... Se asentotaju menee melko helpostikkin....
 
Back
Top