Itämeren turvallisuustilanne

Ihmettelen millä se motivoi joukkonsa kaatamaan Suomea ja Ruotsia? Hullu se on mutta aika wizard saa olla, kun palkka ei juokse ja maailma muistuttaa aikaa ennen perestroikaa. FasistiNatsiNarkkari puheet tuskin tehoaa kun venäläiset ovat kauan tiedostaneet meidät sinä lähimpänä länsimaana mihin on jonkinlaiset suhteet.

Jos puheet erikoisjoukkojen antautumisista on totta, VDV-spetznatsi, niin aika vaikea on saada aikaan niitä yhtymiä kun juttu kuitenkin kiertää armeijan sisäpuolella. Tänään oli todisteita siitä sisäisestä kinastelusta ja kieltäytymisistä eli selkeää kapinatoimintaa. Joten jos teoriassa Putleri väläyttää että Suomi ja Ruotsi seuraavaksi, pitää esikuntien olla niitä jumalasta seuraavia notta ihmiset lähtevät hengestään luopumaan.

Tosin kun on nälkä niin se myös saa aikaan odottamattomia motiiveja. Odotan että varaosa ongelma rupeaa vaivaamaan pahasti maata. Siinä vaiheessa on hyvin vaikea saada toimivaa mekaanista kokoonpanoa aikaan.
 
Jos Venäjä laajasti mobilisoi, niin tietysti jonkinlaista painostusta voisivat yrittääkkin.
 
Ilmeisesti ei ole mitään uusia uhkauksia/vaatimuksia esitetty Suomelle tai Ruotsille vaan kyse oli US tulkinnasta ja ehkä YK lähettilään hieman dramatisoiduista sanavalinnoista ja uutinen lähti laukalle.

Taustalla siis etyj-kirje ja Zacharovan aiempi lausunto.

 
Joku randomi-ryssä yrittää parhaansa pysyäkseen kapealla kv-ilmatilakäytävällä - suunnistaa kieli poskessa kohti Kaliningradia.

1646299864315.png
 
Helppo veikata, että turvatakuista kysymys. Sale ei ole saanut kysyttyä ja jenkkien suurlähetystö on katsellu pressan viimoisen esiintymisen kvanttiuhan alla. Viesti välittynyt Bidenille asti.

Eikö nämä meidän vellihousut saa itse edes kysyttyä? Vittu, USA johtaa EU:n ulkopolitiikkaa ja nyt voipi olla mahdollista, että myös meidän turpoa. Maali on hyvä, mutta hävettää.
 
Helppo veikata, että turvatakuista kysymys. Sale ei ole saanut kysyttyä ja jenkkien suurlähetystö on katsellu pressan viimoisen esiintymisen kvanttiuhan alla. Viesti välittynyt Bidenille asti.

Eikö nämä meidän vellihousut saa itse edes kysyttyä? Vittu, USA johtaa EU:n ulkopolitiikkaa ja nyt voipi olla mahdollista, että myös meidän turpoa. Maali on hyvä, mutta hävettää.
Parempi kutsu Washingtoniin kuin Novosibirskiin.
 
Helppo veikata, että turvatakuista kysymys. Sale ei ole saanut kysyttyä ja jenkkien suurlähetystö on katsellu pressan viimoisen esiintymisen kvanttiuhan alla. Viesti välittynyt Bidenille asti.

Eikö nämä meidän vellihousut saa itse edes kysyttyä? Vittu, USA johtaa EU:n ulkopolitiikkaa ja nyt voipi olla mahdollista, että myös meidän turpoa. Maali on hyvä, mutta hävettää.

USA johtaa EU:n ulkopolitiikkaa?

Mitä minä nyt olen tässä asioita seurannut niin EU on mielestäni ollut tässä viikon sisällä hyvinkin aktiivinen toimija ja itseasiassa USA on ollut se huomattavan paljon hiljaisempi osapuoli. EU:ssa leimataan mm. uusia pakotteita Venäjän suunnalle vähän väliä, mutta USA:n suunnalla ei olla ihan niin aktiivisia.

Antaisin alun kankeuden jälkeen EU:n toiminnalle kiitettävän arvosanan.

_
 
USA johtaa EU:n ulkopolitiikkaa?

Mitä minä nyt olen tässä asioita seurannut niin EU on mielestäni ollut tässä viikon sisällä hyvinkin aktiivinen toimija ja itseasiassa USA on ollut se huomattavan paljon hiljaisempi osapuoli. EU:ssa leimataan mm. uusia pakotteita Venäjän suunnalle vähän väliä, mutta USA:n suunnalla ei olla ihan niin aktiivisia.

Antaisin alun kankeuden jälkeen EU:n toiminnalle kiitettävän arvosanan.

_
Potku perseelle tuli USA:n suunnasta, että pääsivät liikkeelle. Sen jälkeen on toiminta ollut ripeää. Ei se muuta sitä, että kuka määrää suunnan, tahti tietysti ollut Euroopan omaa.
 
Mites Niinistölle saisi vinkin, että samalla kun käy Bidenin luona niin pyytää (alkuun) suoraan varastosta 500 jdamia ja ison nipun jassmeja. Amraameja kans. Toimitus mielellään heti alkuviikosta.
 
Olin kirjoittamassa viestiä Venäjän todennäköisesti julistettavan sotatilan välittömistä vaikutuksista Suomen turvallisuustilanteeseen, mutta ehkäpä annankin olla. Ei kai ne ny just ehdi tänne, kun on vähän muutakin puuhaa työn alla.

Saulin tuliaisia odotellen. Nykyisille päättäjille en tule ikinä antamaan anteeksi, jos eivät nyt saa ryhdikkäästi liitettyä Suomea osaksi länttä ja läntisen maailman puolustusliittoa. En halua että lapseni joutuvat kumartelemaan ja kysymään oikeutusta olemiselleen varastavilta ja loisivilta itänaapureilta.
 
Sellaista se metsätalous on. Harvennushakkuiden jälkeen ei kymmeniin vuosiin tapahdu mitään. Sitten ykskaks joku tulee ja laittaa puuston nurin.

Mehukkaan keskustelun tästä voi silti saada aikaiseksi, joten jatkakaa, olkaa hyvät! (Enkä sano, etteikö tilannetta olisi oikeastikin aiheellista pitää silmällä.)
Agrologi ja metsänhoidon ammattilainen täällä, moi. On hienoo soitella suutaan kun ei tiedä todellisuudesta mitään? Asiat ei oo niinkuin tää "vaikuttaja" väittää. Mut vihreitä vaikuttajia ja niiden agendaa on jo nähty. Täällä porukkaa tietää mistä puhun endgamena.
 
Viimeksi muokattu:
Olin kirjoittamassa viestiä Venäjän todennäköisesti julistettavan sotatilan välittömistä vaikutuksista Suomen turvallisuustilanteeseen, mutta ehkäpä annankin olla. Ei kai ne ny just ehdi tänne, kun on vähän muutakin puuhaa työn alla.

Saulin tuliaisia odotellen. Nykyisille päättäjille en tule ikinä antamaan anteeksi, jos eivät nyt saa ryhdikkäästi liitettyä Suomea osaksi länttä ja läntisen maailman puolustusliittoa. En halua että lapseni joutuvat kumartelemaan ja kysymään oikeutusta olemiselleen varastavilta ja loisivilta itänaapureilta.

Nato-jäsenyyttä ilmoitti juuri tänään vastustavansa sekä demarit että Vasemmistoliitto. Keskusta aikoo odottaa kesäkuun puoluekokousta.

Li Andersson myös juuri tänään totesi, että Vasemmistoliitolle Nato on myös kynnyskysymys. Suomi ei voi hakea Naton jäsenyyttä ainakaan tällä hallituksella tai Vasemmistoliitto kaataa hallituksen.

Unohtakaa nyt jo se haihattelu. Ei näitä päätöksiä mikään presidentti yksin pysty tekemään. Vaaditaan 2/3 enemmistö eduskunnassa, jotta suomalaisia voidaan velvoittaa juridisesti lähtemään taistelemaan ulkomaille.

Se ei ole tällä eduskunnalla toteutumassa. Ehkä sitten seuraavien vaalien jälkeen, jos ei olla siirrytty jo duuman alaisuuteen siinä vaiheessa.
 
Nato-jäsenyyttä ilmoitti juuri tänään vastustavansa sekä demarit että Vasemmistoliitto. Keskusta aikoo odottaa kesäkuun puoluekokousta.

Li Andersson myös juuri tänään totesi, että Vasemmistoliitolle Nato on myös kynnyskysymys. Suomi ei voi hakea Naton jäsenyyttä ainakaan tällä hallituksella tai Vasemmistoliitto kaataa hallituksen.

Unohtakaa nyt jo se haihattelu. Ei näitä päätöksiä mikään presidentti yksin pysty tekemään. Vaaditaan 2/3 enemmistö eduskunnassa, jotta suomalaisia voidaan velvoittaa juridisesti lähtemään taistelemaan ulkomaille.

Se ei ole tällä eduskunnalla toteutumassa. Ehkä sitten seuraavien vaalien jälkeen, jos ei olla siirrytty jo duuman alaisuuteen siinä vaiheessa.
Joo, eiköhän se ollut sitten siinä.
Olisipa ollut edes lapsille joditabletteja.
 
Back
Top