Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Jep, ja tämä on sitä Stubbin tyypillistä kritiikkiä. Hampaat, hymyilee liikaa, anglismit, fist pump(!!!), aktiivisuus sosiaalisesssa mediassa! Ja "Lehtimies" keksi vieläpä URHEILUN! Kyllä näillä eväillä on helppo lähteä puoluejohtoa haastamaan.

Tämä on ollut harmillisen huono peruste Stubbin kritiikille. Itse olin harmissani hänen aloittaessaan että joku Duudsonien tikkataulun homma aikaansaa ryöpyn arvostelua, kuin poliitikon pitäisi vain pönöttää.

Yleistä arvostelukyvyn puutetta Stubb on kylläkin esittänyt jo aiemmin, esim. ne "vittu mitä paskaa" -twiitit. Nyt saa sitten tavallaan maistaa omaa lääkettään.

Mutta näytöt politiikan saralla ovat olleet sittemmin sitä tasoa että niissä on itselleni enemmän kuin tarpeeksi syytä toivoa jotakuta muuta Kokoomuksen johtoon. Ei Stubbia ole mitään syytä säälimään ruveta, vaikka osa kritiikistä on (yllätys yllätys, tervetuloa politiikkaan) epäolennaisuuksiin keskittyvää.

Mieluummin ei Hjallis, toivottavasti hyvä haastaja vielä löytyisi. Lepomäki olisi yksi vaihtoehto, vaikkei taida olla mahiksia.

Pienenä kuriositeettina; olen ollut työpaikassa jossa Ahola Transportilta tuli joululahaksi jokaiselle työntekijälle jättikokoinen (abouttiarallaa 50x50cm) konvehtirasia. En silti puolusta heitä.

lahjomattomat_kausi_1_osa_1.jpg

:D

Politiikan teko on vaikeaa, jos ollaan pitkässä lamassa. Johtuuko kaikki tämä osin eurosta?

Carl Haglund: Puoluepolitiikka on jyrännyt Suomen edun ajamisen
http://yle.fi/uutiset/carl_haglund_puoluepolitiikka_on_jyrannyt_suomen_edun_ajamisen/8777517

Viime vaalikaudella demarien sisäinen valtataistelu näkyi hallituksen työskentelyssä. Samoin Kokoomuksen kaoottinen tila heijastuu nykyhallituksen työntekoon. Ja se on varsin vakava asia ottaen huomioon, että Suomen talous on ollut retuperällä jo seitsemän tai kahdeksan vuotta, Haglund sanoi.

Hänen mukaansa politiikan ongelma ei ole se, ettei johtajuutta olisi tarpeeksi.
– Kyse on siitä, että puolueet pitävät liian tiukasti kiinni omista tavoitteista ja sitten lähtevät kampittamaan kaveria, Haglund totesi.

Politiikan teko on vaikeaa, jos ollaan pitkässä lamassa. Johtuuko kaikki tämä osin eurosta?

Carl Haglund: Puoluepolitiikka on jyrännyt Suomen edun ajamisen
http://yle.fi/uutiset/carl_haglund_puoluepolitiikka_on_jyrannyt_suomen_edun_ajamisen/8777517

Viime vaalikaudella demarien sisäinen valtataistelu näkyi hallituksen työskentelyssä. Samoin Kokoomuksen kaoottinen tila heijastuu nykyhallituksen työntekoon. Ja se on varsin vakava asia ottaen huomioon, että Suomen talous on ollut retuperällä jo seitsemän tai kahdeksan vuotta, Haglund sanoi.

Hänen mukaansa politiikan ongelma ei ole se, ettei johtajuutta olisi tarpeeksi.
– Kyse on siitä, että puolueet pitävät liian tiukasti kiinni omista tavoitteista ja sitten lähtevät kampittamaan kaveria, Haglund totesi.

Ei kai se eurosta ole kiinni. Jos on huono tilanne (tämä osin voi johtua eurosta) ja ei pysytä käytännössä tekemään mitään uudistuksia, niin ei kai se ole valuutasta kiinni. Meidän politiikka on rikki, tämä Haglundin sanoma puolupolitiikka edellä on ihan totta. Onko se meidän monipuoluejärjestelmän valuvika kun hankalissa paikoissa menetetään kyky tehdä päätöksiä vai ollaanko me suomalaiset vaan kykenemättömiä siihen? Puolueen (tai liiton) ja oma etu ratkaisee.

Pitäisikö siirtyä kaksipuolejärjestelmään ala UK tai USA tai kaksi kammariseen parlamenttiin. En tiedä. Sen tiedän maallikkona että päätöksiä ei synny ja soudetaan huopaa, politiikka on rikki. Jotain täytyis tehdä.

Ei kai se eurosta ole kiinni. Jos on huono tilanne (tämä osin voi johtua eurosta) ja ei pysytä käytännössä tekemään mitään uudistuksia, niin ei kai se ole valuutasta kiinni. Meidän politiikka on rikki, tämä Haglundin sanoma puolupolitiikka edellä on ihan totta. Onko se meidän monipuoluejärjestelmän valuvika ja hankalissa paikoissa menetetään kyky tehdä päätöksiä?

Pitäisikö siirtyä kaksipuolejärjestelmään ala UK tai USA tai kaksi kammariseen parlamenttiin. En tiedä. Sen tiedän maallikkona että päätöksiä ei synny ja soudetaan huopaa, politiikka on rikki. Jotain täytyis tehdä.

Taitaa olla niin, että mikään puolueyhdistelmä ei pysty leikkaamaan suomalaisten palkkoja, vaikka kansa itse olisikin valmis siihen...

Joskus noiden kaksipuoluemeno tuntui jotenkin naurettavalta, mutta kyllähän tässä monenkeskisessä nokittelu- ja maton altavetomaratonissa (ja välillä taas leikitään kavereita) näyttää tämäkin systeemi surkeimmat puolensa...

Joskus noiden kaksipuoluemeno tuntui jotenkin naurettavalta, mutta kyllähän tässä monenkeskisessä nokittelu- ja maton altavetomaratonissa (ja välillä taas leikitään kavereita) näyttää tämäkin systeemi surkeimmat puolensa...

Nojoo. hehe matonaltaveto maratoni, aika nasevasti sanottu..

Yksi asia mikä meillä varmaankin vaikuttaa vs, edel. mainitut maat, on Suomen hajaannus. Joku taitaa edelleen uskoa että kommunismi voitti ja neuvostoliitto on se ihanneyhteiskunta. Meillä on niin laaja skaala eri aatteita poliittisella kentällä, joista suurin osa vielä hieman vasemmalla. Ei ihme että välillä on vähän hämminkiä.

Se ketä yhdysvalloissa kutsutaan vassariksi olisi meillä varmaan oikeistolainen riistokapitalisti. Se on jo paljon jos joku uskaltaa ajaa puhtaasti ja itsekkäästi Suomen etua.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016033121344302_uu.shtml
Iltalehti selvitti, mitkä syyt johtivat puoluejohtaja Antti Rinteen (sd) ja Alexander Stubbin (kok) välirikkoon. SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne kertoi pääsiäisinä Iltalehdessä, ettei hän ole vieläkään valmis samaan hallitukseen Alexander Stubbin johtaman kokoomuksen kanssa.

Noh, kyllä seteliselkärankaiset kykenevät aina sopimaan, jos ei muuten, niin sluibaajien (poliitikkojen) vanhalla perusmenetelmällä, Sulle, Mulle, Mulle, Sulle, Mulle, Mulle, Mulle, Mulle.....

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016033121344582_uu.shtml
Eduskunnassa käytiin keskiviikkona varsin eläimellinen hallintarekisterikeskustelu. Valtiovarainministeri Alexander Stubb (kok) esitteli keskiviikkona eduskunnalle hallituksen arvopaperikeskusasetusta, mutta keskustelu keskittyi kohuttuun hallintarekisteriin.

Sluibarit eivät pysty ääneen tunnustamaan omaa kykenemättömyyttään. Täytyy käyttää kiertoilmaisuja. :D

No voi kettu...mihin "Pipilä" nyt hädänalaiset lapsukaiset majoittaa...?

http://yle.fi/uutiset/is_sipila_myi_kempeleen-kotinsa/8779328

IS: Sipilä myi Kempeleen-kotinsa
Pääministeri Juha Sipilä on myynyt Kempeleen-kotinsa, kertoo Ilta-Sanomat. Kyseessä on lehden mukaan sama talo, jonne oli tarkoitus majoittaa turvapaikanhakijoita.

Juha Sipilä Kuva: Petteri Paalasmaa / AOP

Pääministeri Juha Sipilä (kesk.) on myynyt Kempeleen-kotinsa, kertoo Ilta-Sanomat. Lehden mukaan kauppa on tehty maaliskuun 21. päivänä ja kiinteistön kauppahinta on ollut 570 000 euroa.

Maanmittauslaitoksen tietojen mukaan Sipilä puolisoineen ei olisi myynyt kokonaan 1,4 hehtaarin aluettaan, vaan kauppaan kuuluisi 1,08 hehtaaria, Ylelle kerrotaan.

Sipilän avustaja on vahvistanut Ilta-Sanomille, ettei Kempeleen-asunto ole enää pääministerin omistuksessa. Yle ei ole tavoittanut Sipilää tai hänen avustajiaan kommentoimaan asiaa.

Ilta-Sanomien mukaan kyseessä on sama talo, jonne oli määrä majoittaa turvapaikanhakijoita. Asia sai kosolti julkisuutta, kun Sipilä kertoi siitä YlenYkkösaamussa.

Tammikuussa hän ilmoitti Pääministerin haastattelutunnilla, että tarjous on yhä voimassa, mutta juuri tuolloin taloon ei pääsisi turvallisuussyistä.

– Suuren julkisuuden takia [muutto] ei ole nyt järkevää. Tuemme suuren lapsiperheen asumista muulla tavoin, kunnes viranomaiset arvioivat, että kotiimme on turvallista mennä, Sipilä sanoi.

Kyllähän se oli selvää ettei sinne ikinä tule pakolaisia, tyypillinen poliitikon virhe mennä lausumaan jotain hätiköidysti sen enempää miettimättä kun lupasi talon pakolaisille.
Ingvar Carlssonkin lupasi että Estonia nostetaan, odotan sitä tähän päivään saakka. Ei ole vielä toteutunut...

No on ainakin maailmankuulu kiinteistö nyt jollakin :D

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016033121347004_uu.shtml

Pääministeri Juha Sipilä (kesk) on myymässä suurimman osan Kempeleen-kodistaan lähipiirilleen 570 000 euron hintaan, mutta jatkaa vaimonsa kanssa yhä kiinteistön vähemmistöomistajana.
Kiinteistö on edelleen myös Minna-Maaria ja Juha Sipilän nimissä. He eivät myöskään myy koko kiinteistöä, vaan kaupan toteuduttua heille jää edelleen neljäsosan omistus.

Kolme neljäsosaa kiinteistöstä myydään Sipilän lähipiirille. Kiinteistön pinta-ala on yhteensä 14 500 neliömetriä.

Tämä on ollut harmillisen huono peruste Stubbin kritiikille. Itse olin harmissani hänen aloittaessaan että joku Duudsonien tikkataulun homma aikaansaa ryöpyn arvostelua, kuin poliitikon pitäisi vain pönöttää.

Yleistä arvostelukyvyn puutetta Stubb on kylläkin esittänyt jo aiemmin, esim. ne "vittu mitä paskaa" -twiitit. Nyt saa sitten tavallaan maistaa omaa lääkettään.

Mutta näytöt politiikan saralla ovat olleet sittemmin sitä tasoa että niissä on itselleni enemmän kuin tarpeeksi syytä toivoa jotakuta muuta Kokoomuksen johtoon. Ei Stubbia ole mitään syytä säälimään ruveta, vaikka osa kritiikistä on (yllätys yllätys, tervetuloa politiikkaan) epäolennaisuuksiin keskittyvää.

Mieluummin ei Hjallis, toivottavasti hyvä haastaja vielä löytyisi. Lepomäki olisi yksi vaihtoehto, vaikkei taida olla mahiksia.

Ajattelin samoin, mutta se tikkataulushow shortseissa olikin oire. Nyt takakäteen huomaa, että mies on oikeasti ainakin osittain tivolipelle, joka tekee virheen toisensa perästä.

Suurin ongelma tulee siitä, ettei hän perehdy. Hän maksimoi aikataulunsa minuuttikellolla, jotta liikunnalle jää riittävästi aikaa eikä halua tehdä hommia yhtään kello kolmen jälkeen vaikka maassa on hirveä tilanne. Ja päivälläkin Twitter paukkuu ja lounastunnin lenkki tulee tutuksi.

Minä olen urheilumyönteinen jos kuka, mutta olen samaa mieltä Eero Lehden ja elinkeinoelämän kanssa: kyllä ministerin viranhoito tällaisessa tilanteessa, isänmaan ollessa uhattuna, on kaikkein tärkeintä.

Stubb yrittää nuolla nuoria untuvikkoja, jos pääsisi heidän siivillään kantoon. Hän nosti avustajatiimistään Sanni Grahn-Laasosen ensin ympäristöministeriksi ohi Salolaisen, joka on luontoharrastaja ja jo alaan perehtynyt ammattilainen. Nyt S G-L on opetusministeri ja jälki alkaa olla sen mukaista.

Ei Hjallis, ei. Mutta joku muu pelastaa Kokoomuksen tai puolue sukeltaa.

Ajattelin samoin, mutta se tikkataulushow shortseissa olikin oire. Nyt takakäteen huomaa, että mies on oikeasti ainakin osittain tivolipelle, joka tekee virheen toisensa perästä.

Suurin ongelma tulee siitä, ettei hän perehdy. Hän maksimoi aikataulunsa minuuttikellolla, jotta liikunnalle jää riittävästi aikaa eikä halua tehdä hommia yhtään kello kolmen jälkeen vaikka maassa on hirveä tilanne. Ja päivälläkin Twitter paukkuu ja lounastunnin lenkki tulee tutuksi.

Minä olen urheilumyönteinen jos kuka, mutta olen samaa mieltä Eero Lehden ja elinkeinoelämän kanssa: kyllä ministerin viranhoito tällaisessa tilanteessa, isänmaan ollessa uhattuna, on kaikkein tärkeintä.

Stubb yrittää nuolla nuoria untuvikkoja, jos pääsisi heidän siivillään kantoon. Hän nosti avustajatiimistään Sanni Grahn-Laasosen ensin ympäristöministeriksi ohi Salolaisen, joka on luontoharrastaja ja jo alaan perehtynyt ammattilainen. Nyt S G-L on opetusministeri ja jälki alkaa olla sen mukaista.

Ei Hjallis, ei. Mutta joku muu pelastaa Kokoomuksen tai puolue sukeltaa.

Toivottavasti väkivaltarikollinen ei palaa enään suomeen. Pysyisi poissa, kun kerran on häipynyt kuvioista. (Vapaavuori)

Toivottavasti väkivaltarikollinen ei palaa enään suomeen. Pysyisi poissa, kun kerran on häipynyt kuvioista. (Vapaavuori)

Trolloloo taas kerran.

Jos tarkoitat hänen teininä tekemäänsä pahoinpitelyä vuodelta 1983, en näe kyllä estettä enää luottamustehtäviin.

Oli millainen junttura hyvänsä, ainakin hänen junailunsa Turun telakka-asiassa oli viimeinen palvelus Suomelle. Ammattimiehen teko. Sen jälkeen mitään hyvää ei ole tapahtunutkaan.

Mutta ei hän ole tulossa haastamaan Stubbia, joten keskustelu on siltä osin turhaa.

Nojoo. hehe matonaltaveto maratoni, aika nasevasti sanottu..

Yksi asia mikä meillä varmaankin vaikuttaa vs, edel. mainitut maat, on Suomen hajaannus. Joku taitaa edelleen uskoa että kommunismi voitti ja neuvostoliitto on se ihanneyhteiskunta. Meillä on niin laaja skaala eri aatteita poliittisella kentällä, joista suurin osa vielä hieman vasemmalla. Ei ihme että välillä on vähän hämminkiä.

Se ketä yhdysvalloissa kutsutaan vassariksi olisi meillä varmaan oikeistolainen riistokapitalisti. Se on jo paljon jos joku uskaltaa ajaa puhtaasti ja itsekkäästi Suomen etua.

Kyllähän siinä meinaavat suupielet hiukan nykiä kun suomalainen Kokoomuksen kannattaja kutsuu jenkkilän demokraatteja demareiksi. Paremman demarin hän löytäisi peilistä...

Back