Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Lisää Halosta: Maailma ei pysähdy siihen, että Eurooppaan tuli sota

”Meneillään on sota Euroopassa, ja se on meille sukupolvikokemus.”

”Mutta se ongelma, tai sanotaanko huoli, mikä koskee nyt Suomea ja Eurooppaa, on se, että Eurooppa on käpertymässä itseensä.”

”Siellä kuulee sitä, että no niin, nyt olette itse tämän tilanteen edessä, mikä muualla on ollut koko ajan. Nyt meillä on multitaskausta, monta kiireellistä asiaa yhtä aikaa ratkottavana.”

”Mutta ei maailma pysähdy siihen, että meille tuli Eurooppaan sota.”

”Kaikeksi onneksi Natoon mentiin yksimielisesti. Nyt jälkeenpäin katsottuna ongelma saattaa vaan olla se, että kun oltiin niin innostuneita hääpäivästä, niin itse avioliitto jäi vähän toisenlaiseen asemaan.”

”Suomi on itäisin Pohjoismaa eikä pohjoisin Baltti.”

”Tässä ei ole mitään baltteja vastaan. Mutta meidän historiamme, arvomme ja toimintamme ovat pohjoismaiset.”

”Selkeitä eroja on. Toivon, että emme omaksuisi reunavaltioprofiilia. Pohjoismaat ovat rakentaneet Itämeren alueelle yhteistyötä, eivät rajoja.”

Reunavaltion roolin ottamisen riski on Halosen mielestä silti se, että se kaventaa Suomen valikoimaa ja mahdollisuuksia toimia.

”Minun mielestäni Pohjoismaissa ei ole oltu naiiveja vaan ennakkoluulottomia sen suhteen, että on pyritty alueelliseen ja globaaliin yhteistyöhön.”

”Se, mitä tässä nyt on minun mielestäni puuttunut, on sosiaalinen oikeudenmukaisuus. Se kokoaa kansankunnan yhteen niin, että ihmisillä on tarve nähdä tämä oman alueen ja kansan puolustaminen todella tärkeäksi. Sitähän Väinö Linnakin kuvasi hyvin omassa trilogiassaan.”

”Olen aivan kunnon 60-lukulainen, joka on aina selostanut, että kauppa on myöskin ollut sotien aiheuttaja.”

”Ja niin... Kyllä edelleen sanon, että me yritettiin. Me yritettiin hyviä asioita.”
"Miksi ne aina näistä miinoista..."
jne: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010078210.html

Ei vieläkään reflektiota vaan unelmahöttö jatkuu. Mikä estää olemasta yhtä aikaa pohjoismaa ja baltian maa? Jokin ihme fiksaatio tästä tällä Halosella. Suomi on reunavaltio, halusi Halonen tai ei, ja oltiin Natossa tai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Kai Malm kärkipoliitikkoihin lasketaan. Heh, onkohan ajatellut yhtään mitä suustaan päästelee.

Ei ole tainnut paljon olla oikeissa töissä. Edes liukuhihnalla ei työviikkojen välillä ollut sama kuormitus. Ja olin yhdessä välissä tietoliikenneverkko hommissa, kuulostaa hauskalta ajatus, että pidettäisiin tuplahenkiköstö vikakeikkoja varten. Ja ne oli palkan kannalta parhaita keikkoja. Siellä olisi merkittävä leikkaus tuloihin, jos ylityöt kiellettäisiin.
 
Olin väärässä, hän on vain pöhkö.

Demarinuorten kurssit työelämästä on varmaan kovaa kamaa.

 

Liitteet

  • Malmi.JPG
    Malmi.JPG
    197.9 KB · Luettu: 44
Poliisin pinna pidentynyt. Omista pilluralliajoista on jo aikaa, vaan silloin tuollaisesta perseilystä olisi seurannut takuuvarma putkayö.
Ehkä se vähän rajoittaa kun kuitenkin kansanedustaja kyseessä. Ohuesti harmittaa että mikä piru siinä aina on että usein just ps-edustajille sattuu näitä. Laaksolla ollut ihan hyviä ja asiallisia juttuja monestakin eri aiheesta.
 
Briteissäkin jo huomattu meidän ex-PM:n todelliset vahvuusalueet. Koko maailma on niin täynnä misogyniaa ja boomereita …


Sannalla arvosanaksi 10-

Näillä meriiteillä :

- johti meidät NATO:oon
- romahdutti vihreiden kannatuksen eduskuntavaaleissa
- romahdutti vasemmistoliiton kannatuksen eduskuntavaaleissa
- ajoi oman puolueen oppositioon
- erosi eduskunnasta
- erosi Tampereen kaupungin valtuustosta
- viettää aikaa lisääntyvässä määrässä Suomen ulkopuolella

.
 
Sannalla arvosanaksi 10-

Näillä meriiteillä :

- johti meidät NATO:oon
- romahdutti vihreiden kannatuksen eduskuntavaaleissa
- romahdutti vasemmistoliiton kannatuksen eduskuntavaaleissa
- ajoi oman puolueen oppositioon
- erosi eduskunnasta
- erosi Tampereen kaupungin valtuustosta
- viettää aikaa lisääntyvässä määrässä Suomen ulkopuolella

.
Tuohon voisi lisätä että jotenkin se onnistui tuhoamaan Keskustankin poliittisen perinnön; uskottavasta valtionhoitajapuolueesta 10 %:n marginaaliliikkeeksi o_O
Niin ja auttoihan se Jutan presidentinvaalikampanjankin menestykseen.
 
Back
Top