Kertausharjoitukset ja opinnot ulkomailla

Kuleksi7

Alokas
Olen lähdössä ulkomaille kevään ajaksi opiskelemaan yliopistoon. Isolla todennäköisyydellä tulee kertausharjoituskutsu huhtikuulle, kun toukokuussa olen tulossa takaisin Suomeen. Mahtaako firma kustantaa lennot kertausharjoitukseen ja takaisin? Vapautusta en haluaisi hakea. Onko mitään ajatuksia?
 
Kannattaa kysyä sinun alueen Aluetoimistolta, he vastaavat kertauksista, reserviläisten kanssa asioimisesta yms.
 
Olen lähdössä ulkomaille kevään ajaksi opiskelemaan yliopistoon. Isolla todennäköisyydellä tulee kertausharjoituskutsu huhtikuulle, kun toukokuussa olen tulossa takaisin Suomeen. Mahtaako firma kustantaa lennot kertausharjoitukseen ja takaisin? Vapautusta en haluaisi hakea. Onko mitään ajatuksia?
Matkustamiskustannukset ulkomailta ja ulkomaille korvataan vain, jos asevelvollinen asuu ulkomailla vakinaisesti

Jaa ei näköjään korvata.
 
Olen lähdössä ulkomaille kevään ajaksi opiskelemaan yliopistoon. Isolla todennäköisyydellä tulee kertausharjoituskutsu huhtikuulle, kun toukokuussa olen tulossa takaisin Suomeen. Mahtaako firma kustantaa lennot kertausharjoitukseen ja takaisin? Vapautusta en haluaisi hakea. Onko mitään ajatuksia?
Millaista kesäduunia on mielessä? Hae kesäduuni alalta ja pyydä sen keikan kylkeen matkakuluja kertaukseen. Jos on mies-HR vastassa, maksavat.
 
Olen lähdössä ulkomaille kevään ajaksi opiskelemaan yliopistoon. Isolla todennäköisyydellä tulee kertausharjoituskutsu huhtikuulle, kun toukokuussa olen tulossa takaisin Suomeen. Mahtaako firma kustantaa lennot kertausharjoitukseen ja takaisin? Vapautusta en haluaisi hakea. Onko mitään ajatuksia?
Olen kerran (18 vuotta sitten) joutunut hakemaan vapautuksen kertausharjoituksesta. Senkin jälkeen tuli silti vielä 60 vrk "ylimääräistä palvelusta" ja kaksi ylennystä, joten ei siitä pakkotilanteesta mitään haluttoman merkkiä tullut.

Jos olet yhteydessä aluetoimistoon jo ennen kutsua, he eivät todennäköisesti lähetä sitä. Jos kutsu on jo tullut ja et pääse töistä ja ulkomailta, perustelujen esittämiseen on varmaan joku lomake. Vapautuksen myöntää PV.

 
  • Tykkää
Reactions: EK
Back
Top