Koronaviruksen sairastaminen - omaseurantaketju mp.nettiläisille

Nyt osui virus meillekin.

4-vuotiaat kaksoset sairastivat viime to ja pe peräjälkeen. Väsyneitä, kylmyyttä valittivat ja kumpikin oksensi rajusti. Ehkä 10 tuntia ja oireet ohi. Sisaruksella seuraavana päivänä samat oireet.

Itsellä lauantaina illalla hieman kurkkukipua, su hieman lihaskipuja ja arvasin mistä on kyse. Tein siitä lähtien testit aamuin illoin, koska tiesin tiistain olevan päivä, jolloin tapaisin 35 ihmistä. Kuitenkaan ei merkkiäkään testiliuskaan. Tiistaina aamulla olin lähdössä työreissuun ja vielä lähtiessäni tein. Vartin päästä vaimo soittaa, että tuleppa takaisin.

Eilen vaimolla kurkkukipua ja heti selkeä punainen viiva testiin. Ei kovin tiukka tauti hänelläkään.

Lapsilla aika raju, mutta kolmesti rokotetuilla aikuisilla tosi lievä. Ei edes parasetamolia ole ollut tarve ottaa.
 
Sain koronan Työpaikalta viimeviikolla. Sunnuntaina olin varma,että jotain pielessä ja testi oli positiivinen. Kolme ensimmäistä päivää lievää kuumetta,pikku kröhää ja lihaksien arkuutta, eimuuta. nyt kuudentena päivänä vain nuhainen olo ja jaleivää väsymystä. Maanantaina töihin tartuttamaan muita, näin määräsi sairaanhoitaja.
 
Koronan sai 16/22 osallistujaa tapahtumasta eli hyvin tarttuu! Oireet kova kurkkukipu, lievä lämpö ja järkyttävä väsy jo ennen puhkeamista.
Jälkitautina sain toimintakykyä takaisin:giggle: vasempaan käteen, mikä veti herneen nenään muutama vuosi sitten A-influenssasta ja lopetti silloin osittain toiminnan.
 
Viime sunnuntaina kotitestillä positiivinen ja maanantain virallisesta myös. Vähän alkuun päänsärkyä, ei kuumetta. Keskiviikkona luulin olevani jo terve, mutta siitä eteenpäin kehittyneen poskiontelotulehduksen seurauksena olen nyt kipeimmilläni (toivotaan). Eli päässä paha tukko ja kihinä, vittumainen olo.

Kolmella rokotuksella otettiin omikron vastaan.
 
Koronan sai 16/22 osallistujaa tapahtumasta eli hyvin tarttuu! Oireet kova kurkkukipu, lievä lämpö ja järkyttävä väsy jo ennen puhkeamista.
Jälkitautina sain toimintakykyä takaisin:giggle: vasempaan käteen, mikä veti herneen nenään muutama vuosi sitten A-influenssasta ja lopetti silloin osittain toiminnan.
Voikohan tuosta tehdä hyvinvointi-ilmoituksen? :D
 
Keskiviikkona oli kurkku karhea ja kotitesti näytti vahvaa viivaa. Karhean kurkun lisäksi oireena melko lievää nuhaa. Tänään sunnuntaina oli ensimmäinen oireeton päivä, eli aika helpolla pääsin. Kolme rokotetta alla.
 
Minulla paraneminen sujuu etanavauhdilla. Joka toinen päivä aika voimakasta ja pitkäkestoista pahoinvointia, sellaista nonstop tuntitolkulla, ja edelleen päässä sumu ja lievä sairalloisuutta.

Tänään ihmeellisen parempi päivä.
 
Itse sairastin koronan (testattu/todennettu @ HUS) viime viikolla.

Kahtena päivänä kuumetta (max 37,9C), 3-4 päivää enemmälti muita oireita eli lihas/nivelkipua, voimattomuutta ja armoton väsymys. Työkavereille totesin, että kaikki klassisen miesflunssan oireet. Ei liiemmin yskää, kuumepäivinä kyllä keuhkojen ponnettomuutta. Se oli siinä, omalta kohdaltani voin sanoa, että helpolla pääsin. Ei tämä itsellä normaalista nuhakuumeesta eronnut mitenkään. Kaksi rokotetta alla.

Keskiviikkona kävin korona-testissä ja eilisestä maanantainasta alkaen jo takaisin (etä)töissä.

Naisystävältä sain tartunnan, koska hän testasi posia kolme päivää aiemmin. Hänellä rokotteet nolla ja selkeästi oli kipeämpi kuin minä. Kuume huiteli 38,5 muutaman päivän, kovan puoleinen yskä ja edelleen aika tukkoinen. Pahin on jo takana, mutta kokonaisuudessaan hänella ollut oireita nyt yli viikon ja toipuminen/palautuminen näyttää kestävän pidempään.
 
Nytpä voin minäkin laittaa tänne omakohtaisen kokemukseni koronasta. Virallisella testillä sitä en käynyt ikinä varmistamassa, mutta kahdella eri kotitestillä kyllä, ja kumpikin loistivat sen verran punaista kahta viivaa, ja oireisto sopi, että olen asiasta täysin varma.

Tartunnan saantipaikasta ei ole mitään tietoa - bussista, kaupasta/julkisista tiloista, yliopistosta, vaikea sanoa. Maskeja olen kyllä käyttänyt, mutta sain siitä huolimatta.
Oireilu alkoi toispuoleisella kurkkukivulla ja lämpöilyllä (37-38), joka jatkui kolmisen päivää, kehittyen 1-2 päivän kuluessa myös perinteisen räkäflunssan kaltaiseksi. Kuitenkaan tyypillisiin flunssiin verrattuna räkäisyys ei ollut yhtä hallitsevaa tai vaikeaa kuin minulla yleensä. Räkäisyys jatkui noin viikon sen jälkeen, nyt olen toipunut käytännössä täysin. Yskää oli normaalia flunssaa vähemmän, koska sitkeää limaakin oli vähemmän.

Oireet olivat kevyemmät kuin 3. rokotteesta (Pfizer) saamani melko raju 2 viikkoa kestänyt oireisto (aiemmasta kahdesta ei tullut mitään), joten koronarokotteet jäivät allekirjoittaneen osalta tähän, vaikka neljättä tarjottaisiinkin.
 
Viimeksi muokattu:
2 piikkiä pfizeria alla, 5kk edellisestä. Kuume nousi nopeasti päivän aikana 39, jonka jälkeen pari pv 37-38 heittelyä. Sitten kurkkukipua, nenän ja korvien tukkoisuutta ja lievää yskää 2pv.

Kotitestit reagoivat vasta illasta kun, kuume oli noussut. 3pv ennen positiivista testiä aloitin joka aamu tikuttamisen, koska perheenjäsen oli koronassa ja odottelin omaa tartuntaa.

Itse olen nuori ja hyvässä fyysisessä kunnossa, mutta kuume vei sänkypotilaaksi. Ei helpoin tauti.
 
Viimeksi muokattu:
1648187970594.png

Tällaista täällä. Jo kertaalleen sairastettu korona ja kolme piikkiä ei sitten riittänyt. En tiedä mikä olisi riittänyt, iski sen verran lujaa ja varoittamatta. Olin tiistai-iltana kahdeksan aikoihin saunassa ja kaikki ok, puoli yhdeksän maissa alkoi vilunväreitä tulla ja puoli kymmeneltä makasin horkassa kahden peiton alla. Puolenyön maissa mittasin kuumeen, 38,8. Keskiviikkoaamuna en mitannut, ei jaksanut, ilona oli kuitenkin sen "keuhkosäryn" poistuminen, illalla mittasin ja 39,7. Vieläkään ei mitään muita oireita kuin kuume. Heräsin yöllä kolmen aikoihin ja oli sen verran "mielenkiintoinen" olo että päätin ottaa selvää paljolla ylittyy 40:n raja, no 40,5. Torstai aamulla yhdeksän aikoihin herään vesilammikosta, olo tuntuu jokseenkin tyhjältä joten lämpömittari esille, 37,8! Ei ihme että on hikoiluttanut, melkein kolme astetta pudonnut kuuteen tuntiin. Tippui siitä muutaman pykälän päivän mittaan. Nyt on perjantaiaamu ja 37,1, normilämpöni on 36,6. Eikä mitään muuta oireita kuin tuo kuume, joka nyt näyttää menevän ohi. Makuaistikin säilyi.

Eroa tällä ja sillä kaksi vuotta sitten ilman rokotteita sairastetulla on, että nyt kaikki tapahtuu "pikakelauksella". Ei mitään pientä 37,5 lämpöä alkuun useita päiviä vaan kerralla syvään päätyyn, sama sen keuhkosäryn kanssa, muutama päivä vaihtui tunneiksi. Puoltoistaviikkoa muutamaksi päiväksi.

No, karanteeni jatkuu keskiviikkoon, samoin saikku. Jääpä aikaa selailla Alkon esitettä, sillä joku saa ostaa täytettä baarikaappiin tai sitten saa toivoa lintujen pysähtyvän takapihalleen... koska jollain niistä kolmesta kyytiläisestä se oli, mutta ei vain kertonut...
 
Jaahas luulin pääseväni säikähdyksellä, kun perheenjäsenten karenteenit loppui tänään. Mutta niin vain on kelju olo nyt, testi kyllä vielä negatiivinen.
 
Ei ihan omakohtaisesti mutta nyt osui ensimmäisen kerran lähelle. Kaverin faija 70+ jolla rutosti perussairauksia kuten elinsiirtoja ja kolme koronapiikkiä takana lähti aurinkolomalle Teneriffalle. Pari päivää siellä ja oireet iskivät. Pari päivää myöhemmin sairaalaan. Siitä pari päivää ja teholle. Edelleen pari päivää ja hengityskoneeseen. Ja vielä pari niin henki lähti. Huomisaamuna tulee uurnassa kotiin.

Paha tauti jos on valmiiksi huonossa hapessa.
 
Meillä naisella korona vaivaa toista viikkoa, sitä edellisellä viikolla lapsilla pari päivää oireita. Kuumetta, kovaa päänsärkyä ja hakkaavaa yskää. Mulla ei toistaiseksi mitään, vaikka oon pussaillutkin tuota tautista 😁🤷‍♂️

Molemmilla kolme piikkiä.
 
Ei ihan omakohtaisesti mutta nyt osui ensimmäisen kerran lähelle. Kaverin faija 70+ jolla rutosti perussairauksia kuten elinsiirtoja ja kolme koronapiikkiä takana lähti aurinkolomalle Teneriffalle. Pari päivää siellä ja oireet iskivät. Pari päivää myöhemmin sairaalaan. Siitä pari päivää ja teholle. Edelleen pari päivää ja hengityskoneeseen. Ja vielä pari niin henki lähti. Huomisaamuna tulee uurnassa kotiin.

Paha tauti jos on valmiiksi huonossa hapessa.
Joo, jos on valmiiksi jo vähän heikossa hapessa niin...

Appiukko ~70v pelkäsi koronaa kuin ruttoa; uniapnea, sokeritauti ja runsaasti ylipainoa. Oli ihan varma että jos saa sen niin kuolee. Sai sitten kahden piikin jälkeen ja ei ollut kuin nuha. Niin se heittelee ihmisillä, mulla 30v nuorempana oli pahemmat oireet...

Mutta vaikeaa yleistää kun kaikki on yksilöitä, tilastomatematiikka kyllä sitten hoitaa ne prosentit kohdalleen... voittaa jotkut lotossakin..
 
Sunnuntaina alkoi puoliltapäivin päänsäryllä, rupes kuumetta reippaasti nostelemaan. Sitä kesti tiistai iltaan, välillä horkassa täristiin, sen jälkeen on helpottanut, mitä eilen köhinyt klimppejä silloin tällöin. Jännä ilmiö, ettei mitään räkätautia eikä sanottavasti yskää ollenkaan, aika vähällä päästiin. Pojalla sama tauti, oireina vähän nuhaa, ei huomaisi ollenkaan ellei olisi testattu
 
Tänään kotitesti näytti positiivista. Tosi flunssainen olo mutta ei tunnu kuumetta olevan. Pomolle ilmoitin että olen huomisen kotona. Ensi maanantaina olisi työreissu Saksaan. Saapa nähdä jääkö saman tien välistä.
 
Back
Top