Koronaviruksen sairastaminen - omaseurantaketju mp.nettiläisille

Minulla ollut pari päivää pikku kuumetta ja jotenkin erikoinen olo. Paikat on hieman kipeät, muttei juurikaan flunssan oireita.
Omituista..

Loppuvuodesta lakkojen jälkeen meillä oli lähes koko työnjohto todella pahassa yskässä, nokka vuosi joillain. Kuumetta ei kuulemma noussut juurikaan.
Nyt helmikuussa oli monella samat oireet, kuin hansailla. Itselläni myös. Lihaskipua, pientä kuumetta, vähän hölmö olo ja ehkä pientä päänsärkyä. Yskää ja nokan vuotamista ei tässä viimeisimmässä kellään.

Nämä siis ennen tätä koronan rantautumista. Eipä näistä kausipöpöistä tiedä, mikä tässä nyt menossa. Sellaista helvetillistä sänkyyn kaatavaa influenssaa ei onneksi ole kellään duunissa tai lähipiirissä ollut tänä talvena.
 
B-vitamiini auttaa laajentamaan aivoverisuonia, mutta se ei toimi hetkessä. Se on pidempi aikainen kuuri. Koita levätä ja jos kipu jatkuu sen jälkeen niin koita päästä testeihin. Päänsärky voi johtua siitä että keuhkot huutaa happea. Syö hyvin.
Oluessa on b vitamiinia, muttei toimi tässä tapauksessa, päinvastoin kuurina aiheuttaa lisää jomotusta :cool: toivotan tervehtymistä kaikille kärsiville, koskaan ei tiedä milloin liittyy joukkoon
 
Mulla "pikkuflunssa" jatkuu yhä. Kokeilin tuota hengittämättömyyttä. Vain 20 sekuntia pystyi kylmiltään. Ja kun hengitti ensin raskaammin, niin sitten pääsin 40 sekuntiin. Ei nämä ole terveen lukemia minulle. Pystyn olemaan veden alla normaalisti jopa 4 minuuttia.

Tragikoominen tilanne jos olet saanut koronan sieltä miltä vähän näyttäisi.

Mulle minuutti reipasta vapaasukellusta on ollut yläraja*. Kaksi minuuttia hengittämättä on ollut joskus aiemmin normaali. Minuutti reippaahkosti kävellen hengittämättä on ollut normaali. (Veikkaisin ton sukeltamisen perusteella että tuttu treeni sullekin?)

Mulla on nyt hengityksen pidättäminen tippunut 55s:stä 45:een.

Ikävintä on se, että kun koko perhe on 24/7 samojen seinien sisällä niin on aika vaikeaa suojata noita muita. Yksi lapsista myös kipeänä. Oireet eivät kyllä kummallakaan ole kovin tarkasti koronakaavassa tota hengityksen pidätystä lukuunottamatta.

Ollaan kaikki pidetty huolta D- ja muista vitamiineista. Kipeänä olevat ollaan otettu C-vitamiinia tavallista enemmän. Mä oon käynyt 2-3 päivän välein miedossa saunassa.

Toimitaan kuin olisi kyse koronasta vaikka todennäköisyys tuntuukin matalalta.


* Silloin kun sukeltelin käytin mieluiten pari numeroa ylikokoisia kengättömiä räpylöitä froteesukkien kanssa. Taitoin froteesukan räpylän kantapään alle. Sillä tavoin ei ollut riskiä räpylän irtoamisesta vaikka ne olivat liian isot. Koska pystyn "naksuttelemaan korvia" niin pystyn taittamaan pinnalla kulkiessa yläkropan 90° alaspäin, jalat pinnan ylle, käsikauhaisu, painovoima hommiin ja kun räpylät tulevat veden alle, niin täysi hönkä päälle jyrkässä kulmassa alaspäin. Samalla naksuttelua niin ei korviin koske vaikka menee pää edellä alas. Minuutti tolleen yläraja. Nykyisin ei taatusti menisi niin paljon edes terveenä.
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko sillä jotain tekemistä sen suojaavan kalvon kanssa, eli kyseessä on nk. slow release -tabletti, jossa jonkinlaisen osmoosi- tjms. -prosessin kautta, lääkettä vapautuu mahalaukusta verenkiertoon hitaasti ja hallitusti, niinkuin valmistaja on mallintanut?
Myös vaikuttavan aineen jakautuminen tabletissa voi vaihdella. Tai ehkä ennemminkin tasaista jakautumista ei ole tutkittu ja sertifioitu.
 
Tragikoominen tilanne jos olet saanut koronan sieltä miltä vähän näyttäisi.

Mulle minuutti reipasta vapaasukellusta on ollut yläraja*. Kaksi minuuttia hengittämättä on ollut joskus aiemmin normaali. Minuutti reippaahkosti kävellen hengittämättä on ollut normaali. (Veikkaisin ton sukeltamisen perusteella että tuttu treeni sullekin?)

Mulla on nyt hengityksen pidättäminen tippunut 55s:stä 45:een.

Ikävintä on se, että kun koko perhe on 24/7 samojen seinien sisällä niin on aika vaikeaa suojata noita muita. Yksi lapsista myös kipeänä. Oireet eivät kyllä kummallakaan ole kovin tarkasti koronakaavassa tota hengityksen pidätystä lukuunottamatta.

Ollaan kaikki pidetty huolta D- ja muista vitamiineista. Kipeänä olevat ollaan otettu C-vitamiinia tavallista enemmän. Mä oon käynyt 2-3 päivän välein miedossa saunassa.

Toimitaan kuin olisi kyse koronasta vaikka todennäköisyys tuntuukin matalalta.


* Silloin kun sukeltelin käytin mieluiten pari numeroa ylikokoisia kengättömiä räpylöitä froteesukkien kanssa. Taitoin froteesukan räpylän kantapään alle. Sillä tavoin ei ollut riskiä räpylän irtoamisesta vaikka ne olivat liian isot. Koska pystyn "naksuttelemaan korvia" niin pystyn taittamaan pinnalla kulkiessa yläkropan 90° alaspäin, jalat pinnan ylle, käsikauhaisu, painovoima hommiin ja kun räpylät tulevat veden alle, niin täysi hönkä päälle jyrkässä kulmassa alaspäin. Samalla naksuttelua niin ei korviin koske vaikka menee pää edellä alas. Minuutti tolleen yläraja. Nykyisin ei taatusti menisi niin paljon edes terveenä.

Miten nämä sekunnit pitää laskea? Onko uloshengitys sallittu vai pitääkö hengitystä pidättää keuhkot täynnä?
 
Miten nämä sekunnit pitää laskea? Onko uloshengitys sallittu vai pitääkö hengitystä pidättää keuhkot täynnä?

En tiedä miten pitäisi.

Mä tein niin että vedin keuhkot täyteen, kello käyntiin, kello stoppiin ulospuhalluksessa, sen jälkeen paikallaan istumista siltä varalta että ylös nouseminen aiheuttaisi huippaamista.

Luulisi, että tuo on riittävän tarkka.

Jos pystyy tekemään asian silleen "sukeltajanoikeaoppisesti" ilmaa hitaasti ulos päästäen niin tuntuu aika todennäköiseltä, ettei vakavaa ongelmaa ole.
 
Miten nämä sekunnit pitää laskea? Onko uloshengitys sallittu vai pitääkö hengitystä pidättää keuhkot täynnä?

Ei preppausta. Yksi hengenveto. Jos pystyt ilman hengitystä pitämään, niin ei ongelmia. Testaat sitä keuhkon kuntoa, et preppaa hengenpidätys kilpailuun.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä, viikon joku puristanut kurkusta ja rinnasta, pientä lämpöä. Lapsen koulukavereita lomaili Euroopassa hiihtolomalla, yli viidensadan oppilaan koulu.
Tuskin koronaa, muuten kuin henkisesti helvetin raskasta. Huoli läheisistä todella kova, kunpa pääsis testiin. Hermot mennyt, alle viiden tunnin yöunilla muutama vuorokausi.
 
Tuskin koronaa, muuten kuin henkisesti helvetin raskasta. Huoli läheisistä todella kova, kunpa pääsis testiin. Hermot mennyt, alle viiden tunnin yöunilla muutama vuorokausi.

Oletko pitänyt niihin yhteyttä? Vai onko se testi joka sua huolettaa?
 
Tuomio tuli, 7 vrk sisällä. Luin itsekin mahdollisista vaikutuksista keuhkoihin ja kellotin itselleni hengityksen pidätystä 2 min 5 s. Testaamme uudestaan ensi viikolla.
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
Tietääkö joku, onko happisaturaation mittaminen sormenpäästä kuluttajatason laitteella luotettava indikaattori keuhkojen toiminnasta ja taudin vakavuudesta? Esim. arvioitaessa onko tarvetta lähteä päivystykseen.
 
  • Tykkää
Reactions: e7i
Sormessa pitää olla riittävä verenkierto ja pitää olla liikkumatta, virhetoleranssi lukee varmaan teknisissä tiedoissa. Kuluttajalaitteiden hintahaitari on iso, itse ostin amazon.de:stä n. 20e eurolla.
///
Lihassärky, päätunne ja sairas olo on tänään vähentynyt, nenässä ja kurkussa ei edelleenkään mitään. Kiskon mm. C-vitamiinia, Sinkkiä ja Source Naturalssin Wellness Formulaa, joka on myyty loppuun iherbissä ajat sitten. (koronadiagnoosia siis ei ole, mutta hyvin vahva epäily)
 
Viimeksi muokattu:
Paska olo jatkunut tänään ja vähän pahentunut. Mutta ei vielä olla lähelläkään mitään kunnon miesflunssaa.
Keuhkoputki on kipee ja yskittää välillä ihan reilusti. kuume pyörii edelleen 37-37.5 tienoilla, välillä tippuu sit jonnekin 35.3... :oops:
 
  • Surullinen
Reactions: e7i
Paska olo jatkunut tänään ja vähän pahentunut. Mutta ei vielä olla lähelläkään mitään kunnon miesflunssaa.
Keuhkoputki on kipee ja yskittää välillä ihan reilusti. kuume pyörii edelleen 37-37.5 tienoilla, välillä tippuu sit jonnekin 35.3... :oops:
Sama juttu, lämpö seilaa olemattoman ja mitättömän väliä.

Konttoripäivän jälkeen kävin pienellä kävelyllä ja kaikki tuntui hyvältä.
Äsken kävin uudestaan ja ei todellakaan tuntunut hyvältä, ihme pistoa ja kipua hengittäessä.

Viime yönä olin unohtanut täyttää hengityskoneen kostuttimen..viddu mikä herätys 00:30, pulssi varmaan 150, tuntui kuin ois ilma loppunut ja suu kuin kamelilla. Täydennyksen jälkeen meni ihan normaalisti.
 
Back
Top