Kupla tai ei, EKP pumppaa lisää ilmaa kursseihin

Populistinen puolehan se on ? Eikö ? Liikaa sutkautuksia yms turhakkeita jotka ovat vain alkaneet "ärsyttää" joten mennyt maku siitä ja väitätkö että Hirvisaaret yms ei olisi jo itsellään tehneet hallaa ? Ja suomen kansalla on oikeus äänestää sitä mitä äänestää, ikävä kyllä itse kannatan sellaista mallia jossa pitäisi osoittaa jollain tasolla ymmärtävän yhteiskunnallisia asioita että saisi luvan äänestää, tai edes samanlainen järjestelmä kuin Ruotsissa jossa äänestetään enemmän puoluetta kuin naamakerrointa, mutta tätä ihmiset haluaa ja tätä samaa sakkia on myös Persut.
Ja Suomen talouden ongelmat on paljon pahemmat kuin mitä ilmeisesti immeiset suostuu myöntämään, ongelmien juuret on jossain todella syvällä.
Muoks ja lisätään OT:a vielä sillä että kyllä se poliittinen järjestemäkin kaipaa aikamoista remonttia, voitaisiin aloittaa vaikka tiputtamalla edustajien määrää ja nostamalla palkkoja vaikka 2 x uusille edustajille yms.
Selittäisitkö miten niin populistiseksi muista erottautuva puolue, kun Soini on ollut oikeassa pääpiirteittäin kaikissa EU-mielipiteissään, taloudessa, Eurossa ja nykykehityksestä. Hänhän ennusti nämä asiat jo kauan sitten, missä Suomi makaa nyt ja joka tuli mm. Vapaavuorelle ihan puskista. Kokoomus on todella kepun ja demarien ohella hämmästyttänyt kyvyttömyydellään luoda, ennustaa, hahmottaa tai kehittää mitään. Olli Rehn valehteli minkä ehti vuoron perään joka lainapuheen jälkeen EU:n taloustilanteesta. Katainen&Urpilainen ovat aivan oma lukunsa ja lunastavat palkintoaan Brysselissä. Näin muutamia Sinnetännemäkiä mainitakseni.

Haluan laittaa sinulle Sauli Niinistön mielenkiintoiset ennusteet presidentin vaaleissa Soinille ja on hullua miten kansaan uppoaa tällainen perustelematon kukku? Nythän me jo tiedämme Saulin olevan populisti.


Ihmisiä siis ärsyttää Soinin sutkautukset ja se on peruste äänestää jotain Kataisia, jotka puhuu nätisti, mutta tuhosi Suomen talouden ja sitä ei paikata millään. Mitä sopimuksia on allekirjoitettu kaikkien lainapaperien lisäksi. Mitä valtion omaisuutta on yksityistetty ja valtion ohjauskoneistoa talouteen murrettu? Entä luonnonvarat. Lista on loputon ja köyhien määrä Suomessa kasvaa ja ihmiset ei närkästy tai ärsyynny niistä asioista. Olen samaa mieltä kanssasi. Pärstäkertoimet vaikuttaa liikaa ja ennen kaikkea media määrää mielikuvaa edustajasta, mikä on ihan päin persusta. Mediahan on yksityisessä omistuksessa tai sen käytännön ohjauksessa.

Varmaan joku Hirvisaarikin on tehnyt hallaa kun suomalaiset närkästyy täysin vääristä asioista. Oikeasti pitäisi närkästyä jo Vanhasen hallituksen aikana alkaneesta talouden alasajosta. On suomalaisten tyhmyyttä äänestää naamakerrointa ja siksi tässä nyt ollaan, mutta jos me mennään tää sanomaan hakaniemen torille, niin toivottavasti sinä olet kamppailulajimestari et selvitään hengissä :)

Kyllä. Suomen talouden ongelmista esimerkiksi Timo Soini on juuri puhunut vuosia täysin kuuroille suomalaisille korville. En minä ole hänen ihailijansa, mutta pidän häntä ainoana Suomen etujen näkyvänä ajajana, joka ymmärtää taloudesta. Kyllä minä olen ennen Soiniakin kirjoittanut näistä asioista hyvin paljon, enkä todellakaan ole ainoa.

Juttelin vuosia sitten ystäväni kanssa, joka ilmoitti äänestävänsä kokoomusta, koska se ajaa hänenlaistensa hyvätuloisten etuja. Huomasin pian olevan turhaa huomauttaa, että hän ei kuulu niihin oikeasti rikkaisiin, joita Suomen talouden alasajo hyödyttää. Koska heillä on nappulaa ostaa halvalla se, mikä ennen oli kallista. Ei ole varmasti kenenkään etu se, että pahoinvointi lisääntyy Suomessa. Sillä voi olla yllättäviäkin kerrannaisvaikutuksia.
 
Mielenkiintoinen keskustelu 4 vuotta sitten. Tuosta voi bongata aimo läjät valehtelua ja nykyisen taloustilanteen osasyyllisiä.

 
Siis kyllähän Soini monessa on oikeassa ollut, en minä sitä kiistäkkään. Mutta että puhutaan samasta asiasta niin ei populismi kirosana ole, minulle populistinen puolue on ns. kansanpuolue jossa asioita yksinkertaistetaan tavalliselle kansalle eikä siinä sinänsä mitään vikaa ole mutta Soini meni liian paljon tuohon mukaan, siis minun makuuni liikaa yksinkertaisti asioita joita ei voi yksinkertaistaa.
Kyllä, olet oikeassa, demari kepu ja kok. ovat olleet kovin "hampaattomia" nykyisen tilanteen edessä, ongelma ei ole se etteikö tietoa olisi ollut ja asioista varottelijoita oli teknokuplan aikoihin, silloin alkoi selviää madon luvut joita ei vain haluttu myöntää monessakaan paikassa, siis todellakin kun lähdetään Holkeri-Liikanen linjalle. Mutta tästä enempää, suosittelen lukemaan
http://www.keski-uusimaa.fi/blogi/231073-hallitsematon-itsepetos
Ko. kirjoitus avaa enemmän minun huolen aihettani, että vieläkään, ei edes populistinen puolue puhu asiasta kunnolla.
En minä Kataistakaan äänestänyt, minua on turha siitä syyttää, kyllähän sen näki mikä se oli kun sixpäkin teki, opportunistille kaikki kunnia kuitenkin, noinkin älyttömän hallituksen rakentaminen ja läpi saaminen vaatii kyllä jonkin sortin lahjakkuuttaa jossakin.
Ja ainakin nuo mitä nyt tänään tuli lukuja julki PS listasta niin ei osoita mitään muuta kuin edelleen vain helppoja lukuja, näyttäisi missä ne vaikeat luvut on, puhumattakaan että miten me saadaan raha tulemaan takaisin suomeen, että mikä on se millä me houkutellaan raha takaisin tuottamaan tulosta.

Älä pelkää mie ossoon vanhinta suomalaista itsepuolustuslajia, nimittäin Savoksi Vittuilua, sillä voittaa.

Ja ei kenenkään etu todellakaan ole tuloerojen yms kasvattaminen, siitä löytyy monen monta teosta + ihan itse rikkaatkin puhuvat asiasta, heitä kannattaisi kuunnella näissä asioissa herkällä korvalla, he tietävät asian omasta perspektiivistään.
 
Aiheeseen liittyen en malta olla linkittämättä tätä. En pystyny olemaan nauramatta ääneen kun Katainen puhui. Tuollainen seinäkello se on maata johtanu voi pyhä markka sentään.... Eikä Urpilainen ja muutkaan saaneet suupieliäni kuriin. Melkoista komediaa :D

Soini laittaa 6-0 pataan taas mutta surullistahan tässä on se, ettei kansaa tunnu kiinnostavan järkipuhe.
 
Viimeksi muokattu:
Olihan settiä nemeltä. Muista kuitenkin että Perussuomalaiset laittoivat hallitukseen menemisensä ehdoksi sen, että EU pitää ajaa kriisiin. Jättämällä menemättä Suomi joutui kriisiin koska vasemmisto oli pakko ottaa halvaannuttamaan hallitus.

Se on demokratiaa, että helppojen ratkaisujen tarjoaminen hauskoina sananparsina uppoaa niin moniin että vaikeita ja välttämättömiä päätöksiä ei voida tehdä. Siinä on sitten helppo huudella.
 
Olihan settiä nemeltä. Muista kuitenkin että Perussuomalaiset laittoivat hallitukseen menemisensä ehdoksi sen, että EU pitää ajaa kriisiin. Jättämällä menemättä Suomi joutui kriisiin koska vasemmisto oli pakko ottaa halvaannuttamaan hallitus.

Se on demokratiaa, että helppojen ratkaisujen tarjoaminen hauskoina sananparsina uppoaa niin moniin että vaikeita ja välttämättömiä päätöksiä ei voida tehdä. Siinä on sitten helppo huudella.

Uskomaton syytös, suorastaan röyhkeä vale.
 
Uskomaton syytös, suorastaan röyhkeä vale.

Olisiko perussuomalaisilla kaikesta kansansuosiosta huolimatta todella ollut realistinen lähtökohta ja kompetenssi hallituspuolueeksi? Varsinkin nykyisessä ja vuonna 2011 vallinneessa tilanteessa.

Toistan itseäni, sillä olen joskus jossain ketjussa ennenkin maininnut, että kansanedustajille olisi määriteltävä kunnon pätevyys- ja kelpoisuusvaatimukset, kuten muihinkin valtion virkoihin on määritelty. Tämä riittäisi ainakin karsimaan missit, urheilijat, trukkikuskit ja ikiopiskelijabroilerit pois ehdokaslistoilta.

Samalla vastaavasti myös kansanedustajien palkkaus olisi nostettava kilpailukykyiselle tasolle, että kansanedustajaksi olisi mahdollista houkutella päteviä ja osaavia ihmisiä. Heille kun on kysyntää ja palkanmaksajia myös muualla yhteiskunnassa, ettei julkiseksi kusitolpaksi kannata ihan karkkirahalla ryhtyä.

Palkkakustannusten kompensoimiseksi edustajien määrä voidaan puolittaa.
 
Olisiko perussuomalaisilla kaikesta kansansuosiosta huolimatta todella ollut realistinen lähtökohta ja kompetenssi hallituspuolueeksi? Varsinkin nykyisessä ja vuonna 2011 vallinneessa tilanteessa.

Toistan itseäni, sillä olen joskus jossain ketjussa ennenkin maininnut, että kansanedustajille olisi määriteltävä kunnon pätevyys- ja kelpoisuusvaatimukset, kuten muihinkin valtion virkoihin on määritelty. Tämä riittäisi ainakin karsimaan missit, urheilijat, trukkikuskit ja ikiopiskelijabroilerit pois ehdokaslistoilta.

Samalla vastaavasti myös kansanedustajien palkkaus olisi nostettava kilpailukykyiselle tasolle, että kansanedustajaksi olisi mahdollista houkutella päteviä ja osaavia ihmisiä. Heille kun on kysyntää ja palkanmaksajia myös muualla yhteiskunnassa, ettei julkiseksi kusitolpaksi kannata ihan karkkirahalla ryhtyä.

Palkkakustannusten kompensoimiseksi edustajien määrä voidaan puolittaa.


Verrattuna vaikka kykypuolueeseen?
Varmasti olisi kompetenssia ollut enemmän kuin kellään muulla puolueella.
 
Olihan settiä nemeltä. Muista kuitenkin että Perussuomalaiset laittoivat hallitukseen menemisensä ehdoksi sen, että EU pitää ajaa kriisiin. Jättämällä menemättä Suomi joutui kriisiin koska vasemmisto oli pakko ottaa halvaannuttamaan hallitus.


Oi kamalaa! Taas löytyi yksi asia mihin PS:t ovat selkeästi syyllisiä! Siis onko mitään miten alas he eivät alentuisi? Siis ei mitään häpyä! Jättivät kokkareet ja ns. "demokraatit" hallitukseen vasemmiston kanssa ihan vain kiusallaan!


Mitä helvettiä sinä luulet että olisi tapahtunut, jos Soini olisi antanut käteisen sanella hallituksen politiikan? Siinä olisi käynyt ihan samalla tavalla kun nyt on tapahtunut!
 
Jan Hurri on lähes jokaisessa kirjoituksessaan sitten vuoden 2008 ennustanut euroalueen pikaista hajoamista, USAn hyperinflaatiota, globaalin finanssijärjestelmän romahdusta, heinäsirkkoja ja maailmanloppua. Jos jokin näistä kauhukuvista joskus toteutuu, voimme vain hämmästellä Hurrin visionääristä kykyä ennustaa tulevaisuuden käänteet.
 
Oi kamalaa! Taas löytyi yksi asia mihin PS:t ovat selkeästi syyllisiä! Siis onko mitään miten alas he eivät alentuisi? Siis ei mitään häpyä! Jättivät kokkareet ja ns. "demokraatit" hallitukseen vasemmiston kanssa ihan vain kiusallaan!


Mitä helvettiä sinä luulet että olisi tapahtunut, jos Soini olisi antanut käteisen sanella hallituksen politiikan? Siinä olisi käynyt ihan samalla tavalla kun nyt on tapahtunut!
Äänestystulos antoi vahvan viitteen Perussuomalaisille, että hallitukseen. Soini väisti.

27/28 euromaata oli päättänyt tukipaketin puolesta. Jos Soini yksin olisi saanut sen kumoon, ei meistä kukaan tiedä että olisiko tulos ollut nykyistä parempi. Itse epäilen ettei.

Koska vaalin mukaista hallitusta ei saatu kasaan, kävi niin kuin kävi. Ei tuollaiselta kokoonpanolta voi mitään odottaa, se on selvä. Se oli Soinin tarkoituskin koska katsomosta on helppo huudella. Joka uskoo, että Perussuomalaiset olisi ollut paras pääministeripuolue, uskokoon. Minä en usko.

Vielä tarkennuksena, tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että ovatko muut puolueet hyviä. Kaikki rämpivät tavallaan mutta jotakin päätöksiä jonkun on pakko tehdä, se on demokratian hinta. Perussuomalaisilta emme vielä ole nähneet yhtään päätöstä, joten tilanne on täsmälleen sama kuin minun kitaransoittoni kanssa. En tiedä osaanko, koska en ole ikinä yrittänyt.
 
Äänestystulos antoi vahvan viitteen Perussuomalaisille, että hallitukseen. Soini väisti.

27/28 euromaata oli päättänyt tukipaketin puolesta. Jos Soini yksin olisi saanut sen kumoon, ei meistä kukaan tiedä että olisiko tulos ollut nykyistä parempi. Itse epäilen ettei.

Koska vaalin mukaista hallitusta ei saatu kasaan, kävi niin kuin kävi. Ei tuollaiselta kokoonpanolta voi mitään odottaa, se on selvä. Se oli Soinin tarkoituskin koska katsomosta on helppo huudella. Joka uskoo, että Perussuomalaiset olisi ollut paras pääministeripuolue, uskokoon. Minä en usko.

Vielä tarkennuksena, tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että ovatko muut puolueet hyviä. Kaikki rämpivät tavallaan mutta jotakin päätöksiä jonkun on pakko tehdä, se on demokratian hinta. Perussuomalaisilta emme vielä ole nähneet yhtään päätöstä, joten tilanne on täsmälleen sama kuin minun kitaransoittoni kanssa. En tiedä osaanko, koska en ole ikinä yrittänyt.

Äänestystulos antoi myös vahvan viitteen siitä, että millä ehdoilla hallitukseen mennään, käteinen ei suostunut tekemään mitään kompromisseja, joten seuraukset tiedetään. Hyvä valtiomies tai edes hyvä neuvottelija olisi hoitanut tilanteen tarjoamalla myönnytyksiä, myönnytyksistä. Mutta koskapa käteisen porukka oli käyttänyt koko vaalikamppanjan PS:n demonisoimiseen, niin käteinen päätti, että PS joko alistetaan tai sitten jätetään pois hallituksesta.

Lisäksi, jos oikein muistan, niin hallitukseen menossa oli kyse siitä, että Soini halusi puolueelleen oikeuden äänestää äänestyksissä hallituksen ehdotusta vastaan. Ei muusta. Käteisen tarvitsi vain saada tarpeeksi ääniä muualta ja homma sujuu. Ei Soinilla ollut niin paljon ääniä, että hän olisi pelkästään puolueensa voimin saanut homman kaadettua, joten jälleen haukut väärää puuta.

Joka uskoo, että Perussuomalaiset olisi ollut paras pääministeripuolue, uskokoon. Minä en usko.

Ja mitäs tuolla on tekemistä tämän aiheen kanssa? Tai milloin tuo oli tapahtumassa? Ei silti, perussuomalaisten kokemattomuus päätösten teossa voisi olla hyväkin, koska nykyiset päätöstentekijät ovat kokeneen kyvyttömiä asiassa, mikä on nähdäkseni pahin mahdollinen vaihtoehto.
 
Olihan settiä nemeltä. Muista kuitenkin että Perussuomalaiset laittoivat hallitukseen menemisensä ehdoksi sen, että EU pitää ajaa kriisiin. Jättämällä menemättä Suomi joutui kriisiin koska vasemmisto oli pakko ottaa halvaannuttamaan hallitus.

Se on demokratiaa, että helppojen ratkaisujen tarjoaminen hauskoina sananparsina uppoaa niin moniin että vaikeita ja välttämättömiä päätöksiä ei voida tehdä. Siinä on sitten helppo huudella.

Kreikan tukemisen nimissä pankeille maksettuihin tukipaketteihin eivät kaikki maat osallistuneet eikä myöskään Suomen olisi tarvinnut osallistua. Meidän suomalaisten kannalta oli järjetöntä kuitata ulkomaisten pankkien luottotappiot meidän kannettavaksi.
 
Olihan settiä nemeltä. Muista kuitenkin että Perussuomalaiset laittoivat hallitukseen menemisensä ehdoksi sen, että EU pitää ajaa kriisiin. Jättämällä menemättä Suomi joutui kriisiin koska vasemmisto oli pakko ottaa halvaannuttamaan hallitus.

Se on demokratiaa, että helppojen ratkaisujen tarjoaminen hauskoina sananparsina uppoaa niin moniin että vaikeita ja välttämättömiä päätöksiä ei voida tehdä. Siinä on sitten helppo huudella.
Minä en muista, että Persut olisivat laittaneet hallitukseen menemisen ehdoksi jotain tuollaista? Olisiko lähteitä? Vasemmistolla ei ollut juuri tekemistä junanvaununa isojen poikien leikeissä.

Kyllä Soinilla on koko ajan ollut aivan selkeä sanoma. Kaikki päätökset ovat vaikeita ja niihin jatkuva vetoaminen on outoa hallitukselta. Täydellinen visiottomuus ja Brysselin sekä pankkimaailman totteleminen ovat Suomen kriisiin ajaneet. Ei Suomea ole johdettu suomalaisten toimesta, koska kansa on valinnut hallituksiin tolloja. Eihän Soini voi muuta kuin huudella, koska kansa antoi 20% kannatuksen omalle edulleen.
 
Minä en muista, että Persut olisivat laittaneet hallitukseen menemisen ehdoksi jotain tuollaista? Olisiko lähteitä?
Tulos on selvä tuki puheenjohtaja Timo Soinin ratkaisulle vetäytyä oppositioon.

Perussuomalaisten äänestäjät ja myös muiden puolueiden kannattajat arvostavat periaatteen vuoksi tehtyä päätöstä. Soini sanoo, että suurin syy puolueen nosteeseen on ollut kielteinen kanta euromaiden tukemiseen.
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/soinin-puolue-nousi-suurimmaksi/421246/

Jos kaipaat lisää niin KG
 
Soini esitti alunperin sellaista vaihtoehtoa että he voisivat tuossa asiassa äänestää muuta hallitusta vastaan, mutta Katainen ei luonnollisesti suostunut tuollaisiin kompromisseihin, joten neuvottelut persujen kanssa päättyivät siihen.
 
Soini esitti alunperin sellaista vaihtoehtoa että he voisivat tuossa asiassa äänestää muuta hallitusta vastaan, mutta Katainen ei luonnollisesti suostunut tuollaisiin kompromisseihin, joten neuvottelut persujen kanssa päättyivät siihen.

Niin, eikä tuo olisi ajanut EU:ta kriisiin. Kreikan tukipaketit oltaisiin voitu helposti hoitaa ilman meidän rahoja.
 
Niin, eikä tuo olisi ajanut EU:ta kriisiin. Kreikan tukipaketit oltaisiin voitu helposti hoitaa ilman meidän rahoja.

Nämä toistelevat Käteisen lauseita, kokkarit osaa medialla vaikuttamisen.
Kukaan ei ota selvää itse asioista ja jos ottaa ei usko.
 
Back
Top