Kysymys- ja vastaustopiikki

Hejsan kirjoitti:
The universally-applied nickname arose from the M9 variant's vague resemblance to the tubular musical instrument of the same name invented and popularized in the 1930s by US comedian Bob Burns

Tuota noin, sen verran lähellä, että on pakko hyväksyä. Mun lähteeni mukaan "Bazooka" nimeä käytti ensimmäisenä Hejsaninkin mainitsema amerikkalainen koomikko BoB Burns jo vuonna 1905 kehittämästään puhallinsoittimesta, joka koostui kahdesta sisäkkäisestä putkesta ja suppilosta. Nimi juontuu varmaankin soittimen äänestä, joka kuulosti kutakuinkin sanalta bazoo ( tai kazoo ).

Hejsan fortsätter.
 
Bodyguard kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
The universally-applied nickname arose from the M9 variant's vague resemblance to the tubular musical instrument of the same name invented and popularized in the 1930s by US comedian Bob Burns

Tuota noin, sen verran lähellä, että on pakko hyväksyä. Mun lähteeni mukaan "Bazooka" nimeä käytti ensimmäisenä Hejsaninkin mainitsema amerikkalainen koomikko BoB Burns jo vuonna 1905 kehittämästään puhallinsoittimesta, joka koostui kahdesta sisäkkäisestä putkesta ja suppilosta. Nimi juontuu varmaankin soittimen äänestä, joka kuulosti kutakuinkin sanalta bazoo ( tai kazoo ).

Hejsan fortsätter.

Nimi voitaisiin päivittää

i5rdco.jpg


Vuvuzela

:a-tongue:
 
Joo, oletettavasti tuon varhaisen Bazookan ääni lienee ollut hyvinkin samantapainen. PV voisi nimetä seuraavan panssarilähitorjunta-aseensa Vuvuzelaksi?
 
UEFA taisi jo ennättää kieltää vuvuzelat Euroopassa käydyissä kansainvälisissä otteluissa. :rolleyes:
 
Laitetaan vielä toinen kuva:




Löytyykö tästä ( kertaalleen käytetystä osasta ) mitään viitteitä alkuperästä ?

3 pisteen vinkki, siinä on ollut siivekkeet kiinni takaosassa..
 
ratikkakuski kirjoitti:
Laitetaan vielä toinen kuva:




Löytyykö tästä ( kertaalleen käytetystä osasta ) mitään viitteitä alkuperästä ?

3 pisteen vinkki, siinä on ollut siivekkeet kiinni takaosassa..

Muotoilun perusteella sanoisin tuon olevan singon ammuksen rakettimoottori. Olisiko apilas kyseessä?
 
OIKEIN!

Apilaksen (harjoitus) moottorihan se.

Kuvassa muutama rikkoutunut moottori lisää + käytettyjä kessin harakkeja:

 
ratikkakuski kirjoitti:
OIKEIN!

Apilaksen (harjoitus) moottorihan se.

Laitetaanpa uusi. Valitettavasti en saa pelkkää kuvaa postattua, joten huijaaminen on helppoa. Olkoon kummiskin opiksi.

Eli mikä tämä on:

bae_cimg_eis_144a_latestReleased_bae_cimg_eis_144a_Web.jpg
 
Bodyguard kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
The universally-applied nickname arose from the M9 variant's vague resemblance to the tubular musical instrument of the same name invented and popularized in the 1930s by US comedian Bob Burns

Tuota noin, sen verran lähellä, että on pakko hyväksyä. Mun lähteeni mukaan "Bazooka" nimeä käytti ensimmäisenä Hejsaninkin mainitsema amerikkalainen koomikko BoB Burns jo vuonna 1905 kehittämästään puhallinsoittimesta, joka koostui kahdesta sisäkkäisestä putkesta ja suppilosta. Nimi juontuu varmaankin soittimen äänestä, joka kuulosti kutakuinkin sanalta bazoo ( tai kazoo ).

Hejsan fortsätter.

Man tackar...:) (mulla ei ole ollu internetiä niin se kysymys tulee nyt)

Otan yks helppo kysymys , Suomalainen Waffen-SS-vapaaehtoispataljoona oli myös toinen nimi eli mikä nimi?
 
Hejsan kirjoitti:
Bodyguard kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
The universally-applied nickname arose from the M9 variant's vague resemblance to the tubular musical instrument of the same name invented and popularized in the 1930s by US comedian Bob Burns

Tuota noin, sen verran lähellä, että on pakko hyväksyä. Mun lähteeni mukaan "Bazooka" nimeä käytti ensimmäisenä Hejsaninkin mainitsema amerikkalainen koomikko BoB Burns jo vuonna 1905 kehittämästään puhallinsoittimesta, joka koostui kahdesta sisäkkäisestä putkesta ja suppilosta. Nimi juontuu varmaankin soittimen äänestä, joka kuulosti kutakuinkin sanalta bazoo ( tai kazoo ).

Hejsan fortsätter.

Man tackar...:) (mulla ei ole ollu internetiä niin se kysymys tulee nyt)

Otan yks helppo kysymys , Suomalainen Waffen-SS-vapaaehtoispataljoona oli myös toinen nimi eli mikä nimi?

Panttipataljoona
 
Oikein!!!...........oli nopea vastaus, nopempi kun mun pieruu.....:D

Yksikkö tunnetaan suomeksi myös nimellä Panttipataljoona professori Mauno Jokipiin yksiköstä kirjoittaman teoksen mukaan.

Adam7 jatkaa......
 
Hejsan kirjoitti:
Oikein!!!...........oli nopea vastaus, nopempi kun mun pieruu.....:D

Yksikkö tunnetaan suomeksi myös nimellä Panttipataljoona professori Mauno Jokipiin yksiköstä kirjoittaman teoksen mukaan.

Adam7 jatkaa......

Ok, vedetään hatusta yksityiskohta:

Mikä oli Nikita Hrutsevin länteen salakuljetetuissa muistelmissaan esittämä arvio Neuvostoliiton tappioista talvisodassa?
 
adam7 kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Oikein!!!...........oli nopea vastaus, nopempi kun mun pieruu.....:D

Yksikkö tunnetaan suomeksi myös nimellä Panttipataljoona professori Mauno Jokipiin yksiköstä kirjoittaman teoksen mukaan.

Adam7 jatkaa......

Ok, vedetään hatusta yksityiskohta:

Mikä oli Nikita Hrutsevin länteen salakuljetetuissa muistelmissaan esittämä arvio Neuvostoliiton tappioista talvisodassa?

Kokonaistappiot miljoona miestä.
 
Sen verran täsmennyksenä, että jotkut asia tuntiat ovat arvelleet Nikitan kirjanneen 1939-1944 Suomea vastaan sodittujen sotien kokonaistappioiden olleen miljoona miestä....tiedä häntä, tarve osoittaa Isä Stalino surkeaksi ryöväriksi oli Nikillä kova, sitä mukaa syytteet.

Illalla lävähtää kysymys.
 
baikal kirjoitti:
Sen verran täsmennyksenä, että jotkut asia tuntiat ovat arvelleet Nikitan kirjanneen 1939-1944 Suomea vastaan sodittujen sotien kokonaistappioiden olleen miljoona miestä....tiedä häntä, tarve osoittaa Isä Stalino surkeaksi ryöväriksi oli Nikillä kova, sitä mukaa syytteet.

Nikitalla oli todistetusti vahvoja pyrkimyksiä Stalinin mustamaalaamiseksi. Hänen tiedetään nykyisin myös toimineen "kunnon Neuvostokommunistin tavoin" omalla kohdallaankin. Heillehän tyypillistä oli kirjoitella ja muokkailla historiaa kuten kulloinkin sopivimmalta tuntui. Nikita muokkasi omaa rooliaan historiassa mm. Stalingradin taistelun osalta ilmeisen röyhkeästi, tehden itsestään lähes korvaamattoman sankarin Stalingradin taistelun voittamisen osalta. Tosiasiassa hommat ilmeisesti menivät hänen osaltaan Stalingradissa "hieman" toisin.
 
Jatkakaa joku, joka ehtii...minä en oikein keksi nyt hyvää kysymystä.

Joo, Nikin osuus Stalingradissa lienee ollut kovasti toisenlainen, kuin on annettu ymmärtää. Erään aikalaisen määritelmä oli: pieni paksu ja tyhmä raakalainen. Eikös Nikita ollut myös arkkitehtinä ainakin Ukrainan "kulakkien" likvidoinnissa? Siinäpä meriittiä. Yksi Neuvostotalouden suurimmista törppöyksistä, joka saattoi lopulta olla yksi suurimpia syitä koko lafkan kaatumiseen, pitkällä aikavälillä katsottuna.
 
Back
Top