MOT: Suomi polvilleen 15 minuutissa

skärdis kirjoitti:
Persuista nyt ei ole mihinkään vastuunkantoon, joten tuskin olisi pv:n asioitakaan ajamaan. Tekosyitä tulee aina riittämään, kun vastuuta olisi jaettavana.

Ei persut olekkaan sitä varten. Persut ovat muistutus ammattipoliitikoille ja puolueille joita nämä edustavat, että kansalla on aina toinenkin vaihtoehto, eikä vain ne vanhat puolueet. Sillä ei ole mitään väliä, että montako kautta poliitikko on istunut eduskunnassa tai hallituksessa, tai montako vuosikymmentä hän on ollut valtion virassa, kansa silti äänestää ketä parhaaksi katsoo, eikä millään poliitikolla ole oikeutta valittaa. Siitä lähtien kun perussuomalaiset pääsivät eduskuntaan, heitä on jatkuvasti koetettu demonisoida tied millä tapaa, mutta aina siitä läpi paistaa se todellinen syy. Siis että suurin vääryys asiassa on se, kun persut veivät muilta puolueilta ääniä.
 
baikal kirjoitti:
Yksi siivu vielä jyystetään ihan riippumatta siitä, mitkä puolueet istuvat hallituksessa. Puolustusvoimauudistus laajenee puolustusuudistukseksi, hyvin todennäköisesti ellei jopa lähes varmasti.

Kaikki isot puolueet ovat tosiaan samoilla linjoilla puolustusasioissa, sieltä ei mitään mullistuksia ole tulossa. Pientä aluepoliittista hienosäätöä puoluekannan mukaan, ei muuta.

Kolmanneksen leikkaus aina nelivuotiskauteen, siitä löytynee myös tuleva suunta.

Arvioisin ensi vaalikauden linjaukseksi 150.000 miestä, 1 valmiusprikaati, kv-hommiin korvamerkitty AMV:llä liikkuva tst-oasto ja alueelliset sekä paikalliset joukot siihen päälle.

Vaalien jälkeisenä aamunahan tuo sitten nähdään, ennen vaaleja lupaillaan epämääräisin sanakääntein lisärahoitusta.
 
Olisihan se kiva nähdä reserviläisten lakko.

Joukkokieltäytymisiä kertausharjoituksista ja häiriköintiä kutsuntapaikoilla.

Vaatimuksena kunnollinen puolustusbudjetti. Että ei tarvii huonossa paikassa maksaa kaluston ja varusteiden puutteita turhalla verellä.
 
Iso-Mursu kirjoitti:
Olisihan se kiva nähdä reserviläisten lakko.

Joukkokieltäytymisiä kertausharjoituksista.

Ai mistä kieltäytymistä? :confused:

Miten voi kieltäytyä jostakin, jota ei ole miespolveen eli 25 vuoteen ollut olemassa?
 
Kiinnostuin MOT-ohjelman myötä kokonaismaanpuolustuksesta, josta aiemmin tiesin hyvin vähän. Olen toki istunut aiemmin mm. parin reserviupseerikerhon hallituksessa, mutta aihepiirit ovat olleet - non niin, kyllä te tiedätte :a-grin: !

Jäin sitten ihmettelemään miten vähän naiset osallistuvat näistä asioista käytäviin keskuteluihin. Käytyäni läpi eri alojen valmiussuunnitelmia netissä, tajusin :idea: , että hätä- tai sotatilanteessa suurin vastuu kansalaisten todellisesta hyvinvoinnista kaatuu ns. sosiaalialan niskoille. Tällä tarkoitan sairaaloita :lanssi: , vanhusten hoitoa, punaista ristiä, ruuan jakelua ja itse asiassa perheitten arkea, jos miehet häipyvät esim. liikekannallepanon myötä pusikkoon tai kyperhyökkäys vie sähköt.

Väitän, että kokonaismaanpuolustukseen liittyvä siviilisektorin toiminnan kehittäminen on jäänyt lapsenkenkiin. Kysyin asiaa eräältä puolitutulta "naisten" -ehden toimittajalta. Hänen mukaansa nämä ovat liian vakavia asioita otettavaksi esiin aikakauslehdissä, jotka kirjoittavat hömppää naisille siinä missä Suomen Sotilas miehille.

Eikö sieltä Eduskunnan puolustusvaliokunnasta löydy yhtään naista, jolla olisi rintakarvoja ottaa asia esille :heart: !
 
skärdis kirjoitti:
Iso-Mursu kirjoitti:
Olisihan se kiva nähdä reserviläisten lakko.

Joukkokieltäytymisiä kertausharjoituksista.

Ai mistä kieltäytymistä? :confused:

Miten voi kieltäytyä jostakin, jota ei ole miespolveen eli 25 vuoteen ollut olemassa?

Jaa, ettei ole kertausharjoituksia ollut? Kyllä ainakin minä olen käynyt käsketyissä harjoituksissa about sata vuorokautta vuoden -85 jälkeen.
 
juhapar kirjoitti:
skärdis kirjoitti:
Iso-Mursu kirjoitti:
Olisihan se kiva nähdä reserviläisten lakko.

Joukkokieltäytymisiä kertausharjoituksista.

Ai mistä kieltäytymistä? :confused:

Miten voi kieltäytyä jostakin, jota ei ole miespolveen eli 25 vuoteen ollut olemassa?

Jaa, ettei ole kertausharjoituksia ollut? Kyllä ainakin minä olen käynyt käsketyissä harjoituksissa about sata vuorokautta vuoden -85 jälkeen.

Mulle tuli eilen käsky postissa.
 
Samses kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
skärdis kirjoitti:
Iso-Mursu kirjoitti:
Olisihan se kiva nähdä reserviläisten lakko.

Joukkokieltäytymisiä kertausharjoituksista.

Ai mistä kieltäytymistä? :confused:

Miten voi kieltäytyä jostakin, jota ei ole miespolveen eli 25 vuoteen ollut olemassa?

Jaa, ettei ole kertausharjoituksia ollut? Kyllä ainakin minä olen käynyt käsketyissä harjoituksissa about sata vuorokautta vuoden -85 jälkeen.

Mulle tuli eilen käsky postissa.


Ite olen menossa toukokuussa
 
Iso-Mursu kirjoitti:
Samses kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
skärdis kirjoitti:
Iso-Mursu kirjoitti:
Olisihan se kiva nähdä reserviläisten lakko.

Joukkokieltäytymisiä kertausharjoituksista.

Ai mistä kieltäytymistä? :confused:

Miten voi kieltäytyä jostakin, jota ei ole miespolveen eli 25 vuoteen ollut olemassa?

Jaa, ettei ole kertausharjoituksia ollut? Kyllä ainakin minä olen käynyt käsketyissä harjoituksissa about sata vuorokautta vuoden -85 jälkeen.

Mulle tuli eilen käsky postissa.

Ite olen menossa toukokuussa

Mites se ny Skärdis noin? Etkö tiennyt, vai levittelitkö tahallaan valheita?
 
Ohi on 550 ja jotain päälle... on sitä kertauksissa tullut hypättyä.
 
Saakeli mitä määriä jätkillä!
Siis ihan käskettyjä harjotuksia kaikki? Mie oon peräti 9 vuorokautta käyny käskettynä ja todennäköisesti siihen ne jääki :D
 
crane kirjoitti:
Saakeli mitä määriä jätkillä!
Siis ihan käskettyjä harjotuksia kaikki? Mie oon peräti 9 vuorokautta käyny käskettynä ja todennäköisesti siihen ne jääki :D

Katsos, toiset oppivat vähemmällä. :D
 
crane kirjoitti:
Saakeli mitä määriä jätkillä!
Siis ihan käskettyjä harjotuksia kaikki? Mie oon peräti 9 vuorokautta käyny käskettynä ja todennäköisesti siihen ne jääki :D

Itekkin kotiuduin 90-luvun viimeisillä hetkillä ja nyt ensimmäistä kertaa muistivat kirjeellä.

Ei ole aikaisemmin tullut edes joulukorttia.
 
juhapar kirjoitti:
crane kirjoitti:
Saakeli mitä määriä jätkillä!
Siis ihan käskettyjä harjotuksia kaikki? Mie oon peräti 9 vuorokautta käyny käskettynä ja todennäköisesti siihen ne jääki :D

Katsos, toiset oppivat vähemmällä. :D

Kyllähän niissä kävis useamminki ihan mielellään :D
 
crane kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
crane kirjoitti:
Saakeli mitä määriä jätkillä!
Siis ihan käskettyjä harjotuksia kaikki? Mie oon peräti 9 vuorokautta käyny käskettynä ja todennäköisesti siihen ne jääki :D

Katsos, toiset oppivat vähemmällä. :D

Kyllähän niissä kävis useamminki ihan mielellään :D

Joo, pari vuotta sitten viimeksi. Saattais tuota taas käydä.
 
baikal kirjoitti:
Älkääs nyt, eiköhän tuo ole jo nähty.

No mutta, kyllä sitä näistä hommista aina lomaviikon ottaisi. (hymiö)
 
AKE-ukki kirjoitti:
Helpompaa kuin Iranissa"
Suomen huolestuttava haavoittuvuus paljastui:
Maanantai 25.3.2013 klo 13.46 (päivitetty klo 15.36)

Osaava nettisabotööri voi suhteellisen helposti sekoittaa suomalaista yhteiskuntaa ja aiheuttaa jopa vakavan onnettomuuden.

Taitava hakkeri voisi halutessaan sekoittaa esimerkiksi sähkönjakelun ja liikenteen.

Tärkeitä järjestelmiä tyrkyllä

- Aalto-yliopisto löysi tammikuussa Shodan -hakukoneella netistä 2 915 laitetta, jotka kuuluvat erilaisiin teollisuuden automaatiojärjestelmiin, rakennusautomaatioon, sähkönhallintaan ja järjestelmien käyttöön.

- Löydettyihin laitteisiin kuka tahansa voi ottaa yhteyden internetin kautta.

- Murtautumisen helppous riippuu täysin laitteen ja järjestelmän tietoturvaratkaisuista.

- Suurella todennäköisyydellä pelkästään teollisuuden tärkeissä järjestelmissä käytettäviä laitteita löytyi 77. Kyse voi olla esimerkiksi tehtaiden valmistuslinjastoista, voimalaitoksista ja vedenkäsittelylaitoksista.

- Rakennusten lämmitystä, ilmastointia, veden kulkua, ovien lukkoja, valaistusta ja hälytyksiä hoitavia järjestelmiä löytyi 2 229. Suurin osa kuuluu kerrostaloille ja toimisto- ja kauppakiinteistöille.

Lähde: Aalto-yliopisto

STT

EDIT: Vanha juttu,mutta......ei tarvita edes ohjuksia saatika mitään ilmahyökkäystä! Sopiva henkilö sopivassa paikassa ja muistitikku oikeaan/väärään aikaan tietokoneeseen ja avot!:lanssi:

Taisi olla sama uutinen josta HS kirjoitti 21.3.
Kaikkiaan avoimia laitteita oli 2915, joista 60 prosentille oli raportoitu julkisesti erilaisia tietoturvapuutteita eli haavoittuvuuksia.
....
Maaliskuussa tehdyssä tarkistuksessa tuhat automaatiolaitetta oli poistettu verkosta, mutta se ei välttämättä tarkoita tietoturvapuutteiden korjaamista.
...
"Käyttämämme hakukone on kartoittanut arviolta 20-30 prosenttia Suomen IP-osoitteista. paljon ongelmia voi olla vielä piilossa."
...
Selvityksen mukaan Suomessa on asukasmäärään suhteutettuna verkkohyökkäyksille avoimia automaatiolaitteita ENEMMÄN kuin Ruotsissa, Espanjassa, Kanadassa, Yhdysvalloissa, Ranskassa, Britanniassa, Saksassa tai Japanissa.

Kas kun ei sanottu suoraan että "Suomessa on selvästi enemmän hyökkäyksille alttiita kuin missään vertailukohdan maassa". Että tällainen teknokansa. Olis verkonparsijalle töitä. Tai muutamalle tuhannelle palomuuripurkille markkinaa.
 
Ohessa lainaus HS:n pääkirjoituksesta 30.3.13. "Molemmissa maissa (Ruotsi ja Suomi) on viime kuukausina kerrottu uutisina, ettei kumpikaan selviäisi pitkään yksin alueensa puolustamisesta, että Nato-mailla on velvollisuus vain auttaa vain toisiaan ja ettei EU:lla ja Pohjoismailla ole yhteistä puolustusta, vaikka niillä on puolustusyhteistyötä." Kirjoituksessa todetaan myös, ettei Nato-maiden puolustukseen kohdistu spekulaatioita, Ruotsiin ja Suomeen kohdistuu!

Kun tähän lisää MOT-ohjelmassa kuvattu kokonaismaanpuolustuksemme heikkous, ei voi muuta kuin ihmtelle päättäjiemme päättämättömyyttä.
 
Taitolaji kirjoitti:
Ohessa lainaus HS:n pääkirjoituksesta 30.3.13. "Molemmissa maissa (Ruotsi ja Suomi) on viime kuukausina kerrottu uutisina, ettei kumpikaan selviäisi pitkään yksin alueensa puolustamisesta, että Nato-mailla on velvollisuus vain auttaa vain toisiaan ja ettei EU:lla ja Pohjoismailla ole yhteistä puolustusta, vaikka niillä on puolustusyhteistyötä." Kirjoituksessa todetaan myös, ettei Nato-maiden puolustukseen kohdistu spekulaatioita, Ruotsiin ja Suomeen kohdistuu!

Kun tähän lisää MOT-ohjelmassa kuvattu kokonaismaanpuolustuksemme heikkous, ei voi muuta kuin ihmtelle päättäjiemme päättämättömyyttä.

Johan ne ovat päättäneet. Natoon mennään. Nyt on meneillään mediakampanja kansalaisten mielipiteen muuttamiseksi. Naton hyötyihin ja luotettavuuteen kriittisesti suhtautuvaa kirjoittelua on valtamediasta turha hakea.
 
Back
Top