Nojatuolikenraalit ja muut ärsyttävät kommentaattorit

Jaahs, tämä Mr. Mäenpää lienee tosiaan blokannut Twitterissä kaikki ne, jotka osaa yhdistää notkuvan myös täällä "melkoisen sakealla äärioikeistolaisella keskusteluforumilla".

Minutkin, vaikka ole kommentoinut Mäenpäätä mitenkään tai Mäenpäälle mitään, ehkä joskus puoli vuotta sitten kommentoimme samaa tapahtumaa jossain ketjussa, jossa ihmeteltiin tankkisotimisen tapoja Ukrainan aroilla.

No ei sitten lueta, twiitatkoon Iltalehden toimittajille, nehän ne kaikkein tärkeimpiä on, pääsee oikein nimi lehteen.
 
Huolestuttavaa oikeasti jos (pääaisassa)anonyymikeskustelupalstalla keskustelu menee jollakin noin pahasti tunteisiin. Vielä jos puhutaan ammattiupseerista. Mitä jos tulee sota ja viholliset tykillä ampuuvat. Jos hiukkasen kiäntää niin tuleeko kohden. ? Voi voi taas..
 
Vai että ihan "äärioikeistoa"? -Noh, se kait riippuu mistä suunnasta itse maailmaansa katselee.

EDIT: Sekoittaakohan Mäenpää mpnetin ja murhainfon keskenään? Se paikka on melko sakeana rasisteja, natseja ja ryssämielisiä, eli juuri niitä joita minä miellän äärioikeistolaisiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Keskustelua, keskustelua. Sitähän mäkipää peräänkuuluttaa ja samantien banniin kaikki, jotka eivät ole samaa mieltä.🤦🏼‍♂️

Tuus ny itte Mäenpää selvittää, mpnettiin voit sen kertoa.

Itseäni en voi mitenkään lukea äärioikeistoon, toki keskeltä hieman oikealle. Suurinta osaa kirjoittajaveljiäkään en natseiksi ole havainnut ainakaan Ukrainan sotaan liittyvistä ja turvallisuuspoliittisista keskusteluista. Poliittisia keskusteluita en ole tarkemmin jaksanut kahlata.Vai olenkohan itsekin niin patanatsi, että en vain enää huomaa?
 
Kutsuu kaikki ”asiantuntijat” keskustelemaan ja perustelemaan näkökantojaan, omaan ketjuunsa. Silti taustalla yrittää blokata pääsyn kaikilta, jotka epäilee olevan toista mieltä.

Muutenkin tosi tökerösti minun mielestä keskustelee, niille jotka sinne jotain ovat kommentoineet. Tuntuu olevan todella merkillinen tapaus.

Onkohan tämän upseerin kohdalla valtion investointi mennyt ihan oikeaan kohteeseen ?
 
Kutsuu kaikki ”asiantuntijat” keskustelemaan ja perustelemaan näkökantojaan, omaan ketjuunsa. Silti taustalla yrittää blokata pääsyn kaikilta, jotka epäilee olevan toista mieltä.

Muutenkin tosi tökerösti minun mielestä keskustelee, niille jotka sinne jotain ovat kommentoineet. Tuntuu olevan todella merkillinen tapaus.

Onkohan tämän upseerin kohdalla valtion investointi mennyt ihan oikeaan kohteeseen ?
Ukrainaketjussa joku totesi osuvasti että on kun keskustelisi teini-ikäisen kanssa, samanlaista kiukuttelua aika mitättömistä asioista...
 
Viitannee mp.netin maahanmuuttajavastaisuuteen ja paikoittaiseen Suur-Suomi -fantatisointiin, vitsilläkin. Nämä voi halutessaan niputtaa 'äärioikeistoksi'. Itse en näin tekisi, mutta saatan ymmärtää tarkoituksen.
Käsittääkseni suomalaisessa upseeristossa ollaan varovaisia etenkin mihinkään suursuomijuttuhin liittyvään koskien.
Tämä minullakin tuli mieleen. Itsekin hellin nukkumaan mennessäsi mielikuvia siitä Suomesta, joka meille Karjaloineen ja Petsamoineen oikeasti kuuluisi, vaikka tiedostan sen reaalipoliittisesti jokseenkin mahdottomaksi.
 
Ukrainaketjussa joku totesi osuvasti että on kun keskustelisi teini-ikäisen kanssa, samanlaista kiukuttelua aika mitättömistä asioista...

Kiinnitin huomioni jo helmikuussa 2022 lähtien tuohon tyyliin miten se keskustelee. Tuollainen käytös antaa itseasiassa tosi epävarman kuvan omasta osaamisesta muille.

Olen puolittain aina välillä seurannut ja ajatellut että niinköhän nyt sitten kuitenkaan on ....

Tämä viimeinen tapahtuma, meni sitten jo ihan farssin puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Kiinnitin huomioni jo helmikuussa 2022 lähtien tuohon tyyliin miten se keskustelee. Tuollainen käytös antaa itseasiassa tosi epävarman kuvan omasta osaamisesta muille.
Kyllä. Tuohon päälle vielä uhriutuminen kun sai välillä kritiikkiä tuosta tavasta niin uhkasi usein lähteä koko twitteristä/x:stä.

Mutta jotta ei menisi kokonaan negaamiseksi niin asiantuntemusta on pakko kehua, sitä kyllä löytyy.
 
Kirjotin pitkästi.
Pyyhin pois.
En halua loukata.

Itseasiassa, perverssi tilanne, korkea-arvoinen upseeri on silmissäni saattanut itsensä siihen asemaan että alan kohdella vaistonvaraisesti häntä samaan tapaan kuin nuorimpia lapsiani. Ovat vielä niin pieniä ja herkkiä, ettei viitsi kovin pahasti sanoa.
Se kun saattaisi, ja todennäköisesti, satuttaisikin.
En halua satuttaa.

Neuvon antaisin. Älä ala somessa taistella, kun olet itse yhtä ja toista aikojen saatossa kirjoitellut. Joku ilkeämielinen vielä käyttää niitä sanomisiasi sinua vastaan. Koko touhusta seuraa vain harminkia.

Palstaveljet, pitäkää suut supussa siitä nimimerkistä.
 
Huoh, empä tiennyt kirjoittelevani äärioikeistolaiselle foorumille, noh aina oppii uutta...

Itse pyrin kyllä seuraamaan kaikkia somessa kirjoittelevia upseereita jatkossakin, myös Mäenpäätä.
 
Onko se nyt niin mielenkiintoista, kuka nimimerkillä kirjoittaa? Outtaaminen on muutenkin epämuodikasta.
Enemmän se että onko kirjoittanut, en usko että kirjoittaa enään, käytöksestä päätellen on bannit saanut.
Hän itse vaahtoaa X:ssä aina ellei joku esiintyy omalla nimellä ja kuvalla, mikä nyt on todella typerää ensinnäkin tietoturvan vuoksi, mutta myös kun X:ään ei vaadita vahvaa tunnistautumista. Eli vaikka minä jos tietäisin sinun oikean nimen voisin etsiä netistä kuvan ja tehdä nimelläsi ja kuvallasi X tunnukset, tai keksiä jonkun "oikean nimen" ja AI:llä tehdä kuvan, ja sitten olla muka vakavammin otettava käyttäjä.


Ja sitten pyydät maalittamaaan? Sheriffi, mitä teet?

Kuka maalittaa ja ketä?
 
Huoh, empä tiennyt kirjoittelevani äärioikeistolaiselle foorumille, noh aina oppii uutta...

Itse pyrin kyllä seuraamaan kaikkia somessa kirjoittelevia upseereita jatkossakin, myös Mäenpäätä.
Sanataanko näin että kyllä se ensimmäinen kerta on usein pysäyttävä kokemus, kun kuulee olevansa "äärioikeistolainen" , "fasisti" tai vaikka sitten "rasisti". Toinen yleensä sykähdyttävä kokemus on kun joku valtakunnan besserwisseri tai turpo-urpo nostaa omia hengentuotteita esimerkiksi twitteriin..
 
Back
Top