Ikävä kyllä Suomalainen 2R joka sisältää juurikin tornin poiston/kattamisen ja puskulevyn/laitteiston keulaan taisi maksaa aika rapsakasti... Se on selvä että Buffel tyylinen muutos nostureineen tms. varustuksella Euroopassa maksaisi vielä kahta hurjemmin!
Menee tietysti spekuloinnin puolelle kun ei tiedä miten hinnat jakautui silta- / raivausversioiden / silta-autojen kesken, mutta 10+10+10kpl piti alun perin kustantaa 70mlj.Eur! Eli yli 2milj./kpl!
Että olisiko kannattavampaa jättää ylimääräisiä A4:sia sellaisenaan huoltokomp. ja niillä sitten hinailla mitä hinaillaan, pahemmin juuttuneet jääköön ja korvaava vaunu samasta osoitteesta tilalle
ps. tarkemmin ajateltuna ei pöllömpi idea, A4 pari huoltokomppaniassa kykenisi itse suojaamaankin evakointi operaation + toimisi tosiaan jonkunlaisena pienenä hätävarana takaportaassa.
En oikein ymmärtänyt miksi raivausvaunuistakaan piti se torni väkisin saada pois...
Tämän tuotin tänne oikeastaan tuolta ilmatorjuntakeskustelusta turhan offtopiikin välttämiseksi siellä, jos joku tätä vielä kommentoi..
http://maanpuolustus.net/threads/ilmatorjunta.523/page-186#post-200127
Jotenkin on semmoinen reserviläisen perstuntuma, että tornien kalustus on sittemmin tai oli jo ennen muutosta kannibalisoitu palvelusvaunuihin. Huom. Tämän on aivan puhdas nojatuolimutustelu, mutta ihan mielenkiintoinen sellainen.