Orpon hallituksen politiikka ja siitä keskustelu

Tämä on kyllä fantasiaa. Turvapaikkahölmöily ei lopu EU-tason jutuilla, vaan kyllä se on ihan jokaisen hölmölän itse ratkaistava ensin. Tässä käy niin, että kokoomuksen ketut ovat jallittaneet vähän yksinkertaisiksi osoittautuneita persurouvia asiassa: ei tehdä tätä itse, edistäkäämme EU:ssa. Kun olennainen osa on se, jossa "ei tehdä tätä itse".

Tuo "Ruandan malli" olisi yksittäisistä keinoista kaikkein tehokkain koska se poistaisi motivaation elintasosiirtolaisuudelta. Mutta ilmeisesti ei olisi luvallista päättää siitä yksinään Suomessa koska nykyisin sen tyyppinen malli on kielletty EU-säädöksissä.
 
EU:lta on tullut muun muassa ilmoitus että YLE rikkoo toimillaan EU:n kilpailulainsäädäntöä (monopoli). Siitä kuitenkin on oltu täällä tiukasti hiljaa.

Julkisella rahalle ei saisi EU:n mukaan kilpailla yksityisiä mediatoimijoita vastaan näin laajoilla ilmaisilla veronmaksajan maksamilla palveluilla.
 
Jotain ilmeisesti hallitus kuitenkin tekee oikein. Li:n ajatusmaailmalla mikään ei koskaan muuttuisi ja työmarkkinoita jotka olisi pitänyt uudistaa jo 20 vuotta sitten ei uudistettaisi koskaan. Tai ehkä siinä vaiheessa kun IMF tulee kertomaan mitä pitää tehdä. Tosiasia on, että tämä uudistus on alku eikä mikään ratkaisu kokonaisuuden kannalta. Sosiaaliturva pitää kaikissa muodoissaan laittaa kokonaisvaltaiseen remonttiin.
 
Palestiinan lippuja tuolla ammattiyhdistysliikkeen ”voimannäytössä”.

No, jotain tuokin kertoo.

Stora Enso laittoi ilmoituksen aikomuksestaan vähentää 1000 työpaikkaa.

Kyllä on vaikeaa Suomessa ihan kaikki näköjään.
miten moni työntekijä mahtaa ymmärtävänsä olevan osa kommunistien mielenilmausta?
 
Palestiinan lippuja tuolla ammattiyhdistysliikkeen ”voimannäytössä”.

No, jotain tuokin kertoo.

Stora Enso laittoi ilmoituksen aikomuksestaan vähentää 1000 työpaikkaa.

Kyllä on vaikeaa Suomessa ihan kaikki näköjään.
Minua ei juuri kiinnosta palestiinalaisten asiat, mutta pohdin että pystyyköhän Palestiinan lippuja kuitenkin tuomaan suureen yleisötapahtumaan TV-kameroiden kuvattavaksi, vaikkeivat ne lakkoon liitykään?
 
Missä muussa Euroopan maassa on tällainen systeemi että ammattiyhdistysliikkeet vaanivat taustalla demokratian ohi tekemässä politiikkaa ?
Ei missään. Todellakaan ainakaan Norjassa noin omalta osaltani. Satamien vetäminen boseen ei tule kuuloonkaan koska vientikala pilaantuu.

17 miljardia euroa vientituloja 2023... oli 7,5 miljardia vuonna 2018, valtionkin panostus näkyy tosiaan.

Jumalauta jos meillä olis vielä Petsamo.. olisimme parempia kalamiehiä kuin nää.

 
On meillä sentään ripaus toivoa, ei tarraa ay-liikkeen pelottelu työssäkäyviin vaikka Yle sitä 600 miljoonan budjetillaan pakkosyöttää jatkuvasti.


Tuoreen kyselyn mukaan kokoomus ja perussuomalaiset ovat edelleen suosituimmat puolueet työelämässä olevien keskuudessa.
Kokoomuksen ja perussuomalaisten kannatus on pysynyt samana kuin se oli edellisessä vastaavassa Verianin mittauksessa syyskuussa 2023. SDP:n kannatus on hieman laskenut. Se oli syyskuussa 17 prosenttia.
– Kokoomus ja perussuomalaiset ovat pitäneet pintansa työelämässä olevien parissa huolimatta ay-liikkeen ankarista hyökkäyksistä. Ay-liikettä tukeneen SDP:n kannatus on taas hieman laskenut. Tämä toivottavasti rohkaisee hallitusta edistämään työelämäuudistuksia, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen kommentoi kyselyn tulosta.
 
Tää ei ole kovin fiksua. Olen pitänyt Valtosta kokolailla tolkullisena, mutta nyt arveluttaa.

POLIITTISISTA virkanimityksistä käynnistyi jälleen kiivas keskustelu, kun Petteri Orpon (kok) hallitus nimitti kokoomustaustaisen Jori Arvosen Brysseliin Suomen EU-edustuston päälliköksi. Arvonen ei täytä ulkoasiainhallintoasetuksessa määriteltyjä viran kelpoisuusvaatimuksia.
Ulkoministeriön muistion mukaan Arvoselle voidaan antaa aiemman kokemuksen vuoksi erityisestä syystä erivapaus koulutusohjelman suorittamisen kelpoisuusvaatimuksesta ja kielitaitovaatimuksesta.
 
Tää ei ole kovin fiksua. Olen pitänyt Valtosta kokolailla tolkullisena, mutta nyt arveluttaa.



Samaa kurasarjaa Valtonen on kuin kaikki muutkin. Kokoomus-EU-Suomi. Tuossa järjestyksessä.

Arvonenhan on hölmöillyt Kokoomuksen kärkiavustajien joukossa jo yli vuosikymmenen. Pitäähän siitä palkita. Sopivuus ennen pätevyyttä.
 
Back
Top