Orpon hallituksen politiikka ja siitä keskustelu

Olenko minä ainoa joka näkee tässä kouhkaamisessa selvän ryssän vaikuttamisen? Natsikorttia jaellaan somessa kuin emäryssälässä konsanaan ja media paahtaa paskaa eetteriin. Kommunistidiktatuurilippua kannettiin ja anarkistit marssivat kaduilla vastustamassa hallitusta. Mukana tapahtumassa oli myös lähes eturivin poliitikkoja.

Meidän vasemman laitapuolen kulkijat ovat hypänneet ryssän vankkuriin horjuttamaan demokraattisesti muodostettua hallitusta. Näen kehityksen erittäin huolestuttavana ja erityisesti siksi, että ainakaan mediassa ei ole havahduttu perivihollisen pussiin pelaamista ja suoranaista vaikuttamista.
 
Työllisyys ei Suomessa koskaan ole huippukorkealla. Päinvastoin muihin pohjoismaihin verrattuna se on huippumatalalla. Se on yksi syy siihen miksi Suomi velkaantuu koko ajan enemmän ja on krooninen taloudellinen alisuorittaja niihin verrattuna. Ostovoima surkea ja verotus maailmanennätysluokkaa.
Yksi tilastomiehen kasaama prosentti ei kerro paljoakaan, vaan kokonaisuus pitää purkaa auki ja tarkastella asiaa sektoreittain. Vertailussa muihin pohjoismaihin olemme tosiaan jäljessä kokonaistyöllisyysasteessa. Siihen ei ole löytynyt kattavaa selitystä mikä vaikutus lopulta on muiden pohjoismaiden merkittävästi suuremmalla julkisella sektorilla, joka selittää eron käytännössä kokonaan. Eli jos pääsisimme julkisen sektorin työllistävyydessä edes lähelle Ruotsia ja Norjaa, niin menisimme kokonaistyöllisyydessä samalla heittämällä ykköseksi. Norjalla on muistaakseni 7 prosenttiyksikön etumatka pelkissä julkisen puolen työllisissä ( 18% vs 25% ). Julkiseen sektoriin liittyy tietysti sekin, että teetetäänhän niitä samoja julkisen puolen töitä tietenkin nyt yksityisellä, eli ei tuokaan mikään yksiselitteinen taikatemppu ole.

Se mikä ei näy työllisyystilastoista suoraan on Suomen alhainen osa-aikatyön määrä miehillä, mutta etenkin naisilla. Suomi on muita kolmanneksen tai neljänneksen jäljessä, kokonaisvaikutus on suuruusluokkaa 5 prosenttiyksikköä. Meillä on siis suhteessa enemmän ”oikeita” työpaikkoja kuin kilpailijamaissa. Näin keskimääräinen tehtyjen työtuntien määrä per työllinen on muita korkeampi. Osa-aikatyön edistäminen olisikin yksi tie saada Suomen tilannetta parannettua ja pidin vähintään erikoisena, että hallitusohjelmassa pyritään kaikin tavoin haittaamaan juuri osa-aikatyön vastaanottamista. Paikoin voisi puhua jopa rankaisemisesta.
 
Olenko minä ainoa joka näkee tässä kouhkaamisessa selvän ryssän vaikuttamisen? Natsikorttia jaellaan somessa kuin emäryssälässä konsanaan ja media paahtaa paskaa eetteriin. Kommunistidiktatuurilippua kannettiin ja anarkistit marssivat kaduilla vastustamassa hallitusta. Mukana tapahtumassa oli myös lähes eturivin poliitikkoja.

Meidän vasemman laitapuolen kulkijat ovat hypänneet ryssän vankkuriin horjuttamaan demokraattisesti muodostettua hallitusta. Näen kehityksen erittäin huolestuttavana ja erityisesti siksi, että ainakaan mediassa ei ole havahduttu perivihollisen pussiin pelaamista ja suoranaista vaikuttamista.
Venäjä oli vahvasti nostamassa persuja ja nyt pelaa heitä vastaan. Kuvio on varsin selkeä. Hölmöilyt ovat silti poliitikkojen omia, eikä vika ole viestin tuojassa. Ottakaa vastuu, kärsikää seuraukset ja sitten eteenpäin.
 
Luulen että aikaan ei ole väliä mikä hallitus pohja meillä on kun IMF kertoo mihin rahat pitää käyttää. Ehkä ihan hyväkin niin kun ei tästä kansasta ole huolehtimaan omista asioista.
 
Luulen että aikaan ei ole väliä mikä hallitus pohja meillä on kun IMF kertoo mihin rahat pitää käyttää. Ehkä ihan hyväkin niin kun ei tästä kansasta ole huolehtimaan omista asioista.
Ei Suomi ole minkään kuilun partaalla. IMF on masturbaatiomateriaalia maailmanlopun profeetoille.
 
Vertailussa muihin pohjoismaihin olemme tosiaan jäljessä kokonaistyöllisyysasteessa.

Osa-aikatyön edistäminen olisikin yksi tie saada Suomen tilannetta parannettua
Oma mututuntuma on että Ruotsissa ei ole sellaista ikäsyrjintää työmarkkkinoilla kuin meillä koska 2009 tuli laki joka kieltää sen. Ja sen olen jossain jo aikoja sitten lukenut että osa-aikatyö on huomattavasti enemmän Ruotsissa. Esim sairauksissa jossa ihminen ei kykene kokopäivätyöhön mutta osa-aika kyllä hänelle järjestyy sellainen.
 

Presidentti Niinistö: Hallituksen olisi viisasta ottaa selkeä nollatoleranssi rasismiin​

Niinistö kommentoi medialle myös tapahtumia Suomessa, kun häneltä kysyttiin kommenttia valtiovarainministeri Riikka Purran (ps) vanhoihin kirjoituksiin liittyen. Niinistö sanoo, että Suomen hallituksen voisi olla viisasta ottaa selkeä nollatoleranssi rasismiin.

"Se olisi myös hyvä signaali maailmalle", Niinistö sanoo.

Niinistö huomauttaa rasismin ja mahdollisten ongelmien maahanmuuton suhteen olevan kaksi erillistä asiaa.

Myös Junnilan kohdalla oltiin kiusallisen tuntuisessa tilanteessa kun itse Sauli jyrähtää ja tulkittiin pienoiseksi sysäykseksi erolle. Purra tuskin tästä mitään johtopäätöksiä vetää..
 
Venäjä oli vahvasti nostamassa persuja ja nyt pelaa heitä vastaan. Kuvio on varsin selkeä. Hölmöilyt ovat silti poliitikkojen omia, eikä vika ole viestin tuojassa. Ottakaa vastuu, kärsikää seuraukset ja sitten eteenpäin.
Vika on tällä hetkellä nimenomaan viestintuojassa. Koskaan aiemmin ei ole Suomessa ollut tällaisia törkykampanjoita. Muistuttaa läheisesti rapakontakaista trumppilaista toimintatapaa.

Jos kaivelemaan lähdetään, löytyy jokaisesta poliitikosta ihanaa mässäiltävää. Nythän touhu on mennyt nimimerkkiarvailuksi (netiketti!) ja jopa täysin keksittyyn kauhistelunarratiiviin.

Jopa täysin käsittämättömiä natsipesukarhupiirteitä saava kampanjointi haisee mun nenään niin vahvasti mahorkalta, että minun reaktioni on wanha (ja ainoa oikea) "natsikortti".
 
Vika on tällä hetkellä nimenomaan viestintuojassa. Koskaan aiemmin ei ole Suomessa ollut tällaisia törkykampanjoita. Muistuttaa läheisesti rapakontakaista trumppilaista toimintatapaa.

Jos kaivelemaan lähdetään, löytyy jokaisesta poliitikosta ihanaa mässäiltävää. Nythän touhu on mennyt nimimerkkiarvailuksi (netiketti!) ja jopa täysin keksittyyn kauhistelunarratiiviin.

Jopa täysin käsittämättömiä natsipesukarhupiirteitä saava kampanjointi haisee mun nenään niin vahvasti mahorkalta, että minun reaktioni on wanha (ja ainoa oikea) "natsikortti".
Onko koskaan ollut vastaavaa törkyilyä?

Kaikista löytyy mutta siinä mitä löytyy on paljonkin vaihtelua. Persut ajoivat menestyksellä tämän toimintamallin sisään edellisen hallituskauden aikana. Joskus käy niin, että omat koirat purevat. Silloin on kyllä naurettavaa esiintyä uhrina.
 
Oma mututuntuma on että Ruotsissa ei ole sellaista ikäsyrjintää työmarkkkinoilla kuin meillä koska 2009 tuli laki joka kieltää sen. Ja sen olen jossain jo aikoja sitten lukenut että osa-aikatyö on huomattavasti enemmän Ruotsissa. Esim sairauksissa jossa ihminen ei kykene kokopäivätyöhön mutta osa-aika kyllä hänelle järjestyy sellainen.
Joku kuvasi asiaa niin, että Suomen järjestelmä oli notkea kuin rautakanki ja olisi pitänyt korvata edes vaijerilla. Sen sijaan tulikin ratakiskoa. Hallitus lähti täysin väärään suuntaan mikäli tavoitellaan sitä, että kaikki työllistymisen mahdollisuudet hyödynnettäisiin. Voi olla ettei työllistymisillä olekaan niin väliä, vaan keskitytään säästöjen kerryttämiseen.
 
Törkyilyä tai ei, mutta nimetkää lähihistoriasta ministeri, joka on laukonut lähimenneisyydessä vastaavaa neekeripuhetta. Aivan. Löytyy 0 kpl.
 
Onko koskaan ollut vastaavaa törkyilyä?

Kaikista löytyy mutta siinä mitä löytyy on paljonkin vaihtelua. Persut ajoivat menestyksellä tämän toimintamallin sisään edellisen hallituskauden aikana. Joskus käy niin, että omat koirat purevat. Silloin on kyllä naurettavaa esiintyä uhrina.
Täytyy tunnustaa että en muista nähneeni aiemmin kenenkään poliitikon nuoruuskuvia missä esimerkiksi poseerataan nakuna hiihtomaskissa aseiden näköisten objektien kanssa tai yhtä mauttomia kravatteja, kuin pesukarhukuvitettu... Luultavasti niitä on ollut olemassa. Niitä ei vain ole kaiveltu valtamediaan.

Valaise minua kuinka ps ajoi kyseisen toimintamallin sisään?
 
Törkyilyä tai ei, mutta nimetkää lähihistoriasta ministeri, joka on laukonut lähimenneisyydessä vastaavaa neekeripuhetta. Aivan. Löytyy 0 kpl.
Tuo kertoo vasemmistonarratiivin olennaisen. Meillähän oli ministeri, joka käytti yhdestä eurooppalaisesta kansasta paljon jyrkempää kieltä ja sama herrahan ylisti poliisin murhannutta mieltä. Mutta vasemmistonarratiivissa sanan neekeri sanominen on pahin mahdollinen synti, jolle kalpenee siis murhamiehen ylistäminenkin.
 
Nykyisen kausi päättyy kohta. Kyllä sielläkin tiedetään että velanottoa pitää vähentää. Ei siellä kaikki ole vasemmistolaisia wanna be kommareita kuten ei kaikki Persutkaan ole natseja...

Hupeja, varsinaisia sirkus-sellaisia tämä hallitus kyllä on jo ehtinyt tarjoilemaan. Leipää on kyllä luvattu tarjoilla vähän epätasaisesti..
Niin, kyllä varmasti, muttei näillä ollut juuri sananvaltaa, eikä taida olla jatkossakaan, niin kauan kuin valtion kassasta saa maksettua sirkushuvit.
 
Pesonen puki faktat sanoiksi.
”Jos maassa pääministeri olisi ollut Sanna Marin, Venäjän Ahvenanmaan konsulaatti olisi jo saanut kyytiä. Marin olisi uskaltanut haastaa Niinistön, Orpo ei uskalla. Orpo on Niinistön ulkopoliittinen puudeli ja sätkymarionetti.”

 
Back
Top