Palaute

Varmaan niissä tykätään uutisessa mainitusta tapahtumasta ja jossain määrin tiedonvälityksestä, ja jos uutinen on negatiivinen niin vain siihen liittyvästä tiedonvälityksestä.

Pilakuvat Putinista on toki ok, varsinkin jos Moskovan lakeijat ärsyyntävät niistä.
 
Kuulostaa aika vaikeelta. Laittaa mielummin vaikka pilakuvan jossa Putin panee ankkaa tai ankeriasta niin jopas tykätään.

Yleensäkkin ihmettelen, että mitä joissakin viesteissä tykätään? Esimerkiksi jos viesti koostuu vain jonkun tiedotusvälineen julkaisemasta uutisesta. Mistä siinä tykätään - alkuperäisestä artikkelista vai mahdollisesti siinä uutisessa mainitusta tapahtumasta?

En tykkäisi ensimmäisestä :) Tai en tiedä, katsotaan kunhan joku sellaisen ensin postaa ;)

Jälkimmäiseen, olen useinkin 'tykännyt' uutisista / artikkeleista. Silloin yleensä on ollut kyseessä hyvä, mielenkiintoinen artikkeli, joka on tuonut lisätietoja / näkökulmaa esillä olevaan teemaan. Parastahan olisi, että kirjoittaja myös itse ensi alkuun kommentoi / taustoittaa vähän uutista.
 
Kuulostaa aika vaikeelta. Laittaa mielummin vaikka pilakuvan jossa Putin panee ankkaa tai ankeriasta niin jopas tykätään.

Yleensäkkin ihmettelen, että mitä joissakin viesteissä tykätään? Esimerkiksi jos viesti koostuu vain jonkun tiedotusvälineen julkaisemasta uutisesta. Mistä siinä tykätään - alkuperäisestä artikkelista vai mahdollisesti siinä uutisessa mainitusta tapahtumasta?
Tykkäsin heti tuosta ankka-jutustasi jo ihan mielikuvatasolla :). Tuo uutisjutusta tykkääminen perustuu ainakin minulla yleensä siihen, että joku on löytänyt ja linkittänyt kiinnostavan jutun minun ilokseni.
 
Kun tykkää jonkun kirjoitusta niin se tarkoittaa että on samaa mieltä eli sama kuin facebookin peukutus.

Kovin on vierasta tämä facebook "kulttuuri".

Miksi se sitten on "tykkään" eikä "samaa mieltä"? Hesarin kommenttiosioissa on ainakin käytössä vaihtoehdot "samaa mieltä" ja "hyvin argumentoitu". Kumpaankin on mahdollista antaa puolto tai miinus.
 
Kun tykkää jonkun kirjoitusta niin se tarkoittaa että on samaa mieltä eli sama kuin facebookin peukutus. Luulin että tämä on itsestäänselvää. Onko olemassa muitakin tulkintoja tykkäyksille?
Facebookissa lähinnä sun kaverit käyvät tykkäämässä julkaisuistasi. Täällä tykkäykset taitavat olla usein poliittisia kannanottoja. Se on harmi, koska se myös synnyttää eripuraa ja lisää vastakkainasettelua keskustelijoiden välille. Tämä foorumi olisi rauhallisempi ilman tykkäyksiä.
 
Kun tykkää jonkun kirjoitusta niin se tarkoittaa että on samaa mieltä eli sama kuin facebookin peukutus. Luulin että tämä on itsestäänselvää. Onko olemassa muitakin tulkintoja tykkäyksille?

On, useita! Ainakin itse tykkään lisäksi esim. seuraavista syistä:
  • Uutta tietoa
  • Uusi näkökulma asiaan
  • Loogista ajattelua
  • Huumoria
  • Nostaa keskustelun tasoa esim. tuomalla rauhallisen ja laadukkaan viestin muuten kiihkeään keskusteluun
Ihan vain esimerkkinä, olen tykännyt monista @pstsika viesteistä, vaikka en ehkä kaikilta osin olisikaan aina samaa mieltä. Vain siksi, että ilmaisu on niin riemukasta.
 
Omalta kohdaltani olen huomannut, että viesteistäni pitävät toisinaan myös sellaiset käyttäjät, joiden kanssa en välttämättä muuten jaa samoja näkemyksiä. Kiitos silti. Itse aina en muista/jaksa painaa "tykkää" -nappulaa, vaikka viesti olisikin hyvä.
 
Miksi joiltain onnistuu kyllä kokonaisen uutisen kopioiminen, mutta linkki uutiseen on mahdotonta laittaa?

Elmo, tykkäyksiä kerjätessäsi muista myös tykätä ahkerasti muiden viesteistä. Uskon että monella se vähentää kynnystä tykätä sinun viesteistä.
 
Miksi joiltain onnistuu kyllä kokonaisen uutisen kopioiminen, mutta linkki uutiseen on mahdotonta laittaa?

Elmo, tykkäyksiä kerjätessäsi muista myös tykätä ahkerasti muiden viesteistä. Uskon että monella se vähentää kynnystä tykätä sinun viesteistä.
En minä tosissani ole. Huviksiin aiheesta tokaisin, eikä keskustelusta tule mitään jos kirjoittelen vain näyttäviä populistisia letkautuksia, tykkäyksiä metsästääkseni.
 
Viimeksi muokattu:
Kun tykkää jonkun kirjoitusta niin se tarkoittaa että on samaa mieltä eli sama kuin facebookin peukutus. Luulin että tämä on itsestäänselvää. Onko olemassa muitakin tulkintoja tykkäyksille?

Itse en ainakaan tuota käytä tykkäysnapin käyttökriteerinä, vaan ennen kaikkea postauksen laatua. Joskus siis tykkään kommentteja, joissa minun aiemmin esittämäni väitteet ammutaan alas rationaalisia faktoihin perustuvia argumentteja käyttäen. Vaatii tämä tietenkin enemmän luontoa kuin omaa kantaa kannattavien postausten tykkääminen.

Yleisesti sanoisin, että tykkään postauksia, joissa sanotaan jotain fiksua. Joskus ne ovat pitkiä analyyttisiä postauksia, joskus yhden rivin napakoita kommentteja.
 
Sellainen pitkä essee, jota olisin rakennellut muutaman päivän ja tehnyt huolellisia nettitutkimuksia olisi varmaankin suositumpi ja tykkäysnappia paineltaisiin enemmän. Pitkän esseen lukemiseen pitäisi varata koko ilta. Itsekukin osaisi varmaankin laatia esseen omasta kiinnostuksen aiheesta, jos vain haluaisi. Saitti olisi sitten varmaan hiljaisempi, kun itsekukin hääräisi päiväkausia esseetä laatimassa.
 
Kun tykkää jonkun kirjoitusta niin se tarkoittaa että on samaa mieltä eli sama kuin facebookin peukutus. Luulin että tämä on itsestäänselvää. Onko olemassa muitakin tulkintoja tykkäyksille?

En nyt pahemmin ole täällä ollessani tykännyt kirjoituksista, mutta periaatteessa voin tykätä kirjoituksesta jonka ajatusta en jaa kunhan kirjoitus on laadittu hyvin ja se on hyvin perusteltu. Voisin siis kuvitella tykkääväni hyvin perustellusta viestistä jonka arvomaailmaa tai arvolatausta en jaa tai jonka kanssa en ole ideologisella tasolla samaa mieltä. Jos joku kirjoittaa oikein hyvin perustellun kirjoituksen ammattiarmeijan hyvistä puolista niin kyllähän sellaisesta on "tykättävä" vaikka ideologisella tasolla en jaa ajatusta.

Minulle tuottaa suurta nautintoa haastaa oma ajatteluni ja sehän onnistuu parhaiten kun lukee jonkun hyvän kirjoituksen jonka ajatus on täysin päinvastainen mitä oma ajatukseni, joten kyllä tällaisesta kirjoituksesta olisi tykättävä. Ja tykkäänkin.

vlad.
 
Painan tykkäysnappia jos kirjoituksesta tulee hyvä fiilis. Ihan sama mitä se koskee, kuka kirjoitti tai miten on kirjoitettu. Hyvä fiilis just siinä.
Niin, ja aina en edes huomaa tykkää vaikka olis syytäkin. Etukäteen sori.
 
Back
Top