Presidentinvaalit 2024

Se tarkoittaa sekä että...
Vanhaan palaaminen olisi älytöntä resurssien tuhlaamista. Siksi katson tarkkaan etten lähde hölmöilyjä tukemaan.

Tässä nousee hyvin esiin vaalikoneen ja epämääräisten kysymysten ongelma. Voi vastata eri asiaan kuin mitä kuvittelee.
 
Stubbista seuraava huomautus, sillä hän on jokseenkin eri mieltä jalkaväkimiinasopparista irtautumisesta: "Jalkaväkimiinojen suorituskykyä korvaavat asejärjestelmät ovat teknisesti edistyneitä ja tehokkaita. Luotan puolustusvoimain johdon arvioon, jonka mukaan Suomen puolustuskyvyssä ei ole sellaisia aukkoja, joiden tukkimiseksi jalkaväkimiinojen palauttaminen olisi välttämätöntä."

Myös Rehn on samaa kastia irtautumisen suhteen, vaikka mielipide ei olekaan ihan näin naivi.

Essayah, Aaltola, Halla-aho ja Harkimo ovat irtaantumisen kannalla. Harkimopopulistia lukuunottamatta tässä on ehdokkaat, jotka mahdollisesti ovat kykeneviä mukautumaan muuttuviin tilanteisiin. Haavisto ja Andersson puolestaan jäävät ideologisiin poteroihinsa, kunnes tankki tulee päälle muokkaamaan maata.

Huomaa ajattelukyvyn puutteen, kun puolustuksen eteen ollaan tekemässä vain välttämätön. Pitäisi riittää, että.ei nyt sidota omia käsiämme, joten irtaannutaan sopimuksesta.
 
Onhan tuo oikea ehdokas löytynyt tähän asti ilman nuita vaalikoneitakin kunhan vain itse vähän puntaroi eri vaihtoehtoja.Se on helppoa kuin taimikonhoito.Poistaa ensin ne joita ei ainakaan jätetä pystyyn niin karsiutuu jo suurin osa.Itse liputan Rehnin puolesta sillä hän on pätevin ja ei varmasti ole ryvettynyt päivän politiikassa eikä löydy luurankoja menneisyydessä lisäksi on reserviupseeri.
 
Huomaa ajattelukyvyn puutteen, kun puolustuksen eteen ollaan tekemässä vain välttämätön. Pitäisi riittää, että.ei nyt sidota omia käsiämme, joten irtaannutaan sopimuksesta.
Sopimuksesta irtautuminen olisi joka tapauksessa oikea liike vaikka ei muutettaisi mitään. Hölmöä sitoa omat kädet tuollaisella yksipuolisella sopparilla.
 
Onhan tuo oikea ehdokas löytynyt tähän asti ilman nuita vaalikoneitakin kunhan vain itse vähän puntaroi eri vaihtoehtoja.Se on helppoa kuin taimikonhoito.Poistaa ensin ne joita ei ainakaan jätetä pystyyn niin karsiutuu jo suurin osa.Itse liputan Rehnin puolesta sillä hän on pätevin ja ei varmasti ole ryvettynyt päivän politiikassa eikä löydy luurankoja menneisyydessä lisäksi on reserviupseeri.
Jos vaalikoneet toimivat aktiivisuutta lisäten, ok. Hirttäytyä noihin "tuloksiin" ei tietenkään tarvetta ole. Kannattaa ehdottomasti myös ehdokkaiden kommentit per kysymys lukea, mikäli kommentteja on.
 
Nämä ruudukot ovat tympeitä. Aihepiiristä ja testistä riippumatta löydän itseni aina tuosta risteyksestä.
Sama huomio. Joskin ehkä hieman eri suunnasta. Tässä vaiheessa haudan odotusta, olen sangen hyvin kartalla omasta poliittisesta ajattelustani. Ehkä.
Kuten myös ehdokkaiden poliittisen historian kautta, hahmotukseen nelikentässä sijoittumisessa. Pl. outlierit.

Silti näitä tulee joka vaaleissa tehtyä. Kommentit vastaus-osioissa ovat usein mielenkiintoisempia kuin rastit ruutuun.

Ja risteyksessä olohan ei ole huono lainkaan, tuolta näkee joka suuntaan yhtälailla. Hymiö.
 
Sama huomio. Joskin ehkä hieman eri suunnasta. Tässä vaiheessa haudan odotusta, olen sangen hyvin kartalla omasta poliittisesta ajattelustani. Ehkä.
Kuten myös ehdokkaiden poliittisen historian kautta, hahmotukseen nelikentässä sijoittumisessa. Pl. outlierit.

Silti näitä tulee joka vaaleissa tehtyä. Kommentit vastaus-osioissa ovat usein mielenkiintoisempia kuin rastit ruutuun.

Ja risteyksessä olohan ei ole huono lainkaan, tuolta näkee joka suuntaan yhtälailla. Hymiö.
Ei näe kuin yhteen suuntaan kerrallaan. Tarina ei kuitenkaan kerro mihin suuntaan nenä osoittaa.
 
Jussi Halla-aho arvioi presidenttiehdokkaita Suomen Uutisten kolumnissaan.

"Haavisto ja Stubb ovat kumpikin hyvin liberaaleja ja ”kansainvälisesti” orientoituneita. Vaikka Haavisto vakuuttaa, ettei hänessä ole mitään punaista, vihervasemmistolaiset tavoitteet ovat lähellä hänen sydäntään. Ulkoministerinä hän ajoi lakia ja toimivaltuuksiaan venyttämällä löysää viisumipolitiikkaa venäläisten suuntaan ja haetutti Isis-naisia a-Holin leiriltä leiriltä Suomeen. Stubbilla taas on voimakasta taipumusta impulsiivisuuteen, naivismiin ja nopeaan poukkoiluun aina sen mukaan, mikä tuntuu trendikkäältä ja kivalta."

 
HS-kone:
 

Liitteet

  • Screenshot_20231118_175518_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20231118_175518_Samsung Internet.jpg
    428.8 KB · Luettu: 28
  • Screenshot_20231118_175511_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20231118_175511_Samsung Internet.jpg
    503.2 KB · Luettu: 28
  • Screenshot_20231118_175451_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20231118_175451_Samsung Internet.jpg
    327.9 KB · Luettu: 25
Back
Top