Presidentinvaalit 2024

Varmaan ärsyttää nuo Marimekon unikkokuosilla olevat housut.

Aika väkisin tehty kiukuttelun aihe tällä kerralla.
Pientä ärsyyntyneisyyttä tuossa on tosiaan havaittavissa. Stubb on varsin taitavasti ollut sellainen jokaiselle jotakin-ehdokas joka nostattaa riittävän rajoitetusti karvoja pystyyn. Ja niille jotka eivät periaatteessa voi Stubbia sietää saattaa toisena vaihtoehtona olla vielä huonompi ehdokas. On helppo kuvitella se tuska jota karvapersenationalisti tai muu tosimies tykönään tuntee kun tarjolla on joko Marimekko-housuihin pukeutuva maailmankansalainen tai vihreä homo.
 
Todisteiden valossa luikerointi siis kannattaa. Äänestäjät voisivat päättä toisinkin mut edes vuosikymmenet eivät ole heille tuoneet tätä viisautta. Tuskin sitä tulee jatkossakaan. Voiton kaavana on asiakysymysten välttely sekä ison hyvin järjestäytyneen puolueen tuki ja päälle vielä suokuokalla naminamia.

Tässä lopputulos



Naurettavaa itkemistä. Minun mielestä jokainen voi käyttää sellaisia housuja kun haluaa mökillä ja muutenkin.

Minä kai olen karvapersenationalisti, mutta ei tee yhtään huonoa äänestää Stubbia ihan vain sen takia että vihervasemmistolainen ISIS:n jäseniä tänne rahdannut Pekka ei pääse presidentiksi.

Totta kai Halla-aho olisi parempi, mutta minä uskon demokratiaan ja pelaan sen sääntöjen mukaan.
 
Se on jännä miten äärivasemmisto ja äärioikeisto löytävät aina toisensa, oli kyseessä sitten Israel, ryssälä tai ihan vaan perisuomalainen kateus.
 
On helppo kuvitella se tuska jota karvapersenationalisti tai muu tosimies tykönään tuntee kun tarjolla on joko Marimekko-housuihin pukeutuva maailmankansalainen tai vihreä homo.
Ehkä on myös niitä, jotka eivät kannata noista kumpaakaan jostakin muusta syystä. Vaikka kuuluisivatkin jompaan kumpaan määrittelemääsi ryhmään.

Vaikkapa asiaperusteisesti?
 
Naurettavaa itkemistä. Minun mielestä jokainen voi käyttää sellaisia housuja kun haluaa mökillä ja muutenkin.

Minä kai olen karvapersenationalisti, mutta ei tee yhtään huonoa äänestää Stubbia ihan vain sen takia että vihervasemmistolainen ISIS:n jäseniä tänne rahdannut Pekka ei pääse presidentiksi.

Totta kai Halla-aho olisi parempi, mutta minä uskon demokratiaan ja pelaan sen sääntöjen mukaan.
Harva jaksaa triggeröityä kenenkään mökkihousuista mutta meitä on tunnetusti moneen junaan ja vielä asemallekin.

Pressavaalin systeemi on hyvä. Saat itse tehdä sen kompromissin joka edarivaaleissa tehdään puolestasi.
 
On helppo kuvitella se tuska jota karvapersenationalisti tai muu tosimies tykönään tuntee kun tarjolla on joko Marimekko-housuihin pukeutuva maailmankansalainen tai vihreä homo.

Millaista tuskaa se on?

Minä äänestän ekalla kierroksella Mestaria ja jos hän ei toisella kierroksella ole jatkossa niin kieltäydyn tekemästä valintaa ruton ja koleran välillä. Jos sitten joku tuollaisen taudin tartuttaa niin kai se on loppujen lopuksi ihan se ja sama kumpaan kuolee.

Olisi paljon helpompi vastata jopa kysymykseen "suuhun vai perseeseen" kuin tuohon "Stubb vai Haavisto".
 
Millaista tuskaa se on?

Minä äänestän ekalla kierroksella Mestaria ja jos hän ei toisella kierroksella ole jatkossa niin kieltäydyn tekemästä valintaa ruton ja koleran välillä. Jos sitten joku tuollaisen taudin tartuttaa niin kai se on loppujen lopuksi ihan se ja sama kumpaan kuolee.

Olisi paljon helpompi vastata jopa kysymykseen "suuhun vai perseeseen" kuin tuohon "Stubb vai Haavisto".
Minulla on helpompaa. Pystyn kyllä elämään kuusi vuotta niin Stubbin kuin Haavistonkin presidenttiyden kanssa. Kummallakin on riittävä kokemus ja osaaminen tehtävän hoitamiseen. Pressa ei kuitenkaan ole enää erityisen merkittävä hahmo kotimaan politiikassa.

Voittaapa kumpi tahansa niin presidentin vaikutusvalta tulee olemaan huomattavasti vähäisempi kuin Niinistöllä. Tai enemmänkin niin että voittaapa kuka tahansa.
 
Ehkä on myös niitä, jotka eivät kannata noista kumpaakaan jostakin muusta syystä. Vaikka kuuluisivatkin jompaan kumpaan määrittelemääsi ryhmään.

Vaikkapa asiaperusteisesti?
Asiaperusteista politiikkaa? Erikoinen ajatus nykymaailmassa. Jonkinlainen paluu viime vuosisadalle.
 
Minulla on helpompaa. Pystyn kyllä elämään kuusi vuotta niin Stubbin kuin Haavistonkin presidenttiyden kanssa. Kummallakin on riittävä kokemus ja osaaminen tehtävän hoitamiseen. Pressa ei kuitenkaan ole enää erityisen merkittävä hahmo kotimaan politiikassa.
Osaamista varmasti riittää Peksilläkin. ISIS-terroristit saatiin hienosti Suomeen lakia rikkoen, eikä yksikään niistä joutunut edes rikosvastuuseen. Osaaminen ei ole hyvä asia jos henkilö on paha. Maanpuolustusvastaisuus ja venäjämielisyys ovat riittävä syy äänestää Haavistoa vastaan joka tilanteessa, vaikka vastaehdokas olisikin vähän tyhmä ja sen rapujuhlat aiheuttaisivat suurta kateutta ay-jäärässä.
 
Osaamista varmasti riittää Peksilläkin. ISIS-terroristit saatiin hienosti Suomeen lakia rikkoen, eikä yksikään niistä joutunut edes rikosvastuuseen. Osaaminen ei ole hyvä asia jos henkilö on paha. Maanpuolustusvastaisuus ja venäjämielisyys ovat riittävä syy äänestää Haavistoa vastaan joka tilanteessa, vaikka vastaehdokas olisikin vähän tyhmä ja sen rapujuhlat aiheuttaisivat suurta kateutta ay-jäärässä.
Lapsia saatiin pois leiriltä. Se oli minusta olennaista ja aina arvostettava periaatteellinen ratkaisu. Tyylipisteitä ei heru mutta sellaista se joskus on. Ketään tuoduista ei Suomen lain mukaan voinut mistään tuomita joten heitä ei tuomittu. Hyvä periaate oikeusvaltiossa vaikka toisen naama miten tympisi ja syyllisyys Esson baarissa tiedettäisiin.

Maanpuolustukseen tai Venäjään suhtautumisessa ei herroilla ole juurikaan eroa.
 
Osaamista varmasti riittää Peksilläkin. ISIS-terroristit saatiin hienosti Suomeen lakia rikkoen, eikä yksikään niistä joutunut edes rikosvastuuseen. Osaaminen ei ole hyvä asia jos henkilö on paha. Maanpuolustusvastaisuus ja venäjämielisyys ovat riittävä syy äänestää Haavistoa vastaan joka tilanteessa, vaikka vastaehdokas olisikin vähän tyhmä ja sen rapujuhlat aiheuttaisivat suurta kateutta ay-jäärässä.
Kumpi kannattaa valita, tyhmä vai ovela?

Ehkä tyhmä saa vähemmän vahinkoa aikaiseksi.
 
Pientä ärsyyntyneisyyttä tuossa on tosiaan havaittavissa. Stubb on varsin taitavasti ollut sellainen jokaiselle jotakin-ehdokas joka nostattaa riittävän rajoitetusti karvoja pystyyn. Ja niille jotka eivät periaatteessa voi Stubbia sietää saattaa toisena vaihtoehtona olla vielä huonompi ehdokas. On helppo kuvitella se tuska jota karvapersenationalisti tai muu tosimies tykönään tuntee kun tarjolla on joko Marimekko-housuihin pukeutuva maailmankansalainen tai vihreä homo.
Juuri tätä.
Ihminen on pienentynyt. Se on sellainen sanonta, kun tarkoitetaan että ihmisen pitää olla suuri (sielultaan, älyltään, rohkeudeltaan) mutta kääpiöitynyt. Mikähän olisi suomenkielinen vastine?
Nyt jo huhutaan että älykkyyden tasokin alkanut laskemaan, en tiedä miten paikkansa pitää, mutta infantilisuus on vallalla, ja sen erittäin paha, eikä ole edes ärsyttävä. Aikuinen pitää olla ennen kaikkea, koska vain aikuinen ihminen on vastuullinen. Pitää olla kypsä, aikuinen ihminen, mutta ei ole sellaisia enää kun Reigan tai Tatcher 😢. Tai on, mutta äänekäs infantiili pelkurimainen joukko peittää sen lähes kokonaan, se on tragedia.
 
Viimeksi muokattu:
Naurettavaa itkemistä. Minun mielestä jokainen voi käyttää sellaisia housuja kun haluaa mökillä ja muutenkin.

Minä kai olen karvapersenationalisti, mutta ei tee yhtään huonoa äänestää Stubbia ihan vain sen takia että vihervasemmistolainen ISIS:n jäseniä tänne rahdannut Pekka ei pääse presidentiksi.

Totta kai Halla-aho olisi parempi, mutta minä uskon demokratiaan ja pelaan sen sääntöjen mukaan.
Katsotaan nyt vielä, miten nuo mielialat kehittyvät. Vaikealta tuntuu. Vaikka elämme demokratiassa, median voima on valtava. Käytännössä Sanoma Oyj, YLE ja MTV3 päättävät presidentistä. Ne päättävät, ketkä ovat toisella kierroksella. Sitten sopivilla jutuilla tehdään toista vähän toisen edelle. Kyllä Halla-aho pyritään jättämään kolmanneksi.

Tai ovat päättävinään... Muuttujana on somen voima eli tämä viides valtiomahti. Mutta sen taitajan pitää hallita kaikki alustat. Ja asiallista jokaisen alustan kohderyhmään (ikäluokkaan) kuuluvaa juttua oikeista arvoista.

Sitten ovat pienen marginaalin muuttujat eli trollit kommenttikentissä. Voisin hyvin kuvitella, että Halla-ahon noustessa taitava trolli menisi muka Jussin joukkoihin ja alkaisikin ampua sieltä rajua "fasistikamaa" korkealta ja kovaa miljoonalla yhdys sana virheellä ja nimimerkillä isämmaam puollustaja. Väitän, että tätä on tehtykin. Se on tehokkain tapa karkottaa jokainen täyspäinen!

Joskus joukot saattavat tehdä sen ihan itse, onhan näitä anoja, mutta asia on hirveän helppo toteuttaa verkossa kenen tahansa toimesta.
 
Todisteiden valossa luikerointi siis kannattaa. Äänestäjät voisivat päättä toisinkin mut edes vuosikymmenet eivät ole heille tuoneet tätä viisautta. Tuskin sitä tulee jatkossakaan. Voiton kaavana on asiakysymysten välttely sekä ison hyvin järjestäytyneen puolueen tuki ja päälle vielä suokuokalla naminamia.

Tässä lopputulos

Ei ehkä minun valinta olisi nuo housut, mutta on siinä sentään ydinperhe kuvassa. Äiti, isä ja tytär.

En näe mitään mikä tuossa olisi jotenkin pahaa.

Näkisin mieluusti Peksin perhealbumista jonkun vastaavan otoksen. Kyllä Halla-ahonkin mökkireissua mieluusti haluaisin vilkaista.
 
Back
Top