Rekka väkijoukkoon Berliinissä

Folioin vähän tuota irtipäästettyä pakistanilaista, pitäähän vauvafoorumillakin folioida. Joko hänellä 1) ei ole mitään tekemistä asian kanssa tai 2) ei ole todisteita tai 3) ei saa olla mitään tekemistä asian kanssa, koska hän on turvapaikanhakija? Vaalit tulossa. Jos mies yhtäkkiä nyt vapautumisensa jälkeen kuolisi, tietäisin miten ratkaisisin. Mutta nyt lukitsen vaihtoehdon 2.

Kyllä ne vielä löytävät. Missään tapauksessa Saksa ei kestä viranomaisten tehottomuutta juuri nyt.
 
Kuskit alkaa herättämään huomiota jollei autot.

Pertti Rönkkö Havaintoja Saksanmaalta
10 mins ·
Kuorma-auto on varmin ja yksinkertaisin ase, mitä voidaan käyttää vääräuskoisia vastaan, mainosti islamilainen valtio ISIS Rumiyah-lehdessään jokin aika sitten. Niitä on lehden mukaan helppo saada käyttöön, eikä sellainen herätä etukäteen huomiota. Asiasta uutisoi Focus-lehti.
http://m.focus.de/politik/videos/ei...e-anleitung-fuer-lkw-angriffe_id_6383946.html

Pertti Rönkkö Havaintoja Saksanmaalta
37 mins ·
Poliisi on saanut Berliinin terrori-islun tekijästä yli 500 vihjettä. Pääepäilty, pakistanilainen turvapaikanhakija, on vapautettu todisteiden puutteessa. Terroristi oli puukottanut kidnappaamansa puolalaisen rekan kuljettajaa ja ampui hänet todennäköisesti vasta heti iskun jälkeen. Kuljettajan arvellaan yrittäneen estää auton syöksymisen ihmisjoukkoon vielä viime hetkellä ohjauspyörään tarttumalla. Asiantuntijat varoittavat, että aseistettu terroristi voi iskeä koska tahansa uudestaan. Islamilainen valtio ISIS on ilmoittanut olevansa iskun takana. Bereitscheidplatzin joulutori avataan tänään uudestaan. Eilen kiinni olivat sen lisäksi myös kaikki Berliinin joulutoria.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä ne vielä löytävät. Missään tapauksessa Saksa ei kestä viranomaisten tehottomuutta juuri nyt.

Jos terroristi on kateissa, niin se löytyy siinä vaiheessa kun tekee seuraavan iskun, nämä eivät ikinä lopeta hommiaan kesken. Ne hihhuloivat aina ja poikkeuksetta tasan niin kauan kun henki pihisee ja Allah suojelee.

Kuten ranskalaiset eliittiyksiköt ovat todenneet niin näiden hihhuleiden kanssa ei voi neuvotella, se on luoti päähän tai ei mitään.

Jos Berliini muuttuu, niin koko Saksa muuttuu...

Molemmat vaikuttavat muualta tulleilta. He puhuvat keskenään englantia.

Nainen pohtii tulevaisuuden valintojaan: Hän harmittelee, että on kesä ja kaikki hänen ystävänsä ovat ottaneet lomaa opinnoista ja lähteneet reissaamaan maailmalle. Pitäisikö hänenkin? Nainen itse on jo valmistunut ja päätynyt vakituiseen työhön, jossa pomo lupailee kiinnostavampia työtehtäviä lähitulevaisuudessa. Mutta silti olisi mukavaa tehdä jotakin luovempaa. Mies puolestaan avautuu parisuhteestaan: poikaystävän kanssa on pulmia.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201612212200043802_ul.shtml

Väkivaltaisen iskun kohdalla Euroopan ehkä avoimin ja suvaitsevaisin kaupunki, Berliini kysyy nyt itseltään avoimuuden hintaa.

Jos Berliini ei muutu, niin Saksa jakaantuu.

Back to the 60's?

couple-peers-over-berlin-wall(1).jpg




 
-  Lapset eivät ole itse kyselleet siitä. Ehkä osittain kyse on kielimuurista, nuorempi ei puhu saksaa niin, että ymmärtäisi muiden puhetta. Vanhemmalle selitimme eilen aamulla, että tällaista on tapahtunut. Että tietää, jos koulussa puhutaan, Pöyhönen sanoo.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201612212200043959_ul.shtml

-  On ehkä joutunut tottumaan siihen, että tämä on isojen eurooppalaisten kaupunkien arkipäivää, että näitä sattuu. Joulutoreille saatetaan mennä, mutta ehkä siellä vähän katsoo olkansa yli eri lailla.
 
Kasvatuksellinen osuus Berliinin tapauksesta..STT hyväksytty versio.

Suomalaisperhe Berliinissä: Kerroimme lapsille, että tekijällä on ollut vaikeaa

Berliinissä asuva suomalaisperhe joutui tiistaiaamuna miettimään, miten kertoa joulutorilla tapahtuneesta rekkaiskusta pienille lapsilleen. Samuli Pöyhösen 4- ja 9-vuotiaat lapset olivat olleet jo nukkumassa iskujen aikaan, mutta asia tuli ajankohtaiseksi aamulla ennen kouluun ja päiväkotiin lähtöä.

- Lapset eivät ole itse kyselleet siitä. Ehkä osittain kyse on kielimuurista, nuorempi ei puhu saksaa niin, että ymmärtäisi muiden puhetta. Vanhemmalle selitimme eilen aamulla, että tällaista on tapahtunut. Että tietää, jos koulussa puhutaan, Pöyhönen sanoo.

Pöyhönen ja avovaimonsa Johanna päättivät kertoa suoraan, mitä joulutorilla oli tapahtunut.

- Ei ihan hirveästi voi kierrellä, että mitä siellä on tapahtunut. Enemmän puhuimme siitä, että on kyse ihmisestä, jolla on jollakin tavalla ollut tosi vaikeaa oman päänsä ja mielenterveytensä kanssa, ja sitten voi tapahtua jotain tuollaista.

Rekkaisku ei tullut Pöyhöselle täytenä yllätyksenä. Hän oli avovaimonsa kanssa jo ehtinyt puhua, että todennäköisyys Saksassa tapahtuvalle iskulle on korkea. He olivat myös miettineet, että joulutori olisi melko ilmeinen paikka iskeä.

- Tuntui jopa vähän hankalalta viedä lapsia sinne. Kävimme siellä kuitenkin (ennen iskua).

Pöyhönen ei usko, että rekkaiskulla on vaikutusta perheen arkeen.

- On ehkä joutunut tottumaan siihen, että tämä on isojen eurooppalaisten kaupunkien arkipäivää, että näitä sattuu. Joulutoreille saatetaan mennä, mutta ehkä siellä vähän katsoo olkansa yli eri lailla.
http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkoma...sille-etta-tekijalla-on-ollut-vaikeaa/746871/
 
Minusta ristiretkille pitäisi tehdä jonkinlainen maineenpalautus. Siis näille, jotka tehtiin muhamettilaisten valtaamien alueiden takaisinvaltaamiseksi. Eihän niiden toteutus oikein putkeen mennyt, mutta minun ymmärrykseni mukaan ne olivat idealtaan täysin oikeutettuja. Harmi vain, että ne epäonnistuivat.

Mulle on ristiretkistä arabiaan tullut sellainen käsitys, että tuolloinen Eurooppa halusi viedä vääjäämättömän sodan islamilaisen maailman tontille. Hyökkäys sieltäpäin oli de facto ja laajentumishalua riitti. Ns. kristillinen maailma rakensi puolustuksen viemällä sodan hyökkäyksen lähteille.

Tämä nyt on tällainen pelkistetty kotikutoinen käsitys.
 
Voi samperi...
Minä olen kyllä kovasti mieleni pahoittanut näistä terro ristien touhuista ja olen sitä mieltä, että nyt pitäisi sitten ottaa ne keskustelun keinot käyttöön, kun tyyppi saatiin elävänä kiinni...
Tosin minun keskustelukeinot on jossain ketjussa todettu jo aiemminkin tyhmiksi ja vääriksi tavoiksi, mutta minun käsityksen mukaan ei ole tyhmää, eikä väärää tapaa jututtaa tuollaista tyyppiä. Pitäisi olla vain tehokas tapa käydä keskustelu tuollaisen kanssa.
Sitten kovennettua linnaa näpäkkä 180 vuotta laakista ja oikeasti huolehtia, että se tuomio on toteutuksessa myös kovennettu.


Ei kannata hikeentyä näistä turhaan. Suuressa kaavassa nuo tapaukset eivät ole edes pikkulapsen kiukuttelun vertaisia, niillä kuitenkin pyritään saamaan samalla tavalla huomiota itseensä. Mutta loppujenlopuksi homma on niin, että möhlimit ainoastaan kaivavat omaa hautaansa tekemällä noita temppujaan.
 
Mulle on ristiretkistä arabiaan tullut sellainen käsitys, että tuolloinen Eurooppa halusi viedä vääjäämättömän sodan islamilaisen maailman tontille. Hyökkäys sieltäpäin oli de facto ja laajentumishalua riitti. Ns. kristillinen maailma rakensi puolustuksen viemällä sodan hyökkäyksen lähteille.

Tämä nyt on tällainen pelkistetty kotikutoinen käsitys.

No näin. Muslimithan oli vallanneet koko Etelä-Euroopan silloin Espanjaa myöten.
 
No näin. Muslimithan oli vallanneet koko Etelä-Euroopan silloin Espanjaa myöten.

Siinä oli myös kyse ihan kirjaimellisesti siitä, että siirretään sotaisammat yksilöt muualle. Tämä tehtiin siten, että ritareilta kiellettiin tappaminen syntinä, ellei sitä tehty kristin uskon nimissä, eli ristiretkellä. Syntejä myös sai anteeksi ristiretkeilemällä.
 
Back
Top