Reserviläiskirje

Reserviläiskirje


  • Äänestäjiä yhteensä
    270
Tilasin itselleni otteen asevelvollisrekisteristä koska napsahti käsky kertausharjoituksiin, eikä minulla ole enää muistikuvia reserviläiskirjeessä ilmoitetusta sijoituspaikasta. En saanut intissä aselajikoulutusta, mutta muistelisin että minut johonkin viestihommiin olisi tuolloin 2015 aikaan laitettu. Otteessa kuitenkin lukee tehtävänä RVARAJOHT, sopivuus YLHUOL VARM. Tietääkö kukaan mitä tuo YLHUOL VARM tarkoittaa? Ihmetyttää myös että miten on jääkäri laitettu ryhmän varajohtajaksi. KH käskyssä oli myös suuniteltu koulutus RVARAJOHT.
 
Onko nämä jo niitä hyshys juttuja ;)

Itsekin olen omassa sijoituksessani ryhmän varajohtaja ja alaisenani on luutnantteja, kessuja jne. Eli titteli titteleiden joukossa. Sijoitus varmaan perustuu sun ammattiin ja joku on sitä mieltä, että sun ammattinimike on sellainen, että voi antaa ryhmän johdettavaksi kun tiedät asiasta jotakin.
 
Tilasin itselleni otteen asevelvollisrekisteristä koska napsahti käsky kertausharjoituksiin, eikä minulla ole enää muistikuvia reserviläiskirjeessä ilmoitetusta sijoituspaikasta. En saanut intissä aselajikoulutusta, mutta muistelisin että minut johonkin viestihommiin olisi tuolloin 2015 aikaan laitettu. Otteessa kuitenkin lukee tehtävänä RVARAJOHT, sopivuus YLHUOL VARM. Tietääkö kukaan mitä tuo YLHUOL VARM tarkoittaa? Ihmetyttää myös että miten on jääkäri laitettu ryhmän varajohtajaksi. KH käskyssä oli myös suuniteltu koulutus RVARAJOHT.
Yleinen huolto, varastomies. Sijoituksesi lienee jossain logistiikkarykmentissä tai sen alaisessa joukossa.
 
Luulisi ettei varastomiehien paljoa tarvitsisi käydä kertaamassa :LOL:. Sijoitusta en pääse nyt kyselemään kun pitäisi uusia passi sitä varten, joten eiköhän tämä mysteeri selviä sitten viimeistään harjoituksessa. Kävin reilu vuosi sitten vapaaehtoisessa kh:ssa muutaman päivän verran, joten varmaan siitä syystä pääsen nyt osallistumaan muuhunkin toimintaan. Toivottavasti pääsee kuitenkin jotain muuta tekemään kuin varastomiehen hommia.
 
Toivottavasti pääsee kuitenkin jotain muuta tekemään kuin varastomiehen hommia.
Itse palvelisin mieluusti edes varastolla, mutta en ole kelvannut edes siihen tehtävään.

Motivoiva ja tarkoituksellinen tehtävä, kenties sisämajoitus, sota-aikana hyvä todennäköisyys päästä ehjänä takaisin kotiin.

Antaa niiden ryynätä etulinjassa joilla on siihen paloa.
 
Omaa sijoitusta voi käydä kysymässä paikan päällä aluetoimistossa, jos asia mietityttää. Henkkarit mukaan.
 
Lähinnä tässä mietin asiaa sellaisesta näkökulmasta että PV pystyisi hyödyntämään taitojani paljon paremmin jossain vaativammassa tehtävässä. Inttiaika meni itselläni vähän plörinäksi, mutta siitä on jo 13 vuotta enkä ole enää sama mies. Haluaisin kouluttautua johonkin vaativampaan tehtävään jotta voisin antaa enemmän.
 
Lähinnä tässä mietin asiaa sellaisesta näkökulmasta että PV pystyisi hyödyntämään taitojani paljon paremmin jossain vaativammassa tehtävässä. Inttiaika meni itselläni vähän plörinäksi, mutta siitä on jo 13 vuotta enkä ole enää sama mies. Haluaisin kouluttautua johonkin vaativampaan tehtävään jotta voisin antaa enemmän.
Hyvä alku sille on, että lähetät aluetoimistoon vaikka sähköpostilla pdf-muodossa esimerkiksi koulu- ja kurssitodistuksia mistä voisit kuvitella olevan hyötyä puolustusvoimille.

Itse suoritin jokunen vuosi sitten erään ammattitutkinnon ja pistin edellä mainitulla tavalla pv:lle sen tiedoksi niin sieltä tuli kuittauksena "kiitos tiedosta, välitämme tämän sijoituksista vastaavalle upseerille."
 
Itse palvelisin mieluusti edes varastolla, mutta en ole kelvannut edes siihen tehtävään.

Motivoiva ja tarkoituksellinen tehtävä, kenties sisämajoitus, sota-aikana hyvä todennäköisyys päästä ehjänä takaisin kotiin.

Antaa niiden ryynätä etulinjassa joilla on siihen paloa.
Tähän kohtaan kai sopii se vanha viisaus: kun sota alkaa niin tehtäviä vapautuu nopeasti
 
Aika kylmiltään joutuu pääosa porukkaa tuleen mikäli sellainen paikka joskus tulee.
Noh, eiköhän siinä nyt ole jotain varoitusta sentään... itse tulen ainakin täältä Oslosta ravintolakokkina laittamaan ruokaa syvälle reserville, nyt vähintään!
Ja syöväkin reservi saanee siitä osansa :salut: .
Eipä nyt turhaan edes mietitä santa-ämpäreitä jopa upo-uusille pensseleille, joita meillä on jo käytössä.

Olen vakuuttunut, että meillä on sekä taisteluhalua, valmentautumisaikaa ja ennen kaikkea kykyä torjua vihollinen.
Olen vakuuttunut tästä, koska he eivät ole kuten me.

Koska me olemme parempia.

Näin se vaan on. Metsä on mettä, ja toisinpäin, mutta siellä pitää viettää elämä että se tulee tutuksi, varsinkin pimeällä.

Kuka maailmassa pystyy tuntemattomassa metässä samaan kuin me härmäläiset reserviläiset?

Jumala.

Ja se on muuten meidän puolella (y)!
 
Koska me olemme parempia.

Näin se vaan on. Metsä on mettä, ja toisinpäin, mutta siellä pitää viettää elämä että se tulee tutuksi, varsinkin pimeällä.

Kuka maailmassa pystyy tuntemattomassa metässä samaan kuin me härmäläiset reserviläiset?

Jumala.

Ja se on muuten meidän puolella (y)!
Ollos vahva uskossasi.

Moskovan patriarkka Kirill on saanut jumalalta ilmoituksen, että jumala taistelee ryssän kanssa natseja vastaan. Onneksi eivät lähteneet Suomea valloittamaan, jolloin jumala olisi joutunut valintatilanteeseen. Yksin herra tietää miten siinäkin olisi käynyt.

Kovia uskossaan ovat monet muutkin taistelijat.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän mahtaa olla suunniteltu koulutus OPERAATTORI? Tarkoittaako tämä nyt sitä, että lähden Gigantille myymään liittymiä?
 
Back
Top