Salaliitot

Täytyy se Estonia tutkia. Kukaan ei kiistä keulavisiirin irtoamista ja virallinen selvitys laittaa uppoamisen sen syyksi vaikka silminnäkijät kokivat toisin. Dokumentissa oli ilman kylkireikää kolme seikkaa. Selviytyneen herätyskello joka rysähti lattialle ja patteri irtosi. 1. Kertoo kallistumisen ajan joka on eri kuin raportissa. 2. Autokannet ovat vesitiiviitä ja muut vastaavaat laivat ovat kaatuneet ja jääneet pohja ylöspäin kellumaan kun autokannen alapuoliset osastot muodostavat ilmataskun. Estonialta autokannen alapuolelta hyteistä pelastuneet kertoivat että sinne tuli seinistä vettä.
Toki voihan sieltä jostain valskatata ettei se nyt mitään varmaa kerro,mutta yksi ihmettelyn aihe. 3. Kaksi viimeistä konemiestä pelastui savupiippua pitkin ja vettä oli jo piipussa. He näkivät videoyhteydellä autokannelle ja keulaan kokoajan ja todistivat sisemmän rampin olleen ylhäällä eikä auki. Nämä kaverit kumoavat aika lailla virallisen raportin.
 
Täytyy se Estonia tutkia. Kukaan ei kiistä keulavisiirin irtoamista ja virallinen selvitys laittaa uppoamisen sen syyksi vaikka silminnäkijät kokivat toisin. Dokumentissa oli ilman kylkireikää kolme seikkaa. Selviytyneen herätyskello joka rysähti lattialle ja patteri irtosi. 1. Kertoo kallistumisen ajan joka on eri kuin raportissa. 2. Autokannet ovat vesitiiviitä ja muut vastaavaat laivat ovat kaatuneet ja jääneet pohja ylöspäin kellumaan kun autokannen alapuoliset osastot muodostavat ilmataskun. Estonialta autokannen alapuolelta hyteistä pelastuneet kertoivat että sinne tuli seinistä vettä.
Toki voihan sieltä jostain valskatata ettei se nyt mitään varmaa kerro,mutta yksi ihmettelyn aihe. 3. Kaksi viimeistä konemiestä pelastui savupiippua pitkin ja vettä oli jo piipussa. He näkivät videoyhteydellä autokannelle ja keulaan kokoajan ja todistivat sisemmän rampin olleen ylhäällä eikä auki. Nämä kaverit kumoavat aika lailla virallisen raportin.
Lähtökohtaisesti koko virallinen raportti on luultavasti täysin sepitetty. Koko raportti haisee kuin tunkio. Henkilöiden häviämisiä sekä muita uskomattomia asioita.
 
Lähtökohtaisesti koko virallinen raportti on luultavasti täysin sepitetty. Koko raportti haisee kuin tunkio. Henkilöiden häviämisiä sekä muita uskomattomia asioita.
Mitä luulet?

Kuinka helppo Venäjän tai Ruotsin sotilastiedustelun on löytyy Turusta maga-hattuinen chihua ulkoiluttava, säännöllisesti Yhdysvalloissa vieraileva ravintolatyöntekijä? Kantsii varmaan välttää teen juomista ja korkealla olevia ikkunoita.
 
@Gyllis1
Kaipailisin näkemyksiäsi näiden uusien käänteiden myötä.
Mitä luulet?

Kuinka helppo Venäjän tai Ruotsin sotilastiedustelun on löytyy Turusta maga-hattuinen chihua ulkoiluttava, säännöllisesti Yhdysvalloissa vieraileva ravintolatyöntekijä? Kantsii varmaan välttää teen juomista ja korkealla olevia ikkunoita.
Aivan.

Bluffisi on paljastunut. Oli nerokas idea valita peitehenkilöllisyydeksi Turkulainen, tuolla tavoin osa omituisuuksista menee automaattisesti muilta keskustelijoilta sormien läpi. Mutta edes Turkulainen ei olisi niin ääliö että täysin tunnistettavana paljastaisi netissä Venäjän suorittaman, Suomalaisiin, Ruotsalaisiin ja Virolaisiin siviileihin kohdistetun sotilaallisen iskun. Sehän olisi varma kuolemantuomio sekä kyseisen salaliiton paljastajalle että tämän lähipiirille.

Näin ollen ainoa looginen päätelmä on, että sinä et ole oikea henkilö laisinkaan, vaan jonkin vieraan vallan vaikuttaja-agentti* joka on keksityn taustatarinan avulla jo vuosia sitten solutettu foorumille, tehtävänään kääntää foorumilaisten huomio näillä tekaistuilla tarinoilla toisaalle siitä, mikä todellisuudessa upotti Estonian:

Amerikkalaiset salakuljettivat Viroon pudonneen UFO:n henkiin jäänyttä miehistön jäsentä Ruotsiin. Tämän erästä mahtavaa avaruus-imperiumia edustavan "matkustaja X:n" maanmiehet upottivat Estonian jotta tiedot muukalaisten aikamatkustusteknologiosta eivät päätyisi tulevaisuudessa Yhdysvaltain presidentiksi nousevalle, koko maailmankaikkeuden keisariudesta haaveilevalle Donald Trumpille ja tämän yrityksille. Se olisi vaarantunut koko aika-avaruusjatkumon sekä tehnyt mahdottomaksi voittaa jakajaa Trumpin kasinoilla Blackjackissa.

*veikkaan että et ole oikea henkilö, vaan Langleyn supertietokoneille asennuttu tekoäly.
 
Lähtökohtaisesti koko virallinen raportti on luultavasti täysin sepitetty. Koko raportti haisee kuin tunkio. Henkilöiden häviämisiä sekä muita uskomattomia asioita.
Viisiri-selitystä ajettiin aikanaan kuin käärmettä pyssyyn ja mikään muu ei ollut mahdollista. Virallisen selityksen mukaan mitään reikää ei ollut ja nyt kun kiistattomasti reikä on olemassa, asiantuntijoita kiirehtii tärkeilemään, että ainakaan reiällä ei ole mitään vaikutusta mihinkään.

Turmassa menetettiin kolmen maan kansalaisia ja varmaan suurin osa omaisista olisi halunnut, että laiva nostetaan ja että omaiset saavat haudattua sukulaisensa. Vauraassa Ruotsissa oli vallalla tahtotila, jonka mukaan paatti ilman muuta nostetaan. Kuitenkin varsin nopealla aikataululla kolmen maan kinkeripiiri päätti, että laivaa ei nosteta. Taitaa olla poliittisen päätöksenteon nopeusennätys kolmen maan kesken.

Ruotsin viranomaisiin ei ole luottamista, eikä varsinkaan sukellusveneitä koskevissa asioissa. 80-90 -luvuilla Ruotsissa Suve-havainnoista ilmoittaneet kuulusteltiin, filmit takavarikoitiin ja havainnon tekijä sai sanktioitetun vaitiolopakon. Eikä siinä kaikki. Puolusteluvoimien johtotason upseereita ja muita silmäätekeviä ovat kiistäneet viime vuosiin saakka, että Ruotsissa olisi saatu yhtään mitään näyttöä suve-alueloukkauksista ja näiden tekijöistä. Eräskin "amiraali" oikein naureksii väitteille alueloukkauksista mm radio-ohjelmassa. Kyseinen "amiraali" on ollut sukellusveneiden torjunnassa aktiivityössä kasarilla ja varmuudella tietää asioiden todellisen laidan. Viime vuosina on ruvennut ilmaantumaan näyttöä siitä että loukkauksia on saatu selvitettyä ja oikein valokuvien kanssa. Havaintoja tehneistä jotkut ovat omaehtoisesti luopuneet vaitiolovelvollisuudestaan.
 
Autokannet ovat vesitiiviitä ja muut vastaavaat laivat ovat kaatuneet ja jääneet pohja ylöspäin kellumaan kun autokannen alapuoliset osastot muodostavat ilmataskun.

Autokannen alapuoliset osat täyttyivät vedellä ilmakanavien, porraskuilujen jne. kautta. Estonia vieläpä kaatui sille puolelle, jolla nuo kanavat sijaisevat keskilinjaan nähden. Laiva olisi saattanut pysyä pinnalla aavistuksen pidempään, jos se olisi kaatunut vasemmalle kyljelleen.

Nopealla googletuksella en muuten löytänyt yhtään kuvaa pohja ylöspäin kelluvasta autolautasta.
 
Autokannen alapuoliset osat täyttyivät vedellä ilmakanavien, porraskuilujen jne. kautta. Estonia vieläpä kaatui sille puolelle, jolla nuo kanavat sijaisevat keskilinjaan nähden. Laiva olisi saattanut pysyä pinnalla aavistuksen pidempään, jos se olisi kaatunut vasemmalle kyljelleen.

Nopealla googletuksella en muuten löytänyt yhtään kuvaa pohja ylöspäin kelluvasta autolautasta.
Olisin muistavinani, että kaatuneesta Estoniasta olisi kuva. Yritin googletella sitä tänään mutta vastaan tuli ainoastaan kuva missä joku gubbe oli pelastusliivit yllä hämärässä.
 
Jos Estonian runko olisi ollut ehjä vesilinjan alapuolelta, niin sen olisi pitänyt kellua vähintään tunteja - kun verrataan muiden autolauttojen vastaaviin kellahtamisiin.

Tästä väitöskirjasta ( https://interferry.com/wp-content/u...l_Accidents_COMPLETE-for-printing_full_sm.pdf ) löysin seuraavan lauselman:

Even large monohull Ro-Pax ferries such as the Herald of Free Enterprise,
Jan Heweliusz, Estonia, Al Salam Boccaccio 98, Le Joola and several others
have tended to capsize and/or sink very rapidly following an accident.79

Herald of Free Enterprise ei uponnut ikinä, kun kellahti niin matalalla. Joka väittää että se upposi, valehtelee. Jan Heweliuksen ylösalaisin kellumisesta liikkuu arvioita 5 tuntia - 1 viikko. https://fi.wikipedia.org/wiki/M/S_Jan_Heweliusz

Le Joola kellui ylösalaisin noin 15 tuntia ennenkuin upposi vieden ilmataskujen kirkuvat eloonjääneet syvyyksiin. https://en.wikipedia.org/wiki/MV_Le_Joola

Al Salam Boccaccion kellumisesta en löytänyt arvioita. Siinä päällikkö ja miehistö lähtivät tyylikkäästi palavasta ja uppoavasta laivasta ja jättivät matkustajat seilaamaan lyhyeksi jääneellä loppumatkallaan. https://en.wikipedia.org/wiki/MS_al-Salam_Boccaccio_98

Mutta näistäkin nopeasti uponneista autolautoista Estonia on ihan omaa luokkaansa, sulahti veden pinnan alle suurin piirtein suoriltaan. Mikä viittaa siihen että tuo nyt löytynyt aukko oli syntynyt ennen uppoamista ja oli syypäänä nopeaan uppoamiseen, jos ei kaatumiseen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Estonian_uppoaminen#Estonia_uppoaa

Viron johtava valtakunnansyyttäjä Margus Kurm esitti vuonna 2009 toiveen, että Estonian hylky tutkittaisiin vielä perinpohjaisesti. Kurmin mukaan hylyn kunnollinen tutkinta on ainoa tapa lopettaa spekulaatiot laivaonnettomuuden syistä ja varmistaa, että rikosta ei ole tapahtunut. Kurm ihmetteli Postimees-lehdessä, miksi ensimmäiset sukeltajat menivät hylylle vasta kaksi kuukautta onnettomuuden jälkeen. Tuolloin hylkyä kuvattiin vain osittain. Viron hallituksen Estonia-tutkintakomissiota johtanut Kurm pitää mahdollisena, että aluksen uppoamisen syy olikin aukko laivan kyljessä. Tuohon aikaan Viron pääministerinä ollut Andrus Ansip torjui ehdotuksen.[32] Osa matkustajista oli kuullut ennen uppoamista ääniä, joiden he tulkitsivat tulleen laivan pohjasta – kuin jokin metallinen olisi raapinut laivan pohjaa.[6] Eräät matkustajat kuulivat ulinaa, kitinää, vinkumista ja raapimista.[6]
 
Viimeksi muokattu:
Yksi erikoinen juttu mikä nyt ei ole varsinaisesti mikään salaliittoon liittyvä. Vuonna 2005 kerrottiin, että kannelta 4 löydetyt ruumiit (35kpl) siirrettiin avonaisiin hytteihin ja ovet suljettiin ensimmäisissä sukelluksissa. Tästä syystä Jutta Raben sukeltajat eivät enää olisi nähneet aluksen sisätiloissa ruumiita.
 
Mutta näistäkin nopeasti uponneista autolautoista Estonia on ihan omaa luokkaansa, sulahti veden pinnan alle suurin piirtein suoriltaan.

SSPA:n raportin mukaan keulaportin osittaisesta avautumisesta meni noin tunti aluksen lopulliseen uppoamiseen. Sinä aikana alus kellui pitkään kallistuneena veden valuessa ilmakanavia, portaita ja konekuilua pitkin autokannen alle.
 
Syyskuun 14. päivä (2000): Riippumaton ’faktaryhmä’ (The Independent Fact Group; Den Oberoende Faktagruppen; faktagruppen) esitti kuvatodisteita siitä, että Estonian hylyllä oli esiintynyt sukellustoimintaa ajanjaksolla, joka alkoi kesäkuun 1996 jälkeen ja päättyi ennen kesää 2000. Asianomaisille viranomaisille esitettiin seuraavat kysymykset: 1) Kuka on avannut ja sulkenut rampin? 2) Ovatko rampin avanneet ja sulkeneet ruotsalaiset vai suomalaiset viranomaiset vai joku kolmas osapuoli? 3) Miksi ramppi on avattu ja suljettu?
 
Foliohattuillaan upotusteorialla, mitä niin arvokasta Virosta oltaisiin salakuljetettu että Venäjän olisi kannattanut upottaa alus? Valion Oltermannilla ostetut kassakaapista kaivetut Neuvostoliiton/Venäjän hyökkäyssuunnitelmat länsieuroopaan, ydinmateriaalia Virosta vai jokin salkkuydinpommi? Sotilasmateriaalin salakuljetus kai on ainakin virallisesti tunnustettu?
 

”Öun näki kahden aluksen lähestyvän kaukaa.

– Muistin että otin kamerani mukaan. Pidin sitä edessäni ja tähtäämättä otin kuvan molempien alusten suuntaan ja toivoin että he näkevät meidät.

Öun tuli näin ottaneeksi viimeiset tunnetut valokuvat Estonnialta. Niissä näkyy virolainen mies istumassa laivan kölillä lähellä veden pintaa.

– Laitoin kameran takaisin taskuun ja silloin mietin, mitenköhän tässä nyt käy.”
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen jakso katsottu. Pisti hiljaiseksi. Nuori tyttö roikkuu portaikon kaiteesta ja kertoo kuinka vieressä roikkuvalla ote irtoaa ja syöksyy aluksen uumeniin. Ei tässä voi muuta ajatella kuin SAATANAN MURHAAJAT!!!
 
Foliohattuillaan upotusteorialla, mitä niin arvokasta Virosta oltaisiin salakuljetettu että Venäjän olisi kannattanut upottaa alus? Valion Oltermannilla ostetut kassakaapista kaivetut Neuvostoliiton/Venäjän hyökkäyssuunnitelmat länsieuroopaan, ydinmateriaalia Virosta vai jokin salkkuydinpommi? Sotilasmateriaalin salakuljetus kai on ainakin virallisesti tunnustettu?

Dplayn dokkari vastaa ettei mitään sen kummempaa kuin neukkujen ICBM:ien elektroniikkaa, joiden joutuminen länteen olisi kompromettoinut Venäjän ydinpelotteen. Virolainen rikostutkija kertoili siinä omalla naamallaan ja nimellään, että salaustaso oli Estonian viimeisesllä matkalla kuljetetulla tavaralla sellainen, että se pyrittäisiin tuhoamaan ja estämään pääsy Venäjän vihollismaihin melekeenpä hinnalla millä hyvänsä.

Vielä on viimeinen jakso katsomatta Dplayn Estonia-sarjasta, mutta olen jo lauennut housuihini monta kertaa. Alussa olin kyllä aika surullinen kun käytiin läpi salakuljetusoperaation inhimillistä hintaa viattomille siviileille. Mutta sitten kun päästiin haastattelemaan vihaista ex-MI6:n akenttia, joka vuosia ennen Ruotsin tullipäällikön asesalakuljetuspaljastuksia kertoili MI6:n, Viron ja Ruotsin tiedustelupalveluiden pitkäkestoisesta aseteknologiasalakuljetuksesta MS Estoniaa loppureitin kuljetusväylänä käyttäen, olin sitten jo taas Remeksen maalaamissa maisemissa.

Suomen merivartioston 4 päivää uppoamisen jälkeen ROV:lla kuvaamat keularampin irtihitsatut kaiteet olivat sekin aika kova juttu. Se mikä oli ollut Estoniassa sen lähtiessä Tallinnasta, ei 4 päivää uppoamisen jälkeen enää ollut autokannella vaan oli viety huis vittuun.
 
Tää pistää niin vihaksi. Saatanan Esko Ahokin tietää mitä on tapahtunut mutta yhtä lailla on salailussa mukana. No minkäs sille mahtaa kun kerran ollaan talonpoikaiskansaa ja ruotsalainen herra sano mitä tehdä. Ja suomipoika tekee
 
Ensimmäinen jakso katsottu. Pisti hiljaiseksi. Nuori tyttö roikkuu portaikon kaiteesta ja kertoo kuinka vieressä roikkuvalla ote irtoaa ja syöksyy aluksen uumeniin. Ei tässä voi muuta ajatella kuin SAATANAN MURHAAJAT!!!

No niin, nyt on aika kypsä päästää tällaisia dokumentteja julkisuuteen, koska tiedon päästämisestä irti on hyötyäkin niiden samojen tahojen mielestä, jotka junailivat tuota aseteknologiaa länteen proto-Venäjältä 1990-luvun alussa.

Aiheuttaa nimenomaan tuollaisia tunnereaktioita katsojissaan ja vahvistaa ihmisten käsitystä Venäjästä vihollismaana. Pohjoismaidenkin kansalaisten suhde Venäjään liikahtaa lähemmäksi balttien suhtautumistapaa.
 
Neljä Estonialta selviytynyttä oli onnettomuuden sattuessa vain muutaman metrin päässä tuosta kyljessä olevasta reiästä ja kaiken kaikkiaan autokannen alla olevista matkustajatiloista selviytyi 19 ihmistä. Kukaan ei raportoinut nähneensä sellaista vesimäärää, joka tuon kokoisesta aukosta tunkisi sisään sen painuessa vedenpinnan alle aluksen kallistuessa. Aluksen rungon täytyi siis olla ehjä sen upotessa ja vauriot ovat syntyneet vasta pohjassa.

1601409351985.png
 
Back
Top