Sekalaista mussuttelua

No nyt lähti köyhyys kertaheitolla täältä. Tuli tänään sähköpostiin viesti National Bank of New Yorkilta.
Tulossa 10,5 miljoonan dollarin maksu jostain viivästyneestä maksusta.
Pitää vain antaa koko nimi, puhelinnumero, osoite, pankkitiedot, sitä nyt ihmettelen vaan että pitääkö antaa ne käyttäjätunnukset ja salasanat?
Auttakaa nyt, onko muilla näin hyvää tilaisuutta ollut? Aivan megameganomaaliset rahat kuitenkin kyseessä.
Tietenkin lupaan tosta vähintään 5000 kaikille apua antaneille jos vaan samat tiedot annatte mitä nyt kysytään multa.:whistle:
Dääm, äijällä kävi kauhee flaksi 😆
 
No nyt lähti köyhyys kertaheitolla täältä. Tuli tänään sähköpostiin viesti National Bank of New Yorkilta.
Tulossa 10,5 miljoonan dollarin maksu jostain viivästyneestä maksusta.
Pitää vain antaa koko nimi, puhelinnumero, osoite, pankkitiedot, sitä nyt ihmettelen vaan että pitääkö antaa ne käyttäjätunnukset ja salasanat?
Auttakaa nyt, onko muilla näin hyvää tilaisuutta ollut? Aivan megameganomaaliset rahat kuitenkin kyseessä.
Tietenkin lupaan tosta vähintään 5000 kaikille apua antaneille jos vaan samat tiedot annatte mitä nyt kysytään multa.:whistle:
Perustetaan foorumin kimppatili nimellä arska väijyssä postipankkiin, ja odotellaan mitä tapahtuu
 
Viimeksi tuli käytyä teatterissa toukokuussa kun kävin Lahdessa katsomassa mainion Litvinenkon myrkytyksestä kertoneen näytelmän. Tämä Ryhmäteatterin uutuus vaikuttaa mielenkiintoiselta. Kertoo WW2:n aikaan miehitetyssä Kööpenhaminassa tapahtuneesta fyysikkojen tapaamisesta. Tanskan juutalainen Niels Bohr ja Saksan ydinfyysikko nro. 1 Werner Heisenberg keskustelevat siitä pystyykö toimivan atomipommin kehittämään vaiko ei.



Tämän saman tarinan kertovan elokuvan olen nähnyt.

 
Jatketaan tuota sukellusteemaa täällä

Öhh, hyvin huomautettu. Suomalainen puhekieli vähän pääsee aina kostautumaan. Useampi tuttu käynyt sadassa metrissä, eli aivan ummikko en ole…

Tiivistetysti pelkällä paineilmalla siis pääsee jo melkein riittävän syvälle, mutta aikaa pohjalla oleskeluun ei jää - mutta joku shape charge ei paljoa vaadikaan. Nopea pohjalla käynti on siis oikeasti nopea ja mahdollinen, mutta jokainen minuutti lisättyjä paineentasaukseen vaadittavia minuutteja moninkertaisesti. Ei ole mikään ameriikantemppu
Pelkällä paineilmalla sataan metriin on varmasti mahdollista, mutta ei siellä käydä kuin kääntymässä, ja likipitäen hengitystä pidättäen. Tuo on kyllä sikäli amerikantemppu, että jo typpinarkoosi teettää kokemattomalle temput, eli rutiinien pitää olla tosi vankat, että yleensä kannattaa yrittää. Tai aina tietysti kannatta yrittää.

Vapaasukellus kokonaan toinen juttu, kun siinä ei hengitetä lisää paineenalaista ilmaa tai muutakaan kaasua.

Mutta keskustelu paineilmalaitteella sukeltamisesta on jokseenkin turhaa silloin, kun puhutaan ammattilaisista jotka tekevät työtä veden alla. Ja kun joku manitsee taikasanan happi tai happilaite sukeltamisen yhteydessä, voi melko varmasti päätellä että syvällisempää tietoa ei ole. Ei kyllä ole minullakaan vaikka olen happilaitteella sukeltanutkin, eiku :rolleyes:
 
Jatketaan tuota sukellusteemaa täällä


Pelkällä paineilmalla sataan metriin on varmasti mahdollista, mutta ei siellä käydä kuin kääntymässä, ja likipitäen hengitystä pidättäen. Tuo on kyllä sikäli amerikantemppu, että jo typpinarkoosi teettää kokemattomalle temput, eli rutiinien pitää olla tosi vankat, että yleensä kannattaa yrittää. Tai aina tietysti kannatta yrittää.

Vapaasukellus kokonaan toinen juttu, kun siinä ei hengitetä lisää paineenalaista ilmaa tai muutakaan kaasua.

Mutta keskustelu paineilmalaitteella sukeltamisesta on jokseenkin turhaa silloin, kun puhutaan ammattilaisista jotka tekevät työtä veden alla. Ja kun joku manitsee taikasanan happi tai happilaite sukeltamisen yhteydessä, voi melko varmasti päätellä että syvällisempää tietoa ei ole. Ei kyllä ole minullakaan vaikka olen happilaitteella sukeltanutkin, eiku :rolleyes:
Mä ehkä yritin _huonosti_ tuoda esiin, ettei jonkun pikkupaukun vienti tuohon syvyyteen ole mikään tuntien James Bond-suoritus. Paineilmalla vähän hätäinen/riskaabeli, mutta mahdollinen. Seoskaasuilla hitaampi, monimutkaisempi mutta turvallisempi ja silti rutiinihommia kokeneelle tai ammattilaiselle.

IMG_0267.jpeg
 
Tuli täysin hypoteettinen kuvitelma mieleen, että kuinka länsimaissa ja toki idässäkin otettaisiin uutinen vastaan jossa Suomi kertoo aloittaneen oman ydinaseohjelman? Kuinka vaikuttaisi suhteisiin? Annettaisiinko tapahtua ja millaisia seurauksia tälläisellä olisi? A-talkin vanhaa jaksoa katselen tässä ja tästä P-korean ja rysyn jaksosta tämä tuli mieleen.
 
Tuli täysin hypoteettinen kuvitelma mieleen, että kuinka länsimaissa ja toki idässäkin otettaisiin uutinen vastaan jossa Suomi kertoo aloittaneen oman ydinaseohjelman? Kuinka vaikuttaisi suhteisiin? Annettaisiinko tapahtua ja millaisia seurauksia tälläisellä olisi? A-talkin vanhaa jaksoa katselen tässä ja tästä P-korean ja rysyn jaksosta tämä tuli mieleen.
No mitä luulet, jos niistä on pyritty pääseen eroon jo vuosia?
 
  • Tykkää
Reactions: EK
Onpa ollut vittumaisia ajokelejä tällä viikolla. Mutta mikäpä se on ollut ajellessa, kun tytär vaihtoi talvirenkaat Hondan CR-V:hen maanantaina. Parin kollegan kanssa juttelin ja kysäisin, että arvaavatko, minkä verran vituttaa, kun tyvär raiskasi Hondan pyörän mutterin? Ja vastasin itse, että ei yhtään! Saatana, jos 10-vuotias kantaa itse ladosta renkaat pihalle ja tekee hommat niin, ettei minun tarvinnut kuin pukata 3-tonnin hallitunkki paikalleen ja nostaa vanha rengas pois ja uusi tilalle ja suihkauttaa pulttitervaa muttereihin. Mielellään tuosta sen 4,99€ maksaa, minkä yksi mutteri Motonetissa maksoi. Perkele, jos se 10 vanahana vääntää mutterin solovhaan, niin mihin se pystyy täysi-ikäisenä?

No varmistin minä sitten lopuksi ne mutterit ja kannoin kesärenkaat latoon, mutta joka tapauksessa renkaat tuli vaihdettua alle puoleen tuntiin auton käynnistyksestä koeajolle lähtöön.
 
15 kesäsestä olen harrastanut aseita ja parhaimmillaan/pahimmillaan niitä oli kaapeissa noin parisenkymmentä. Itselataavia kaikki mutta nyt olen miettinyt olisko hyödyllisempi taito tälläselle +40:lle oman dronin hankinta ja sen lennättämisen opettelu. Mikähän näistä yleisesti saatavilla olevista droneista olis hinta laatusuhteeltaan paras nimenomaan sotilaskäyttöä ajatellen?
 
Perhana, muistaako kukaan mikä funktio on Polar metallin kotakeittiön vetopellillä joka on vasemmalla puolella tuhkaluukkua jolla annetaan ilmaa palamiseen. Tuo vedettävä pelti kummastuttaa..
 
Perhana, muistaako kukaan mikä funktio on Polar metallin kotakeittiön vetopellillä joka on vasemmalla puolella tuhkaluukkua jolla annetaan ilmaa palamiseen. Tuo vedettävä pelti kummastuttaa..
Minulla on kiuas jonka tuhkaluukku (primääriilma) pitää olla ennen puiden syöttöluukkua kiinni ja sen jälkeen vetää auki päin sen verran mitä aukeaa että veto on suunnitellun mukainen. On kyllä kova homma saada ketään vierasta tajuamaan sitä. Siihen on tarkoituksella jätetty semmoinen huullos ettei veto olisi liian kova. Hyvin toimii mutta pitäisi tehdä saunaan isommat ohjeet kuin sinne mahtuu:)! Kuulostaa vähän samalta (?)
 
Vieläkö kerkeen nähä sen ajan, että maailma loksahtaa oikeille jengoilleen.... ählyille sanotaan, että menkää takas sinne paskastanioihinne, jos ei elo sivistyksen parissa sivistyneesti maistu... Odotan ku joululahjaa, mikä maa ekaks menettää hermonsa näihin paskiaisiin ja peruu kansalaisuudet ja lähettää kotio nuo.... Otampa lisää kaljaa, ku allah ei nää ;)
 
Jatketaan tuota sukellusteemaa täällä


Pelkällä paineilmalla sataan metriin on varmasti mahdollista, mutta ei siellä käydä kuin kääntymässä, ja likipitäen hengitystä pidättäen. Tuo on kyllä sikäli amerikantemppu, että jo typpinarkoosi teettää kokemattomalle temput, eli rutiinien pitää olla tosi vankat, että yleensä kannattaa yrittää. Tai aina tietysti kannatta yrittää.

Vapaasukellus kokonaan toinen juttu, kun siinä ei hengitetä lisää paineenalaista ilmaa tai muutakaan kaasua.

Mutta keskustelu paineilmalaitteella sukeltamisesta on jokseenkin turhaa silloin, kun puhutaan ammattilaisista jotka tekevät työtä veden alla. Ja kun joku manitsee taikasanan happi tai happilaite sukeltamisen yhteydessä, voi melko varmasti päätellä että syvällisempää tietoa ei ole. Ei kyllä ole minullakaan vaikka olen happilaitteella sukeltanutkin, eiku :rolleyes:
Voi puhtaalla hapellakin sukeltaa. Mutta vain matalalle...
 
Onpa ollut vittumaisia ajokelejä tällä viikolla. Mutta mikäpä se on ollut ajellessa, kun tytär vaihtoi talvirenkaat Hondan CR-V:hen maanantaina. Parin kollegan kanssa juttelin ja kysäisin, että arvaavatko, minkä verran vituttaa, kun tyvär raiskasi Hondan pyörän mutterin? Ja vastasin itse, että ei yhtään! Saatana, jos 10-vuotias kantaa itse ladosta renkaat pihalle ja tekee hommat niin, ettei minun tarvinnut kuin pukata 3-tonnin hallitunkki paikalleen ja nostaa vanha rengas pois ja uusi tilalle ja suihkauttaa pulttitervaa muttereihin. Mielellään tuosta sen 4,99€ maksaa, minkä yksi mutteri Motonetissa maksoi. Perkele, jos se 10 vanahana vääntää mutterin solovhaan, niin mihin se pystyy täysi-ikäisenä?

No varmistin minä sitten lopuksi ne mutterit ja kannoin kesärenkaat latoon, mutta joka tapauksessa renkaat tuli vaihdettua alle puoleen tuntiin auton käynnistyksestä koeajolle lähtöön.
Mikä hiivatin Peppi Pitkätossu tyttäreksi siunaantunut? 🤣
 
Back
Top