Sekalaista mussuttelua

Roikuit MP-netissä niin viime tinkaan, ettei ehtinyt lähtemään ajoissa.

Onneksi olkoon, ei tuosta netistä vaan uudesta jälkeläisestä, terveiset vaimolle ja uudelle kansalaiselle!
No kun raja-lankaan tulee 20 sivua päivässä ja pakkohan ne on kaikki lukea, sit on ukrainalanka, israel, itämeri, kaukoitä, lähiitä, kanada...😁

Kiitoksia vaan, vaimolla tosin on ehkä vähän liian korkea kipuraja, no ens kerralla sit uus yritys. ;)
 
Roikuit MP-netissä niin viime tinkaan, ettei ehtinyt lähtemään ajoissa.

Onneksi olkoon, ei tuosta netistä vaan uudesta jälkeläisestä, terveiset vaimolle ja uudelle kansalaiselle!
Onhan tää palsta vaan koukuttavaa mutta ehkei ihan noin paljon. Ja pointti ymmärretty.
Yrittänyt vähentää mutta... en nyt muista päivää milloin ei ole tullut luettua vaikka sitten kirjautumatta.

Mutta, siis lapsen syntymän muistaa varmasti aina ja nämä lisämausteet, etenkin jos kaikki on hyvin niin on vaan plussaa.(y)
 
Bensalla ja tulitikuilla.

Onnea! Ja ole kiitollinen emännän kipukynnyksestä! Itse soittelin jo tunnin polttojen jälkeen manaajaa paikalle huudon vuoksi… 14 tuntia myöhemmin helpotti, mutta ajatus karmii vieläkin selkäpiitä.

14 tuntia, siinä vääntyy jo ikkunatkin...Oli se viimeinen 10 minuuttia aika kovaa pauhua, vaimo kertoi kuuroutuneensa itsekin hetkellisesti. Alkaa oikeestaan vasta nyt laskea adrenaliinit ja käden hieman tärisee. Nukkumaan 🥴
 
Kellään muuten mitään vinkkiä miten veren jne suolenpätkät saa parhaiten pestyä pyyhkeistä?
Ruokasooda leikkuulaudoista, lavuaaresita ja kattiloista, ja laita puoli desiä kloriinia sinne pesukoneeseen suoraan pesujauheen sekaan, ja normi-ohjelma... kokkina voin sanoa että valkaisee valkoiset verentahrimat kokintakit kertaheitolla, jos on pitänyt lihaa leikata joitain kiloja.
Normaali naudan ulkofilee on noin 1860 grammaa, siitä pitää saada kalvo putsattuna noin 1600 g minimissään.. kymmenen 150-160g pihviä asiakkaille, raakapainossa.

Väriä valkoiseen nuttuun syntyy siinäkin. Joka kerta.

Ja tämä kloori-kikka toimii, todellakin.
 
Olipa makia päivä. Jälkikasvu innostui vähän aikaa sitten VPK-harrastuksesta ja ei kun eilen vein sen ensimmäistä kertaa VPK:n nuorisojaoston kokoontumiseen (joka toinen viikko). Ja kuinka ollakaan, tänään oli sitten Päivä paloasemalla ja heti pääsi mukaan kalustoesittelyyn ja toimintanäytökseen, jossa kymmenkunta 10+ -vuotiasta nuorta pääsi pumppaamaan paloauton tyhjäksi kolmella letkulla. Ja vielä itse yhdeksi kuudesta ruiskuttajasta. Ja tietenkin myös liikenteenohjaajaksi. Saattaapa se ensi yönä melko värikkäitä unia näytellä.

Nauratti (sisäisesti), kun se on niin huolehtivainen ja touhukas. Vähän jännitti etukäteen se liitosten tekeminen, etenkin jos vääntää liittimet rikki. Lupasin, että jätskin saa, jos paloletkusta liittimen sulin kourin paskaksi vääntää. Kerroin paloasemalla ja tuttava aikuinen VPK-lainen lupasi toisen jätskin, jos temppu onnistuu.
 
Viimeksi muokattu:
Aikoinaan oikeen lehessä kirjotettiin, kuin joka ainoa läpsy tuo ihan muutaman vuoden viiveellä kolminkertasesti sen häneen sijotetun rahnan takas.... No nyt saa ihan lehissäkin kirjotella, kuin ne ei ollutkaan ihan niin hyvä sijoitus, kylhän hyö "rikastuttaa" tätä yheiskuntaa, mutta nyt saa ihan ääneenkin sanoa, kuinka hyö sen tekee.... Olisko laiva vihdoinkin kääntymässä ja huomattu mikä on villakoiran ydin ;)
 
Ruokasooda leikkuulaudoista, lavuaaresita ja kattiloista, ja laita puoli desiä kloriinia sinne pesukoneeseen suoraan pesujauheen sekaan, ja normi-ohjelma... kokkina voin sanoa että valkaisee valkoiset verentahrimat kokintakit kertaheitolla, jos on pitänyt lihaa leikata joitain kiloja.
Normaali naudan ulkofilee on noin 1860 grammaa, siitä pitää saada kalvo putsattuna noin 1600 g minimissään.. kymmenen 150-160g pihviä asiakkaille, raakapainossa.

Väriä valkoiseen nuttuun syntyy siinäkin. Joka kerta.

Ja tämä kloori-kikka toimii, todellakin.
Aika hyvin kyllä lähti kloorilla veritahrat sun muut. Kiitos vinkistä. Vähän jäi vielä punertavaa niin vielä tavalliseen pyykkiin.

Vauva voi hyvin ja veti parin päivän jälkeen ensi punnituksessa jo leukoja. Vaimo on myös hyvissä voimissa. Itsellä on ollut jonkin verran levottomuutta ja unettomuutta, eikä ole muistanut esim syödä joinain päivänä mitään kun on vaan touhunnut. Kaipa se tästä rauhoittuu. Kaiken kaikkiaan aika upea kokemus ja olen kiitollinen että pääsin sen kokemaan ja kaikki meni näin hyvin. :)
 
Aika hyvin kyllä lähti kloorilla veritahrat sun muut. Kiitos vinkistä. Vähän jäi vielä punertavaa niin vielä tavalliseen pyykkiin.

Vauva voi hyvin ja veti parin päivän jälkeen ensi punnituksessa jo leukoja. Vaimo on myös hyvissä voimissa. Itsellä on ollut jonkin verran levottomuutta ja unettomuutta, eikä ole muistanut esim syödä joinain päivänä mitään kun on vaan touhunnut. Kaipa se tästä rauhoittuu. Kaiken kaikkiaan aika upea kokemus ja olen kiitollinen että pääsin sen kokemaan ja kaikki meni näin hyvin. :)
Pientä unettomuutta, syöminen ei oikein suju ja vähän outoa itkeskelyä, mutta äidillä ja lapsella tuppaa aina menemään oikein hyvin. Samaa se taitaa olla kaikilla. :)
 
Aika hyvin kyllä lähti kloorilla veritahrat sun muut. Kiitos vinkistä. Vähän jäi vielä punertavaa niin vielä tavalliseen pyykkiin.

Vauva voi hyvin ja veti parin päivän jälkeen ensi punnituksessa jo leukoja. Vaimo on myös hyvissä voimissa. Itsellä on ollut jonkin verran levottomuutta ja unettomuutta, eikä ole muistanut esim syödä joinain päivänä mitään kun on vaan touhunnut. Kaipa se tästä rauhoittuu. Kaiken kaikkiaan aika upea kokemus ja olen kiitollinen että pääsin sen kokemaan ja kaikki meni näin hyvin. :)
Well done brother. Itse aina haaveilin omasta perheestä, nyt olen kohta 51-vuotias Espoon viheriläinen kylmähkössä Norjassa ja eipä vaan ole siunaantunut sussua täällä...
tosin hoksasin facebookista "Oslon suomalaiset" -ryhmän, jossa oli poimittu hilloja paikallisten vaarojen soilta, ja laitoin positiivista kommenttia.
Tästä on vain kaksi vuotta, joten ehkä olisi aika ponnistaa uudestaan siihen suuntaan?
Yrittäjää ei edes rangaista pahemmin veroilla täällä!

Pitääkin tsekata, tunnen hepun josta tuli isä 56-vuotiaana, ja oli puolikalju ja lihava... oli tosin Kouvolan Rubiinin vetäjä silloin ysärin puolivälissä, ja jollain tasolla ehkä onnekas uusi äitimuori oli yksi tarjoilijoista... :)

olin itsekin silloisen morsmaikun kanssa (omistaja-ukkeli oli enonsa) siellä, ja laitoin kokkina safkaa mm. Remulle ja bändilleen, kun vetivät keikan Rupiinissa... tein pyttipannun kaikilla hökkeillä, omat punajuuri-pika-pikkelsit vielä, ja Remu Aaltonen itse sanoi minulle kokonaista viisi sanaa:

-Hei kundi, helvetin hyvää spadee.

Kulinaarisen urani merkittävin palaute, koskaan.

Ja tämä tarina on tosi!

Enkä ollut edes kokki vielä silloin, kuha vähä jeesasin ku piti heput ruokkii.

Mutta harrastuneisuudella pötkii jo pitkälle rinteeseenkin, ilmeisesti jopa lastenteossa (y) ?

Pickled beetroot
 
Viimeksi muokattu:
Järjestä Tuppetware-kutsut
Järjestä ite. Olen ammattikokki, siinä ei ole paljoa Tupperwarelle käyttöä.

Kaikki 8 levyä kutosella, aina. Kontrolloi kokometallipannuja, älä levyjä.... kaksi uunia on vieressä päällekkäin, toinen 185C, toinen 105c. Niissä loput.

Kaksi äänimerkkiä: 4min ja 6min.

Pidä aina kaksi paksua keittiöpyyhettä vyössä, koska niitä tarvitaan lämmöneristykseen.

Näin se menee.... Service! Pihvi on täydellinen!
 
Viimeksi muokattu:
Järjestä ite. Olen ammattikokki, siinä ei ole paljoa Tupperwarelle käyttöä.

Kaikki 8 levyä kutosella, aina. Kontrolloi kokometallipannuja, älä levyjä.... kaksi uunia on vieressä päällekkäin, toinen 185C, toinen 105c. Niissä loput.

Kaksi äänimerkkiä: 4min ja 6min.

Pidä aina kaksi paksua keittiöpyyhettä vyössä, koska niitä tarvitaan lämmöneristykseen.

Näin se menee.... Service! Pihvi on täydellinen!
Se oli vinkki siihen naarasjshtiin ;)
 
Back
Top