Sekalaista mussuttelua

Pilkillä tänään(8-16) jää oli vähän hanurista, sentti jäätä ja 10cm vettä varsinaisen jään päällä, tuli huomattua että kunto on vähän päässy rapistuun... Aattelin sit päivän päätteeks vetää pikku suoritukset loppuun, vajaa kilsa autolle ja maksimilla tossua toisen eteen, en heti muista koska olis jalat niin hapoilla ollu, kun pääsin perille.
Kaupan päälle vesipullo jäässä ja hetki meni kun sain sulateltua sen autossa, nyt on jalat aivan makaroonia, ei varmaan tarvi ihmeitä tänään enää touhuilla.

E.
Nii eikä oikeen ees kalaa tullu, no raitista ilmaa kumminkin
 
Pilkillä tänään(8-16) jää oli vähän hanurista, sentti jäätä ja 10cm vettä varsinaisen jään päällä, tuli huomattua että kunto on vähän päässy rapistuun... Aattelin sit päivän päätteeks vetää pikku suoritukset loppuun, vajaa kilsa autolle ja maksimilla tossua toisen eteen, en heti muista koska olis jalat niin hapoilla ollu, kun pääsin perille.
Kaupan päälle vesipullo jäässä ja hetki meni kun sain sulateltua sen autossa, nyt on jalat aivan makaroonia, ei varmaan tarvi ihmeitä tänään enää touhuilla.

E.
Nii eikä oikeen ees kalaa tullu, no raitista ilmaa kumminkin
Vähän kuin lankomiehellä, joka Kustaviin ammoisina aikoina kalalle lähti vene trailerilla. Oli myteriä ollut ja siimat jäivät kastamatta. Tuli takaisin ja vastasi kysymykseen "Tuliko mitään" jotta "Joo, Vorssan kohdalla ylinopeussakot."
 
Kun viimeksi kävin meritantun perässä, näin aamulla Porkala Marinin vieraspaikalla veneen sen yhdentoista vavan kanssa. Siinä se oli myös kun tulin, miehistö vielä nukkumassa. Ja seuraavana päivänä sama juttu. Kuulin sitten rannoilla pojilta, että pari kaverusta lähtee joka vuosi akkojaan karkuun kalaretkelle. Siinä sitten mörisevät laiturissa viikon eivätkä kertaakaan selviä merelle.

Käyvätkö sitten jossain ostamassa kalat kotiin mennessä, en tiedä.
 
Jonnet ei edes tunnista 🤭

aja-paremmin.jpg
 
Minä en tajuu kuin tää on ongelma, että reservistä erotaan... Mulle tuli se 60v täyteen ja nehän EROTTAA sillon minut... kenujenkin eroamisikä on 60v.... Saako Häkkäseltä kysyy jatkoaikaa?... Ei siin mitään, Häkkänen on oikeesti minusta mies paikallaan ;)
 
Vähän kuin lankomiehellä, joka Kustaviin ammoisina aikoina kalalle lähti vene trailerilla. Oli myteriä ollut ja siimat jäivät kastamatta. Tuli takaisin ja vastasi kysymykseen "Tuliko mitään" jotta "Joo, Vorssan kohdalla ylinopeussakot."
Tutut kalavedet, jaa kyl jotai' pitäs tul'!! Siel puhtaa ki sit lyhkäst...

Mutta tää osui silmään, tuli mieleen et haukiki on kala
 
Minä en tajuu kuin tää on ongelma, että reservistä erotaan... Mulle tuli se 60v täyteen ja nehän EROTTAA sillon minut... kenujenkin eroamisikä on 60v.... Saako Häkkäseltä kysyy jatkoaikaa?... Ei siin mitään, Häkkänen on oikeesti minusta mies paikallaan ;)
Itse en kanssa tajua tuota reservistä eroamista; tunnettu faktahan on että kun kapina alkaa ja aseet jaetaan niin jokaiselle löytyy tehtävää. Jos ei aseellista niin sitten kaikkea muuta yhteiskunnan pyörittämiseen kriisioloissa liittyvää. Mutta kukin tyylillään. Mutta itse en tuota vain ymmärrä
 
Itse en kanssa tajua tuota reservistä eroamista; tunnettu faktahan on että kun kapina alkaa ja aseet jaetaan niin jokaiselle löytyy tehtävää. Jos ei aseellista niin sitten kaikkea muuta yhteiskunnan pyörittämiseen kriisioloissa liittyvää. Mutta kukin tyylillään. Mutta itse en tuota vain ymmärrä

Nyt ilmeisesti Häkkäsen heitto sai eroamisryöpyn aikaiseksi, hyvä vai huono asia? :unsure:
Luulen että PV ei jää noita kaipaamaan, tältä pohjalta miettien soisin heille vapauden lähteä. Henkilöille, joista ei aseissa ole muuta kuin taakkaa tai vaaraa muille..
 
Nyt ilmeisesti Häkkäsen heitto sai eroamisryöpyn aikaiseksi, hyvä vai huono asia? :unsure:
Luulen että PV ei jää noita kaipaamaan, tältä pohjalta miettien soisin heille vapauden lähteä. Henkilöille, joista ei aseissa ole muuta kuin taakkaa tai vaaraa muille..
Nykyihminen on sellainen tuuliviiri. Kun joku Räsänen puhuu telkkarissa, erotaan kirkosta (vaikka kirkko ei ole edes vastuussa viidesläisen herännäisen pälinöistä) tai liitytään siihen. Jos puheenjohtaja sanoo yhden väärän sanan, erotaan yhdistyksestä tai ammattiliitosta. Reservistä erotaan, jos komentaja ei miellytä tai jos mennään Natoon tai jos ei mennä Natoon. Tai kun nyt vain tuntuu siltä.

Aika helpoksi tuo on tehtykin. Olen joskus aiemmin kertonut, miten linjasta karkaaminen kasvoi epidemiaksi Syvärin kelirikkotaisteluiden aikaan. Yhtaikaa oli takalinjoilla satoja kieltäytyneitä. Sitten Baranissa joen penkalle ammuttiin ne kaksi eikä enää väärinpäin pakassa ollut yhtä ainoaa korttia sen jälkeen. Sellaista se on.

Tätä ei pidä nyt käsittää väärin. Esimerkillä valotan vain sitä, miten helposti ihminen luulee, että pienellä maalla on pahoina aikoina varaa leikinlaskuun. Miten helposti ihminen ajattelee, että kaikki on tehty palvelemaan hänen mielitekojaan. Nykyään tuo asenne on vieläpä potenssiin sata entisestä.
 
Kävin tänään keskustelua Mannerheim ristin hinnasta, keskustelu palasi tähän päivään.
Minulle olisi vaikeaa ottaa vastaan Haaviston mitalli. Ehkä jälkeläiset voisivat tienata tuolla, mutta en koskisi itse siihen.
 
? Ehkä jäi epäselväksi. En ottasi henk.koht. pexiltä vastaan mitskuja, hän ei edusta niitä arvoja mitä ajattelen. Myykööt jälkikasvut ne vaikka huutokaupat.com:ssa ne tulevaisuudessa, jos hinta olis kohdallaan kuten Mannerheimin mitallessa nyt on.. kuka tietää.
 
? Ehkä jäi epäselväksi. En ottasi henk.koht. pexiltä vastaan mitskuja, hän ei edusta niitä arvoja mitä ajattelen. Myykööt jälkikasvut ne vaikka huutokaupat.com:ssa ne tulevaisuudessa, jos hinta olis kohdallaan kuten Mannerheimin mitallessa nyt on.. kuka tietää.
Isävainaakin suostui aikoinaan ottamaan veteraaneille myönnetyn mitalin, kun myöntäjänä oli Niinistö. Haloselta ei olisi kuulemma kelvannut.
 
Tänään oli se "Convoy" Helsingissä. Muutama kymmenen hörhöä palvelemassa. Leveli-studion Milad "Slim Mill" Dehghan ilmeisesti poltti jonkun itse tekemänsä Nato-lipun tms.
 
Back
Top