Sekalaista mussuttelua

On valtavan paljon ihmisiä, jotka ovat aivan kädettömiä
Teknisen työn opetuksen arvostus näkyy hyvin. Opettajissakin osa ikävä kyllä melko kädettömiä.

Autojen kanssa on nykyään haastavaa, kun pienet hommatkin vaatii paljon tietoa taitojen ja työkalujen lisäksi ettei tee enempää vaurioita kuin mitä aloittaessa oli🤭

Moni juttu on nykyään erikoisosaamista vaativaa. 3D-mallinnusta tänään yrittänyt ensimmäisen kerran, ei ole ihan simppeliä sekään..
 
Olen juonut niin hyvää kirkasta vaasalaista pontikkaa, että se on ollut ihan vakava muistutus Alkolle siitä, että hinnat kannattaa pitää kohtuullisina.

Auto kannattaa korjata itse, jos siihen on mahdollisuudet: paikka, työkalut ja osaaminen. Korjaamo ottaa 80-90 euroa alkavalta tunnilta. Jos koko keula pitää purkaa ja kasata, että saa jonkun kolmenkympin asentotunnistimen vaihdettua, se on äkkiä aika mukava lasku.

On valtavan paljon ihmisiä, jotka ovat aivan kädettömiä. Onneksi on viinakauppoja ja pajoja. Ja niillä asiakkaita.
Mä korjaan työkseni niitä muiden rikkomia autoja sillä 90€ tunnilla. Jos sitä hintaa pitäisi itse maksaa niin ei pysty... Mutta sen pannun voisi hitsailla.
 
Tästä on pian kolme vuotta ku muuan putleri ylensi yhen bolsun kapteeniksi, hänen hienojen tulosten takia... tai siis käytän mielummin muotoa "se"... "sen hienojen tulosten takia"... se muotoa käytetään yleensä eläimistä.... No nyt kuitenkin kysäsisin, onko Aleksandr Bolshunov antanut riitäviä näyttöjä kansainvälisissä kisoissa, osallistuakseen Olympialaisiin? Ai ei oo? MIKS???? Nooh , ehkä Pariisissa ei edes hiihdetä, väärät kisat,,, Mutta että ryssiä sinne lasketaan.... MIKS?????? Jos Pariisiin rysyt saa osallistua, ni osallistukoot sitte ryssät ja valkoryssät, kaikki muut jää veke... Siinä sitte "olymppiakominteja" miettii, et mikähän meni vikaan
 
Tästä on pian kolme vuotta ku muuan putleri ylensi yhen bolsun kapteeniksi, hänen hienojen tulosten takia... tai siis käytän mielummin muotoa "se"... "sen hienojen tulosten takia"... se muotoa käytetään yleensä eläimistä.... No nyt kuitenkin kysäsisin, onko Aleksandr Bolshunov antanut riitäviä näyttöjä kansainvälisissä kisoissa, osallistuakseen Olympialaisiin? Ai ei oo? MIKS???? Nooh , ehkä Pariisissa ei edes hiihdetä, väärät kisat,,, Mutta että ryssiä sinne lasketaan.... MIKS?????? Jos Pariisiin rysyt saa osallistua, ni osallistukoot sitte ryssät ja valkoryssät, kaikki muut jää veke... Siinä sitte "olymppiakominteja" miettii, et mikähän meni vikaan
Harmi vaan, mutta katotaampa, niin harva maa tai urheilija boikotoi vaikka ryssät otettais mukaan.
 
Olen juonut niin hyvää kirkasta vaasalaista pontikkaa, että se on ollut ihan vakava muistutus Alkolle siitä, että hinnat kannattaa pitää kohtuullisina.

Auto kannattaa korjata itse, jos siihen on mahdollisuudet: paikka, työkalut ja osaaminen. Korjaamo ottaa 80-90 euroa alkavalta tunnilta. Jos koko keula pitää purkaa ja kasata, että saa jonkun kolmenkympin asentotunnistimen vaihdettua, se on äkkiä aika mukava lasku.

On valtavan paljon ihmisiä, jotka ovat aivan kädettömiä. Onneksi on viinakauppoja ja pajoja. Ja niillä asiakkaita.
Useampaa tekelettä maistanut, melkoista sikunaöljyä ovat olleet poislukien kaksi lopputuotetta. Toinen oli lähes puhdasta pirtua, toista olisi voinut luulla ihan oikeaksi Calvadokseksi. Molemmat oli asiaan hyvin pieteetillä suhtautuvan miehen valmistamia.
 
Torstaina vetäisin kunnon spagaattilipat kävelyllä koiran kanssa, sopivasti talvilomalla ettei vain mene hyviä työtunteja hukkaan.Tuntui että joka perkeleen nivel sekä lihas jaloissa ja selässä kokeili venymisen rajoja. Perjantaina ei meinannut saada sukkia jalkaan. Viikonlopun kun on hoitanut kylmällä, saunalla ja lääkkeillä niin nyt pääsee jo kävelemään suht normaalisti. Huomenna sitten töihin, jee.
 
Täällä mm. hienoja teemahenkisiä koruja ja riipuksia.

 
Täällä mm. hienoja teemahenkisiä koruja ja riipuksia.

Täältäkin löytyy jotakin


On näillä ihan hyviäkin oivalluksia

1709020025153.png
 
Täällä mm. hienoja teemahenkisiä koruja ja riipuksia.

Tein aiheeseen sopivan soittoäänen, jaa onko tylsä etätyöpäivä :rolleyes:
 

Liitteet

  • Vittujen vittu.mp3
    419.7 KB
Useampaa tekelettä maistanut, melkoista sikunaöljyä ovat olleet poislukien kaksi lopputuotetta. Toinen oli lähes puhdasta pirtua, toista olisi voinut luulla ihan oikeaksi Calvadokseksi. Molemmat oli asiaan hyvin pieteetillä suhtautuvan miehen valmistamia.

No mäkin olen kuullut huhuja että joku pystyy tekemään hyvää pontikkaa.
Mutta kyllä ne muutamat kerrat mitä maistaaan on päässyt on just suoraan Pohjanmaa elokuvasta :
"Ei meet sitä maun tähren juarakkaan".

Vaikka Pontikankeittäjät TV-sarja (Moonshiners) antaa ymmärtääkkin että hyvää viinaa saa vain itse keittämällä.
Taitaa olla vain sitä reality TVn hömppää.

Olihan sitä kotimaista pontikkaa joskus ihan Alkossakin myynnissä. Ei ollut hääppöistä tavaraa sekään.
 
Vaikka Pontikankeittäjät TV-sarja (Moonshiners) antaa ymmärtääkkin että hyvää viinaa saa vain itse keittämällä.
Juu, itsekkin seurannut tota ohjelmaa mutta ihmetellyt kun niillä välineillä (isoja toki) saa sellaista myyntiin kelpaavaa ja vain kertaalleen tislattuna.

Ehkei se hyvyys ole tärkein vaan kuitenkin hinta.
 
Se on pojat aktiivihiilisuodatus se salaisuus, millä saa kerralla pahan maun pois. Olen kuullut joistain tehtaista, jossa muissa prosesseissa käyttävät aktiivihiiltä. Silloin tällöin putoaa kuljetuksessa säkki maahan ja tulee hävikkiä... Vahingossa tietysti putoaa ja kiusallisen herkkiä nuo aktiivihiilisäkit menemään rikki nykyään.
 
Kotiperällä oli muuan isäntä, joka kehui jörnineensä naapuriperheen, naapuri siis haja-asutusalueen mittakaavassa, äitiä ja tytärtä. Eri kerroilla kuitenkin käsittääkseni. Nimitti tapahtunutta "tuplavahingoksi". Oli naimisissa omalla tahollaan ja aikamoinen pentulaumakin. Eikä antanut aihetta avioerohakemiukseen. Totena se sitä kertoi.
 
Kotiperällä oli muuan isäntä, joka kehui jörnineensä naapuriperheen, naapuri siis haja-asutusalueen mittakaavassa, äitiä ja tytärtä. Eri kerroilla kuitenkin käsittääkseni. Nimitti tapahtunutta "tuplavahingoksi". Oli naimisissa omalla tahollaan ja aikamoinen pentulaumakin. Eikä antanut aihetta avioerohakemiukseen. Totena se sitä kertoi.
Oliko vyöhykkeellä, jossa kaikki on yhteistä🤭
 
Oliko vyöhykkeellä, jossa kaikki on vähintään serkuksia keskenään?
 
Oliko vyöhykkeellä, jossa kaikki on yhteistä🤭
Lestadiolaisaluetta, mutta kyseiset perheet eivät olleet. Lestapaine vaikutti varmaan siihen ettei alettu eroilemaan ja olihan se muutenkin siihen aikaan niin että huoraaminen oli pienempi häpee kuin avioero.

edit: typo
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top