Suomen sisäinen turvallisuus

aivan niin..tämä juttu.. Käsittämätöntä touhua...

OT: Kannattaa katsoa elokuva Sicario. Ehken paras filmi, jonka olen tänä vuonna nähnyt. Tylyä menoa jota itsekin olen joskus todistanut.

"You won't survive here. This is land of the wolves and you are not a wolf". :D No, meikä on vieläkin. ;)
 
Tuntuu valitettavasti, että Suomi on menossa tuohon suuntaan.
 
Ehdotan vanhakantaista "kyvyttömyyttä, alistumismentaliteettia ja haluttomuutta". Ei se aina ole salaliitto jos on kädetön ja perseestä. Tuntuu, että suomalaiset virkamiehet ja poliitikot täyttävät kategorian aika hyvin. Ainoa joka on ns. "pitänyt itsensä miehenä" on Puolustusvoimat. "Vielä löytyy miehiä Suomesta". On vain aika toivoton kamppailu hölmöilyä vastaan.
 
Ehdotan vanhakantaista "kyvyttömyyttä, alistumismentaliteettia ja haluttomuutta". Ei se aina ole salaliitto jos on kädetön ja perseestä. Tuntuu, että suomalaiset virkamiehet ja poliitikot täyttävät kategorian aika hyvin. Ainoa joka on ns. "pitänyt itsensä miehenä" on Puolustusvoimat. "Vielä löytyy miehiä Suomesta".
:solthum:
 
Mihin katosi virkamiestasolta Koskelan oppi "asialliset hommat hoidetaan asiallisesti". Nyt ollaan "Yes, Sir"-porukkaa ja ei uskalleta tehdä yhtään poikkeavaa päätöstä. Siis mitä helvettiä, kuka leikkasi niiltä munat...poliitikot?
 
Anteeksi tämä "avautuminen", mutta tuntuu, että Suomea "vedetään perseeseen" aika rankasti.

Tietysti anteeksipyyntö omista mielipiteistä on jo suomalaiskansallista.... Mutta ulkomailta katsoessa vitutus on raju.
 
Mihin katosi virkamiestasolta Koskelan oppi "asialliset hommat hoidetaan asiallisesti". Nyt ollaan "Yes, Sir"-porukkaa ja ei uskalleta tehdä yhtään poikkeavaa päätöstä. Siis mitä helvettiä, kuka leikkasi niiltä munat...poliitikot?

Ovat taineet tipahtaa ihan itsellään verenkierron puutteesta ...ja nyt ovat jokainen niin feministä että alapäätä pakottaa ...?
 
"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once.
Of all the wonders that I yet have heard.
It seems to me most strange that men should fear;
Seeing that death, a necessary end,
Will come when it will come."

"The Life and Death of Julius Caesar- Shakespeare"
 
Itselle hienoin hetki Maltalla oli kun pelastin afrikkalaisen hepun norjalaisen kaverin kanssa joukkohakkaukselta.

Olin syömässä kaverin kanssa paikallisella "snagarilla" ja maltalainen heppu totesi, ettei sillä ole tarpeeksi rahaa ostaa sapuskaa jonka oli tilannut. Heppu juoksi pois ja 4-5 maltalaista tuli käsiksi tähän afrikkalaiseen, jolla ei ollut osaa eikä arpaa tuossa kisassa. Noustiin sitten pöydästä norskin kanssa kun tuollaista ei voinut katsoa. Totesin maltalaisille että "jos haluatte tapella niin tässä on pari halukasta". Eivät halunneet. Maksoin afrikkalaisen etc. sapuskat ja arvaatte oliko kiitollinen. Kyse oli jostain €5 summasta ja porukka olisi halunnut hakata sen...

Viikinkimeininkiä.
 
Ehken se helpotti tilannetta että olin itte päätä pidempi noita paskahattuja ja norski ehken 2 päätä pidempi. Niiden halu riitelyyn loppui ensimmäiseen vilkaisuun meistä. Olisi muutenkin ollut viimeinen liike niille siinä kisassa. Norskikin oli pelottava kamppailulajien edustaja ja vittumainen ex-poliisi. :D

"Want a fight, we are your huckleberry". :D

Naurettiin norskin kanssa (jonka olin vain sattumalta tavannut samassa paikassa) että ei näistä nyt oikein ole tähän kisaan.
 
Back
Top