Suomen sisäinen turvallisuus

Mun mielestä ideologisesti värittynyt henkilö tutkijana on vielä vaarallisempi kuin tuomassa idelogiaansa jossain tvitterissä.

Meillä on jo nyt liikaa ideologisesti värittynyttä tutkimusta. Sitä ei kaivattaisi ainakaan sisäiseen turvallisuuteen yhtään lisää
Tai sitten se pääsee tutkimaan jotain kurssien läpäisyä tms. harmitonta suojatyötä.

Ja Polamkista en tiedä, mutta muuten amkeissa opettajat kasaavat itse omat opetusmateriaalinsa eikä siinä hirveästi politrukkeja kuunnella niitä tehdessä.
 
Tai sitten se pääsee tutkimaan jotain kurssien läpäisyä tms. harmitonta suojatyötä.

Ja Polamkista en tiedä, mutta muuten amkeissa opettajat kasaavat itse omat opetusmateriaalinsa eikä siinä hirveästi politrukkeja kuunnella niitä tehdessä.
Voi tehdä harmitonta hommaa tai sitten sellaista mikä vahingoittaa. Opettajat sinänsä varmaan kasaavat opetusmateriaalin itse mutta sen materiaalin itsessään tuottaa joku toinen. Tutkimukset joihin voidaan viitata tuottaa yleensä tutkijat.
 
Tai sitten se pääsee tutkimaan jotain kurssien läpäisyä tms. harmitonta suojatyötä.

Ja Polamkista en tiedä, mutta muuten amkeissa opettajat kasaavat itse omat opetusmateriaalinsa eikä siinä hirveästi politrukkeja kuunnella niitä tehdessä.
Hallinnossa päätökset tehdään tutkimusten perusteella, jos tutkimukset osoittavat, että poliisikoulutuksessa tulee lisätä "tunneperäistä maahanmuuttaja ymmärtämistä", se päätyy sinne helposti. Näin on käynyt peruskoulussa ja ammatillisessakoulutuksessakin.
 
Löysin netistä aika mielenkiintoisen sivuston: https://photobuildings.com/

Kyseisellä sivustolla todella seikkaperäisesti kuvattuna ihmisten asuntoja ympäriinsä mm. allekirjoittaneen taloyhtiöstä, ihan mielestäni ammattimaisesti koottua dataa listattuna ja pingattuna. Todella jopa pelottavaa mielestäni, katsella kuvia omasta kotiosoitteesta ja todeta ryssänkätyrin käyneen tekemässä listausta ties mihin käyttöön.
 
Voi tehdä harmitonta hommaa tai sitten sellaista mikä vahingoittaa. Opettajat sinänsä varmaan kasaavat opetusmateriaalin itse mutta sen materiaalin itsessään tuottaa joku toinen. Tutkimukset joihin voidaan viitata tuottaa yleensä tutkijat.
Polamkista en edelleenkään tiedä, mutta muuten ei tuota. Ihan se opettaja kasaa halunsa mukaan. Tai ainakin minä teen niin 😁 t. entinen tutkija ja nykyinen amk-lehtori
 
Polamkista en edelleenkään tiedä, mutta muuten ei tuota. Ihan se opettaja kasaa halunsa mukaan. Tai ainakin minä teen niin 😁 t. entinen tutkija ja nykyinen amk-lehtori
Tuotat itse tilastot ja tutkielmat joita käytät opetusaineistona? Suoritat laajat haastattelut, käyt tulokset läpi, teet vertailuarvioinnit yms. Lopulta sitten viet aineiston muotoon jotta sitä voidaan käyttää opetuksessa? Selvä se sitten on. Mitä opettajan palkka on? 4000€ kahtapuolta. Teitä kun olisi enemmän niin tää maa ei olisi taloudellisesti kusessa laisinkaan.
 
Kiinnostaisi tietää onko poliisin sisällä mielipideilmasto Taposen kohdalla yhtä jakautunutta kuten hänen tuloksensa kansalaisten keskuudessa?
En tiedä, onko jakautunutta ensinkään.

Ainakin omassa kuplassani Taposta pidetään varsin yksimielisesti poliisiorganisaation syöpänä, ja on ihmetelty että jos poliisi ei saa vapaa-ajallaan toimia niin että poliisin arvo kärsii, niin miksi virkatehtävissään kuitenkin saa...
 
Tuotat itse tilastot ja tutkielmat joita käytät opetusaineistona? Suoritat laajat haastattelut, käyt tulokset läpi, teet vertailuarvioinnit yms. Lopulta sitten viet aineiston muotoon jotta sitä voidaan käyttää opetuksessa? Selvä se sitten on. Mitä opettajan palkka on? 4000€ kahtapuolta. Teitä kun olisi enemmän niin tää maa ei olisi taloudellisesti kusessa laisinkaan.
Tilastot löytyy tilastokeskukselta yms. netistä.

Opettajantyö ei oikein millään tasolla ole pelkästään sitä, että otetaan jokin valmis paketti ja töötätään se semmoisenaan opiskelijoille. Kyllä niissä saa omaa harkintaa käyttää ja paskat aineistot tippuu ainakin vastuuntuntoisilta opettajilta pois. Jos joku opettaja tykkää Taposen aineistoista ja päätelmistä, niin se käyttää niitä ja jos taas ei, niin sitten ei käytä. Veikkaan ettei esimerkiksi Johan Bäckmanin väitöskirjaa ole ihan hirveästi käytetty opetuksessa.
 
Tilastot löytyy tilastokeskukselta yms. netistä.

Opettajantyö ei oikein millään tasolla ole pelkästään sitä, että otetaan jokin valmis paketti ja töötätään se semmoisenaan opiskelijoille. Kyllä niissä saa omaa harkintaa käyttää ja paskat aineistot tippuu ainakin vastuuntuntoisilta opettajilta pois. Jos joku opettaja tykkää Taposen aineistoista ja päätelmistä, niin se käyttää niitä ja jos taas ei, niin sitten ei käytä. Veikkaan ettei esimerkiksi Johan Bäckmanin väitöskirjaa ole ihan hirveästi käytetty opetuksessa.
Juuri näin. Kun olen toiminut vajaa kymmenen vuotta opettamani alan tutkijana, niin se on jokseenkin helppoa valita ne aineistot mitä käyttää. Lisäksi ei niistäkään kaikkea tarvitse toistaa kuin papukaija, sitä voi kertoa olevansa erimieltä kunhan vaan perustelee sen. Niin saattaa saada ne opiskelijat jopa innostumaan ja keskustelemaan asiasta 😄

Tosin, itsehän todennäköisesti käyttäisin myös Taposen matskuja. Ensin tutustuttaisiin johonkin neutraaliin lähteeseen ja sitten sen pohjalta katsottaisiin Taposen materiaaleja ja mietittäisiin että mikäs se niiden suhde todellisuuteen oikein onkaan. Taposen matskuilla olisi nimittäin todennäköisesti erittäin hyvä opettaa kyseenalaistamista ja kriittistä tilastojen tulkintaa 😁
 
Nyt taksihulluus levisi jo Lappiin.

"Traficomin tietojen mukaan lupa pitää suorittaa suomen tai ruotsin kielellä, mutta osa Rovaniemellä toimivista sesonkikuljettajista ei hallitse kumpaakaan kieltä."

MInkälainen kaukoputki Traficomille ja päättäjille tarvittaisiin, että näkisivät ongelman perimmäiset syyt..
 
Veikkaan ettei esimerkiksi Johan Bäckmanin väitöskirjaa ole ihan hirveästi käytetty opetuksessa.
Se oli tutkivinaan vain sen verran, että Kivinen pystyi kirjoittamaan sille lupalapun levittää propagandaa dosentin roolissa.
jokseenkin helppoa valita ne aineistot mitä käyttää.
En puhu kokemuksen äänellä, mutta jollakin tasolla tutkimuksilla voi olla jopa lainsäädäntöä ohjaava vaikutus.

Johonkin isot linjat perustetaan, eikä kai kyseisen alan tutkimus ole niistä vähäisimpiä. Poliisihallituksen ja sisäministeriön voi olla vähän pakko ottaa huomioon muodollisesti oikein tehtyjä tutkimuksia, ainakin jollakin tasolla. Tuskinpa yksittäinen tutkija voi määräänsä enempää vaikuttaa, mutta jonkinmoista vaikutusta on sillä, jos asettuu tukemaan muuta vihervasemmistolaista moskaa, sen sijaan että osoittaisi sitä vääräksi.
 
Asiallinen juttu poliisikoirista.


Tässä vielä vähän lisää...

Nivala on äärimmäisen ylpeä Kuhasta. Vaativassa tehtävässä onnistuminen vaati partiokoiralta kokemusta ja motivaatiota.

– Nyt on ollut rapsutuksia ja taputuksia normaalia enempi, ja nakkia vähän joka välissä, Nivala kehuu naurahtaen.



Nivala haluaa kiittää vapaaehtoisia käyttökoirien kasvattajia, joiden toiminnan ansiosta saadaan kasvatettua hyötykäyttöön niin partiointi- kuin opaskoiriakin myös viranomaisille. Ylikonstaapeli lisää, että harrastajilta tulee myös tärkeää tietoa koirien käyttöominaisuuksista ja kyvykkyyksistä esimerkiksi poliisikoiriksi.

– Ilman sitä työtä meillä ei olisi näitä poliisikoiria. Suomessa on noin 250 poliisikoiraa ja noin 10 000 tehtävää vuodessa hoidetaan, Nivala kiittelee.

– Me ollaan täysin näiden kasvattajien varassa, jotka pystyvät antamaan meille ominaisuuksiltaan sellaisia koiria, joilla pystytään poliisin töitä tekemään ja tarjoamaan sitä palvelua, mitä meiltä odotetaan.
 
Kannattiko lähteä Yangon kyytiin?

HS on sitä mieltä, että varmaan navigaattorin vika, kun mulkosilmä ajaa 30 km/t:n alueella kaiteesta läpi ja tippuu asiakkaineen kahdeksan metriä alemmalle kadulle.

 
Back
Top