Syyrian konflikti

Minulle ei ole vieläkään auennut mitä ihmeen etua Kiina saavuttaisi sekaantumalla Syyrian kriisiin? IMHO Kiinalla ei ole tässä sopassa mitään voitettavaa, ainoastaan hävittävää. Itse en ole vielä havainnut mediassa mitään mainintoja siitä että Jihadisteilla olisi mitään Kiinaa vastaan joten miksi ihmeessä Kiina lähtisi hämmentämään tätä ampiaispesää?

Eiköhän se vastaus ole enemmän kuin ilmeinen. Öljy ja Lähi-idän voimatasapaino. Kiina rahoittaa jo tälläkin hetkellä miljardeilla Saudeihin uusia jalostamoja, jotka tuottavat ainoastaan Kiinaa varten. Kiinan valtion strateginen suunnittelu nojaa siihen, että tietty määrä öljyä ja elintarvikkeita virtaa maahan.

Se hämmentäminen ei välttämättä tarkoita sitä, että kiinalaiset alkavat ammuskella tussareilla siellä täällä. Siihen hommaan riittää köyhempiäkin. Vaikuttamistapoja on muitakin.

Johannes
 
Komea roihu. Tuossa maastossa aivan järjetöntä ajella kun vastassa on PST-ohjuksia. Tulee mieleen Afganistanin sota Stingerit.

Ja sakki valitteli Israelin savun käytöstä. Tuollaisessa maastossa jos ajelee tankilla ja vastapuolella on PST-ohjuksia, niin silloin on parempi käyttää valtavasti tykistöä, sekä savua että sirpaleammuksia.

Saas muuten nähdä mitä tapahtuu, jos naapuri yrittää uudelleen Ukrainassa. Veikkaan että tällä kertaa siellä on enemmän PST-kalustoa rivissä.
 
Alan nyt pöyhiä tätä konehommaa. Hirveän pieniä signaaleja. Ensimmäinen ilmoitus tuli eilisiltana myöhään turkkilaiselta journalistilta:


Jotenkin juttu tuntui perustuvan tähän:


Johon taas tuli tällaiset vastaukset:


Daily Mailin mukaan sosiaalisessa mediassa on puhuttu "räjähdyksestä", mutta mitään vahvistusta ei sekään tarjoa.

http://www.dailymail.co.uk/news/art...t-Turkish-forces-flew-country-s-airspace.html
Olikohan lopulta niin, että tuo Mig jotenkin ehdittiin myydä Assadille, juuri ennen tonttiin iskeytymistä...?
 
Korjaan tätä viestiä: Kerroin, että tyyppi on ISIS-mulkuusi, jonka kerrotaan napanneen kristittyjä pikkutyttöjä seksiorjiksi ja on nyt venäläisten nappaama ja hengetön.

Oikeasti hän on kyllä ISISin jäsen ja tunisialainen eikä tilanne ollut aivan sellainen kuin minulle oli uutisoitu.

Ks. Viestiupseerin viesti alempana.


12140577_10153666608581489_840921742460510327_n.jpg
12096160_10153666608796489_3002276754981676754_n.jpg
 
Kyllä mun täytyy sanoa, että kunhan venäläiset vaan pitäytyisivät pommittamassa ISIS:tä, niin vaikea minun on sen suuremmin paheksua heikäläisten metodeja.

Kyllä nuo äärimuslimit ovat jo sen verran kauan kerjänneet verta nenästään, että sinänsä on ihan hyvä kun "iso paha susi" tulee ja näyttää heille mistä kana pissii...
 
Back
Top