Syyrian konflikti

Turkkilaiset poliitikot keskustelevat Syyrian tilanteesta. Taisteluhenkeä riittää...

Ei ollut yllätys. Olen aiemminkin ottanut esille tässä ketjussa että Turkki on poliittisesti pahasti jakaantunut. Yli puolet turkkilaisista ei tue Erdoa (minä mukaan lukien). Joku saatta ihmetellä että miksi sitten aina Erdo vie vaalit. Vastaus on siihen puhdas vilppi. Joku päivä Turkissa leimahtaa oikein kunnolla. Siihen olen 100 prosentisen varma ja jälki ei tule olemaan kovin kaunista katsottavaa. Voin kirjoittaa joku päivä pidemmän tekstin tähän palstaan Turkista niin tiedätte missä mennään. Suomen mediassa otetaan vain lähinnä ne isommat jutut esille.
 
Hyökkäsikö se selfie-kepin ja kännykän kanssa?? Nyt on nähty kaikki :cautious:. Ei kyllä montaa tähdättyä laukausta ollut tuossa, jos yhtäkään.
No ei varmasti ole yhtään tähdättyä yksikätisenä.

Tässä on varmaan taas se "vähän" erilainen mentaliteetti taustalla.
Kyllä ne laukaukset osuvat noinkin jos Jumala niin suo joten ihan turha tähtäillä. Insallah!

Hämmentävää touhua.
 
Sama näkyy niissä epäsuoran tulen videoissakin. Ei niissä paljon aikaa tuhlata suuntailuun, vaan putket kuumina paahdetaan vihollisen yleiseen suuntaan turhia murehtimatta.

Siitä yhdestä TOW-ampujasta onkin sitten tullut kansallissankari kun on varmaan ainoa mies koko maassa joka viitsii tähdätä.
 
No ei varmasti ole yhtään tähdättyä yksikätisenä.

Tässä on varmaan taas se "vähän" erilainen mentaliteetti taustalla.
Kyllä ne laukaukset osuvat noinkin jos Jumala niin suo joten ihan turha tähtäillä. Insallah!

Hämmentävää touhua.
:), joo, hyväntahtoisesti ajatellen tuossa ryntäyksessä oli kaksi sellaista alle sekunnin taukoa, jossa Allahin oli edes vähän helpompaa ohjata luoteja. Noiden sotien alussa ajattelin, että kyllä se taistelukokemus opettaa, mutta väärässä olin, kun ajattelin liian länsimaisesti.
Tuossakin vaistomaisesti alkoi ajattelemaan, että tuossa on kivi! SUOJAUDU! Tue ase! Taistelijapari tukee! Minä menen! :LOL:

Mistäs hitosta minä luin kuvauksen Jatkosodan alusta näistä meidän silloisista muslimeista rintamalla, ehkä Kansa Taisteli -lehden artikkeli. Siinä kiiteltiin, että rohkea mies, kun altisti itsensä aina venäläisten tulelle. Kuoli sitten muistaakseni jo heinäkuun aikana -41. En muista tämän vähemmistökansanosamme nimeä, mutta mentaliteetti on ollut muuttumaton.

Mutta että selfie-keppi... se vie itsemurhahakuisuuden jo toiseen potenssiin.
Mitenköhän kaverin ajatuksenkulku on mennyt, ehkä näin:
Hyökkäänpä rinta rottinkilla aukean yli tulittaen rynkyllä lonkalta. Saakeli miten hyvä idea, kymmenen neitsyttä odottaa mua!
Ei helvetti, mitäs jos mä hyökkäänkin rinta ronninkilla aukean yli, toisessa ködessä selfie-keppi ja tulitan rynkyllä lonkalta yhdellä kädellä. Joo, just niin mä teen!!! Sata neitsyTTÄÄÄÄÄ!!!!
 
Viimeksi muokattu:
...
Hyökkäänpä rinta rottinkilla aukean yli tulittaen rynkyllä lonkalta...

Lonkalta/kyljeltä hihnan tukemana voi rynkyllä ampua aika tehokkaastikin, vaatii vaan osaamista. Hiukan vaistojousiammuntaan vertautuu. Jos rynkky ja miesoletettu ovat yhdessä edenneet zenissä riittävästi, se toimii. Se vaan ei ole kaikille.
 
Tsaarin ja sulttaanin sopimuksen mukaan tulitauko puoliltaöin paikallista aikaa. Saas nähdä ketkä on mukana ketkä ei.
 
Suomea vastaan tais jätättää vaan tunnin.
 
M4 valtatiellä opposition pitää perääntyä taaksepäin, M5 valtatien osalta ei ole tietoa mitä on sovittu.
Tässä näkee teiden ja rintamalinjojen sijainnit https://syria.liveuamap.com/

Sehän on selvää, ettei Assad tähän tyydy ja voi olla Venäjän osaltakin vain ajan peluuta.
 
M4 valtatiellä opposition pitää perääntyä taaksepäin, M5 valtatien osalta ei ole tietoa mitä on sovittu.
Tässä näkee teiden ja rintamalinjojen sijainnit https://syria.liveuamap.com/

Sehän on selvää, ettei Assad tähän tyydy ja voi olla Venäjän osaltakin vain ajan peluuta.

No ei tonne voi mitään Kalifaattia jättää. Turkin pitäisi nyt roudata Jihadistinsa vaikka Libyaan.

Selvästi Turkki ei saanut mitään tahtomaansa läpi. Syyrialaiset jäänevät toistaiseksi nykyisiin sijainteihinsa. Tämä tuskin yli vuotta kestää tämä järjestely.
 
Pahin painajainen Assadille olisi, että al-Nusra ja kumppanit rahdataan Libyaan/Turkkiin ja paikan ottaa pysyvästi haltuun FSA:n perilliset. Yleinen äänioikeus, poliittinen sananvapaus, riippumaton oikeusjärjestelmä jne... tälläistä Syyrialaista vaihtoehto-valtiota hän ei voi sallia tai kansa alkaa pohtia, että vastaava voisi toimia muuallakin Syyriassa.

Eli hetkellinen tulitauko voi tulla, sitten alkaa tykit laulaa, niinhän se Astana-sopimus mureni. Ensin hiljalleen kiihtyvää tykkitulta ja Venäläisten ilmaiskuja, kunnes alkoi täysi offensiivi eteenpäin. Kovin dejavu tunne tässä touhussa.
///
 
Viimeksi muokattu:
Pahin painajainen Assadille olisi, että al-Nusra ja kumppanit rahdataan Libyaan/Turkkiin ja paikan ottaa pysyvästi haltuun FSA:n perilliset. Yleinen äänioikeus, poliittinen sananvapaus, riippumaton oikeusjärjestelmä jne... tälläistä Syyrialaista vaihtoehto-valtiota hän ei voi sallia tai kansa alkaa pohtia, että vastaava voisi toimia muuallakin Syyriassa.

Eli hetkellinen tulitauko voi tulla, sitten alkaa tykit laulaa, niinhän se Astana-sopimus mureni. Ensin hiljalleen kiihtyvää tykkitulta ja Venäläisten ilmaiskuja, kunnes alkoi täysi offensiivi eteenpäin. Kovin dejavu tunne tässä touhussa.

”Yleinen äänioikeus, poliittinen sananvapaus, riippumaton oikeusjärjestelmä” nämä kaikki ovat Jihadistiveijareiden perus ismejä! :D
 
M4 valtatiellä opposition pitää perääntyä taaksepäin, M5 valtatien osalta ei ole tietoa mitä on sovittu.
Tässä näkee teiden ja rintamalinjojen sijainnit https://syria.liveuamap.com/

Sehän on selvää, ettei Assad tähän tyydy ja voi olla Venäjän osaltakin vain ajan peluuta.
Kannattaa mitata kartalta tuo 12 km suojavyöhyke, Idlib jää nippanappa teroille ...jos tämä on mihin päätyvät niin voittaja on selkeästi Syyria vaan odotellaan täsmennyksiä tähänkin.
 
Olisiko se niin suuri ihme jos jotkut Syyriassa noista edelleen haaveilisivat? Käsittääkseni meidän omat veteraanit kuolivat noiden edestä...
 
Kenties tulitauko kestää ainostaan sen ajan mitä Syyrian armeijan uudelleen varusteluun kuluu aikaa. Luonnollisesti Obaman homeboyt saavat myös täydennyksiä toisella puolella.
 
Back
Top