Terrorismi

Vähempikin riittää täällä Hölmölässä. Kaveri myi rahapulassaan yhden haulikoistaan, sai siitä puolitoista tonnia riihikuivaa. Laskuja kun oli tarkoitus sillä rahalla maksaa, niin vei ne pankkiin tarkoituksena tallettaa tilille ja sitä kautta laskujen maksuun.

Mutta mutta. Ei se niin yksinkertaista ollutkaan. Seurasi toista tuntia kestänyt vääntö virkailijan kanssa ja kauheat paperisulkeiset siitä, että mistä rahat ovat peräisin. Piti olla kuittia, tositetta, paperia jos jonkinmoista, koska kuulemma rikollinen rahanpesu ja silleen. Poliisia nyt ei sentään kutsuttu, eikä sillä edes uhkailtu. Kai se on jotain sekin.

Veikkaan kuitenkin että jos kyseessä olisi ollut "vähän hoono soomi"- tyylinen suojavärillä varustettu asiakas, niin homma olisi mennyt suunnilleen "kiitos, tervetuloa uudelleen"- tyyliin.

Joo, mulle kävi tosiaan niin, että Hakaniemessä kutsui pankkiin poliisit ja mun työmaalle maksettu korvaus (joka tulee vaihtoehtoisesti käteisenä, tai pankkikortille) jonka olin valinnut käteisenä johtuen sijoituspaikasta, jossa pankkikortilla ei tee mitään, otettiin KRP.n haltuun...
Jottei sitten olisi aivan tyhmää tämä meno, pyysin summan laskentaa ja kuittia asiasta, johon minulla oli kylläkin kaikki tarpeelliset dokkarit (mm. tulleja varten, kun vien käteistä yli rajan) niin näillä dokumenteilla ei KRP.n tarkastajan mukaan ole mitään väliä, ovat kuulemma laidastaan väärennettyjä, joita heille on tavallisesti esitetty, eikä meinannut millään kirjoittaa kuittia rahan määrästä ja seteleistä.. Silloin sanoin, että perkele nämä rahat pysyy tässä minun kassissa ja siihen tarvitaan sitten miehiä ottamaan kassi käsistäni.. No sitten saatiin siihen laskutaitoinen ja kirjoitustaitoinen naisihminen jonka kanssa laskettiin ja dokumentoitiin kaikki... Pyysin pääkonttorilta dokkarit rahoihin ja sen sellaista, 2 kuukautta meni siihen, että rahat oli jossain kopissa, ennenkuin ne palautuivat minulle ja menin samaan pankkiin.
TÄLLÖIN oli todella hilkulla käynnistyä sama ruletti uudelleen, pankkivirkailija painoi jo "nappia" ja onneksi pankinjohtaja oli paikalla, joka sitten tunnisti minut ja muisti parin kuukauden takaisen tilanteen.
Fyrkasta ei muuten saanut mitään korkoja karanteeniajalta... :)
Welcome to Finland, to have home vacation!
Voi jeesus.
 
Joo, mulle kävi tosiaan niin, että Hakaniemessä kutsui pankkiin poliisit ja mun työmaalle maksettu korvaus (joka tulee vaihtoehtoisesti käteisenä, tai pankkikortille) jonka olin valinnut käteisenä johtuen sijoituspaikasta, jossa pankkikortilla ei tee mitään, otettiin KRP.n haltuun...
Jottei sitten olisi aivan tyhmää tämä meno, pyysin summan laskentaa ja kuittia asiasta, johon minulla oli kylläkin kaikki tarpeelliset dokkarit (mm. tulleja varten, kun vien käteistä yli rajan) niin näillä dokumenteilla ei KRP.n tarkastajan mukaan ole mitään väliä, ovat kuulemma laidastaan väärennettyjä, joita heille on tavallisesti esitetty, eikä meinannut millään kirjoittaa kuittia rahan määrästä ja seteleistä.. Silloin sanoin, että perkele nämä rahat pysyy tässä minun kassissa ja siihen tarvitaan sitten miehiä ottamaan kassi käsistäni.. No sitten saatiin siihen laskutaitoinen ja kirjoitustaitoinen naisihminen jonka kanssa laskettiin ja dokumentoitiin kaikki... Pyysin pääkonttorilta dokkarit rahoihin ja sen sellaista, 2 kuukautta meni siihen, että rahat oli jossain kopissa, ennenkuin ne palautuivat minulle ja menin samaan pankkiin.
TÄLLÖIN oli todella hilkulla käynnistyä sama ruletti uudelleen, pankkivirkailija painoi jo "nappia" ja onneksi pankinjohtaja oli paikalla, joka sitten tunnisti minut ja muisti parin kuukauden takaisen tilanteen.
Fyrkasta ei muuten saanut mitään korkoja karanteeniajalta... :)
Welcome to Finland, to have home vacation!
Voi jeesus.

No voi ny jumalauta!

Somalit kantaa kassitolkulla sossun rahoja jollekin Al saatanan Shabaabille, ja kaikki vaan kohottelee olkapäitään, että ei voi mitään, kun lait ja sopimukset.

Duunari kun haluaa viedä palkkansa pankkiin niin johan virkakoneisto polkaistaan käyntiiin ja alkaa armoton kyykyttäminen.

O tempora, o mores!
 
No voi ny jumalauta!

Somalit kantaa kassitolkulla sossun rahoja jollekin Al saatanan Shabaabille, ja kaikki vaan kohottelee olkapäitään, että ei voi mitään, kun lait ja sopimukset.

Duunari kun haluaa viedä palkkansa pankkiin niin johan virkakoneisto polkaistaan käyntiiin ja alkaa armoton kyykyttäminen.

O tempora, o mores!

Soon sitä uutta normaalia ja "Positiivista syrjintää"...:facepalm:
 
Joo, mulle kävi tosiaan niin, että Hakaniemessä kutsui pankkiin poliisit ja mun työmaalle maksettu korvaus (joka tulee vaihtoehtoisesti käteisenä, tai pankkikortille) jonka olin valinnut käteisenä johtuen sijoituspaikasta, jossa pankkikortilla ei tee mitään, otettiin KRP.n haltuun...
Jottei sitten olisi aivan tyhmää tämä meno, pyysin summan laskentaa ja kuittia asiasta, johon minulla oli kylläkin kaikki tarpeelliset dokkarit (mm. tulleja varten, kun vien käteistä yli rajan) niin näillä dokumenteilla ei KRP.n tarkastajan mukaan ole mitään väliä, ovat kuulemma laidastaan väärennettyjä, joita heille on tavallisesti esitetty, eikä meinannut millään kirjoittaa kuittia rahan määrästä ja seteleistä.. Silloin sanoin, että perkele nämä rahat pysyy tässä minun kassissa ja siihen tarvitaan sitten miehiä ottamaan kassi käsistäni.. No sitten saatiin siihen laskutaitoinen ja kirjoitustaitoinen naisihminen jonka kanssa laskettiin ja dokumentoitiin kaikki... Pyysin pääkonttorilta dokkarit rahoihin ja sen sellaista, 2 kuukautta meni siihen, että rahat oli jossain kopissa, ennenkuin ne palautuivat minulle ja menin samaan pankkiin.
TÄLLÖIN oli todella hilkulla käynnistyä sama ruletti uudelleen, pankkivirkailija painoi jo "nappia" ja onneksi pankinjohtaja oli paikalla, joka sitten tunnisti minut ja muisti parin kuukauden takaisen tilanteen.
Fyrkasta ei muuten saanut mitään korkoja karanteeniajalta... :)
Welcome to Finland, to have home vacation!
Voi jeesus.

Miten tällaista voi tapahtua.. meidän sisäisissä ohjeistuksissa (elleivät ole muuttuneet viime vuosien aikana) rahanpesuepäilyissä tulee tehdä rahanpesuilmoitus, joka tehdään hiljaisesti ilman että siitä kerrotaan epäilyn kohteelle. Virkailijalla on toki velvollisuus ja oikeus kysyä rahojen alkuperää jne, mutta ei normikäytäntö ole tietääkseni kutsua poliisia paikalle.
 
Miten tällaista voi tapahtua.. meidän sisäisissä ohjeistuksissa (elleivät ole muuttuneet viime vuosien aikana) rahanpesuepäilyissä tulee tehdä rahanpesuilmoitus, joka tehdään hiljaisesti ilman että siitä kerrotaan epäilyn kohteelle. Virkailijalla on toki velvollisuus ja oikeus kysyä rahojen alkuperää jne, mutta ei normikäytäntö ole tietääkseni kutsua poliisia paikalle.
No joo. mutta hullun hommaahan tuollainen on oikeasti.
Italiassa, ranskassa, englannissa ja saksassa ei ole minulta ikinä kysytty mitään tällaista, tosin ei nyt ihan noin paljoa ole rahaakaan ollut talletettavana, mutta yli kymppitonnia kylläkin..
Ei mitään blanketteja täytetä, tai mitään rahasta muuta kysytä, saksassa täti innostui vaan esittelemään sijoitusmahdollisuuksia. :)
 
No voi ny jumalauta!

Somalit kantaa kassitolkulla sossun rahoja jollekin Al saatanan Shabaabille, ja kaikki vaan kohottelee olkapäitään, että ei voi mitään, kun lait ja sopimukset.

Duunari kun haluaa viedä palkkansa pankkiin niin johan virkakoneisto polkaistaan käyntiiin ja alkaa armoton kyykyttäminen.

O tempora, o mores!

Jep. Kaveri on autokaupassa duunissa ja muutaman kerran puhunut, että yksi heidän suurista asiakaskunnista on somalit, jotka ostavat tuliteriä autoja ja aina käteisellä. Monesti ollaan pohdittu, että mistähän nämä rahat tulevat, mutta voihan se olla että ovat porukalla säästäneet kun asuvat isoissa talousyksiköissä ja heille käteisen käyttö on normaali tapa toimi visan vinguttamisen sijaan.
 
No joo. mutta hullun hommaahan tuollainen on oikeasti.
Italiassa, ranskassa, englannissa ja saksassa ei ole minulta ikinä kysytty mitään tällaista, tosin ei nyt ihan noin paljoa ole rahaakaan ollut talletettavana, mutta yli kymppitonnia kylläkin..
Ei mitään blanketteja täytetä, tai mitään rahasta muuta kysytä, saksassa täti innostui vaan esittelemään sijoitusmahdollisuuksia. :)

Ei kymppitonni nyt ole epätavallinen summa. Jengi myy autoja, veneitä ja mitä vielä ja silloin käteinen liikkuu. En mä kirjoita luovaria jollekin tuntemattomalle joka lupaa, että rahat on tilillä kahden päivän päästä kun nämä siirrot pankkien välillä kestää. Eikä se siirrä mulle rahoja ilman, että hänellä on luovutustodistus kädessä.

Ymmärrän jos tulee lätkäkassillinen kakskymppisiä pöytään, että rupee virkailijalla vähän raksuttamaan....
 
No joo. mutta hullun hommaahan tuollainen on oikeasti.
Italiassa, ranskassa, englannissa ja saksassa ei ole minulta ikinä kysytty mitään tällaista, tosin ei nyt ihan noin paljoa ole rahaakaan ollut talletettavana, mutta yli kymppitonnia kylläkin..
Ei mitään blanketteja täytetä, tai mitään rahasta muuta kysytä, saksassa täti innostui vaan esittelemään sijoitusmahdollisuuksia. :)

En näkisi pelkästään positiivisena sitä, ettei suurten käteiserien alkuperästä kysellä. Rehellisestä ihmisestä se saattaa tuntua vittumaiselta, mutta: "Suomi ei ole lintukoto enää". Tämä on osaltaan hinta siitä kehityskulusta, minkä olemme edustajiemme välityksellä valinneet.
 
Last edited by a moderator:
Berlin Christmas attack suspect used 14 different identities
Authorities arrest acquaintance of Anis Amri who may have known about the attack.

Anis Amri, suspected of carrying out the Berlin Christmas market attack, used 14 different identities during his time in Germany, a state police chief told the parliament of North Rhine-Westphalia, local media report.

The state parliament’s interior committee will on Thursday hold a meeting to discover if authorities could have prevented Amri from carrying out the attack on December 19 that killed 12 people and injured dozens.


It’s believed that Amri traveled via the western German state to Italy, where he was killed in a shoot-out with police near Milan, four days after the attack.

The announcement comes after local media on Thursday reported that Amri had planned several other attacks.

Authorities arrested an acquaintance of Amri — known as Bilel A — in Berlin. They believe he knew about the attack.

Olisi kiinnostavaa tietää kuka antoi koulutuksen, siis ihan konkreettisesti. Tiedämme, että moni Saddamin armeijan entinen upseeri päätyi johtaviin asemiin ISISin organisaatiossa (minkä takia he olivat alussa suht tehokkaita muihin ryhmiin verrattuina), ja näin oli tiedustelu-upseerienkin kanssa. Vai oliko tämä ihan omaa ajattelua?
 
Olisi kiinnostavaa tietää kuka antoi koulutuksen, siis ihan konkreettisesti. Tiedämme, että moni Saddamin armeijan entinen upseeri päätyi johtaviin asemiin ISISin organisaatiossa (minkä takia he olivat alussa suht tehokkaita muihin ryhmiin verrattuina), ja näin oli tiedustelu-upseerienkin kanssa. Vai oliko tämä ihan omaa ajattelua?

En usko että on käynyt edes autokoulua.
 
Eli väärässä? :eek::D

Joo.. väärässä olin näköjään minäkin :)
Suurin osa oli väärässä ja tämähän se meidän ongelma onkin. Oikeuslaitoksen uskottavuus tässä aihekontekstissä (siis matut) on vinoutunut äärimmäisen vakavasti. Raiskaajat, pahoipitelijät, riehujat ja yhteiskunnan naisrauhan rikkojia vain hyssytellään. Mölötetään julkisuuden kasvoilla, että pitää ymmärtää ja ymmärtää, tajuaako nuo ns. suvaitsevat ihmiset, että jos hiekkamaassa tekee saman tempun naiselle (eli raiskaa) siitä lähtee pää. Ilman mitään mölötystä ymmärtämisestä. Raiskaus on aina rikos ja siellä siitä on kovin mahdollinen tuomio! Ei pidä ymmärtää mitään sellaista, joka ei ole meidän oman toiminnan mukaista eikä pidä suvaita mitään sellaista, joka on laitonta. Ei oman kansalaisen tekemänä, mutta ei myöskään kenenkään muun tekemänä.
"Tietämättömyys" ei ole syyttömyys.
Pätee poliitikkoihin (sipistelyt, yms sluibarit), tavallinen kansa+matuliinit, nuo pikku muslimimussukat...
 
Back
Top